Tonskien uusi vuosi
Vanha pino löytyy täältä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11604682&p=2&mpage=16&tmo…
Soittelen tänään klinikalle ja kysyn jatkosta. Eipä tänne muuta.
Mitä möröttimelle kuuluu? Entäs hessunen, joko ootte olleet ultrassa?
-Osse
Kommentit (49)
..jotenki tämä piinaaminen käy ihan työstä :(
voi ku olis jo perjantai..silloin luulis jo jotain näkyvän..kai.
nyt kyllä on tosin vasta kp 24/30-31.
sitä kuvittelee tuntevansa kaikenlaisia raskausoireita...ihme nipistelyjä ja välillä rinnat tuntuu tosi raskailta. mene ja tiedä..taitaa alkaa oleen jo päässä vikaa.
meillä nyt oli ensimmäinen inssi, muutama kierto mentiin pelkillä clomeilla ja ihan luomuna yritettiin. mut ku en mie saa sitä ovista ikinä bongattua. jotenki tuntui hätäiseltä lähteä heti tohon inssiin..tuli ihan sellanen fiilis että nyt sitä lasta taas lähettiin vaan tilaamaan. ei muka yhtään viitsitä muuten nähdä vaivaa. mut ei tätä jaksais...
meillä esikoinen sai myös alkunsa inssistä..eikä ehkäisyä ole ollut käytössä koko aikana. ei vaan tärppää niin ei tärppää...jotenki mie tulin jo siihen uskoon että mulla noi limatki on mitä on..jospa sinne kohtuun ei kaverit vaan pääse. mut ainahan sitä keksii kaikenlaisia syitä..mut pakko kai sitä on jotain syyttää..jossakinhan se vika on oltava.
mutta no katellaan nyt vielä pari päivää ja murheditaan sitten taas lisää..
tuleepas sekavaa tekstiä..
tähkä
eli siinäpä ne tärkeimmäit. Kierto on vain jostakin syystä sekaisin. Menee just samalla kaavalla kuin vajaa vuosi sitten kun oli viimeksi näin pitkä kierto. Nyt koskee jo kunnolla siihen malliin että eiköhän ne menkat ala joko tänään tai viimeistään huomenna. Yritän just soitella KYSille kierron kartoituksen tuloksista. Ne kun tehtiin uusiksi juuri tähän kiertoon.
No eipähän ole estettä rokotukselle. Otettiin keväällä reissuun lähtiessä se Havrix rokotus koko perheelle ja huomenna olis vuorossa se toinen piikki. Eipähän jää sarja kesken. Jotakin hyvää tästäkin negasta. Eli inssiä kohti mennään. Toivottavasti viikonloppu ei aikanaan sotke sen ajoitusta.
Heinäminkki
että nega sieltä tuli kuitenkin heinäminkille... no, onneksi on se inssi edessä, niin ei jää aikaa miettiä negaa.
U-M, kyselit tuolla toisessa pinossa että sanovatko lääkärit suoraan - kyllä ammattitaitoiset lääkärit sanovat, jos hoitoja tarvitaan. Jos minä olisin sinun tilanteessasi, vaatisin ehdottomasti ainakin sen aukiolotutkimuksen ja sen perusteella lausunnon tarvitaanko hoitoja. Ja ihan lapsettomuuteen erikoistuneelta lääkäriltä, ei terveyskeskuslääkäriltä tai perusgyneltä. Ei mitenkään heidän ammattitaitoaan aliarvioiden, mutta heillä ei välttämättä ole kokemuksia todellisista lapsettomuusongelmista, vaan asiakkaat ovat yleensä näitä normaaleja tapauksia joilla kaikki meneekin toivotusti. Voihan kuitenkin olla ihan mahdollista, että se vasen putki toimii jatkossa normaalisti, ja kun teillä tärppää aika helposti, niin kannattaa varmasti kokeilla sitten parin kierron päästä onnea. Vaikka pelottaahan se varmasti!
ja tähkätärelle on peukut edelleen pystyssä!
-Osse
.. voi heinäminkkiä :' ( onneksi teillä se inssi edessä. tulee muuta mietittävää.
.. voi heinäminkkiä :' ( onneksi teillä se inssi edessä. tulee muuta mietittävää.
mitähän mie nyt ryssin.
uusia oireita..kova paineen tunne tuolla alavatsalla. hitsi ku ei edellisestä raskaudesta muista muka enää ollenkaan.
pikainen pyrähdys vaan..nyt töihin..
tähkä
Elikkäs ei tule meille tulevana(kaan) syyskuuna vauvaa, EI!!! Elikkäs menkat piru vie, tänään alkoi ja taas kasvaa ainakin yhdellä kuukaudella lasten ikäero... Jos siis tulee koskaan... Huoh!
napero kp1, jolla ens pe ultra, jossa sitten kattotaan TAAS miten on kasvanu solut vai onko kasvanut ollenkaan. Mä rupeen ihan oikeesti oleen sitä mieltä ettei meille enää koskaan tuu toista lasta... (saati sitä mun haaveilemaa suurperhettä, byäää)
Olen pahoillani. Sitä niin soisi jokaisella meistä sen kaksi viivaa testiin ja tädin tipotiehensä. Minä en saanut molempia viivoja, mutta tätikään ei ole vielä tullut. Tulis nyt niin pääsis aloittamaan puhtaalta pöydältä. KYSillekään en saanut edes yhteyttä vaan jätin soittopyynnön.
Rämmitään yhdessä pois täältä suosta ja yritetään uudelleen.
Heinäminkki
Mies on käytetty rokotuksessa, mutta itselleni en kuitenkaan kaiken varalta uskaltanut sitä piikkiä ottaa. Tilanne on edelleen entisellään. Mahaan koskee välillä, eilen otin särkylääkkeen sekä aamulla että illalla ja yön aikana ei ollut mitään, jomotus siis häviää levossa, kummallista. Mitään muuta oiretta ei ole. Jotakin on vinossa. Odottelen edelleen sitä KYSin soittoa ja varmaan soittelen tänään kotipaikkani neuvolaan ja kyselen että mitä tehdään. Haluaisin varmaan ainakin raskaustestin verestä jos ei muuta.
Mutta kyllä tuo lähes jatkuva jomotus alkaa käydä hermoille, kun ei oikein osaa muuta ajatella niin työn teostakaan ei meinaa välillä tulla mitään. Varsinkin kun tekee työt kotona tietokoneen ääressä, niin sortuu vähän väliä tänne palstoille.
Sekavin ajatuksin,
Heinäminkki
Oma olotila on edelleen entisellään. Kävin eilen veritestissä ja sekin oli nega kuten arvelinkin. KYSiltäkin soittivat. En ollut edes ovuloinut viime kierrossa, kuten tuntemusteni mukaan oletinkin ja sain Terolut-kuurin jotta saadaan kierto vaihtumaan. Sitten on tarkoitus tehdä inssi luonnolliseen kiertoon ovulaatiotestien perusteella. Jos ei onnistu luonnolliseen niin sitten otetaan lääkkeet apuun.
Eli asiat onneksi etenevät.
Heinäminkki
Olipas tehokkaita Teroluteja. Ostin ne reilu tunti sitten, en ehtinyt ensimmäistäkään ottaa. Menkat alko just äsken. Eli kp1 ja inssi edessä (jos ovuloin tässä kierrossa), jännää.
Heinäminkki
Tein tuossa 19 aikaan jonku tollasen cittarista ostetun pregent stick-raskaustestin..sen 5 minuutin jälkeen minä tulos ois pitäny näkyä niin eihän siinä mitään ollu. Unohin tikun sit siihen pöydälle. Äsken kävin veskissä ja haamujen haamujen haamuhan siinä oli...tunti testauksen jälkeen.
NYT IHAN P-A-N-I-I-K-I-S-S-A!!!!!!!!!! Ois jo huomisaamu...
Nyt voi kyllä olla että tullaan lujaa ja korkeelta alas..
Tähkä kp 27/30-31
Napero, voi itku! Onneksi pääsette nyt pian katsomaan, tehoaako noi lääkkeet. Älä kultapieni vielä luovuta! Varmasti on toivoa, ja mä kyllä uskon, että Eetusta vielä tulee oikein ylpeä isoveli! Tehdäänkö teille siis inssejä vai ihanko kotikonstein yritätte, kunhan munikset saadaan kasvamaan? Mulla on niin huono muisti, että sori jos kyselen miljoonatta kertaa. Meen jotenkin sekaisin teidän kaikkien taustoissa ja hoidoissa, kun nekin on jokaisella niin erilaisia.
Heinäminkille myös pahoittelut menkoista! Oli tosiaan tehokkaat Terolutit, harmi että ehdit ne ostaa. Tuokoon inssi teille sitten sen plussan!
Just luin tähkättären viestin, vau! Siellä on tosiaan jännät paikat! Sulla on kp:t niin vähäiset vielä, että hyvin voi johtua siitä, ettei testiajassa tule toinen viiva näkyviin. Toivotaan, että tuo haamu on kuitenkin hyvä merkki ja että parin päivän päästä saat kunnon plussan!
Ull-maij, tule vaan tänne pinoon juttelemaan, kun tuntuu pahalta! Tsemppiä!
-Q-
Aluksi tähkätär jos siinä viivassa on vaaleanpunaista niin silloin se on plussa. Mulle ei koskaan ole pregent stick valehdellut. Ne tosiaan ei ole kamalan herkkiä edes (tiedän kun olen ollut tietoinen hcg arvosta veressä kun olen testannut) Tosiaan nuo kp sinulla vielä aika vähäiset joten kuulostaa todella lupaavalta :)
Q, kiitos taasen kun piristit mieltäni. Silloin kun makasin lääketokkurassa siellä sairaalassa ja lääkäri kävi kertomassa tilanteen tunsin suurta ahdistusta. Onneksi olin niin pöllyissä että en jaksanut reagoida asiaan pahemmin. Nyt kotona on ollut todella mukavaa. Poika tuntuu entistä rakkaammalta (jos noin voi edes sanoa) Tuntuu että olen jotenkin keskittynyt liikaa itseeni ja tähän vauva-asiaan. Yritän nyt nauttia tästä ja olla onnellinen siitä mitä minulla on.
Minulle kävi myös erittäin hyvä tuuri. Kela kustantaa minulle psykoterapian :) En olisi uskonut että hakemus menee läpi, olen tästäkin aivan suunnattoman onnellinen.
Näissä tänään positiivisissa merkeissä toivotan kaikille oikein hyvää viikonloppua :)
T: Ull-Maij kp 8/?? (leikkauksesta laskettuna)
..vaikka väsyttää jo vaik ja kuin..
Tekis niin mieli kommentoida noihin teidän juttuihinkin..mut kun ei vielä oikein tunne kaikkia eikä tiedä tilanteita..voishan sitä alkaa lukemaan kaikki keskustelut..mut..
Heinäminkki..positiivista jos hakee niin hyvä et noi menkat alko jo nyt. Pääsette äkempää sinne inssiin. onks tää sulle eka? eihän tässä oo mee ku 10 päivää +-pari päivää niin pääsette jo sinne. käyttekö ihan kunnallisella puolella vai jossain yksityisellä? me ollaan käyty väestöliitossa ja täytyy sanoa että en parempaa toivois. meillä on aivan mielettömän ihana oma lääkäri jonka luona on monet itkut itketty. ja aina hän on jaksanu valaa uskoa..
jospa tämä usko nyt tästä...huomenaamullahan se nähdään..kai..
Ull-maj..sinulle tsemppiä ja hieno homma tuo kela juttu. kerrankin valtio maksaa jotain. yleensä saa aina tapella ja kaikesta!!! oikeen ahistaa moinen. en tiedä sinun taustojasi mut toivotaan että terapiasta on apua..
ja kaikille muillekkin tsemitystä..päivät ja tunnit menee tosi hitaasti..ainakin näin meidän näkökulmasta. mut etenee ne kuites..
täällä ihan tohkeissaan...
tähkä
Tein tuosa advancedin hetki sitten ja ei siihen mitään tullut..puol tuntia testauksen jälkeen näky sellanen hailakka viiva. Mut en oo varma olika punertava vai harmahtava..oisko vaan joku viivan paikka.
Nyt on vielä tuolla alhaalla kipistelly yhdestä kohasta välillä kipeetäkin. Taitaa se tätsy taas pölähdellä..
Ei pitäs mennä ikinä testaan ennen aikojaan, mut minkä sitä itelleen mahtaa..
tähkä kp28/30-31
Toivotaan nyt Tähkätär kuitenkin että viiva vielä vahvistuu. Vielä ei kannata heittää kirvestä kaivoon.
Me olemme tosiaankin menossa ihka ensimmäiseen hoitoon ja kunnallisella puolella KYSissä ollaan. Tätä ennen ei ole tehty vielä muuta kuin tutkimuksia. Vaikka vuosia palstaa lukeneena tunnen kyllä siitä huolimatta olevani melkoinen asiantuntija. Termit on ainakin varsin tuttuja, ei tartte paljoakaan lääkäriltä kysellä. Perustutkimukset tehtiin kotipaikkakunnan sairaalassa ja hoitoihin sitten KYSiin.
Joo pitää vissiin lähteä syömään, muksu tais jo mummon ruokkimana syödäkin. On vähän häslinkiä ja kukin syö ajallaan.
Heinäminkki
Osse: Täällä ollaan \o/ ! Todella harmi, kun tuo PAS nyt ei sitten onnistunutkaan :-( Halirutistus!
Ulla-Maij: Sinuna pyytäisin painokkaasti tuota ossenkin suosittamaa aukiolotutkimusta, sillähän selviäisi munanjohtimen tilanne ettette turhaan yritä ja pety. Mullekin se aikanaan tehtiin, aika alussa perustutkimusten jälkeen. Mulla on myös taustalla kohdunulkoinen, joten tiedän miten kamalaa se on!! Oma tyttömme on toisesta ivf-hoidosta syntynyt ICSI-vauva, joten kerron oman kokemukseni hoidoista: minua ne vain helpottivat, kun saattoi antaa asian lääketieteen ja labratekniikan ammattilaisten hoteisiin eikä tarvinnut järjestää seksiä kalenteriin tuijottaen. Ja jotenkin sekin ajatus, että joku alkio oli aikaansaatu ja sisälläni (vaikka ensiyrityksellä ei kiinnittynytkään), tuntui jo pieneltä voitolta. Tsemppiä!
Tähkättärelle plussaonnittelut! Haalea se oli meidänkin viiva, itse asiassa haaleimmasta viivasta (kolme raskautta, yksi vauva) syntyi lapsi!! Eikä viivan vahvuuskaan välttämättä mitään kerro, samantien sen haalean viivan saatuani veritesti näytti niin huikeita lukuja että epäiltiin kahden alkion kiinnittymistä...
Hessunen: Onnea tuplasykkeestä! Uh, ymmärrän niin täysin työväsymyksesi, itsekin paimennan työkseni lapsia, jotka usein käyttäytyvät enempi villiintyneen simpanssilauman tavoin... No sulla toki vielä kertaantuu tuon raskauden vuoksi. Lepää, onneksi sentään sait hengähtää sairauslomalla.
ON: Tosiaan työn aloitus on kiidättänyt mua niin etten ole palstalle päässyt pariin viikkoon kuin vilkaisemaan ja se on jo tosi hektistä se! Pää märkänä on saanut töissä vetää ja kauheaa kiirusta pitää että ehtii ihmisten aikoihin kotiin ja päästämään taas miestä puolestaan töihin. Onneksi tätä ruljanssia ei kestä koko kevättä kun mies pitää isäkuukauden kohtapuoliin. Yllättävän paljon duuni tulee selkärangasta, joten olen löytänyt uutta jännättävää, kuunnelkaas tätä: pari viikkoa sitten olin tunnistavinani ovislimat ja taisin teille ihmetellä kuinka vanha yllättää. No nyt sitten to-iltana kp25 huomasin jotain pienenpientä vuotoa ja ajattelin että menkatko ne sieltä, joka olis melkein iloinen yllätys. Nyt vaaleanpunaista vuotoa on tullut tippa kerrallaan, tänään siis kp27. Kiinnittymisvuotoa, hmmmm? Pää alkaa surrata jo villejä päätelmiä, varsinkin kun tänään väsytti aivan sairaasti ja otin tytön seuraksi kahdet (!) päikkärit ja tyttö heräs molemmilta ennen mua...
..kiitokset teille kannustuksesta.
Itse olen jo tästä kierrosta lyöny hanskat tiskiin. Aamulla oli lämmöt tipahtanu, vaik hyvin olivat oviksen/inssin jälkeen nousussa. Nyt sitten vaan taas odotellaan.
Jotenki sitä ekan lapsen jälkeen aatteli et se toinen tulee jos on tullakseen. Mut eipä se näköjään noin meekkään. Mieli on aivan maassa. Nyt sitä vaan taas huomas et kuinka paljon sitä toista lasta oikeesti toivookaan. Nyt ku on jotenki kauheen pettyny olo niin sen huomaa kotonakin. Tiuskii ja kärtyää..mikään ei kelpaa eikä mikään oo hyvin. AHISTAA!!!
No jospa tästä suosta taas noustas..
tähkä 29/30-31 tätiä odotellessa
Anteeksi jos tunkeudun, jotenkin tuntuu että olisi helpompi jutella tänne puolelle.
Oon varmasti täysi idiootti, mutta en aijo luovuttaa. Jos siinä epikriisissä ei ole mitään täysin lamauttavaa niin heti kun vaan mahdollista niin yritys päälle. Sitä en kyllä tiedä mitä teen jos se on taas ku, mikä on hyvin todennäköistä. Luultavasti vievät sitten tuon viimeisenkin torven.
Oon tässä samalla miettinyt IVF hoitoja. Kuulostaa tosi rankoilta nuo hoidot. En tiedä kestäisikö mulla pää niitä. Oon jotenkin aina ihaillut ihmisiä joilla on voimia lähteä hoitoihin... ne vaan kuulostaa ylivoimaisen pelottavilta mielestäni. Kait sitä kaikkeen tietenkin asennoituu tilanteen mukaan.
T: Ull-Maij