Kun muutitte, miten aikaisin aloititte pakkaamisen?
Kuinka nopeasti ja millaisella työvoimalla saitte muutettua?
Kommentit (6)
työvoimaa oli minä ja mies ja jaloissa 3 lasta. Saatiin kaikki kamat uuteen kämppään seuraavana päivänä.**reipasreipas**
miehen kanssa ja lisänä 1,5 vuotias tyttö
Aloitin pikku hiljaa pakkaamisen sellaisista tavaroista, joita harvoin tarvii. Illat kuitenkin oli vain aikaa ja tavaraa oli kertynyt kiitettävästi. Samalla tein kirpparilaatikkoja, oli hyvä kun oli aikaa mennä tavarat rauhassa läpi niin sai paljon turhaa pois pyörimästä.
Varsinainen muutto tapahtui yhdessä päivässä, aamulla aloitettiin ja illalla oltiin valmiita. Kantoapua oli neljän ulkopuolisen verran, sitten minä ja mies. Lapsi oli hoidossa. Vanhaan kotiin jäi vielä jotain pikkusälää, jota itse hain seuraavana päivänä, se päivä meni myös osittain vanhan asunnon siivoamiseen.
Uusi koti oli muuttopäivän iltana siinä kunnossa, että kaikilla oli sänky petattuna, vaatteet kaapissa, huonekalut paikoillaan ja keittiössä kaapeissa lautasia, mukeja, peruselintarvikkeita. Mutta paljon laatikoita oli joka puolella. Viikko meni kaikkien laatikoiden purkamisessa.
Ollaan pakattu tavarat yleensä muutamassa illassa. Jos aloittaa noin viikkoa etukäteen, ehtii hyvin tehdä tarvittavat tavaroiden kierrätykset ja poistot, tämä siis oletuksella, että ei normaalistikaan säilö karseaa määrää krääsää.
Meillä on viimeiset muutot menneet muuttopalvelun voimin. Yleensä muutama tunti mennyt tavaroiden siirtoon. Yksi kuorma kuorma-autossa.
Tavaroiden paikoilleen laitto vie muutaman illan.
Kodissa on paljon tavaraa mitä voi pakata hyvin ajoissa: Kirjat kirjahyllystä, harvoin käytettäviä astioita, kausivaatteet jotka ei ole käytössä...
Muutimme parin sadan kilometrin päähän. Kaksi päivää varasimme muuttoon. Kumpanakin päivänä vietiin yhdet täydet kuormat (4 farmariautoa+2 peräkärryä). Muuttoapuna oli omat lähisukulaiset, jotka tekivät työn ruokapalkalle (iso kiitos heille avusta).
Viikon päästä muutosta kävimme siivoamassa vanhan asunnon ja tuotiin vielä joitain tavaroita, jotka eivät olleet mahtuneet aiemmin mukaan (mm kukat).
Sitä edellisellä kerralla kuukaudessa. Sitä edellisellä kerralla ostin ja myin ja muutin viidessä päivässä. Tilanteen mukaan siis.