Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enskojen ensimmäinen arkiviikko vuonna 2008

07.01.2008 |

tulipa hömelö otsikko, no eiköhän se kuitenkin aukee.

tässä vuoden alun jutustelut

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=67&m=12077734&p=1&tmo…

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mähän oon nyt innostunut¿ Jo toinen päivä peräkkäin kun oon täällä!

Mä oon tehnyt tänään vaikka mitä! (siis sen lisäksi että oon ollut töissäkin...) Kun hain Eetun tänään hoidosta klo 14.30 niin jäätiin Eetun kanssa pihalle, ja kolattiin piha, Eetu oli vähän innoissaan omasta kolastaan. Sen jälkeen tulikin meille uudet patjat, ja lähettiin käymään koirien ja Eetun kanssa lenkillä, umpihangessa mä vedin Eetua pulkassa ja koirat risteilivät sekaisin narujen kanssa, tuli sentään hiki! Sitten mentiin vielä puistoon leikkimään kavereiden kanssa ja sitten isi tulikin kotiin, ja tultiin sisälle tekemään ruokaa, ja laittamaan petivaatteet pihalle. Sitten ¿purettiin¿ vanhat runkopatjat pois, ja laitettiin uudet tilalle, vielä pitäis hakee pihalta tuuletuksessa olevat petivaatteet ja laittaa ne sänkyyn. Ja illalla mennään viel saunaan, tai siis mies ja Eetu menee.

Eetun kun hain hoidosta, niin oli nukkunut ruhtinaallisen max vartin siellä tänään päikkyjä... kivakiva! No, ei nyt vielä oo kauhean väsyneen oloinen, joten ihan ok on mennyt tää ilta, toistaiseksi... Kohta se huuto alkaa!

Niin ja sitten vielä sain tilattua neuvola-ajan, Eetulle! Oon sitä jo pari viikkoo suunnitellu...

Mä kävin tänään kanssa katsastamassa toppahaalaritarjontaa Hämeenlinnassa, mutten oikein löytänyt, tai no kaksi löysin, mutten jostain syystä ostanut. No, täytyy kattoo viel jos löytäis...

Huomenna mennään miehen ja Eetun kanssa illalla pulkkamäkeen tuonne Hattulaan, siellä kun on aivan ihana pulkkapaikka, sellainen Hiihtomaa. Siellä on pulkkamäkiä vaikka kuinka ja paljon.

Talokuumeesta vielä, me kun katseltiin noita taloja tuolta Hattulasta, niin tultiin siihen tulokseen, että tuleepa melkein halvemmaksi rakentaa talo, kuin ostaa sellainen. ¿Joten siitä se ajatus sitten lähti...¿ Mutta eihän tässä vielä mikään kiire oo... Kun pitäs vissiin eka myydä tää talo pois...

Ihanaa QUU, että ultran uutiset olivat noin ihania!!! Olin pakahtua onnesta teidän puolesta kun luin siitä... Ja niinpä oli mullakin samansuuntaiset ajatukset kuin sullakin noista megatreffeistä!!! Joten pistetäänkö suunnittelupino pystyyn, vai onko muita innokkaita?

Ksylitolipastilleista... Mä en oo viel ees harkinnut ennen Pikkumillin tekstiä antaa niitä Eetulle... *noloo*. Ja heti sitten sanoin miehelle, niin täytyypä huomenissa hakea kaupasta...

Burde hienoa että olit saanut hyvän doulan synnytykseen!

Mutta joo, tää nyt lähtee vaihtamaan hajuherneelle vaippaa, täällä haisee meinaan tosi pahalta!

napero ja Eetu ylihuomenna 1v11kk

Vierailija
22/50 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs jännittikin sun puolesta, onneksi kaikki oli noin hienosti! Ja NYT voit vihdoin tulla tuonne odotuspuolen tonskailupinoonkin, vai mitä? :)

Mä tosiaan vähän haikeana luen kaikkien ultrakuulumisia, kun itsellä eka ultra tulee olemaan se np-ultra, ja siihen voi olla vielä kuukausi aikaa... Neuvola on ensi viikolla, jospa siellä edes kokeiltaisiin kuunnella niitä sydänääniä. Tosin mua pelottaa että istukka on kiinni sektioarvessa, kun se on niin tuore jälki kohdun pinnassa.

Ei mulla oikeastaan muuta akuuttia asiaa ollutkaan.

Auroralle noista maitotuotteista, että mustakin sitä rahkaa voi silloin tällöin antaa. Jos se on päivän ainut sokeripommi, niin ei se pahalta kuulosta. Mä taidan olla tiukempi lisäaineiden kuin sokerin suhteen - sokerista sentään tietää, mitä se aiheuttaa. Mutta on ihan hirveää, kun monissa lapsille suunnatuissa tuotteissa - myös jogurteissa - on atsovärejä, jotka ovat tutkimusten mukaan aiheuttaneet muun muassa ihottumaa ja ylivilkkautta. Joten itse katselen enemmänkin lisäainelistaa kuin sokereita.

Kandi & Noel 1v (& mahdollisesti pikkutoukka 8+0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yritys ottaa itseään niskasta kiinni ja kirjoittaa jotain. Viime aikoina ei ole vaan saanut aikaiseksi - tosin on aikamoisesti väsyttänytkin.

Q:lle isot onnittelut ihanista ultrakuulumisista. Kyllä täälläkin vaan niin mahdottomasti on teitin puolesta jännitetty. :)

Viipero, kyselit korvikkeesta ym. Aino juo tätä nykyä joka aterialla eli 5xpäivässä nokkamukista korviketta ja lisäksi saa vielä iltamaidon pullosta (siitä ollaan pikku hiljaa vieroittamassa). Kaiken kaikkiaan korviketta menee 4-6 dl päivässä. Korviketta aion antaa varmaan kahteen ikävuoteen asti, kun sinne saakka on Kelan korvaavuus (jos ei siis maito ala aiemmin sopia). Lisäksi kauramaitoa käytän aika paljon ruoanlaitossa, sellaisenaan en ole antanut juotavaksi kun korvike uppoaa niin hyvin. Ja allergiasairaalassa lääkäri ohjeisti antamaan lisäksi kalsiumlisää, joten sen annan lähestulkoon päivittäin (joskus unohtuu...) :) Meillä ei enää ruoanlaitossa käytetä oikeastaan ollenkaan maitotuotteita, kun en jaksa tehdä kahta eri ruokaa, joten kauramaito ja -kerma on tullut itsellekin tutuksi...

pikku-milli, Aino on kans tosi kova matkimaan sanoja. Eilen oppi sanomaan puukki ja kaakki eli siis purkki ja karkki. Toi pakka on aika paha! =)

Hienoa Burde toi doulajuttu! Just luin jostain lehdestä doulana toimimisesta ja se kuulosti tosi kivalta, näin niin kuin synnyttäjän näkökulmasta.

Napero on ollut tosi reippaana tänään! Mä oon just saanut tänään aikaiseksi pakolliset, ulkoilun ja ruoan. Heh!

Sitten vähän Ainon ja omiakin kuulumisia. Ainolla siis myös hirmuisesti sanavarasto laajentunut, ja muutenkin on yksi pikku apina koko tyttö, matkii niin puhetta, eleitä kuin tekoja. Iltaisin neiti itsee rasvaa ja pukee itsensä, tosin tietenkin äidin avustuksella. Ja puheen pulputus on koko ajan ihan mahdoton, vaikka se suurimmaksi osaksi onkin vielä siansaksaa. Lisäksi neitokainen laulelee, lempilaulu on Ihahaa, joka on hoidossa Ainon oma laulu. Kaiken kaikkiaan aivan ihana vaihe menossa, meillä ei hirmuisesti käydä kädenvääntöä asioista tällä hetkellä. Helpottaa aika paljon omaa jaksamista...

...joka ei ole mahdottoman hyvä tällä hetkellä. Olen parisen kuukautta ollut mahdottoman väsynyt, johtuu kai pimeän talven ja vuorotyön yhdistelmästä. Olen koittanut tehdä mahdollisimman paljon äärivuoroja, ettei Ainon tarvitsisi olla niin paljon päiväkodissa, mutta se onkin itselleni aika rankkaa. Joten aika puhki poikki täällä ollaan siis. Työmatkakin vie jo tunnin suuntaansa, niin päivätkin venyy, ja kotona odottaa aina pyykkivuori ja muut mukavat kotityöt. Pisteenä iin päälle selkäkin on taas mäsänä, ja pari päivää tässä olen taas saikulla... Jey.

Selvittelinkin töissä mahdollisuuksia osittaiseen hoitovapaaseen. Palkka putoaisi 400 eurolla kuussa mutta vastaavasti veroprosenttikin pienenee hieman, joten jos vaan saan miehen puhuttua ympäri niin alan tehdä huhtikuusta eteenpäin nelipäiväistä viikkoa. Lisäksi olen ajatellut pitää kesällä loman lisäksi kuukauden hoitovapaata, jos rahatilanne sen sallii. Olisi niin ihanaa viettää Ainon kanssa enemmän aikaa, ja jaksaa myös paremmin töissä! :)

Huiskutukset kaikille!

Karssuli ja Aino 1v3kk

Vierailija
24/50 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miamik: voi, pulkkamäkeen ootte päässeet. Mä yritin eilen vetää Ronjaa pulkassa, mutta eihän siitä mitään tullut. Ihan kauhuissaan oli tyttö:) No, pikkuhiljaa. Eihän se ihan mahdotonta oo että vaikka iitukalla ois paino tippunutkin, kun se verran kova meno on tytöllä:)

Osse: Arvaapa mikä oli Ronjasta pelottavin synttärilahja? Saippuakuplat:) Siis se purkki on ihan ok, ja eilen oli ok kun äiti avas sen purkin kunhan Ronja sai istua sylissä, mutta kun ekat kuplat ilmesty niin kauhistus! Ihana tyttö...

Maidosta. Meillä menee kanssa unimaidot vielä pullosta. Koko ajan koitan saada tytön juomaan enempi ja enempi nokkiksesta, mutta niin kauan kun se tökkii niin juokoon unimaitonsa.

Jepsiksellä tanssijalka vipattaa:) Meillä menis varmaan toisin päin. Mutta kuulostaa kivalta tollainen täysihoitoon lähteminen:)

Vai on se vauvakuume puremassa Amyyn ja Auroraankin:)

Viittomista; Juu, onhan meillä jo aikamoinen sanavarasto:) vielä kun tajuais viittoo kaiken minkä osaa. Sitten kun Ronja on leikattu, ja jos se implantti auttaa, niin silloinhan sitten taas pitäs alkaa koittaa pärjätä puheella, mutta kyllä kun eilenkin olin itsekseni uimahallissa niin mietin että kuinka tärkeätä tuollaisissa paikoissa joissa implanttia ei voi käyttää, on että meillä on silti yhteinen kieli jolla voi komentaa jne:) Meillehän on myönnetty viittomien kotiopetusta 50h, josta on nyt kai jotain 18h käytetty. Tais olla lokakuuta kun aloitettiin ja siitä jouluun asti oli kerran viikossa kahden tunnin opetus, sekä meille vanhemmille että mummuille jotka Ronjan kanssa enemmän ovat. Ja ainakin nyt aluks vielä keväälläkin on viikoittain tota opetusta. Luultavasti ei tarvita esim neuvolaan myöhemmin tulkkia, vaan jos se implantti toimii Ronjan kohdalla, niin pärjätään sen avulla. Mutta Q, mikäli sua tarkemmin kiinnostaa niin ainakin maileilla voidaan tietoa vaihtaa.

Aurora: Me aloitettiin hapanmaito jutut joskus 11 kk iässä muistaakseni. ja tavallinen maito sillä lailla pikkuhiljaa että tutteliin sekoitettiin. Vähän ehkä Ronjan masu meni maidosta löysemmäks, mutta seurataan nyt että oliko vaan joku alku juttu vai koitetaanko jossain vaiheessa esim laktoositonta maitoa. Syökö Oliver sormiruokia? Kun musta tuntuu että Ronja oppi sillään syömään noita kökköjä kun oli leipää yms natustellut. Aluksi kaikki kököt tuli aina ulos, nyt enää harvoin. Ja kauheeta, mun vauva syö niitä 1-3 v ruokia:)

Ihanaa että Q:lla oli hyvät terveiset ultrasta:) Toi on muuten totta että ne 8kk ruoat maistu ja haisi aika kamalilta tosi moni, noi 1v ruoat on normaalin ruoat tuntusia:) Mä poistin sut mun kavereista naamakirjassa, ilmoittele sitten jos haluat aktivoitua taas joskus? Haluatko että sut poistetaan myös tuolta enska-ryhmästä vai voiko siellä olla?

Millikin aktivoituu taas:) En tiedä onko helpompaa nyt kun varsinainen kuumeilu keskusteltu käy tuolla kuumeilu-puolella. Mäkin haluan Lappiin!

Karssuli: Mä en tiiä miks, mutta just tänään Ronjalle puuroa laittaessa mietin että mitähän teille kuuluu. Hassua:) Ja sitten kun avasin koneen niin täällähän olikin teidän kuulumiset odottamassa. no voi, toivottavasti saatte järjesteltyä jonkun systeemin joka auttaa suakin jaksamaan paremmin!

Jaa, mitäs meille. Talvi tosiaan tuli ja se tuli kyllä meillä huomattua:( mutta se siitä. Täytyy koittaa tuota tyttöä innostaa olemaan ulkona kun äiti on ihan talvihassu:) Ai niin, hampaidenpesusta. Ronjan isi keksi hienon keinon millä Ronjan neljä nököö saa pestyä, kun antaa tytön samalla harjata isin hampaita isin harjalla, niin samalla isi saa harjata nököjä tytön harjalla, ihq näky voin kertoa:)

Jaa, neiti on pikkutorkuilla, siirtymävaihe yksiin uniin vaatii vielä pikku-unoiset aamulla jos neiti herää ennen seitsemää. Pian taidan käydä herättelemässä ja sitten lähdetään ulos.

-Tikru

Vierailija
25/50 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin pistää vähän ruokagalluppia pystyyn, kun musta on jo vähän aikaa tuntunut, että meillä aina vaan syödään noita samoja ruokia ja varsinkin välipaloja. Kertokaas mitä vois olla hyviä vaihtoehtoja tai mistä ootte viime aikoina just tykänny.

Mä tein yks päivä munavoita ja syötiin sitä ja karjalanpiirakoita välipalaks. Poikakin tykkäs vaihtelusta. Ja sit tein eilen vispipuuroa pitkästä aikaa. Suosittelen!

Eipä muuta

-Q-

Vierailija
26/50 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä pinosta jäi mieleen Q:n ultrakuulumiset, miten ihanaa että kaikki oli kunnossa ja kaikki kädet ja jalat paikoillaan, tässä vaiheessa äitinä oloa on oppinut sen että on niiiiiiiin hienoa että lapsi on terve ja onnellinen !

Burde: mikä on kotiutumisasu ???

Omia kuulumisia, Aino lähti vihdoin eilen kävelemään, otti toisella kerralla noin 20 askelta ja sain sen kameralla " nauhallekkin" tänään on sitten taaperrettu useaan kertaan muutamia askeleita, vähän vielä horjuvaa mutta eteenpäin mennään koko ajan !

Meillä on tulossa ihanat synttärijuhlat ( äveriäät immeiset järjestää ) 19.1 ostin sinne oikein iltapuvun tänään menen laittamaan kynnet kuntoon tiedossa myös kampaaja ja meikkaaja juhlapäivänä, aion olla kuin kuningatar yhden päivän ja nauttia juhlista, sisko tulee Ainoa katsomaan ja me mennään hotelliin yöksi ( apua eka yö Ainosta erossa )

Nyt en valitettavasti ehdi enempää, mutta jospa jatkan kun Aino menee päikkäreille ( jos menee eilen nukkui 25 minsaa )

aa ja ae joka kiipeää rappusia ylös pitää mennä pelastamaan

Vierailija
27/50 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q:llapa olikin kivoja kuulumisia ultrasta, hieno homma!

Jokos kaikki pienemmät taaperoenskat " ihan oikeasti" on taaperoita eli liikkuvat kahdella jalalla? Meillä taitaa olla joko liian hyvä palvelu tai liian liukas parketti, Aino kun ei vieläkään ole nähnyt tarpeelliseksi yrittää liikkeelle ilman kärryä tai kävelyttäjää ;) Nyt me on pari kertaa " treenattu" kävelyttämistä yhdellä kädellä, ja parisen metriä on mentykin. Seisominen ilman tukea on myös alkanut sujua ihan viimepäivinä sen veran pitkiä jaksoja, että ehtii moisen homman havaitakin ;) Siis yli 2 sekuntia ;) Hiukan epäröiden neiti on myös jokusen kerran noussut pystyyn keskilattialla, ilman tukea tai sitten ottaa " tukea" jostain lelusta, joka oikeesti siis on vaan neidin käpälissä :) Kai se joskus kävelemäänkin oppii... :/

AA:n loppukaneetista tuli mieleen, että eihän toi kaveri ees tajua kiivetä minnekään. Portaissa ei oo alakerrassa vieläkään porttia, mutta eipä oo ollut tarpeenkaan, kun ei ole edes yrittänyt kiipeillä...

Hyvä kun Q laitttoi ruoka-gallupin, musta on ainakin jotenkin tullut ihan uusavuton ja aivoton, enkä meinaa millään keksiä sellasia ruokia, mistä sais halposti ja nopeesti ruokaa kaikille... Niinpä meillä Aino syö useimmiten perunaa ja sen kanssa pakkasesta jotain lihaa/ lihapullia tms, mitä nyt on sinne tullut jemmattua... Ja toisinaan myös purkkiruokia, niistä kun neiti jostain syystä tuntuu tykkäävän.

Meillä muuten syödään myös niitä 8 kk ruokia, mä kun en oo halunnut Ainolle syöttää niitä ruokia, missä on sipulia ja/ tai paprikaa, kun em. ainekset aiheuttaa mullekin vatsavaivoja, niin on ne varmaan tottumatta pienillekin ihmisille aika voimakkaita... Ja sit tietty osaltaan rajoittaa maito. Eli valikoima purkkimössöissä jää kovin kapeaksi muuten :/ Välipalana me syödään lähinnä hed. soseita, nekin kun on kunnolla alkaneet upota vasta 1 v. päivän tienoilla. Joten syököön nyt niitä, kun on vasta " oppinut" ylipäänsä kunnolla syömään :)

Naperollekin oli sitten iskenyt talokuume :) Sillähän se meillekin iski, kun katseltiin valmiiden talojen hintoja ja alettiin laskea, että samalla rahallahan sitä tekis ihan uuden ja oman... Meille tulee kivitalo, luultavasti jämerä tai lammi. Piirrustukset alkaa pikkuhiljaa muotoutua lopullisiksi, joten eiköhän me lähiviikkoina jo jätetä rak.lupahakemuksetkin sisään... Talon piirtää ihan meille arkkitehti, joka itseasiassa on mun pikkuserkku. Eilen oltiin kaupungin järkkäämässä tilaisuudessa tapaamassa tulevia naapureita. Ihan normaalin tuntuista väkeä, harmi vain että toinen rajanaapuri ei ollut paikalla ja se toinen joka oli, meinaa rakentaa vasta vuoden päästä, kun me aiotaan jo asua siellä... Meillähän on siis kokonaan ihan uusi alue, jossa tontti on.

Jees, pitänee mennä vahtimaan ikkunasta naapuria, jolla on siivouspäivä (=paljon mattojen tamppausta yms) etteivät herätä ulkona nukkuvaa Ainoa :)

t. Ope ja Aino 1 v 2,5 kk

Vierailija
28/50 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green] AA: Siis se " kotiutumisasu" on ihan vaan na vaatteet mitä laitetaan ku lähetään laitokselta kotiin. =) Viltsulle ostin valko-ruskeet potkuhousut ja jo aikasemmin olin ostanu 50cm " isin kulta" bodyn. =)

Omaa napaa sen verran, että kävin tosiaan tänään neuvolassa ja oli lääkärikin tällä kertaa. Just kun mä olin ehtiny juhlia, että viime verensokeri seurantajaksolla oli vaan 1 arvo yli rajan, niin neuvolantäti paukauttikin heti alkuunsa, että ne arvot on muuttunut!!! Ja vielä tiukempaan suuntaan. Voi jee! No siitähän sit uudelleen laskemalla saatiin 5 ylitystä! :( Eli tänään lähtee lähete Taysiin ja ruokavalio senkun tiukkenee. *huoh* Emmä kyllä yhtään tiiä mitä mä kohta saan ja voin syödä, varsinkin kun ne ylitykset on AINA ENNEN RUOKAILUA! :O

Muuten oli kaikki ok. Syke oli ~150 ja painoo oli tullu 5 vko:ssa vajaa 4kg. Sf-mitta oli kasvanu sentillä eli oli nyt 23cm.

Ei muuta nyt. Moimoi.

Burde, heidi 1v3kk ja viltsu 27+3

PS. Laitoin mailia taysiin ja sain aamulla heti jo vastauksenkin -> SINNE SAA OTTAA DOULAN ISÄN LISÄKSI!!! WOW! :) Ompa neki alkanu pikku hiljaa edistyy... =)

Vierailija
29/50 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikaviestiä vaan nyt pukkaa.

Q, ihanaa että kaikki on massussa hyvin! Kyllä mäkin oon jännännyt ihan sikana sun tilannetta. Tuli tosi hyvä mieli, kun eilen luin sun viestin :)

AA:n Ainoko oli oppinut kävelemään? Hienoa! Onnittelut uudesta taidosta. Se helpottaakin paljon elämää, kun ei tarvii enään joka paikkaan kantaa.

Omaa napaa sen verta, että mulla on eka ultra 7.2. Rv on sillon jotain 11+. Sinne asti täytyy siis sinnitellä.

Nyt täytyy mennä valmistautumaan yövuoroon. Mä oon vaan niin väsynyt! Vuorotyö, raskaus ja pieni lapsi ei taida sopia kovin hyvin yhteen. No, pakko vaan jaksaa.

Megatreffeille tahdon minäkin :) Joku kyseli myös hoplop treffeistä. Niistäkin olisin kiinnostunut. Vielä pääsis nää isommatkin taaperot sinne pienten puolelle.

pesukarhu rv 7+1 ja Jonskuliini

Vierailija
30/50 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täällä pikaseen kirjoittelen, kun muutama asia tuli mieleen. Kohta kyllä pitäs lähtee töihin ja tietty viedä Eetu eka hoitoon.

Tuosta kiroomisesta... Me miehen kanssa päätettiin, että kotona ja Eetun läsnäollessa EI kiroilla, ja joka kirosanasta tulee sakkoa 50senttiä, jotka kerätään purkkiin ja laitetaan Eetun tilille sitten säilöön... Viime pe alotettiin ja nyt siellä purkissa taitaa jo olla lähemmäs 10euroo... Joten kyllä niitä silti ¿tippuilee¿ mutta vähemmissä määrin!

Karssulilla on ihanan kuuloinen kesä tulossa... Mulla alkaa loma (joka on joko 3viikkoo-5viikkoo, riippuen miten uusi pomo antaa mun pitää lomia...) vasta Juhannuksesta kolmen viikon päästä...

Tikru, millonkas Ronja leikataan? Ja musta on ihana, että Ronjan mummutkin osallistuu tuohon opetukseen, kaikki kun ei valitettavasti olisi siihen valmiita... Muistan siltä harjoitteluajalta, että sillä pojalla (mistä mesessä sillon kauan kauan sitten puhuin...) ei oikein oma isäkään ollut valmis käyttämään tukiviittomia...

Ruokagallup. Meillä annetaan iltapalaksi karjalanpiirakkaa, hedelmiä, kiisseleitä, mehukeittoja ja muroja, vispipuuroa, joskus harvoin pullaa, la-iltaisin on herkkupäivä jollon Eetu saa poppareita (tietty vähäsuolaisia ja -rasvaisia), leipää, jugurttia, vanukkaita joskus, pannaria, lettuja ym. Kattellaan yleensä mitä kaapista löytyy, ja sitten kehitellään jotain...

AAn kaverin synttärijuhlat kuulosti vallan ihanilta. Ja tietty noi kaikki valmistautumiset yms.

Taloprojektista, mä kun haluun sinne Parolaan tai ainakin Hattulaan, ja siellä ei nyt just oo kuin pari ihan hervottoman kokoista tonttia tarjolla, ois siellä pari sopivan kokoistakin,mutta hinta on sitten yli 50 000 euron niin ei kiitos, mun vanhemmillahan olis mahollista (ehkä?) ¿antaa¿ meille tontti, muttei kyllä olla vielä kyselty niiltä... Ja toisekseen ne tontin paikat olis noin neljän kilsan päässä Parolasta... Mutta täytyy nyt vielä pohtia, ja funtsia, mitä tehään. Kun Parolassa olis kuitenkin ihan loistavat lenkkeilyreitit (ei tarvis aina painella samaa kolmen-neljän eri reitin välillä) Ja jos tosiaan noilta mun vanhemmilta pyydettäis sitä tonttia, niin siellä maalla (on siis enemmän maalla kuin mitä tällä hetkellä ollaan ja asutaan!) niin ei noita olis, olis vaan mettää ja peltoo... Hmmm!

Mä pistän harkintaan noi HopLop treffit, josko mekin päästäis vihdosta ja viimein sinne... Mutta täytyy kattella mitä päiviä/kellonaikoja sovitte, niin me tullaan jos päästään!

Muttan nyt on pakko lopettaa ja lähteä laittaan Eetu hoitokuntoon... Leikkii tuolla omassa huoneessaan...

Yks juttu on pakko viel kertoa, me oltiin eilen pulkkamäessä, ja ai että toi ukkeli nautti!!!

napero ja Eetu 1v11kk (tänään!)

Vierailija
31/50 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

quiero kyseli ruokavinkkejä, samaa mitä minä aikoinaan 3kk sitten ;) Välipalalle mulla ei ole mitään vinkkejä. Ida ei syö mitään " raskasta" tuolloin, joten niillä hedelmäsoseilla mennään. Meillä pyörii nämä samat ruuat päivästä toiseen :D Eli nakkikeitto, nakkikastike, nakkeja ja makaroonia (aina tummaa pastaa tai vastaavaa) sekasin kattilassa ruokakerman kera, sama homma makkaralla ja jauhelihalla. Eilen tein lasagnea ja taas yllätyin kuinka vähän aikaa siihenkin menee. Broitsusuikaleista meillä taiotaan vaikka mitä, kuten kiusausta, pataa, keittoa, kastiketta ja aina eri vihanneksilla vaihdellen ja lisäksi vielä herkkusieniä tungetaan jonnekin väliin. Kalkkunasuikaleistakin saa niin pataa kuin kiusausta, niinkuin kinkku" pizza" suikaleistakin. Yritän tosiaan kastikkeiden kanssa vaihdella aina muusia/pastaa/riisiä/spaghettia/tummia makarooneja jne. Teen aina iltapäivällä ruuan ja Ida syö sitä päivällisellä sekä seuraavan päivän lounaalla ja hyvin on toiminut!Aamu- ja Iltapalalla syödään aina tylsästi puuroja. Tällä hetkellä meillä on mannapuuroa, kaura-ruispuuroa, ohrapuuroa, kaura-vehnäpuuroa ja ihan vain kaurapuuroa :) Puuroon laitan joko mehukeittoja tai hedelmäsoseita!

Tulen kohta jatkamaan...

Vierailija
32/50 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pelastamassa Idan tuolta ruokapöydästä...

Niin piti tuota ruokalistaa jatkaa ;) Meillä tehdään lohi yleensä uunissa, mutta toissapäivänä söin niin hyvää lohikeittoa Ossella että taidanpa huomenna tehdä moista herkkua :) Seitistähän saa kans vaikka mitä tehtyä! Viikonloppuna ajattelin tehdä poronkäristystä pitkästä aikaa, olen sitä ehkä kerran elämäni aikana tehnyt, mutta pakko on saada vähän vaihtelua...

Sitten asiasta moottorisahaan. Olipas ihanaa lukea quieron hyvät ultrakuulumiset :)

Karssulin kesäsuunnitelmat kuulostivat hyviltä ja muutenkin nuo mahdolliset uudet " työkuviot" :) Aino kuulostaa kyllä niin reippaalta typyltä!

Missäs Queen? Mä oon heti huolissani jos et muutamaan päivään kirjoittele ;)

Meillä oli eilen se neuvola ja olihan sitä painoa ja pituutta tullut ;) En kylläkään tiedä kuinka todellisia ne olivat kun Ida sai kauhean itkupaniikin. Ensin Ida pelästyi sitä kun laskin hänet siihen vaa-alle istumaan ja sitten vielä sitäkin kun laitettiin selälleen makaamaan pituuden ottamista varten. Tuoreet mitat olivat kuitenkin 78cm ja 10,7kg. Paino otettiin loppujen lopuksi seisomavaa-alla. Pituutta oli tullut viime kerrasta 3cm ja painoa vajaa puoli kiloa. Kaikki oli muutenkin hyvin, terkka sanoi Idaa rauhalliseksi tytöksi, vaikka meinasikin perua sanojansa sen huutokohtauksen jälkeen :D Me saatiin nyt lähete fysioterapiaan kun Idan jalkaterät kääntyy niin vahvasti ulospäin astuessa. En tiedä voiko johtua niistä lonkkavaljaista, kun Ida oli tosi pitkään valjaiden poisotettua sammakkoasennossa ja heti kun se meni ohi niin jalkaterät menevät ulospäin...

Sain nyt tietää terkalta, että täällä maalla onkin vissiin syksyllä tullut 1-2 perhepäivähoitajaa. Lähetin heti päivähoitotoimistoon mailia ja kyselin onko vapautumassa paikkoja. Vaikka en vieläkään osaa päättää haluanko laittaa neitiä hoitoon ja astua jo työelämään ;)

Vierailija
33/50 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eve nukahti jo parvekkeelle, jotain pikaisesti..

Quierolle onnea hyvästi ultra kuulumisista!

Mekin päästiin tänään pulkkailemaan. Tosi kiva kun tuli toisen kerran lunta niin neiti tuli kipeäksi, mut tänään lähdettiin ulos alakerran naapurin kanssa. Mut sitten satoi märkää lunta ja lasten puvut menivät ihan märiksi. Onneksi laitoin varapuvun päälle et nyt sain neidin nukkumaan parvekkeelle. :)

Neidillä tosiaan alkoi nuha sunnuntaina ja eilen hengittäminen vaikutti todella vaikealle ja mentiinkin 16.15 päivystykseen. Siellä oli jo 13 ennen meitä...! No 2,5h siellä oltiin ja lääkärinä oli joku venäläinen mies.. Eve alkoi huutamaan kuin syötävä kun stetoskooppi laitettiin paljaalle iholle.. Ei sieltä mitään kuulunut eikä myöskään korvista, onneksi. Saatiin kahta yskänlääkettä, vaikka olin aina luullut että lapsille annetaan vain Ventolinea.. Mutta niiden avulle neiti nukahti klo 21 ja ekan kerran yski vasta 7.50! Oli ihanaa nukkua taas koko yö..

Omanapainen viesti taas, mut on pakko alkaa siivoamaan kun huomenna tulee kärriskaverit Even synttäreille..

Bejpi ja Eveliina 1v+

Vierailija
34/50 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, mulla on harvinainen vapaahetki, kun mies vei Noelin Helsinkiin. Viipynevät nelisen tuntia - mä en edes tiedä, mitä kaikkea tekisin! Tai parasta on ehkä se, ettei ole pakko tehdä mitään :D

Mekin pulkkailtiin pihassa. Harmi vaan, kun ei ole ihan lähellä sopivan kokoisia alamäkiä. Tuolle hulivilille ei kelpaa ihan mikään loiva mäki :) Täytynee kysellä naapureilta vinkkejä.

Mielenkiinnolla luin noita ruokavinkkejä. Mulla on aina kauheat ongelmat arkiruoan suhteen. Tai no, nykyisin suurin ongelma on se, ettei Noel anna mun kokata mitään. Huuto on ihan kamala. Ja se sylissä taas en saa tehtyä yhtään mitään. Mies on useimmiten iltavuorossa, joten kai sitä pitäisi ennen sen töihinlähtöä saada aikaiseksi. Mutta kun useimmiten käydään kaupassa vasta myöhemmin, ja sen jälkeen olisi hyvä kokata... Nyt pitää kyllä skarpata, joulun jäljiltä tekee tosi paljon mieli ihan tavallista arkiruokaa.

Eipä mulla oikein muuta. Nyt lähden nauttimaan vapaa-ajasta!

Kandi & Noel 1v+

Vierailija
35/50 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli käytiin neuvolassa ja vaaka näytti 8870g ja mittaa neidillä oli 78cm. Tasasesti kasvaa omaan tahtiin. =)

Ei muuta tällä erää.

Burde, heidi 1v3kk ja viltsu 27+4

PS. Käytiin tuplarataskaupoilla ja tod.näk. ostetaan BabyWeltit. =)

Vierailija
36/50 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengissä ollaan:) Oon oksentanutkin tällä viikolla vaan kerran vaikka pahoinvointi kiusaa edelleen joten ihan positiiviset tunnelmat täällä, mulla oli tiistaina eka neuvolalääkäri ja hemoglobiini oli tippunut reilusti, arvasinkin sen kun on ollut tosi hutera olo ja kova väsymys. Meinasin saada turhamaisena naisena slaakin kun terkka punnitsi mut puolihuolimattomasti sellaisella vanhanajan puntarilla ja väitti mun painon nousseen jo nyt kaksi kiloa kuukauden aikana, kotivaaka onneksi näytti plussaa tulleen vaan puoli kiloa:D Mutta kaikki hyvin siis.

Quulla oli hyviä ultrauutisia,ihanaa:)

Tuohon ruokagalluppiin en osaa vastata oikein mitään, meillä kun asuu neiti nirppanokka, välipalaksi kelpaa rahka tai banaani (kaksi haukkua banaanista) , silloin kun on muuta tarjolla niin neiti skippaa koko välipalan, hedelmistä se kelpuuttaa vaan tuon banaanin, omenaa tykkää järsiä mutta sylkee ne sitten kuitenkin pois muut hedelmät kuuluvatkin sitten täysin syömäkelvottomien joukkoon. kasviksista tyttö näkertää kurkkua mutta siitäkin sylkee suurimman osan pois, tomaatit sun muut ovat taas niitä syömäkelvottomia:S Ilta- ja aamupala on usein ihan onnetonta näpertelyä kun tytölle ei maistu mikään, nyt on kyllä parina iltana taas suostunut syömään puuroa, db! Jotain edistystä on tapahtunut kun neiti hyväksyi pastan lisäksi syötävien ruokien joukkoon jasmiiniriisin, tosin sitäkään ei voi syödä kun ihan muutaman lusikallisen, inhokkiaan perunaa se suostui yhtenä päivänä syömään jauhelihakastikkeen kanssa ihan hyvän annoksen ja mä tietty innostuin, mutta eipä ole toistunut se ihme enää sittemmin..Tosi kurjaa kun Liia jättää väliin useimmiten ainakin toisen päivän lämpimistä ruuista kun ei ole mieleistä mutta en mä kyllä ala joka ruualla tarjoamaan niitä muutamaa samaa pastajuttua mitä se syö kun eihän se opi ikinä mitään muuta syömäänkään sillä menolla..mutta siis yleensä tyttö istuu pöydän päässä nyrpistelemässä kun me syödään.

Me miehen kanssa tehdään yleensä aina kahta versiota ruuasta kun mies syö lihaa ja mä en, yleensä meillä pyörii aika samat ruuat, pastaa ja kana,kala,jauhelihakastiketta/ mulle kasviskastiketta, pottua ja jotain lihakastiketta/mulle kasvispihvejä, riisiä ja currykanakastiketta, kanankoipia, lihasuikaleita/ mulle jotain uunikasviksia, kasviswokkia johon mies lisää lihansa erikseen, miehelle jotain lihapitoista keittoa ja mun keitto lihattomana.Tuntuu kanssa siltä ettei ikinä keksi mitään uutta ja toi tietty vaikeuttaa asiaa kun ois aina helpointa ettei tarvis tehdä kahta ihan eri ruokaa vaan samasta sai myös kasvisversion..meillä lisäks mies rakastaa kaikkea oikein tuhtia ja rasvaista ja mä taas tykkäisin syödä kevyempää ruokaa;)

kandille ja pesukarhulle jaksamista ultran odotteluun,db

Hienoa Burde että sait doulan:) Tosi kurjia noi sokerijutut, kuulostaa tosi tiukalta noiden syömisten suhteen:S

Voi että, karssulille jaksuja, sulla on varmasti rankkaa! Toivottavasti osittainen hoitovapaa nyt onnistuu:)

Napero: Eetuhan tienaa teidän kiroilupurkilla;) Meillä oli kans just tänään juttua siitä kun mua rassaa se että mieheltä pääsee välillä kirosanoja tytön kuulleen ja se myös paiskoo aika herkästi ovia ym. kun kaikki ei mene nappiin..kyllä multakin välillä jotain pääsee mutta se on meillä se pahempi tapaus.

Paranemisia Bejbin tytölle!

Kandi: Kuulostaa niin tutulta toi ruuanlaittohuuto, meillä on ihan samaa, en käsitä miksi saan tehdä jotain muuta mutta se ruuanlaitto laukaisee hepulit;)

Burde oli käynyt tutkimassa tuplarattaita, siitä tulikin mieleen että mites Quu, ootko jo miettinyt että aiotko hommata tuplat kun meidän lapsille tulee suht sama ikäero?

Mä ajattelin etten osta tuplia kun ikäeroa tulee kuitenkin melkein se kaksi vuotta, ajattelin ainakin yrittää jos pärjäis seisomalaudalla ja vauvaa kantoliinassa kantamalla. Tiedä sitten.

Aa:n Aino oli lähtenyt kävelemään, hienoa:) Pitäkäähän hauskaa juhlissa:)

Meillä kanssa syödään ksylitolipastilleja ruuan jälkeen, tyttö ei meinaa malttaa maitoaan juoda kun osottelee kaappia ja pyytää " passsstiilia" :D

Nyt täytyy lopetella tää romaani ja lähteä ruuanlaittoon!

Queen

ps. Meidän neiti varmaan lopettaa kohta nukkumisen kokonaan, eilen nukkui päivällä tunnin, illalla laitoin ysiltä sänkyyn jonne se nukahti 22.30 puolentoista tunnin riehumisen jälkeen, yöllä heräsi pariin otteeseen hölisemään..ja kappas, aamulla kello kuusi oli tytön mielestä nukuttu tarpeeksi, äiti oli kyllä eri mieltä mutta ei auttanut muu kuin nousta ylös..

Vierailija
37/50 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ehdin vähän lukee pinoakin... =)

MM & Iitukin oli käyny neuvolassa. Hienosti oli neiti kasvanu!! Saman mittaisia muuten meidän neidit. :)

Välipaloista.. Heidi syö yleensä välipalansa hoidossa, mutta kotona ollessa välipalana on usein voileipää, hedelmää, jugurttia, tms. + sit " jälkkäriks" saatetaan antaa kuivattuja hedelmiä tai keksiä tms.

Kotona aamu- ja iltapalalla voi olla erilaisia puuroja lisukkeilla tai ilman, talkkuna muruja tai tavis muroja + maitoo/jugurttia/viiliä/kiisseliä, jugurttia pelkästään tai vaikka myslin kanssa, riisifruttia, jne.

Queen: Mä kans mietin pitkään, että pärjättäiskö me Heidin ja Viltsun kanssa pelkillä yksös rattailla + kantoliinalla & -pussilla JA seisomalaudalla, mutta tulin siihen tulokseen, että..

- heidi on niin pieni vielä ettei jaksa kovin pitkään seistä siinä laudalla.. eikä varmasti edes malttais... ja sit jos ilahduttais heittäytymällä maahan raivoomaan kun ei matkan suunta miellyttäis, ni en kyllä jaksa rimpulevaa kantaa.. =)

- talvella seisomalauta on tosi raskas työntää...

- vaikka on kesä tulossa ja heidi varmasti haluaa kävellä paljon, niin silti tulee tilanteita, että pitäis saada molemmat rattaisiin...

- monet on sanonu, että lapset tarttee rattaita jopa 3v asti. mut en tiä sitten... ja voihan sitä myöhemmin ostaa jotku matkaratas-tuplat.

Ni tosiaan päädyin siihen, että ostetaan tuplat, mutta ei mitään hirmu kalliita. BabyWeltit osottautu melkeen ainoiks vaihtoehdoiks meille, mut ei ny ihan hirveen kamalan kalliit onneks oo.

Nyt on pakko siirtyy koneelta pois, kun selkä ei kestä.. Meenki lukee uusinta Patricia Cornwellia!!!! =)

Burde, heidi 1v3kk & viltsu 27+4

Vierailija
38/50 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori jo alkuun et tulee vaan omaa napaa.

Meillä on nyt eilisestä alkaen typy ollut ilman tuttia, kun iho alkoi suun ympärillä mennä niin huonoon kuntoon tutti suussa nukkumisesta. Muuten olisin varmaan vielä antanut syödä, vaikka tiedostan hyvin, et luopuminen on nyt helpompaa ku myöhemmin, että tää ei tästä helpotu. Mutta kyllä tää päivä on ollut aika raskas...

illalla nukahtaminen sujuu ihan kohtuu hyvin, eikä päikkäreille nukahtaminenkaan oo ongelma, mutta uudelleennukahtaminen ja hereilläoloajat, voih luoja... typy ei siis ole hereillä syönyt tuttia kuin autossa, mutta nyt ilmoittaa kyllä kuuluvasti, että ei oo tyytyväinen tähän imuttomuuteen. Illalla nukahti n. 21, heräs itkemään klo 2, nukahti tassuttelulla ja sillä, että poistuin vain huoneesta, heräs huutamaan klo 6 ja hakkas täysillä pinniksen reunoja - ei rauhoittunut vaikka isänsä meni tassuttamaan, joten otin viereen. tunnin pyöri vieressä ja nukahti taas, kun vein takas omaan sänkyyn ja lähdin tiukasti pois. Sit jouduin herättämään reppanan jo kasilta, joten yöunet jäi lyhyiksi. Päivällä ei suostuut jatkamaan unia, kun nukahti autoon ja yritin nostaa vaunuihin, minkä on ennen tehnyt, kun on saanut tutin suuhun... joten päikkärisaldo on 45min + 30min autossa ja erittäin paljon huutoa, kiukkua ja ruoan heittelyä. Siis valehtelematta typyn elämän huonoin päivä!

Noh, jospa tää tästä helpottais, harmi vaan et typy nukahti vasta äsken (mies yritti nukuttaa 30 min. olemalla huoneessa, mut se ei näytä olevan oikea taktiikka nyt, kun typy oottaa vaan et sais sen tutin) ja aamulla joudun taas herättämään ysiltä. Ja viikonlopuks lähdetään reissuun. Joten vähän kaduttaa, mutta tiedän, etten mä nyt voi antaa periksi. Harmittaa vain toisen puolesta, kun on paha olla, eikä varmaan reppana tajua, miksi harmittaa. Muskarissakin söi vaan kapuloita, kun jotain piti saada imeä... :/

No ni, helpotti vähän, mies ei oikein tajua, miks oon niin väsynyt, kun ei toi tyttö sille kiukuttele. Jostain syystä mä olen nyt se paha, joka ei anna tuttia.

Jospa menisin itsekin nukkumaan ja toivon et huomenna on parempi päivä. :)

-Osse ja tutiton kiukkutypy 1v2kk

Vierailija
39/50 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kuulostipa rankalta Ossen Typyn tuttivieroitus. Jaksamista kovasti, toivotaan että tutti pian unohtuu. Tässä hiljattain luin ketjua, missä moni kertoi tutin unohtuneen viimeistään viikon kuluttua. Meillä tuttia syödään vielä, ja se on tullut koko ajan tärkeämmäksi. En uskalla silti vielä lähteä vieroittamaan, koska meidän nukahtamiset ja yöt ei vieläkään oo parhaimmasta päästä, ja ilman tuttia meillä ei varmaan nukuttais ollenkaan. Joten, parempia aikoja odotellessa..

Voi Queen, toivottavasti pahoinvointi ja väsymys pian hellittäisi! Aika sissi olet kun jaksat noita aamu kuuden herätyksiä jatkuvasti tuossa tilanteessa..

Hienosti oli Burden ja MM:n neidit taas kasvaneet :)

Karssulille kovasti jaksamista väsymyksen kanssa! Toivottavasti saat miehen suostumaan lyhennettyyn työviikkoon siirtymiseen.

Kiitos Ope ja Karssuli kun kerroitte noista maitokuvioistanne. Soitin allergiaosastolle, ja sieltä ystävällinen hoitsu neuvoi antamaan nyt jatkossa puolikasta kalkkitablettia kerran päivässä. Meillä tosiaan jäi tuo info saamatta, kun satuttiin siirtymään yksityiseltä kunnalliselle puolelle hoitoon juuri 1-vuotispäivän kieppeillä.

Oon kanssa jonkin verran käyttänyt kauramaitoa ja -kermaa ruoanlaittoon. Ope, sanoit että teillä käytetään soijamaitoa, mites kun ainakin yhdessä kaupan soijamaidossa luki että ei alle 3v, samoin soijajugurteissa. Saakohan niitä silti antaa? Mitään muuta soijajugurttia en sitten löytänyt, paitsi maustamatonta, siinä ei ollut mitään kieltoja. Se onneksi maistui ihan hyvin Aleksille. Ja saahan siihen laittaa vaikka jotain marjoja mausteeksi.

Välipalana meillä syödään lähes aina hedelmä-/marjasosetta ja leipää. Ja nyt uutena tuo soijajugurtti. En ole oikein keksinyt muuta maidotonta mitä antaisi (ja mikä menisi sihtikurkusta alas..)

Aamulla keitän yleensä kaurapuuron, illalla neljänviljanpuuroa itse tehtynä tai kaupan tetra jos laiskottaa.

Lounaalla annan 8kk tai 1v purkin ja päivällisellä samaa mitä mekin syödään, tai sitten keitän perunaa ja lisukkeeksi pakkasesta porkkanaa ja Aleksia varten tehtyä lihamureketta tai kanaa. Omatekemistä ruuista Aleksi on tähän mennessä syönyt jauhelihamureketta, jauhelihakeittoa, kanaa, nakkisoosia ja makaronilaatikkoa.

Meilläkin purkkiruuissa on vähän rajoittunut valikoima, kun A:lle ei maito eikä naudanliha käy. Lisäksi maissia ja riisiä on vältetty, kun ainakin pienenä ne aiheutti mahavaivoja. Täytynee ottaa ne kuitenkin kohtapuoliin uuteen kokeiluun. Muutenkaan me ei olla päästy vielä " kaikkea" kokeilemaan, kun hiljalleen otetaan uusia ruoka-aineita kehiin. Eilen aloitettiin kala, ja ainakin näin kahden päivän jälkeen näyttää ihan hyvältä.

Jokohan siinä oli kaikki mitä piti sanoa? No uutta viestiä sitten perään jos jotain jäi..

Viipero & Aleksi 1v2kk

Vierailija
40/50 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan,

jospa nyt jaksaisi ja ennättäisi hiukan kirjoitella, kun pääsin lähtemään töistä heti tuntien päätyttyä ja Emmi on vielä päikkyjen ajan hoidossa. Äiteen oma hetki - Jee! =) No, pitäis mun varmaan siivota, mutta äkkiäkös mä täällä imurin kanssa juoksen. Ja senhän voi toki tehdä sittenkin, kun Emmi on kotona.

Mä olin eilen Helsingissä käymässä. Mullahan on silloin joku vuosi sitten leikattu se kasvain ja pari kertaa vuodessa tarttee käydä kontrolleissa. Eilen oli vuorossa TT-kuvat. Olipas kenkku keli ajella ja sitten vielä sairaalan ympäristö ihan remontissa enkä meinannut löytää parkkipaikkaa ja kun se löysin, en meinannut enää löytää sairaalalle. Pöh! No, onneksi olin varannut hyvin aikaa. Kun en sitten töihin olis kerinnyt kuitenkaan, niin poikkesin Jumbossa shoppailemassa paluumatkalla. Ja olipas haaste: piti siis löytää puku viikon päästä oleviin kaverien häihin. Kyllä olis ollut joulunpunaista ja mustaa, mutta kumpaakaan en halunnut. No, parin tunnin kiertelyn ja sovittelun jälkeen löysin mielestäni aika hienon tumman liilan mekon, sellaisen " ajattoman" että menee useammankin kerran ja vuosienkin päästä - siis jos vaan kantaja on saman kokoinen. ;o) Mutta olipas aika rankka päivä, kun tosiaan aamusta lähdin ja kotona olin kolmen jälkeen. Ja kun muut autoilijat oli oikein maanteiden ritareita ja kurvailivat eteen ja heittivät kuraa lasiin jne. Ei musta olis kulkemaan tuollaista työmatkaa päivittäin. Onneksi on työmatkaa tuo 10 minuuttia ja aika rauhallista tietäkin vielä!

Pulkkailun makuun oli moni päässyt. Emmin mielestä se on ihan huisin hauskaa. Me ollaan miehen kanssa tehty pihan lumitöitä niin, että ollaan kasattu lumia yhteen kasaan, jotta saatais Emmille pyllymäki. Ja ollaankin taas hetkeksi onnistuttu vähän. Likan mielestä on ihanaa liusua mäkeä alas ja köllötellä sen jälkeen selälllään hangessa. Perhanan vesisateet taas vaan ihan vesittävät tuota juttua! =S Emmi on muuten alkanut aika paljon liikkua pihalla. Vielä vähän aikaa sitten se oli sellaista nyhjöttämistä, mutta nyt konttailee ja vaatii kävelyttämistä.

Ja siis Ope: meidän taapero ei tosiaan taaperra edelleenkään ilman tukea. Ellei ihan vahingossa välillä muutaman askeleen. Mutta kuten tuolla toisessa ketjussa oli juttua, ehkä nää meidän neidit sitten alkaa kävellä suoraan vähän pidempiä matkoja. Ja siis ennättäväthän nuo.

Q:lla oli ihania ultrakuulumisia - onnea! =)

Välipala- ja ruokakyselyihin voisin myös kirjoittaa jotain. Elämä on sinänsä nyt helpompaa, kun Emmi on hoidossa, kun ei tartte arkisin miettiä kuin yhdet lämpöiset ruuat. Aamuisin ja iltaisin Emmi syö puuroa lähinnä, ja siitäkin ihan kauraista. Viimeksi ostin neljän viljan puuroa, mutta ei se oikein maistunut. Joskus annetaan myös leipää tai karjalanpiirakkaa. Välipalat on kotona hyvin usein banaania ja omenaa ja mandariinia. Joskus niiden päälle saa keksiä tms. Jugurtista Emmi ei oikein välitä. Ruokia on hyvin samaan tapaan kuin muillakin eli jauhelihaa ja broileria kasteikkeina, keittoina ja kiusauksina. Perunamuussia laitetaan kalapuikkojen, kastikkeiden, uunikalan ym. kanssa, sitten lihapullia, kinkkukiusausta, tonnikalakiusausta, lihaperunasoselaatikkoa, pinaattilettuja, lasagnea, kalakeittoa, makaroonilaatikkoa, makkarasta kastiketta ja keittoa. Leipää likka söis vaikka kuinka paljon. Ja saakin sitä aika monen ruuan päälle. Ja Emmi hassuna ipanana tykkäs suppilovahverokeitosta. =D Nostin tuossa yhtä vanhaa ketjua, jonka olin laittanut itselleni kirjanmerkkeihin, josko sieltä löytyis lisää ideoita. Tässä linkki sinne: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11225565&p=&mpage=1&tmode…

Ossen tai siis Typyn tutittomuusahdistusta kun lukee, täytyy sanoa, että nyt olen tyytyväinen, ettei Emmi koskaan oppinut tuttia syömään. Toivottavasti Typy rauhoittuu pian!

Jaaps, jaaps. En mä kyllä nyt taida jaksaa enempää. Pitäis oikeasti kirjoitella ahkerammin, niin ei tarttis lueskella uuteen kertaan niin pitkää pinoa. Mutta hyvä kai näinkin.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

-Amy ja Emmi (hoidossa siis kylläkin)-