Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskat kireellä ja levottomia unia.

Siinä. Viikonloppu tiivistettynä :) No, eipä tässä nyt muuta kuin että jaksais käydä töissä ja ajatus kulkisi sen verran ettei siitä työssä käymisestä tulisi sanomista :D

Lauantaina kävin kaupungilla ja tein löydön! Reitevä ja persevä löysi 10e:lla Lastentarvikkeesta äippähameen. Siitä puuttui nappi mutta kauankos yhden napin ompeluun nyt menee? Hameen lähtöhinta oli peräti 75e. Joskus se käy lihavallakin tuuri!!

Ja lisäksi ostin kainaloon asti ulottuvia äippäalkkareita. Aivan ihanat päällä, mutta todella seksittömät ja sitä rataa. Mies vähän sanoi että kamalat ovat. Minä murpatin että no nauruhan siitä pääsee, jos meikkä nyt stringit vetäisisi päällensä. Jos ei herra kestä katsella mun paksun mahan housuja niin mitäs panit paksuksi. Mies siihen: No kestän minä mutta laita nyt paita niiden päälle :D

Olin siis pelkissä pikkareissa.

Meinaako muilla pukamat vaivata?

- Pirkko 15+4

Vierailija
2/36 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana aamu! Hieman kyllä huono omatunto, kun olen sairaslomalla ja lapset hoidossa, mutta kun ei saa muuta tehdä kuin levätä... Nautin kyllä täysin siemauksin tästä rauhallisesta aamusta.

Varasin juuri itselleni kaikki mahdolliset rästiin jääneet lääkäriajat yms kun kerrankin on aikaa.

Eilen illalla se iski muhun ihan täysillä, ihanaa olla raskaana! Todennäköisesti olen tätä viimeistä kertaa ja jo nyt on haikea olo. Odotan synnytystäkin innolla, mitä en vielä vuosi sitten olisi voinut kuvitellakaan! Nyt pitää vain nauttia joka hetkestä täysin rinnoin (sekä kuvainnollisesti, että kirjaimellisesti;)) VArmaankin tämä ihana keskiraskaus on nyt sitten päällä. Alun pahoinvoinnit ja suuri väsymys takana ja jotain jaksaa taas tehdäkin. Päivätkin alkavat pidentyä ja lunta on maassa... Olenpas mä hyvällä tuulella tänään!

Onko teillä muiila jo iso maha? Mun mahani nimittäin näyttää siltä kuin viikkoja olisi kaksi kertaa enemmän. Ihan nolottaa kyselijöille sanoa, että kesällä vasta on laskettu aika. Noh, jospa kasvu hieman hidastuisi.

Oikein mukavaa ja nautinnollista viikon alkua kaikille!

Selma 15+6 (ultrien mukaan kylläkin 16+4)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se arki taas koitti, esikoisella loppui joululoma ja eskari pyörähti taas käyntiin. Kyllä itsellä oli vaikea nousta aamulla kun kello herätti seitsämältä...joululoman aikana kun itsekki sai nukkua lasten ka sinne klo9-10 asti =)

Masuun ei nyt kuulu mitään erikoista. Masu on kyllä selvästi nyt viikon aikana pullahtanut esiin ja isompia alushousuja olen itsekkin saanut alkaa jo hyvinkin käyttämään. Monella onkin jo kohta rakenneultra, kiva juttu! Itse saan odotella omaani helmikuun 11pv:n asti, eli aika viimemetreillä on minun ultra kun silloin jo olen viikolla 22 menossa.

Nyt kuopuksen kanssa syömään, masu jo " huutaa" ruokaa! =) Päivän jatkoja!

Kauris ja pulla rv16+3

Vierailija
4/36 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime pinosta oli kiva lukea vaate keskustelua. Tuli sellainen olo että haluisi vauvan jo syntyvän pääsisi pukemaan ja hoivaamaan sitä. Itse tykkään ihan vastasyntyneellä kietaisubodyistä ja 60cm alkaen tavallisista bodyistä.

Viime to kävin flunssan takia lääkärissä. Poskionteloissa oli hieman räkää. Kirjoitti valmiiksi antibioottireseptin ja sanoi että jos viikonloppuun mennessä ei helpota niin voin aloittaa sen. Viikonloppuna olo helpotti enkä aloittanut kuuria. Yskä kylläkin jatkuu ja tänä aamuna oli kurkku taas kipeä :(

Masuasukista olen edelleen huolissani. Liikkeitä ei ole tuntunut pitkään aikaan ollenkaan. Joka voi tietysti johtua siitäkin että istukka on noussut kohdunsuulta eteen. Ja maha ei ole kasvanut ollenkaan päinvastoin vanhat housut mahtuu taas päälle. Rakenneultra on vasta 29.1 ja neuvola 30.1. Aamupahoinvointi kylläkin jatkuu.

ilonella3 16+4

Vierailija
5/36 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kirjoittanut PITKÄN jutun ja sitten se vaan HÄVISI!!!!!! Ärsyttää vaikka itse sen tietysti jotenkin mupelsin kadoksiin!!!!!

Joo mutta laitan nyt jotakin siitä äskeisestä...

ilonella3: soita ihmeessä neuvolaan niin kuuntelevat sydänäänet, niin pääset arvailuista.

Itselläni tuntuu myös liikkeitä todellavähän verrattuna sihen mitä kahdesta aikaisemmasta on näihin viikkoihin tuntunut. Minulla myös nousuut istukka ilmeisesti tuohon eteen hoten vaimentaa tuntemuksia. Rakenneultra siis jo ensiviikolla.

Niin ja sitten kirjoittelin siinä " haamussa" vielä tästä vauvalehden uutiskirjeessä olevasta otsikosta. " Suomalaislapset saavat ensi vuonna viimein ilmaisen rotavirusrokotteen, jos eduskunta myöntää siihen tarvittavat varat." Niin tarjoittaakohan tämä vuotta 2008 vai 2009? Itse ainakin aion rokotuttaa tämän nuorimmaisen sekä rota- että vesirokkorokotteella vaikka omakustantaisesti. Kahdella aikaisemmalla lapsella meillä on vain nämä neuvolan " normaalit" mutta nyt tuttavaperheissämme on ollut useampia ikävämpiä sairaalareissuja juuri noihin tauteihin liittyen, joten haluan kyllä ehkäistä ne sitten edes jotenkin (ihan täyttä suojaahan rokotukset eivät aina anna, mutta jotain kuitenkin).

KESKIRASKAUDESTA: tämä on kyllä aika onnellista aikaa kieltämättä, kuten Selma3 totesi. Vatsa alkaa pyöristyä ja voi alkaa käyttää kaikkia ihania äippävaatteita (rakastan vaatteita!!!) Fyysisesti jaksaa hyvin jne. Mitään uusia vauvahankintoja en kyllä ole tehnyt enkä suuremmin teekkään. Meillä siis nuorimmainen vasta 1v2kk joten häneltä on kaikenlaista vielä tallella. Tietysti jos sitten selviää että olisi tyttö tulossa (mitä pidän kyllä aika epätodennäköisenä) niin sittenhän asiaa alkaa katsoa erikantilta. Mutta tosiaankin ne hankinnat sitten sinne kesäkuulle. Nimittäin olen valmistautunut että tämä kolmonenkin käynnistetään yliaikaisena, joten ehtiihän näitä valmisteluja tässä ; )

art pojat & masuasukki 18+jotain

Vierailija
6/36 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki koitti tännekin - ja onnistuinpa minäkin muuten tuhoamaan jo puoliksi kirjoitetun viestini. Oli tosi vaikeaa ehtiä aamulla ajoissa tarhaan, tyttö oli kovasti vastaan ja jäi sitten tarhaan epätoivoisesti itkien. Ehti jo tottua kotona oloon. Olenkin ajoittain jo kovasti pohtinut ensi syksyä, tyttö on silloin neljä. Haluaisin, että jatkaisi tarhassa puolta päivää, mutta en kestä jos jääminen muuttuu tällaiseksi itkeskelyksi. Kotiin en haluisi ottaa koko päiväksi lähinnä sen takia, että menettää silloin paikkansa läheisessä tarhassa, eikä ole sitten tietoakaan saako paikan jatkossa ja mistä. Onneksi ei tarvitse asiaa vielä päättää, tilannehan saattaa olla jo syksyllä ihan erilainen.

Minä en voi kyllä sanoa nauttineeni vielä hirveästi raskaana olosta. Olen haaveillut kolmesta lapsesta, mutta välillä olen jo miettinyt, haluanko sittenkään enää olla raskaana... onneksi nämä vaivat unohtuu pian, sitten kun ne on ohitse! Paitsi ne pukamat, jotka MansikkaPirkko mainitsi. Siis minulla ne on jääneet jo edellisestä raskaudesta! Ei onneksi vaivaa hirveästi, mutta olemassa on kuitenkin. Aiheuttavat lähinnä kutinaa, ja se paranee rasvaamalla. Mutta onnellisempi olisin tietty ilman. " Pukamaisille" ei myöskään suositella jakkaralla synnytystä, mikä voisi muuten olla ihan kokeilemisen arvoista.

Ihan kuin olisin tuntenut vihdoin niitä liikkeitä tässä viime päivinä, mutta en vieläkään ole varma asiasta. Jatkan innokasta kuulostelua ;)

Hankintoihin en ole vielä ryhtynyt. Puutteita on aika vähän, ajattelin jättää äitiyspakkauksen ottamatta (siellä on mulle niin paljon turhaa kamaa) ja tehdä sitten täsmähankintoja. Jää varmaan aika loppuvaiheeseen... jos tietäisi, että on poika tulossa, ostelisin ehkä jotain " poikamaista" valmiiksi. Mutta tn. ei kysytä sukupuolta. On se niin jännä paikka sitten synnytyksessä, jos ei tiedä etukäteen!

Vaatejutuista sen verran, että bodyt on kestovaippaillessa vähän epäkäytännöllisiä. Niiden pitäisi olla suurempia kuin vaatteet muuten. Pidin niitä kyllä esikoisella jättäen napit alhaalta auki, kun pituutta oli kuitenkin enemmän kuin muilla paidoilla, eli pysyivät mukavasti housuissa.

Ihanaa, ulkona sataa lunta!

t. Taika, 16+2

Vierailija
7/36 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Lunta satanut kohta jo vuorokauden putkeen!! Nyt ei oo enää mustaa ja synkkää..

Just nyt kamala olo. Kävin tossa päivällä ystävän kanssa syömässä ja siltä reissulta kun tulin kotia 14 maissa, ei menny kauaa kun iski kamalan olon. Yökkimässä olen ravannut moneen kertaan ja oksennus pääsi kerran.. :(

Oon tässä nyt vaan koittanut maata ja maata..

Mäkin haluaisin voida nauttia ihan täysillä mutta paha olo hieman hankaloittaa sitä aina aika ajoin.

Liikkeitä on tänäänkin tuntunut tosi reippaasti joten se aina lohduttaa vaikka ois miten paha olla :)

Huomenna on mummoni hautajaiset, rankka päivä tiedossa..

Palailen viim.ke.

Kaikille mahdollisimman hyvää vointia,

a_j + pötkäle 18+4

Vierailija
8/36 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Tänään kävin sitten pitkästä aikaa neuvolassa. Pissa oli puhdas, verenpaine edelleen hyvä ja hemoglobiini laskenut 137:stä 125:een. Sain rautalisää, koska hemppa on kovaa vauhtia laskemassa ja rv 20 kieppeillä yleensä laskee edelleen. Seuraava neuvola kuitenkin on vasta neljän viikon päästä, ja olen ollut aika väsynyt.

SF-mitta oli 15 cm, siis aika lailla ylhäällä huideltiin. Ei ollut kuitenkaan mikään yllätys siinä mielessä, että todennäköisesti meille tulee pitkä vauva, kun ei kumpikaan olla mitään hukkapätkiä :). Sydämen syke oli 150. Ihanaa oli taas kuulla sydänäänet! Aluksi niitä kuultiin vain pikkaisen, kun vauva taisi jo ehtiä karkuun. Alavatsalta ne kuitenkin löytyivät sitten pidemmäksikin aikaa.

Paino oli noussut kuudessa viikossa vain 800 grammaa, ja olisi kuulemma saanut nousta enemmänkin. Olen ollut närästyksen vuoksi aika tarkka syömisten suhteen, ehkä se näkyy nyt tässä. Olen kyllä muutoinkin hoikka enkä liho helposti, joten voi olla siitäkin. Ei terkka kuitenkaan huolissaan ollut, olihan kohtu kuitenkin kasvanut. Ensi kerralla sitten paino on varmaan jo noussut enemmänkin. Nyt lähtöpainosta vasta pari kolme kiloa.

Viikonloppuna minulla oli kamala ahdistus, että entä jos vauvalla ei olekaan kaikki hyvin. Heräsin yölläkin ja ajattelin, että entä jos vauva on kuollut. Eilen sitten itkeskelin pitkin päivää, mutta tänään oli taas normaali olo. Puhuin tästäkin terveydenhoitajalle, joka oli tosi mukava asian suhteen: antoi neuvolapsykologin numeron, jos tuntuu, että tarvitsee puhua jonkun kanssa, ja tuntui ottavan asian vakavasti muttei kuitenkaan liian vakavasti. Tässä on varmasti taustalla viime kevät, kun raskauteni olikin tuulimuna ja parin tuttavan vauvat vielä kuolivat. Kai se jotain traumoja jätti.

Äsken päiväunille käpertyessäni oli ihana yllätys: kun vauva potki monta kertaa oikealle alavatsaan ja laitoin käden siihen päälle, tunsin potkun kädessäni! Oli mahtava tunne, harmi, että ei varmaan vielä vähään aikaan satu niin, että mies olisi juuri oikeaan aikaan laittamassa kättä vatsan päälle, tuollainen tilanne kun menee niin nopeasti ohi. Nytkin vauva lopetti potkimisen siihen kohtaan heti, kun kerran potkaisi kättäni vasten.

Pahoittelen todella omanapaista kirjoitustani, mutta olen taas autuaasti unohtanut, kuka teistä muista kirjoitti mitäkin. Yritän parantaa tapani... :)

Niina 18+3

Vierailija
9/36 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli heti kommentoida tuota kirjoitustasi. Nimittäin ihanaa että kaikki hyvin ja lisäksi että sait ymmärrystä huleesi. Tiedän tunteen kun miettii että onko vauvalla kaikki hyvin. Erityisesti ensinmäisestä lapsestani mietin paljonkin (näistä kahdesta seuraavasta ei paljon ehtinyt...). Ja mitä [b]omanapaisuuteen[/b] tulee, niin mukava niitä kuulumisia on lukea. Ja itselleni ainakin on terapeuttista kirjoittaa omia tuntemuksia edes jonnekkin ja samalla myös lukea toisten samassa jamassa olevien mietteitä : )

[color=LightSeaGreen]Tsemppiä Sinulle ja muillekin kesäkuisille[/color]

[color=red]♥[/color] art 18+4 (ehkä)

Vierailija
10/36 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tänne saakin kirjoittaa omanapaisesti. Ideahan on lukea, miten muilla menee. Sitten jos sattuu joku aihe mikä on itselle ajankohtainen, niin sitä voipi enemmän kommentoida.

Pisti silmään tuo alkkarikeskustelu: Mie ostin esikoisen aikaan mamma-alkkareita ja mies oli saada slaagin. En kyllä käyttänyt niitä pitkään, on kieltämättä aika erottiikan tappajat. Eikä ne miusta olleet edes mukavat jalassa kun piti monta kerrosta vetää mahan päälle, alkkarit ja sit vielä kenties pitkikset ja housut. Totesin parhaiksi alushousuiksi matalalantioiset hipstersit. Niistä tykkään kyllä muutenkin. Itse en stringeistä ole koskaan välittänyt.

Mulla on ollut tänään ihan energinen olo. Aamuisin se oksennus väkisin hiipii ylös, mutta aika nopsaan helpottaa. Vaihdoin tänään työpistettä ja motivaatio nousi huimasti. Tykkäsin tosi kovin olla siellä. Töitten jälkeen menin vielä mammajumppaan. Ostin sinne 10x -kortin, joten alan käymään aina maanantaisin jumpassa. Torstaisin on aina uinti ja kävelen monta kertaa viikossa vähintään 6km kaupunkiin.

Mulla on huomenna neuvola. Eipä siellä mitään uutta varmaan tule, äsken tuntui mukavasti potkujakin. Paino on varmaan nyt noussut jo plussalle, sen verran on maha pullahtanut esiin. Mie syön samalla tavalla kuin ennenkin, joten paino nousee sen mitä pitääkin. Kyllähän siitä aina ottaa vähän stressiä, että nouseeko liikaa, mutta en ole huolissani. Ei se viimeksikään noussut liikaa ja kyllähän nuo kilot sitten tippuu kun pääsee takaisin normaaliin liikuntarytmiin.

Nyt taidan lähteä pesemään hampaat ja nukkumaan. Alkaa jalat olla kipeänä kun ei ole kerinnyt edes kunnolla istahtaa tänään.

Tytteli-83 rv 19+0

Vierailija
11/36 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauha napaan ja hyvä tahto! Tämä paikka on ainakin minulle se ainoa missä voi purkaa ne pienimmätkin hytinät ja hytkäytykset kun ei kaikkea viitsi eikä kehtaa ääneen sanoa, saati että joku jaksaisi kuunnella. :)

Niin että surutta vaan, sanon minä.

Ja sitten minun napaani: Poika herätti ennen viittä aamulla ja oli oikein intoa täynnä ja kone täyttä höyryä tunki eteenpäin. Kävi mielessä että toisaalta olisi kiva että aamut olisi näin virkeitä eikä semmoisia löysä-makarooni- kiukutteluja, kuten normaalisti. Toisaalta sitten vähän kokeilin otsaakin että onko kuumetta, oli se niin epätavallista. No, vaikka yritin nukkua vielä kuuteen, ei se uni tullut enää vaan alkoi vanne puristaa ohimojen kohdasta. Joten siltä osin normihuttua.

Tänään on tiistai ja minä elän keskiviikko-torstaissa. Kun muistaisi mennä hierojalle iltapäivästä.

Exä kiukuttelee mutta olo on niin väsyksissä etten jaksa oikein suivaantua enää moisesta. Mokoma kakara sekin. Huvittaa vaan ne yritykset härkkiä ja kun ne alkavat olla niin pikkumaisia kun ei enää muuhun pysty. Niin, mehän saimme sen tapaamisoikeussopimuksen voimaan käräjillä, joten minulla on asioista mustaa valkoisella. Silti ressu yrittää kaikkensa kampittaakseen.

Mutta kaikenkaikkiaan, töissä olen pyörinyt (älkää kysykö, kuinka proaktiivisena), olen kopistellut kymmenen euron mammahame päällä menemään naama näkkärillä, on se niin hieno löytö! :) Niin ja mamma-alkkarit kainaloihin asti vedettynä, tietty. On nekin niin hienot! :D Lohikeittoa himoitsen ja lohi-perunakiusausta.. slurp. Makkara-sinappiyhdistelmä on totaalisen out.

Ei jaksa masentua, paskaaks tässä kunhan läjässä pysyy, vai?

Pirkko ja punkero rv 15+5

Vierailija
12/36 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istahdin vielä tähän lukemaan teidän kuulumisia ennen rakennenultraa, siihen olisi vielä noin tunti aikaa, ja jänskättää ihan hirveästi! Ja pissattaa vielä hirveämmin! Ei millään kyllä pysty enää pidättämään neljää tuntia joka ois suositus pissakokeeseen mennessä, mutta sitkeästi, sitkeästi :) Pissalla käynnit on kyllä tihentyneet kovasti, ja aina kolmen aikaan yöllä joutuu tappelemaan itsensä kanssa mennäkö vessaan vai nukahtaako uudestaan...

Väheni muuten hieman huolehtiminen pienen hyvinvoinnista, kun liikkeet alkoivat tuntua heti vuodenvaihteessa - ja ovat tuntuneet siitä lähtien päivittäin! Ihanaa :)

Mulla olis syytä käydä ostaan kiireen vilkkaa uusia housuja, yhdet farkut menee vielä jalkaan, jotka on ollu normaalisti vyötäröstä liian isot - ne jää suhteellisen alas joten menevät kiinnikin asti :) Mutta tarttis saada uusia! Onko kukaan käyttänyt niitä BellyBelttejä? Toimiiko?

Nyt lähden hakemaan miestä töistä, jotta ehtii mukaan neuvolaan - pääsee isukkikin ekaa kertaa kurkkaamaan vatsa-asukkia, jee :)

Palailen luultavimmin iltasella kertomaan ultrailun ja neuvolan tuloksia!

Hyviä vointeja!

Sakariini rv 19+3

Vierailija
13/36 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne on kyllä hyvät - hintansa väärtit! Ja ovat varmasti kivat myös sitten synnytyksen jälkeen kun omat " normaalit" housut eivät vielä mahdu. Tykkään niistä monestakin syystä. Ensinnäkin tukevat vatsaa, eivätkä paina - mutta jäävät kuitenkin alas (inhoan niitä vatsan päälle tulevia retkuja). Sitten ovat PITKÄT, kun minun on vaikea löytää XS/S kokoisista pitkälahkeisia versioita... [color=DeepPink]Joten minun on kyllä pakko suositella[/color] : )

♥ art rv 19 tienoilla

Vierailija
14/36 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No taisi jäädä joku toinen keskustelu päälle, kun luin tuon BellyBeltin EllyBellyksi :DDDD

soriiii (häipyy nolona taustalle)

Vierailija
15/36 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on sinänsä toiminut. riippuu housuista. nyt yritin käyttää semmoistan ei-niin-korkeavyötäröisten farkkujen kanssa ja meinas hermot mennä. väluivat puolitankoon koko ajan. mutta poikaa kun odotin, käytin mustia suoria housuja silloin enempi. niiden kanssa toimi paremmin. ei ollut tuota valumaongelmaa.

että kannattaa käydä liikkeessä kokeilemassa sitä.

- Pirkko

Vierailija
16/36 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt kertaakaan.. mun housut on normaalisti ollut aika matalia joten tuntuu aika epämiellyttävältä.. ja monissa housuissa ei ole nappia.. tunnen käytännöllisemmäksi ihan oikeat raskausvaatteet pysyy päällä eikä mitään ihme säätämistä..

Liikkeitä on tuntunut lähes päivittäin.. iha kiva.. supistelee myös joitakin kertoja päivässä. Ja iltasin jos ei ole kovin kerennyt levähtää, mahaa väsyttää kovasti ja tuntuu että ei jaksais muuta tehdä kun maata vaan...

Mulla rakenne ulrtaan vielä pari viikkoa aikaa.. menispä aika nopeasti, jotenkin olen jo ihan kypsä töissä kulkemiseen, alkaspa jo äitiysloma... mutta ei, vielä on pitkä kevät jaksettavana, ellei sit jää saikulle aikaisemmin jo..

mariatar84 rv 16+3

Vierailija
17/36 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mullakin, edellisen raskauden aikana hankittu. Nyt olen käyttänyt toppahousujen kanssa, niissä ei mene enää nappi kiinni! Muuten toistaiseksi aika vähällä käytöllä, tällä erää. Yhdyn edellisten huomioihin, eli napilliset housut/hameet pitää olla, tai sitten niihin pitää ommella se nappi ja reikä. Ja vaatii pitkää paitaa, ei ole muuten siisti. Toisaalta tosi kiva, kun voi sillä laajentaa asuvalikoimaa tarvittaessa, varsinaisia äitiyshousuja kun on mulla vain muutamat. Joskus aikaisemminkin kirjoitin, että helppo tehdä varmaan itsekin vastaava viritelmä!

Vierailija
18/36 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ilmeisesti alkoi aamupahoinvoinnit vasta nyt :D

Kahtena aamuna olen oksentanut näennäisesti ilman syytä. Eilen luulin sen johtuvan lääkkeen otosta tyhjään (kuppi kaakaota otettu ensin) mahaan, mutta tänään makailin vain sängyllä enkä ollut mitään lääkkeitä ottanut, kun tuli sellainen olo ja niin tuli lähtö yökkimään.

On se hassua, 17+3 jo kasassa, ja koko odotusaikana tänään ja eilen oksensin ensimmäiset kerrat! :)

Flunssaolo jatkuu yhä mutta tänään olen tosiaan pärjännyt ilman lääkkeitä. Maha on ollut tänään ja eilen kipeä, onneksi huomenna on neuvola niin saa varmistaa että onhan kaikki kunnossa, kun stressaan sitä buranan syöntiä vaikka siihen luvan sainkin.

Nyt vois lähteä takaisin nukkumaan, koirat kun herättivät tänäaamuna turhan aikaisin.. Hevosten hoitokin on nyt ollut helpompaa ja eilen vein sen yhden joutilaan pollen vuokraajalle, niin nyt niitä on enää kaksi vastuksilla. Niillekin olen saanut hoitopaikan kesän ajaksi järjestettyä, ne lähtevät maaliskuussa pois ja tulevat syksyllä takaisin.

Meillä miehen lasten elariasia on työn alla, pitkän kinaamisen jälkeen sossun täti suostui pistämään eteenpäin paperit jotta yht 100 eurolla saataisiin elareita pienemmiksi. Mies maksaa nyt 400e/ kk kahdesta alle 10v lapsesta. Lapsilla on kuitenkin aina käydessään risoja/ pieniä vaatteita päällä eikä heillä kuulemma ole vaihtovaatteita. Meidän ostamat uudet vaatteet, jotka on annettu heidän viedä mukanaan, häviävät jonnekin parin käyttökerran jälkeen (kaappiin säilytykseen??). Noh, tässä on rutkasti muitakin seikkoja, mutta mieluummin ostettaisiin niitä vaatteita yms. tarpeellista suoraan lapsille, kun on nähty että äitinsä ei sitä tee.

Elareita sopiessa äiti oli työtön opiskelija ilman tuloja, ja ositus oli vielä tekemättä. Nyt vuoden aikana äiti on valmistunut, on hyväpalkkaisessa työssä, osituksessa kaikki pariskunnan yhteiset lainat jäivät miehelle, eli äiti on myös velaton. Mies maksaakin lainanlyhennyksiä 700e/ kk + 400e/ kk elareita, eli periaatteessa olemme koko ajan miinuksella ja elämme vain minun pienellä palkallani. Sossussa ei kuitenkaan tuota osituslainaa oteta millään tavalla huomioon, kun se ei ole pelkästään talolainaa! Ja taasen kuulemma minun oletetaan osallistuvan miehenkin elämiskuluihin, mutta minun menoni taas eivät vaikuta mitenkään miehen tilanteeseen. Mielenkiintoista...

Vierailija
19/36 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palatakseni alushousu keskusteluun...Ostin itse viime viikolla sellaiset mahan alle jäävät äitiysalkkarit. Ainakin nyt tuntuvat todella mukavilta, tiedä sitten miten toimivat. Esikoisesta taisin käyttää niitä masun päälle tulevia, mutta silloin oli talvi ja tuntui mukavalta vetää pöksyt masua lämmittämään. Nythän mennää kevättä kohti, tiedä kuinka huhti-touko-kesäkuussa sellaiset masun päälle tulevat housut sitten ahdistavat?

BellyBeltin sain minäkin lainaksi, mutta en kertaakaan ole käyttänyt. Aluksi pieninkin välikappale oli liian iso ja sitten sainkin jo äitiyshousut miehen siskolta. Ja kyllä näitä mammahousuja on mukava pitää, ei kiristä. Äitiyshousuihin siirryin jo 5 viikkoa sitten.

Kävin aamulla neuvolassa ja oli huojentavaa kuulla pikkuisen sydänäänet, siellä siis ollaan ja voidaan hyvin. Muita neuvola kuulumisia..

- paineet 113/66

- painoa +370, yhteensä 2,6 kg

- ja vauvan syke noin 130 (taisi nukkua)

Mulla on rakenneultraan vielä reilu kolme viikkoa, pitkältä tuntuu. Toisaalta saan olla iloinen että ylipäänsä pääsen siihen. Meillä kun ei rakenneultria vielä tehdä.

Toivotaan kaikille flunssasta kärsiville pikaista paranemista.

Eliador ja vimpula 18+4

Vierailija
20/36 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin itelle vasta sellasen, enkä vielä oikein ole päässyt sinuiksi. Oon kyllä testannu vain yksissä housuissa, joissa on nappien lukumäärä vähän normaalista poikkeava. Mun ostamassa pakkauksessa niitä kuminauhajuttuja oli kahta kokoa, ja kahdenlaisille housuille (nappia ja hakasta varten). kankaitakin oli kolmea väriä (sininen, musta ja valkoinen).

Me käytiin lauantaina kaupungilla ja ilmeisesti siitä liikkumisesta aiheutu kivuttomia supistuksia. Massu oli niin pullea että ja vaikeutti vähän liikkumistakin. Aina kun pikkasenkaan innostuin liikkumaan kovempaan niin niitä tuli. Sunnuntaina oli rauhallisempaa. Eilen ei ollut mitään ennen iltaa, kun jouduin esikoista nukuttamaan ja ramppaamaan portaita. No jospa ne ei olis vaarallisia.

Soittelin varmuuden vuoksi neuvolaan, ja sanoivat että jos supistukset muutttuu kipeiksi tai tulee vuotoa niin voin ottaa yhteyttä suoraan äitiyspoliklinikalle/synnyttävien vastaanottoon. Helpotti tuo tieto. Välillä on niin hankalaa, kun ei oikein tiedä minkä puljun kautta sitä apua hakee; neuvola, työterveyslääkäri, päivystys, äitiyspoliklinikka.

Meillä mies stressaa tästä raskaudesta ihan hulluna. Sille pitäs kertoa kaikki, jos tuntuu hankalalta mutta sitten se vetää hirveetä pulttia joka ainoasta pienestäkin oireesta. Hermostuu esikoiselle kun se vähän on hankala mulle, tms. Välillä se ilmottaa, että enää en saa tulla raskaaksi. Tommonen kommentti on kuin märkä rätti naamalle, kun kaikki hiukankin huolta aiheuttaneet asiat on saatu selvitettyä ja ovat osottautunut vaarattomiksi. Mä ymmärrän että miestä huolestuttaa kun ei ite pysty asiaan vaikuttamaan, mutta mua ahistaa välillä kun pitää koko ajan miettiä mitä uskallan sanoa, ja joka ähinästä tulee kysymystä että mikä hätänä.

t. SannaNu ja tiuhti rv 19+1