Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinusta joulu lasten juhla?

Vierailija
13.11.2008 |

Itse en ole koskaan ajatellut niin, vaan että se on ihan kaikkien, tasapuolisesti.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on PERHEjuhla, mutta luonnollisesti sitä saa ja kuulukin juhlia aivan kaikkien. Ehkä se lasten juhla tulee siitä, että lapsi nauttii joulusta ja joulun taiasta 110%:sti, aikuiset sitten jo stressaa ja unohtaa sen tärkeimmän...

Vierailija
2/21 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokihan sitä kaikki viettävät, mutta kyllä lapsen ilo jouluna on kaikkein sykähdyttävintä:) ja muistan itse lapsena kuinka joulu oli vuoden suurin juhla ehdottomasti...aikuisena ei enää tuntunut siltä ennen kuin sai omia lapsia ja teki joulun heille...silloin tuo "lapsuuden joulu" palasi taas takaisin!:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten ilo tekee joulusta joulun.

Aikuisille on paljon muitakin juhlia, joulu on nimenomaan lasten juhla! Lasten joulun pilaaminen esim. juomalla (ja please ei nyt selityksiä siitä miten teillä nautiskellaan sivistyneesti...) pitäisi olla rikos.

Vierailija
4/21 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten toiseksi perheenjuhla.

Vierailija
5/21 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset tekee työt ja on esim. nautiskelematta viinaa. Vain lapsille annetaan lahjat.

Vierailija
6/21 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia ei ollut koko suvussa (kummankaan, mun tai miehen) ja ihan yhtälailla ollaan aina joulusta nautittu.

Vierailija
7/21 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harras juhla, jos ei ole perhettä

Vierailija
8/21 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun itsellä on pieniä lapsia, voi heidän kauttaa kokea erityistä joulun taikaa :)

Vierailija
9/21 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt kun on omia lapsia niin tottakai se lasten ilo ja innostus nousee tärkeimmäksi asiaksi! Se että he saavat kokea sen "täydellisen joulun", sen eteen tehdään kaikkemme.

Ei missään nimessä mitään ryypiskelyä ja öykkäröintiä joka pilaisi kaikilta joulun :(

Mutta ei me itseämmekään ja muita sukulaisia unohdeta myöskään :)

Vierailija
10/21 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukin omalla tavallaan. Lapsillekin on hyvä opettaa joulun syvin tarkoitus, ettei

siitä tule vaan materiakarnevaali, siis että se on harras juhla, jolla on tarkoitus. Suosittelen kaikille joulukirkossa käyntiä!!

Vierailija
11/21 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä mietitään aikuistenkin lahjoja ihan yhtä hartaasti kuin lapsen, ja iloitaan niistä myös :) Kivahan se on rakkaita ihmisiä ilahduttaa, oli sitten aikuisia tai lapsia. Joulu ei mene lapsen ehdoilla, vaan pyritään siihen että kaikki viihtyvät yhtä hyvin.

Vierailija
12/21 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se joulu mikään kristittyjen yksinoikeus ole kun muutkin on talvipäivänseisauksen tienoilla juhlinete ja juhlat sitten sekoittuneet aikojen saatossa. Kukin tyylillään, joulukirkko tekee yhdelle sen oikean joulun jollekin, toiselle se saattaa olla perheen yhteenkokoontuminen :)

kukin omalla tavallaan. Lapsillekin on hyvä opettaa joulun syvin tarkoitus, ettei

siitä tule vaan materiakarnevaali, siis että se on harras juhla, jolla on tarkoitus. Suosittelen kaikille joulukirkossa käyntiä!!

Vierailija
13/21 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 5 lasta ja toki joulua vietellään heidän ehdoillaan ja seuraillaan ihastuineina lasten mutkatonta iloa. Mutta kyllä silti yksi joulun parhaita puolia ovat ne myöhäisillat (lasten jo nukkuessa) kun miehen kanssa juodaan glögia, napostellaan jotain pientä ja n a u t i t a a n rauhallisesta joulun tunnelmasta.

Vierailija
14/21 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän joulussa ei ole mitään kristittyä.

Hautausmaalla ehkä käydäään tai sitten ei.

Rauhoittuminen ja perheen kanssa oleminen on se tärkein asia meille.

:)

Vierailija
15/21 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on PERHEjuhla, mutta luonnollisesti sitä saa ja kuulukin juhlia aivan kaikkien. Ehkä se lasten juhla tulee siitä, että lapsi nauttii joulusta ja joulun taiasta 110%:sti, aikuiset sitten jo stressaa ja unohtaa sen tärkeimmän...

Vierailija
16/21 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan se odotus, kynttilät, tuoksut, vapaa koulusta ja vanhemmilla töistä... Kiireetöntä yhdessäoloa, piparien paistamista ja tonttujen kurkistelua.. Joulukuusi ja joululaulut... Perinteinen joulun tunnelma.

-2-

ps. Vaikka kyllä takuulla jokainen lapsi ilahtuu siitä joulupukin vierailustakin sitten illalla... Mutta se ei ole kaiken pointti.

Vierailija
17/21 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on todellakin kaikkien juhla. Lapset ovat menossa mukana, mutta yhtä paljon kuin muutkin, eivät enemmän.

Vierailija
18/21 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Ennen ajattelin, että se on yhdessä olemisen juhla, mutta nyt olen huomannut, että joulu on tunne. voisin viettää joulun yksinkin, jos sellainen tilanne tulisi.

Vierailija
19/21 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole koskaan ajatellut niin, vaan että se on ihan kaikkien, tasapuolisesti.

En ole ajatellut noin. Musta se on ollut kamala pakkojuhla jolloin pitäis syödä pahaa ruokaa ja tavata sukulaisia levon sijaan vaan siksi että niin on tehty aina. Mä laitoin moiselle totaalistopin.

Vierailija
20/21 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä odotan joulua vieläkin vaikka joudun itse sen tekemään. Ja lapsilleen haluaa suoda sen mitä itse on saanut lapsena, eli sitä oman perheen jouluperinnettä siirtää eteenpäin. Jouluruuat on niin hyviä kun itse tekee, ja niitä saa vaan kerran vuodessa, kinkku ja laatikot, eipä siinä mun mielestä muuta tarvis ruokapuolella. Joulukuusi koristeltuna ja hyasintit tuoksumaan, siinä on se joulu. Lahjat on toki kivoja itsekin saada, ja tietysti antaa. Lapsillehan siinä on suurinta se odotus, kihelmöivä jännitys, aikuisille se taas on se rauhoittuminen ja joulun tunnelma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä