Voiko aikuisopiskelija pyytää helpotuksia terveydentilan huononemisen johdosta?
Tässä mietin, että uskoutuisinko opintojen ohjaajalle vai en. Minulle on ilmaantunut kaksi kohtalaisen hankalaa vaivaa. Toinen niistä saataneen kuriin leikkauksella, mutta koska ongelma ei ole akuutti, en pääse leikkaukseen heti. Vaiva kuitenkin haittaa jossain määrin oloani. Toiseen terveysongelmaan joudun ottamaan vahvoja lääkkeitä, jotka vaikuttavat keskushermostoon ja haittaavat näköäni.
Koska on luultavissa, että nämä saadaan hoidettua pois päiväjärjestyksessä ainakin muutaman vuoden sisään, on minun turha jättää opiskelupaikkaani. Opiskelen ihan toimistotöihin vaan, en miksikään aivokirurgiksi tai edes insinööriksi. Kannattaako opintojen ohjaajalle sanoa, että jos vaikutan väsyneeltä tai poissaolevalta tms., se johtuu lääkkeistä?
Kommentit (3)
Eli voit saada lisäaikaa, voit saada tehdä kotiesseen tentin sijasta tai vastaavaa, mutta tuloksen pitää silti olla " tarpeeksi hyvä" .
Ei mulla siinä oppimisessa ole selkeää inflaatiota käynyt, mutta vain se itse tekeminen on vaikeutunut. Esim. tässä tietokoneella ei voi olla kuin pienissä pätkissä, silmät eivät tunnu kestävän ja teksti vilisee silmissä.
Kiitoksia vastuaksista
ap
tosin minulla sattuu tällä hetkellä olemaan niin pitkä sairasloma, että ajattelin keskeyttää opinnot ja jatkaa niitä ensi syksynä taas.