Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vitosen pudottajien keskiviikkopunnitus!

09.01.2008 |

Toivottavasti kaikki ilmoittautuneet löytävät tämän, vaikka porukan nimi on vielä päättämättä. Hyviä ehdotuksia tulikin, minulle kolahti se maratoni ;-)

Jos kukaan ei ilmoittaudu tilastojen ylläpitäjäksi, jokainen voi varmaan kopioida omansa edellisestä viestistä tai säilyttää sitä vaikka tekstinkäsittelyssä ja liimata sitten uuteen keskusteluun...?

Tässä minun tietoni heti näin aamutuimaan vapaapäivän kunniaksi:

Pituus 168 cm

Lähtöpaino jouluna 70 kg

BMI 24.8

2.1.2008

69.5 kg

9.2.2008

68.4 kg

BMI 24.1

vy 84 cm

Ihan kivasti olen edennyt, vaikka yritän olla syömättä liian vähän. Saan tosi helposti päänsärkyä ja vatsavaivoja, joten tosi vähäkalorinen laihdutus ei sovi minulle, vaan pyrin -500 kcal per päivä. Apuna käytän vaihtelevasti netin ilmaisia kaloritaulukoita PV:n vanhaa romppua, joissa kerään pisteitä suosituksia enemmän. Liikuntaa olen lisännyt hiukan.

sanfredmildred

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoksasin tulla mukaan vasta nyt oliko se sunnuntaina, joten laitanpa ne tiedot tähän..

6.1

164 cm

60,5 kg

ja se vy oli 88 cm, minä kyllä mittasin sen siitä navan seudusta, missä se kiusallinen makkara on, joka pitäisi antimaterialisoida.. joten pidän nyt sen itselläni mittauskohteena, vaikka vähän ylemää saisi kapeamman tuloksen. Nyt en anna itselle armoa vaan haluan TULOKSIA =)

9.1

60 kg, jeee! vaaka vähän vilautteli 59,5 kg (mulla siis ihan iki vanha kotoa peritty vaaka, joka näyttää vain puolen kilon tarkkuudella..) mutta pysyi kuitenkin tuossa kuudessakympissä. Ensi viikolla painoni alkaa vitosella ja ei vaaka mene enää kutosen lukemille.

Vyötäröä en mitannut, kun sunnuntaina vasta mittasin ja en ole voinut kamalasta flunssasta johtuen harrastella mitään kotitöitä suurempaa liikuntaa. Sekin kun jo nosti tuskanhikeä pintaan..

Minun tyylini laihduttaa on keventää ruokavaliota, eli paljon hedelmää, kasviksia (varsinkin lämpinä tehtyinä lämpimäksi ruuaksi) ja kuituja tulee sitten lisäksi ruisleivästä ym. Rasvattomia maitotuotteita olen myös alkanut suosimaan. Vaalea vilja ja sokeri minimiin ja soijaa ja kalaa syön lisäksi.. Liikunta kiinteyttäsi varmaan kivasti, sitä sen mukaan kun on lapsilta aikaa..stepperi tällä viikolla käyttöön, kun olokin jo alkaa helpottamaan..

Kyllä nyt kun tästä suuntaa taas tuonne keittiöön lapsille ja itselle tekemään ruokia, kannusti kummasti pysymään kevyellä linjalla!

Vierailija
2/12 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pudotusta Jee!!!

Aloitus: 2.1.

paino 65.5 kg / 169cm

9.1.

paino 64.1kg

pudotus -1.4kg

vyötärö 84cm

Tavoite siis 60 ja grammoja (tai alle!!!)

Kivasti eka viikko takana, karkkilakko pitää ja yhtä mustikkapiirakkaa lukuunottamatta näpit on pysynyt herkuista irti! Liikuntaa on tullut tosi paljon tässä parin päivän aikana, saas nähdä kostautuuko.

Päädyin minäkin siihen, että mittasin vyötärön (tai siis oikeammin mahan ympäryksen) tuosta läskimakkaran kohdalta. Pitäis vissiin vielä mitata lantio niin olis sitten enemmän vielä tsemppiä. Mulla ei ole ikinä ollut mahaläskiä (siis ennen synnytyksiä) ja nyt tuntuukin ihan ihmeelliseltä kun vanhat housut ei todellakaan mene napin kohdalta kiinni. Olen jo ottanut yhdet tavoitehousut kaapista, joihin on mahduttava keväällä!!!

Hyvä tytöt jatketaan samaan malliin!

t. neetu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteenveto vitosen pudottajissa mukana olevista.

Tavoitteet tammikuun alussa:

- tavoitteena 4-5 kg:n painonpudotus: marja08, Variksenmarja, Neetu ja sanfredmildred

- tavoitteena 5-7 kg:n painonpudotus: elissa02, WillemG, mamma69, germit ja iin74

- tavoite vielä ilmoittamatta: sisupussi-79

seuraavassa osallistujien tiedot:

lähtöpaino/ paino viimeksi / tavoitepaino/ pudotus yhteensä

BMI alussa/ BMI viimeksi/ BMI tavoitepainossa/ pituus

vyötärö alussa/ vyötärö viimeksi/ muutos yhteensä

Numero nimimerkin perässä tarkoittaa viikkoa, jolloin ko. henkilö on viimeksi tietojaan ilmoittanut.

---------------

elissa02, 1

68,5 kg/ 63 kg

22,9/ 21,1/ 173 cm

-

---------------

germit, 1

67 kg/ 60 kg

28,6/ 25,6/ 153 cm

-

---------------

iin74, 1

65 kg/ 58 kg

24,8/ 22,1/ 162 cm

77 cm

---------------

mamma69, 1

67 kg/ 61 kg

23,2/ 21,1 / 170cm

79 cm

---------------

marja08, 1

66 kg/ 62 kg

22,7/ 21,5/ 170 cm

78 cm

---------------

Neetu, 1

65,5 kg/ 60-61 kg

22,9/ 21,2/ 169 cm

84 cm

---------------

sanfredmildred, 1

70 kg/ 65 kg

24,8/ 23/ 168 cm

84 cm

---------------

sisupussi-79, 1

60,5 kg

-

-

---------------

Variksenmarja, 1

64,5 kg/ 60 kg

22,9/ 21,3/ 168 cm

-

---------------

WillemG, 1

60,5 kg/ 55 kg

22,5/ 20,5/ 164 cm

88 cm

---------------

Vierailija
4/12 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein meistä yhteenvedon. Painoindeksejä en kovin usein viitsi päivitellä jollette itse niitä ilmoita, kun se vie aikaa. Mutta muuten tuota on aika nopea päivittää. Lupaan päivitellä, koska siinä on yksi hyvä syy tulla tänne joka viikko ilmoittautumaan. Ilmoittakaahan loputkin vyötärönympärykset. Itse olen mitannut siitä vähän navan yläpuolelta, ja uloshengittäessä. Niin kuin joskus jostain ohjeen luin. Mutta eihän sillä ole paljon väliä, kunhan mittaa aina samasta kohtaa ja samoissa olosuhteissa=)

Meillä ollaan oltu flunssan kourissa koko viikko. Kuopus on ollut niin kipeä, etten ole sitä viime viikon uintia lukuunottamatta päässyt oikeastaan ollenkaan liikkumaan, kun tyttö on halunnut olla koko ajan sylissä, eikä päiväunetkaan ole oikein sujuneet. Nyt onneksi arki alkaa kunnolla, ja lapsetkin on jo terveempiä.

Mutta minulla siis tämän ekan viikon saldo on nolla. Olen vähän tottunut siihen, että alkuun tulee hyvin tulosta, joten vähän kateellisena katselin noita teidän pudotuksia. Mutta ei auta. Minulla nämä ylimääräiset kilot ovat kai vaan sen verran vähissä, että täytyy tehdä töitä ihan tosissaan. Mutta karkkilakko on sentään pitänyt - jotain positiivistakin kerrottavaa minullakin.

Marja

Vierailija
5/12 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mukavasti on täälläkin mennyt!!!

Aloitus paino 2.1

65kg

Tänään 9.1

63,7kg

siis -1,3kg

pituutta on 162cm ja tavoite tuossa 58kg tai alle...

vy 77

Mittasin aamulla vyötärön ja reimuitsin suuresti, kun näytti 70cm.... eipä tainnut ihan olla oikein :(. Nyt mittasin niin 77cm näytti, niinkuin viikko sittenkin!

Tuosta mittaamis kohdasta täällä on kyselty...kuulin itsekin työterveyshoitajan sanoneen ja mitanneenki työkaverini että, mittaus kohta on heti LANTIOLUIDEN yläpuolella.

Minä olen ollut pv pisteillä. Parina päinä olen ottanut pari palaa tummaa suklaata, kun NIIN hirveästi tehnyt mieli makeaa. Laitoin toki ihan rehellisesti ylös. Liikuntaa tulee reilusti, sillä pyöräilen työmatkan päivittäin 9km/suunta. Lisäksi käyn kävelemässä ja kuntosalilla tai bodypumpissa noin 2-3krt/viikko. En ole kyllä syönyt kaikkia liikuntapisteitä.

Oikein hyvää viikkoa meille kaikille!!! :)

Vierailija
6/12 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve kaikki vitoslaiset!

Lähtöpaino mulla 67kg

Paino tänään aamulla 66,7kg eli ihan kohtuullinen 300g viikkopudotus... huoh...hiljaa hyvä tulee? Kymmenessä viikossa 3kg ja 20viikossa eli 5 kuukaudessa se tekee jo tavoitteena olleen6kg!

En mitannut vyötärönympärystä, koska tuskin se tällä pudotuksella vielä mihinkään on muuttunut. Mittaan sen vaikka ensi viikolla!

Mulla kyllä äsken repsahti ikävästi... Ostin uusia iiiiiiihania Fitness-muroja, jugurttikuorrutuksella osittain ja ajattelin " maistaa" muutaman. Hyvä kun en koko purkkia syönyt samalta istumalta... siihen päälle vielä salmiakkinamuja joten nyt on hillitön morkkis.

Nooh,... ehkä nuo fitness-murot ovat kevyttä ;D

Mun piti olla täydessä karkkilakossa, mutta nyt olen tässä monena päivänä syönyt hiukan namia. Tosin se on joka tapauksessa melkoinen muutos vanhaan kun saatoin syödä 500g-1kg karkkia viikossa! Jos nyt on mennyt 50g viikon aikana niin onhan se hieno muutos joka tapauksessa.

Tsemppiä kaikille!

t.Mamma69

Vierailija
7/12 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä pudotusta:

Aloitus: 2.1.

paino 68.5 kg

9.1.

paino 68 kg

pudotus -0.5kg

vyötärö 85cm

Varsinaista pudotusta ei kyllä oikeastaan vielä tullut, tuo puoli kiloa oli joulun aikaan kertynyttä ylimääräistä, varsinaisesti paino on ollut tuon 68 kg viimeiset puoli vuotta. No onneksi edes tuo on lähtenyt. Innostuin tähän mukaan niin yllättäen, ettei asenne ollut vielä ihan kohdallaan, enkä hirveästi onnistunut keventämään tai vähentämään syömistä. No yritän ryhdistäytyä ja aloittaa tuon keventämisen ihan tosissaan.

Olen aina ennen raskautta ollut hoikka, joten ei ole aiemmin tarivnnut varsinaisesti laihduttaa. Niinpä minulla ei ole kokemusta mistään erityisistä menetelmistä. Ennen raskautta kuitenkin pudotin usean vuoden aikana kertyneet ylimääräiseltä tuntuneet 3 kg, ihan vaan pienentämällä ruoka-annoksia ja yrittämällä syödä kevyempiä ruokia. Liikuntaa olen aina harrastanut paljon. Nyt onkin hankalaa, kun noilta lapsukaisilta ei pääse, ja asutaan nykyisin maalla, joten kaikki " järjestetty" liikunta on todella kaukana. Tuo liikunta kuitenkin avittaisi mukavasti laihdutusta.

Tuo vyötärönmittaustulos, 85 cm oli aikamoinen järkytys. Muistelen, että joskus muutama vuosi sitten se olisi ollut noin 73-74 cm. Jospa tuosta saisi motivaatiota tähän urakkaan.

Vierailija
8/12 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa rohkaisevaa nähdä, miten olette jaksaneet ponnistella! :) Kyllähän niitä repsahduksia tulee ennemmin tai myöhemmin, mut sehän se on tärkeintä et sieltä sit jaksaa taas pinnistellä takaisin " ruotuun" .

Minä jätin maanantaina karkit ja makeat herkut pois ja aion yrittää pitää saman linjan jatkossakin, yhden herkuttelupäivän suon itselleni viikossa ja silloinkin YRITÄN pysyä kohtuudessa. Yritän myös lisätä kasviksia ja hedelmiä ruokavaliooni ja syödä vähemmän rasvaisia ruokia.

Minun mitat tältä viikolta on:

vyötärönympärys 83cm ja paino 63,5kg. Eli pudotusta viime viikkoon on 1000g.

Minä olen mitannut tuon vyötärönympäryksen pari senttiä vyötärön yläpuolelta. En sit tiedä, mikä on oikea kohta. Mut tosiaan pääasiahan on et itse muistaa mitata aina samalta kohdalta, niin on helpompaa seurata tuon painonlaskun vaikutusta.

Kiitos sulle Marja08, kun jaksat pitää tilastoa! :)

Vierailija
9/12 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Vieläkö pääsen mukaan. Tarkoituksenani olisi pudottaa viisi kiloa kevään mittaan. Olen nyt jo normaalipainoinen (BMI 23), mutta toisesta raskaudesta on kiloja jäljellä tuo viisi ylimääräistä ja vanhoihin vaatteisiin olisi kiva mahtua. Meillä on kaksi poikaa (03 ja 07). Tarkoituksenani olisi vähentää herkuttelua, lisätä liikuntaa ja noudattaa ainakin osittain Painonvartioiden ohjeita.

Pituus on 164cm, paino nyt 63kg ja tavoite 58kg. Vyötärönympäryksen mittaamisen tekee ongelmalliseksi se, että noita makkaroita masussa on useita ja löysää nahkaa löytyy myös, joten tulokset vaihtelevat liikaa mittauskertojen välillä. Käytänkin vyötärön ympäryksen muutoksien mitttaamisen apuna kaksia tällä hetkellä liian tiukkoja farkkuja, joihin tarkoitus olisi mahtua ennen kesää.

Vilijonka

Vierailija
10/12 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kannatan tuota " Vitosen maratoonarit" -nimeä meidän pinolle. Saako se vielä lisää ääniä, vai onko jollain vielä hienompia ehdotuksia? =)

Ja tevetuloa vaan mukaan, Viljonka - ainakin minun puolestani uudetkin ovat tervetulleita.

Joku kirjoitteli siitä, miten hankala on löytää liikunnalle aikaa ym., kun on pienet lapset ja asuu maalla. Minulla sama tilanne. Opiskelen ja yliopistolla menee vähintään se kahdeksan tuntia päivässä, joina päivinä pidempäänkin. Lapset ovat tähän asti olleet isän kanssa kotona, syksystä asti. Mutta nyt ovat kotona yhtenä päivänä viikossa ja muut päivät mummilassa hoidossa. Maalla asumme mekin, ja matkoihin menee ainakin tunti päivässä. Hankala on löytää aikaa muuhun liikuntaan kuin kävelyyn lasten ja rattaiden kanssa - eikä aina siihenkään. Mutta ehkä se tästä.

Marja

Vierailija
11/12 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä nimi porukalle! Kannatetaan!

Ja minäkin omasta puolestani voin todeta, että ajan löytäminen liikunnan harrastamiseen vaatii vähän kekseliäisyyttä näin 3 lapsen (3,6,7v) kanssa.

Itse harrastan nykyään juoksua, koska lenkille voin lähteä koska tahansa ja aikaa siihen menee max tunti kotiovelta takaisin kotiovelle!Ja halpaakin se on ;D

Meillä on myös kuntopyörä mitä olen nyt yrittänyt iltaisin polkea kun lenkille lähteminen on vähän ikävää liukkauden ja pimeyden takia.

Sitten omistan pari jumppa-dvd:tä joita yritän käyttää apuna myös silloin tällöin. Lapset tulee yleensä mun viereen jumppaamaan kun heistä äidin touhut on niin hassuja...

Isommat lapset usein pyöräilevät vieressäni kun juoksen. NÄin tulee sekä itselle että heille liikuntaa ja tulee oltua yhdessä.

Tässä muutama vinkki teille muille pienten lasten äideille! Isit vahtimaaan tenavia tunniksi ja äidille tossut jalkaan ja menoksi! Päänuppi tyhjenee ja kilot karisee.

t. mamma69, koukussa juoksuun..

Vierailija
12/12 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimeksi Vitosen maratoonarit.

Vielä tuosta liikunnasta. Minäkin kävin kesällä juoksulenkillä, yleensä pari kertaa viikossa. Lisäksi sitten sitä vaunukävelyä. Mutta syksyn tullen ei oikein enää löytynyt siihen aikaa, enkä näillä keleillä uskaltaisi tavallisilla lenkkareilla lähteäkään meidän maantien varteen. Mutta tosiaan meillä isä hoiti koko syksyn lapsia kotona, joten en oikein kotiin tultuani viitsinyt häntä enää lapsenvahdiksi määrätä. Mutta kovasti yritän taas uusien arjen järjestelyjen lomasta löytää aikaa liikunnalle. Huomenna ehkä paremmat mahdollisuudet, kun loppuu opinnot " jo" neljältä, joten hyvällä tuurilla olemme lasten kanssa kotona jo viideltä.

Marja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi