Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iihanaa!!! Nyt on rakenneultra ja lääkärineuvola takana - ja kaikki oli loistavasti, pieni on kasvanut! Hemppa oli uskomattomat 130 (minulla!), pissa ja verenpaine ok myös.

Mitat vastasivat laskettua aikaa, muutaman päivän saattaa olla aikasemmassa, mutta laskettu aika pysyy silti 31.5. - aion silti pysyä täällä teidän joukossanne vaikka toukokuun viimeiseen la sijoittuukin, saanhan :)

Ja mikä huikeinta, lääkäri ilman lupaa kysymättä livautti, että 90% todennäköisyydellä meille on tulossa TYTTÖ!! En voi uskoa, että saisimme tytön, sillä miehen suku on niin " poikavoittoista" :) Ihan mieletöntä! En nyt ymmärrä olla edes vihainen lääkärille, sillä tämä into on nyt niin vahvasti päällä .... Eihän me nyt millään voida olla kertomatta kaikille että tiedetään AIKA VARMASTI kumpi on tulossa,miten pitää salassa moinen?!

Ihan huikeaa!

Hei, voisitteko valaista mua, mitä tarkoittavat seuraavat mitat neuvolakortissa: Bp, FL, ja AC??

Ihan mahtavaa, meidän pienellä on kaikki hyvin...

Sakariini 19+3

Vierailija
22/36 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, kyllä on vissiin elämää meikänkin vatsamakkaroiden alla :) Möyrintä käy joka päivä, varsinkin tähän koneelle istahtaessa. Kyllä on iiiihhhhaaaaanaaa tuntea vihdoin ne liikkeet :))) (<- hymy persiissä)

Miten onkaan niin kiva olo tänään? Onkohan mullakin alkanut se hehkeä keskiraskaus?

Eilen valvoin ennätysmyöhään, yritin huuto.netistä saada rattaita+turvakaukaloa huudettua, mutta meni hinta niin korkeeksi, etten raaskinut enää lopuksi korottaa..plääh. 00:30 kömmin sit sänkyyn. JA esikoinenhan pomppasi 6:30 ylös, isi lähti töihin niin meikän piti nousta ylös. Silti näin positiivinen ja energinen olo. Enkä edes päikkäreitä ole ottanut (ja vannon etten mitään muutakaan).

Mulla ei ole babyBeltistä kokemuksia, joten ei siitä sen enempää.

Alkkarikeskusteluun oma mielipide: hipstersit rulaa! Esikoista odottaessa pidin isoja yli mahan ulottuvia alkkareita mut nyt oon tykästynyt pienempiin, lantiomallihousuihin. Jotenkin ahdistaa, jos vetää eka yli mahan alkkarit, sit välipöksyt ja vielä mammahousut päälle niin johan on topattu olo! huh. Ja tosiaan kesää kohti mentäessä mielellään vähentää vaatetta, masuasukki tuottaa niin paljon lämpöä sitten.

Mulla meinasi mennä hermot eilen, kun Lukan kans käytiin kaupassa kävellen. Pojua selvästi väsytti, eikä millään halunnut tulla rattaisiin istumaan, vaan kiersi ojat ja allikot ja jäi jälkeen ja sit kitisi äitiä ja ja ja muuta. Mua pissatti ihan kauheena ja jalkoja paleli niin silloin alkoi ekaa kertaa kunnolla supistaa! Tietty kävellyt liian nopeaa ja väillä jouduin kantamaan poikaa ja sit kun vielä alkaa hermot mennä niin.... pitäis kai ottaa rennommin, et ei synny ennen aikojaan.

Poju oli flunssassa ja kuumeessa viikonloppuna, nyt näyttää siirtyneen mulle. Nenä tukossa. plääh.

Jahas, meikä täällä höpisee vaan, pitää lähtä tekeen ruokaa! ennenkuin maha on liian tyhjä ja taas oksu lentää...

t:Rouva rv 19 ja Luka 2v huomenna!! :))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää niin vietävästi. Tultiin just kotiin ja postilaatikossa oli lasku odottamassa. Kävin lokakuussa 2 kertaa gynekologilla mehiläisessä, kun oli veristä vuotoa muutamaan otteeseen. Meillä on työterveyshuolto mehiläisessä, jolloin gynekologilla voi kerran käydä työterveyslääkärin lähetteellä ja kerran vuodessa perustarkastuksessa ilman lähetettä. Kuvittelin, että käyntini olisi mennyt näiden tarkastusten piikkiin, vähintään se lähetteellä käyty. Ja paskat! Nyt tuli lasku, jossa sanotaan että uä:t ei kuulu työterveyshuollon tarkastukseen, mutta miten muuten tilanteen olisi voinut tarkastaa??? Mulla oli ihan oikea hätä siinä tilanteessa että onko massussa kaikki hyvin. Tiesin että on pieni vaara että tulevat mun maksettavaksi, mutta kuvittelin jo että kaikki ok, kun laskua ei kuulunut. Niistä käynneistä on kuitenkin kohta 3kk. No nyt odottaa noin 200 euron lasku maksajaansa. Saa siitä melkein puolet korvauksina KELAlta mutta ärsyttää tämä hidas toiminta tosi paljon.

vielä Elisan laskuttaminenkin takkuaa.... ottaa päähän nämä maksut.

Voi kun mulla olis se rakenneultra pian, mutta vielä pitäs oottaa pari viikkoa.

t. ärsyyntynyt SannaNu

Vierailija
24/36 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

herärin yöllä tajuttomaan kurkkukipuun!! en voinut niellä!! ja nyt alkaa yskittää!! toivottavasti ei pahene, koska en ole saanut nukuttua pitkään aikaan yötä kunnolla!! nyt ha luaisn nukkua edes yhden yön kunnolla!! töissä on ollut hirveen kiirre!! tressiä pukkaa!! en ihmettele et tulin kipeeks!! nyt saa huilata koko viikon!! IHANAA olen niin haaveillut et saisin vaan olla!!ja nukkua!!

nyt tressaa vauvan liikkeet!! en tunne joka päivä liikkeitä!?

jouluaattona tunsin kaks kunnon potkua..ja nyt olen vikon sisällä tuntenut kahtena päivänä ehkä liikkeitä!!

pitää varmaan huomenna soittaaa neuvolaan ja kysäistä, jos vaik pääsis kuunteleen sydämmen sykettä..et pystyisin rauhoittuun!!

iltasin sattuu oikeeseen kylkeen!! ja tuntuu et iho venyy ja paukkuu iltaisin!? kai ihan normaalia!?? ensimmäistä pikkuista odotan..sen takia olen aika tietämätön ja tressaan kaikista asioista!!

mut onneks te olette olemassa ja ihana neuvolan täti

nyt olis rv 18+2

Vierailija
25/36 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään neuvolassa ja kaikki oli hyvin. Painokin oli noussut jo plussalle, nyt on tullut yhteensä 1kg lisää. Paineet oli aika matalat, vain 96/66. Pissa oli puhdas. Sf-mitta oli 18,5, mikä on yläkäyrillä, mutta lienee aika normaalia toista lasta odottavalle.

Kun alettiin kuunnella sydänääniä, niin taas oli oikea puoli mahasta ihan koholla. Vauva halus köllötellä siellä. Terkkakin nauroi. No, sydänäänet kuului hyvin. Eipä siellä muuta ihmeellistä.

Väsyttää kauheasti. Tulin just tunt sitten kotiin. Koko päivä yhtä juoksemista. Tänään tulee varmaan uni ajoissa. Huomenna sitten taas herätys kuudelta, niin kuin jokainen arkiaamu.

Tytteli-83 rv 19+1

Vierailija
26/36 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Kovasti on täällä kirjoiteltu, sehän mukavaa :)

Itse en eilen kirjottanut. Eilen oli mummoni hautajaiset. Oli rankka päivä ja tunteet tosi pinnassa.. Mutta, hyvin ne meni, niin kuin hautajaiset vaan voi mennä. Oli kaunis tilaisuus.

Pahan olon aaltoja oli eilen kirkossa, ne meni nopsaan ohi. Sit myöhemmin muistotilaisuudessa iski oikein todella paha oksetusolo ja piti vaan rynnätä yökkimään :( Ja se jatkui sit koko illan läpi..

Monella on ollut hyviä rakenneultra ja neuvolakuulumisia, se on kiva! :)

Ja kuten art totesi, tämä on aina terapeuttista kirjoitella tänne näitä omia juttuja ja tuntemuksia. Ja myös toki kiva lukea muiden ajatuksia ja tuntemuksia.

Ja ikävää osa teistä kärsii kovaa flunssaa, pikaista paranemista!

Ja samaten jaksamista muille jotka myös mun lisäks kärsii yhä vaan kovaa pahoinvointia, Alcatraz ainakin..

Meillä on rakenneultra huomenna! Ootan sitä ihan hulluna!!

Nyt pitää lähteä hoitamaan pari asiaa ja sitten käyn moikkaamassa kummipoikaa :)

Mukavaa ke:tä!

a_j + pötkäle 18+6

Vierailija
27/36 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tuo järjestelmä sylkee käyttäjän ulos kirjautumisesta, kun on tietyn ajan tekemättä mitään. Siitä johtuu se, että hävisi ainakin tämä kirjoitus. No, onneksi olin niin ovela insinööri, että otin kopion alkup. kirjoituksesta ennen Ok napin painallusta ;)

Mulla on huomenna aamusta neuvola ja joulun jälkeen vähän pelkään, että saan tukkapöllyä jos paino on hirveästi noussut. Toivottavasti en ole paljon yli 100kg.. :( Muttakun se suklaa maistui niin hyvälle joulun aikaan.

No, tämä minulle niin perinteinen raskausoire, eli ummetus on jälleen astunut kuvaan. Vaihdoin suklaan siis duphalac-jauheeseen. Se ei maistu niin irstaalle jugurtin seassa kuin mitä se liuos. Joka raskaudessa on ennemmin tai myöhemmin tullut tämä sama juttu. Nyt vaan ennemmin.

- Pirkko rv 15+6

Vierailija
28/36 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites teillä muilla on maha kasvanut? Mä oon jopa vähän huolissani, kun selällään maatessa maha on lähes littana enkä itse tunne kohtua. Edellisessä raskaudessa kohtu oli selvästi havaittavissa näillä (ja jo aiemmilla) viikoilla, ja etenkin selällään ollessa vatsakumpu nousi esiin. On mun maha kyllä jollainlailla kasvanut, kun vaatteet alkaa kiristää. Seisaallaan ollessa maha näyttää normaalia isommalta, mutta ei juurikaan raskausmahalta vaan ennemminkin lihoneelta.

Onkohan mun kohtu nyt jotenkin aivan " eri paikassa" kuin viimeksi? Rakenneultra on viikon päästä, joten sittenhän sen näkee, onko kaikki ok. Mutta kun ihmetyttää ja huolettaa...

timaja 17+5

Vierailija
29/36 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkään pystyin nukkumaan mahallaankin ilman ongelmia (ihmettelin sitä kun esikoisella en voinut nukkua mahallaan edes ihan alkuvaiheessa, pömpötti niin kovasti). Seisoessa maha näkyy ihan hyvin ja kun oon mahan ympäyrystä mittaillut niin isompi on kuin viime raskaudessa. Mulla muistaakseni kohtu kallistunut taaksepäin, joten liekö sillä vaikutusta asiaan jotenkin.

t. SannaNu ja tiuhti rv 19+2

Vierailija
30/36 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mitään ihmeitä kuulu. Pieniä hipsutuksia olen vatsassani tuntenut, mutten ole varma onko ne liikkeitä ollenkaan.

Vatsan koosta täällä on kirjoitettu. Minulla tuntuu sellainen kovahko möhkäle selällään maaten. Tuo möhkäle jää hieman tuohon navan alapuolelle, mutta pystyasennossa ollessani minulla jo kunnon vatsa, kiitos ihmeellisesti pullistuneen ylävatsan :(

Rinnat ovat nyt vasta kipeytyneet ja suurentuneet oikein kunnolla. Siirryin jo käyttämään mammaliivejäkin kun nuo kaarituelliset jotenkin kipeyttivät niitä enemmän. Ehkäpä se kun aluksi imetin vielä tuota nuorimmaista, ei antanut rinnoille mahdollisuutta valmistautua uuteen vauvaan ja nyt kun en enää imetä niin nuo alkuraskauden rintavaivat ovat sitten tulleet riesakseni.

Äitiyspikkarit olen jo pukenut päälleni myös kun normipikkarit alkoivat rullautua inhasti vatsan alle. Muuten käytän vielä tavallisia pitkiä housuja. Käyttäisin mielelläni äitiyshousuja, mutta olen laittanut ne jonnekin niin hyvään jemmaan, etten löydä niitä enää mistään. Harmittaa ihan vietävästi.

Voi kun nämä tulevat päivät menisivät nopsaan eteenpäin. Se rakenneultra on 17.1. ja niin kovasti sitäkin jo jännitän :)

Saa nähdä, olenko ART:n kanssa samaan aikaan synnärillä kun meillä on likimain sama laskettu aika...ja vieläpä Taysiin mennään ;)

Tänään on meidän esikoisen 10v synttärit. Kylläpä aika kiitää. Ensimmäiset pyöreät vuodet mittarissa. Enää ei kuulemma tarvitse järjestää kavereille mitään pippaloita, riittää, että menee muutaman hyvän kaverin kanssa elokuviin.

Nyt pitää kyllä syödä jotain. Ihmeen huono olo vieläkin, jos kupu pääsee tyhjäksi.

Ostin eilen meidän pienimmälle vauvapulkan ja voi kuinka ylpeänä neiti siinä istui. Aina kun käymme kylppärissä, pieni sormi osoittaa pikku pulkkaa ja siihen pitäisi päästä istumaan...tänä aamunakin siinä istuttiin pitkät tovit yöpukusillaan. Iltapäivällä lähdemme pulkkailemaan, kunhan neiti nyt ensin herää päiväuniltaan :)

Noh, se siitä rauhasta, isommat tulivat koulusta kotiin... pitää mennä katsomaan mitä heille kuuluu...ja vähän siivotakin pitäisi...

Kanelisokeri 18+4

Vierailija
31/36 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille!

Sen verran hurjasti on vuodenvaihteen jälkeen alkanut taas viestejä tulvimaan ette nyt millään muista mihin kaikkeen piti jotain kommentoida.

BellyBelteistä oli ainakin jotain mainintaa. Itse olen jotenkin nuuka enkä viitsi niin rumaan läpyskään euroja heitellä, joten omat farkkuni on kiinni ihan tavallisella kuminauhalla, ja siihen päälle sitten vedetty masutuubi ettei sepalus vilku auki ja paljaana.

Äitiysalkkareita en ole koskaan eläissäni edes kokeillut, kaikissa raskauksissa olen käyttänyt ihan tavallisia alushousuja loppuun saakka ongelmitta. Rintsikoita täytyisi käydä kyllä ostamassa kun kaikki on jääneet pieneksi....

Eilen oli todella kurja päivä, itkut oli pakko illalla päästää huonon olon takia. Liitoskivut taas yltyneet, samoin pahoinvointi vaikkei mitään ulos tulekaan. Ruoka kyllä uppoaa alas - ja sen huomasi vaa' an lukemissa neuvolassa, melkein kolme kiloa taas kuukaudessa pamahtanut lisää. Näin paljon kiloja ei ollut tullut näillä viikoilla edes kaksosia odottaessanikaan!!! Saa taas imettää sitten urakalla että pääsee ylimääräisistä eroon ;-))

Neuvola siis oli tänään, th oli jo laittamassa lähetettä akupunktioon liitoskipujen ja pahoinvoinnin takia, mutta koska mun on miltei mahdotonta saada lapsia hoitoon niin sanoin että odotetaan nyt vielä. Jos tästä vielä pahenee niin sitten soitan.

Tulehdusviljelyitä kyllä otettiin varuiksi kun vatsa on ollut tosi kipeä, en kyllä usko että mitään outoa olisi, normaali odotusvaivoja kuten viime raskaudessakin.

Muuten kaikki oli hyvin, " poikasykkeet" kuului hyvin, paineet oli edelleen matalat (92/58) ja hb myös pysytelee siellä satasen tietämissä. Matala hb:kin kuulema voi aiheuttaa pahoinvointia eli sen eteen pitäisi nyt sitten tehdä töistä.

Sf-mitta oli 18,5cm, täytyykin verrata edelliseen odotukseen mitä se viimeksi näillä viikoilla oli, varmaankin aika lailla samoissa uskoisin.

Että näin omanapaisesti tällä kertaa - kuten jo otsikossa varoitinkin ;-)

Hyviä vointeja kuitenkin kaikille ja mukavaa viikonjatkoa

Nappula 19+1

Vierailija
32/36 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilen kaverini kanssa BodyPumpissa ja tuntui niin hyvälle irrottautua tästä

perhehelvetistä

; ) Ei vaine, esikoinen oli vaan eilen kamalan hankala, eikä omakaan mieli ollut mitä ihanin. No nyt on taas mennyt ihan kivasti, ei olla naapureitakaan häiritty huudoilla : DDDD

Kävin muuten samalla reissulla JesperJuniorista ostamassa vanhemmalle talvivaatteet ensitalvelle. Kaikki ReimaTecit oli vihdoin sen [color=green]-40%[/color] eli ostin takin, housut, hatun ja hanskat. Menevät sitten taas seuraavallekin poitsulle, kun ikäeroa tasan 2v. Tälle kolmoselle joutiikin sitten ostelemaan ainakin pari-kolme ekaa vuotta kausivaattet erikokoisia, kun syntyy kesällä...

[color=teal]Kanelisokeri[/color] eikös meidän kakkosetkin syntyneet samoihin aikoihin Taysissa? Olin käynnistyksessä 18-19.10 ja poika syntyi siis 19.pv. Nyt varmaan taas käynnistellään eli tuohon la:han voi lisätä vajaa 2vkoa ; )

Joo, mutta nyt on aloitettava valmistelut, kun lähden Spinningiin tuon nuoremman herättyä päikkäreiltä. Pojat menevät sinne liikuntakeskuksen lastenhoitoon, kun iskä on illan raksalla vesieristämässä : )

Mutta ehkä huomiseen.

♥ [color=fuchsia]Art rv19[/color] tienoilla

Vierailija
33/36 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä. Kuten arvelinkin istukka oli noussut eteen. Sivulta kuului hyvin syke joka oli 160 tietämillä. Kohtu vastasi viikkoja ei vain jostain syystä ole vielä tullut vatsamakkaroitten alta esiin. Ylävatsa turvotus on kyllä ihan uskomatonta ja sen takia kyllä näytän ihan raskaana olevalta.

Pissassa joku arvo oli koholla. Th sanoi sen johtuvan siitä että en ole juonut tarpeeksi ja elimistö on hiukan kuiva. Eilen kyllä oksentelin paljon kuten myös tänä aamuna, joten siitä luultavasti johtuu. Juoda olen yrittänyt enemmän.

Minulla on kanssa alkanut supistelemaa. Varsinkin jos kumartelen ja nostelen paljon. Mutta en usko niiden tekevän mitään. Vaan eiköhän tämäkin raskaus päädy käynnistykseen, niin kuin edellisetkin. Ja roikun täällä vielä heinäkuun puolella.

ilonella3 16+6

Vierailija
34/36 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taudit veden vuoksi toistaiseksi vihdoin takana, samoin piiiitkät ja pitkästyttävt pyhät.

Edellisellä kerralla neuvolassa oli tuon vatsatautivesihässäkkäripulointioksentelukammotuksen jälkeen paino pudonnut 4,5 kg, joten miinusmerkkistä tuli korttiin ja urakalla.

Ensi viikolla torstaina on seuraava käynti, koska lähtö piiitkälle iiihanalle kaukokohteen lomamatkalle odottaa 21.1.08

Vatsassa ollaan erittäin aktiivisia, ensimmäiset liikkeet tuntui jouluaattona ja nyt jo loppiaisena mieskin sai pieniä potkuja käsilleen.

Rytmi on melkoisen samanlainen kun on ollut sisaruksillaan, joten taitaa samaan kaasaan tämäkin mennä.

Masu pullahti yht' äkkiä pari päivää sitten esiin niin, että nyt sitä ei enää salaisuutena pidellä, mutta sain sentään joulun olla vielä rauhassa.

En pidä siitä, kun kaupoilla yms. tullaan ihan iholle kyselemään henkilökohtaisia asioita vaikka olisi ventovieras. En koe olevani yhteiskunnan yleistä omaisuutta ja kommentointikohde.

Vesikriisi jatkuu yhä, läträäminen haetun veden kanssa jatkuu ja veikkaan että puissa on lehdet ennen kun asiaa saadaan mitään järkeä ja järjestystä. Kivoja armeijapoikia kuitenkin aina apuna ja kantelevat vedet mielellään aina keittiöön saakka.

Puolitoista viikkoa vielä ja sitten lomalle. Lämpöä ja aurinkoa masulle, pahasti myöhästynyt häämatka odottaa (10v. jäljessä...)

Koittakaa voida ja nauttikaa ekoista hipaisuista yms. kun kohdille sattuu, minä ravaan vessassa jo lujaa potkuista!!

Vierailija
35/36 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin potkiskellaan päivittäin :) Vauva kyllä rauhoittuu heti, kun laittaa käden päälle, joten saa nähdä, milloin isukki pystyy tuntemaan liikkeitä kädellään.

Meillä on ihan hirveä asunnovaihtamishässäkkä päällä, oma on melkein myyty, ja kiikarissa ollut asunto meni alta. Muita ehdokkaita on, mutta muutto saattaa olla vasta toukokuun alussa, jolloin laskettuun aikaan on joku 6 viikkoa. Minusta se on aika riski, kun vauva saattaa tulla aiemmin ja saatan olla tosi iso ja kömpelö ja vaikka kuinka vaivainen. Ja kämppä on sitten ihan sotku, kun vauva syntyy... Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta rumbasta loppuraskaudessa?

Poltsi, rv. 17+3

Vierailija
36/36 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanhan tähän kotona pötköttelyyn voisi tottua, vaikka vielä pitkä kevät täytyisi töissä jaksaa. Kyllä käy kateeksi teitä, ketkä olette päässeet urheilemaan. Musta tuntuu, että tulen kohta hulluksi, mutta onneksi liikuntakiletokin loppuu tänään.

Mulla oli tänään neuvola, ja kaikki oli mukavasti. Hb vaan 120, eli pikkaisen korkeempi sais olla. Se on kyllä mulla joka kerta ongelma. Sain varuiks rautakuurin kotiin. Siitä seuraa sitten taas ummetus, kun siitä just pääsin eroon...;)

Sykkeet kuulu hyvin, 150 tikitti. Mitkäs ne olikaan ne poikasykkeet ja tyttösykkeet? Kovasti neuvolatäti sanoi, että jos et jaksa töissä, niin heti tänne vaan, mutta haluisin nyt kyllä jaksaa. Viikkojakin on vielä niin vähän. Mutta jos vuoto taas alkaa, niin pakkohan sitä on kotiin jäädä.

Mulla ei kanssa ole koskaan ollut mamma-alkkareita, tavallisilla olen pärjännyt ihan mukavasti. Ja tosta beltistä mikä se nyt oli en ole koskaan kuullutkaan.

Mutta voi tätä kilojen määrää ja suklaata vaan mussutan, huomenna kyllä jumppaan tai lenkille!