Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko tapellut nyrkit pystyssä sisaruksiesi tai vanhempiesi kanssa?

Vierailija
08.01.2008 |

Tuli tämä ajatus mieleen, kun miesystäväni äiti jutteli, et ei oo tainu sen lapset koskaan lyödä toisiaan. Ja miesystävänikin muisteli, että korkeintaan pari kertaa on menny riita niin, että on toista pitänyt satuttaa.

Mä kuuntelin ihan äimänä. Meillä on aina tapeltu niin, että ollaan mustelimilla. Siis minä olen lyönyt ja potkinut ja kiskonut hiuksista ja mitä voikaan tehdä... Siskoani, veljeäni ja äitiäni. No oonkin ajatellut, että mahdoinko antaa takasin äidilleni teini-iässä sen mitä se oli ehtiny hakata aiemmin.

Mä en haluaisi koskaan tapella lapseni kanssa noin. Onko tällanen tappeleminen perheen kesken kuinka yleistä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/6 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin ns. vanhanajan kasvatus, että vanhempia pitää kunnioittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsena, niin että tuntui! Hakattiin, kiskottiin hiuksista, raavittiin, purtiin... kuitenkin ollaan aina oltu parhaat ystävät ja ollaan vieläkin. luulisin kyllä että on suht normaalia tapella lapsena. tosin ei olis tullut mieleenkään äitin tai isän kanssa tapella.

Vierailija
4/6 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta mun isää (joka oli etävanhempi) ei olisi koskaan tullu mieleenkään lyödä. Tai edes kiukutella. Sillä oli auktoriteettia jo kun se sanoi jotain. Mutta mä veikkaan et se vois liittyä siihen, kun mun äiti kuitenkin itse käytti samoja keinoja meihin lapsiin, että sen ajatteli sitten olevan se keino millä asioita ratkotaan...

ap

Vierailija
5/6 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sisarusten kans tapeltiin kyllä. Varsinkin isosiskon kans raavittiin ja vedettiin toisiamme hiuksista yms hampaat irvessä. Silti olemme aina olleet läheisiä ja olemme edelleen.

En kuitenkaan antais omien lasteni käyttäytyä toisiaan kohtaan niin. Minusta se ei ole oikein ja menen kyllä heti väliin jos toistensa kimppuun käyvät! On kauhea kuunnella kun miehen kotona on ollut tapana etteivät vanhemmat puutu lasten riitoihin vaikka mikä olis. Tietysti sitten isommat ovat pomottaneet pienempiään ja vieneet kaiken itsetunnon yms.

Vierailija
6/6 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin molemmat vanhemmat käyttivät lapsiin ruumiillista väkivaltaa, eikä silti olis tullut mieleenkään tehdä sitä heille. En olisi selkäsaunan pelossa uskaltanut ja myöhemmin en olisi siihen pystynyt ihan senkään takia että kunnioitus ja rakkaus oli niin suuri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan