Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkäikäisellä lapsella pitäisi olla oma huone?

Vierailija
14.11.2008 |

Onko oma huone välttämätön? Voivatko sisarukset jakaa huoneen? Kertokaapa kokemuksianne!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, eihän sille mitään voi, jos ei pysty hankkimaan sellaista asuntoa, jossa kaikilla oma huone, mutta noin periaatteessa kyllä mun mielestä kouluikäisellä pitäisi olla oma huone. Mä jouduin lapsena jakamaan huoneen mun siskon kanssa, ja voi hitsi että olin katkera ja kateellinen niille, joilla oli oma huone!

Vierailija
2/9 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuskin vähässä kummassa saavat omia huoneita tässä kolmen makkarin talossa kun on vielä kolmaskin neiti. Ellei sitten lotossa voiteta. Ei se mun mielestä oo mikään välttämättömyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli lapsena ensimmäisen kerran oma huone vasta n.15-vuotiaana.. Mikä oli hieman liian myöhään, olisihan se oma huone ja oma rauha kelvannut teini-iässä enemmän kuin hyvin, mutta meitä on monta sisarusta ja huone piti jakaa siskon kanssa. Minulla on nyt alle vuoden ikäinen poika, hänellä on ollut aina oma huone. =) Sisaruksia hänelle tuskin tulee, joten eiköhän pojalla ainoana lapsena tule olemaan aina ikioma huone. Mutta jos sattuisi sisarus tulemaan, niin tuskin isompaan asuntoon vaihtaisimme ainakaan heti, eli silloin jakaisivat huoneen.

Vierailija
4/9 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ei viihdy yksinään. Jotkut taas haluaa vetäytyä omiin oloihinsa. Meillä tilanpuutteen takia on tällä hetkellä 2 koululaistyttöä samassa huoneessa. Ajoittain riitelevät, ajoittain ovat sopuisasti yhdessä. Heille parempi olisi, jos saisivat omat huoneet, koska toinen on sottainen ja toinen siisti ja kärsii, kun toinen ei siivoa vaatteitaan jne.

Vierailija
5/9 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käymään kavereita kylässä.

Vierailija
6/9 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tähän asti on mennyt aika hyvin. Heillä on kuitenkin omat huoneet isänsä luona, joten tyttö kyllä selvästi kaipaa omaa huonetta minunkin luonani. Tällä hetkellä en pysty sitä tarjoamaan, mutta parin vuoden kuluttua kun tyttö on koululainen niin meinaan kyllä yrittää tehdä jotain tilanteelle. Jos ei talous anna myötä isompaan asuntoon niin sitten jotenkin jaetaan lasten huone selkeämmin vaikka hyllyillä tms niin että saavat vähän omaa rauhaa. - Tällä hetkellä olen muuten ratkaissut oman tilan kaipuun siten että hankin kaksi matalahkoa kerrossänkyä, otin alemman pedin pois ja tein niistä kodikkaat majat, jotka ovatkin olleet tosi suositut.

Vierailija
7/9 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ainakin meillä 5-vuotias on alkanut kaipaamaan omaa rauhaa pikkusisareltaan. Oma huone on sellainen paikka, jonne pääsee rauhaan jos haluaa. Meillä on kaksi lasta, joilla on ollut omat huoneet syntymästä lähtien. Minä olen pitänyt sitä itsestäänselvänä, koska myös itselläni on lapsena ollut oma huone aina.

Vierailija
8/9 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koululaisilla ja erityisesti isommilla koululaisilla (yli 10v) on omat huoneet. Varsinkin, jos sisarukset ovat eri sukupuolta oman rauhan tarve on aika selvä murrosiän lähestyessä.

Leikki-ikäiset voivat aivan hyvin jakaa huoneen, tarvittaessa toki vanhemmatkin.

Meillä koululaisilla (9 ja 11) on omat huoneet ja pienemmillä (2 ja 4, molemmat tyttöjä) on kaksi yhteistä huonetta, toinen nukkumista ja toinen leikkejä varten. Sitten kun kasvavat, tehdään molemmille omat huoneet.

Vierailija
9/9 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen vaikuttavat lasten sukupuoli, luonne, ikä ja temperamentti. Sekä tietenkin asuintilanne.

Mutta periaatteessa mielestäni lapsilla pitäisi olla mahdollisuus omaan huoneeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme