Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästyisikö rahaa leipomalla leipäkoneella? Saatais tavallaan ilmaseksi ihan uusi kone.

Vierailija
09.01.2008 |

Nyt kun ruoan hinta tuntuu vaan nousevan, mietin tässä keinoja ruokalaskun pienentämiseen....

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

just ostin 10eurolla puoli jätesäkillistä leipää

Vierailija
2/13 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottakaa vain ilmainen kone! Mutta voihan leipää leipoa ilman konettakin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun se leipäkin on niin onnettoman pieni.

Vierailija
4/13 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä se säästöä tuo silloin kun leivän kulutus on suurta. Meillä leipää kuluu kausittain, ja silloin kun kulutus on suurta leivon itse koneella. Koneleivän hinnaksi vähän raaka-aineista riippuen tulee noin 0,50 eur/leipä. Leipäkoneleipä säilyy aika huonosti, joten se kannattaa pakastaa mahdollisimman tuoreena jos se ei kulu heti kaikki. Siitä saa myös hyvää paahtoleipää. Ja kannattaa vaihdella aineksia, jotta ei kyllästy...

Vierailija
5/13 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillä säästää, mutta me leivotaankin gluteenitonta, joka on sairaan kallista kaupassa.

Kone on kätevä myös mökillä, jossa leipominen on muuten työläämpää.

Vierailija
6/13 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupasta ostettuna saa parin viikon leivät parin leivän hinnalla. Riippuen tietysti minkä verran teillä leipää menee

Vierailija
7/13 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sämpyläjuhopussi ei paljon maksa, sydänystävän leseet ovat riittoisia, sekaan vielä auringonkukansiemeniä ja seesaminsiemeniä, niin avot.

Ja mikä parasta: ei lisäaineita.

En ole koskaan laskenut mitä yksi leipä maksaa itsetehtynä, mutta halpaa se on kaupan hintoihin verrattuna. Ja terveellisempää.

Vierailija
8/13 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis jos meidän lähellä on Salosen leipomo niin meenkö mä sinne vaan ja sanoon " myykää mulle säkillinen leipää halvalla" vai onko siellä joku myymälä josta ketä vaan saa ostaa?

Vierailija
9/13 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipomoilla on tosiaan monesti oma myymälä joskus KUKA vaan saa ostaa leipää, ja hinta on yleensä kauppaa halvempi. Esim meillä melkein naapurissa on vaasan leipomo ja ruispalat haetaan aina sieltä.

Vierailija:

Eli siis jos meidän lähellä on Salosen leipomo niin meenkö mä sinne vaan ja sanoon " myykää mulle säkillinen leipää halvalla" vai onko siellä joku myymälä josta ketä vaan saa ostaa?

Vierailija
10/13 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Leipomoilla on tosiaan monesti oma myymälä joskus KUKA vaan saa ostaa leipää, ja hinta on yleensä kauppaa halvempi. Esim meillä melkein naapurissa on vaasan leipomo ja ruispalat haetaan aina sieltä.

Vierailija:

Vierailija
11/13 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen joka kiinnitti samaan sanaan heti huomion, mutta ei koskaan huomauttele toisten kirjoitusmokista. Sattuu itsellekin niin usein =) Jo ihan sen takia jää kirjaimia pois, että " keittiö-romukasa-läppärin" näppiksessä on leivänmuruja.

Vierailija
12/13 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohje, jolla itse teen leipää niin siihen menee 2,5 desiä kaurahiutaleita. 1 pkt hiutaleita maksaa 49 senttiä, yhteen taikinaan menee 75g siis, hinnaksi tulee 7,35 senttiä/taikina. Maitoa menee puoli litraa. Litra maksaa 63 senttiä, puoli litraa siis 31,5 senttiä. Jauhoja menee kilo, 2 kg pussi maksaa 49 senttiä, 1 kg siis 24,5 senttiä. Kuivahiivapussi maksaa 15 senttiä. Ripaus suolaa ja sokeria muutamia senttejä, sanotaanko yhteensä 8 senttiä? Joskus raastan porkkanoita sekaan, kg maksaa 39 senttiä, 150g maksais sitten 5,85 senttiä.

Taikinan hinnaksi tulee siis

0,0735 + 0,315 + 0,245 + 0,15 + 0,08 + 0,0585 = 0,922 eli 92 senttiä.

Taikinasta saan neljä leipää leivottua.

Yhden hinnaksi tulee siis 0,922/4=0,2305... Eli alle neljänneseuron! Mitä saatte kaupasta siihen hintaan? Vaikka tuohon lisää sähkönhinnankin, niin ei silti maksa lähellekään samaa kuin kaupanleipä!

Vierailija
13/13 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei leipäkoneen leipä riittäisi edes puolelle porukkaa, mutta leivon itse uunissa ja kullä siinä säätää pitkän pennin ja kotonakinon ihana tuoksu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi