Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** ENSKAT vko 2 (7.1-13.1) **

07.01.2008 |

Huomenta ja hyvää viikkoa kaikille enskoille :)

Viime viikon turinat:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12058716&p=&mpage=1&tmode…

mutsikolle ja koko perheelle onnittelut pikku prinssin johdosta :)

-Sara-Maria-

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..eli Mamalla ja Justuksella nyt viikkoja siis 32+4

Vierailija
22/27 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaks onnittelut kaikille nyytin saaneille..

Pitkästä aikaa minäkin kirjoittelen, vaikka kuinka olen monesti lupautunut aktivoitua=)

Täällä aika menny nopeesti sokereita mitates.Ihme ettei piikkikammo ole palannut ku entinen sellainen olen..Eli joulun jälkeen alko sokerit reistaileen ja kotiseurannalla menty mut arvot koholla, onnex ei kaikki kuitenkaan. Eilen neuvola ja sieltä laitettiin sit lähete LKS:ään äippäpolille ja ravintoterapeutille..

Jouluna en kyllä edes kerenny mitään herkkuja kovin syömään mut.....

Olen tässä vko sitten tehnyt remontin omiin ruokatottumuksiin ja tarkkana seurailen tuloksia.Aterioiden yhteydes täytyy ottaa Guaremia, joka sitoo hiilarit ja muut ettei ne nosta mun sokereita kovin taivaisiin. Alku näytti lupaavalta. Vkossa paino puonnut 1200g. ei haittaa koska painoa on mistä lähteä.ja ihan vaan ruokavalion muutoksella pudonnut josta itsekin yllätyin, ku en ole kovin kerennyt lenkkeilemään.

Välillä ottaa niin pattiin toi piikittäminen mut vaavin ja mun parhaaksihan se on..Aina kauhistuttaa korkee arvo, koska silloin vaavilla on alhaset sokerit..pysyisivät nyt normaaleina mut eipä taida onnistua..Insuliini tulee varmaan että ropisee..aargh...

muut nvla kuulumiset eiliseltä vaikka vkon välein siellä olen sokereitten takia käynyt

rr 124/78

hb 144,noussut 136:sta jossa melkein koko raskauden ollut

paino -1200g/vko JES

syke 135-145

liikkeet +

sf huimat 29 kuten edellisellä kerralla, ja yli käyrien mennään että heilahtaa..

pissa puhdas

paastoarvo 4,2 eli hyvä mut ei auta sekään ku muut arvot heittää härän pyllyä....

edellis vkolla oli nvlalääkäri joka sanoi mun sokereista että saattavat johtus siitä että kaikki mun paino kertyy vatsaan ja se saattaa nostaa sokereita..

aika omanapaista tekstiä, mut pakko purkaa johonkin...

terkuin sase-86- ja vaavi 27+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paco: En mä noita vaatteita ole silittänyt enkä aiokaan. Olen muutenkin TODELLA laiska silittämään, joten saavat olla sit vaikka hiukka ruttusia:)

Ihana kyllä toi sun mies noitten vauvan vaatteiden kanssa. Meillä mies ei tajuu niist mitää. Mä ku ihastelin noit äippäpakkauksen vaatteita niin se totes vaan et " Ovathan nuo käytännöllisiä" :)

Millaset häät sulle on tulossa jos saa udella?!? Isot vai pienet?

Fiiu: Tsemppiä flunssan kanssa ja kiva kuulla että masussa jaksellaan hyvin:)

Mama030308: Hauska kuulla että neuvolassa kaikki ollu ok:)

Sase: Voi kurjuus et joudut piikittelemään itteäs:( Mä kans pelkäsin et joutuisin mut onneks vaan seurataan neuvolassa kuukauden välein tota paastoarvoa. Hienoa että olit saanut painon putoamaan:)

Mä kävin tänään ultrassa. Poitsut ovat edelleen molemmat poikittain ja toistensa päällä. Jännä sillee et ovat niin lähekkäin. Luulis et hakisivat tilaa tuolta ylempää ettei samassa kohassa tarvis olla. Olivat onneks kasvaneet ihan normaalisti ja nyt painoarviot molemmilla n. 1300 grammaa. Ekaa kertaa otettiin sydänkäyrät ja kätilö kehu et nätisti piirtyvät molemmilla vaikka vasta viikkoja tuo 31.

Maanantaina pitäs mennä uudestaan verikokeisiin, kun ne sappihapot oli sitten hiukka koholla. Arvo oli joku vähän alle kymmenen kun se sais olla just sen kymmenen. Hiukka jännittää kyl nyt et mitä tuleman pitää...

Tänään tuli äitiyspäivärahapäätös. Ketuttaa kyllä kun mä joudun olee nyt kaks ja puol kuukautta ilman mitään rahaa, kun se äitiyspäiväraha maksetaan vast 14.3, vaikka äitiyslomahan alkaa jo helmikuussa. Mulla ollu kyl kaikkien asioitten suhteen tänää niin ketutus päivä et hormonit pistäny itkemään joka välissä. Hyvä et edes päästin miehen äsken lähtemään koiran kanssa eläinlääkäriin, kun en ois halunnu olla yksin.

No johan tuli taas vuodatettua:) Hauskaa viikonloppua vaan kaikille!:)

-Butterfly- rv 30+6

Vierailija
24/27 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt syntyikin monta enskavauvaa tässä vuoden vaihteessa. Kukas meistä onkaan seuraavana vuorossa, Sara-Maria..? Omaa vuoroaan saa vielä odotella. Vaikka toisaalta odottaa sitä vauvan syntymääkin kovasti, niin kyllä minä tästä raskausajastakin nautin. Varsinkin kun kaikki on mennyt hyvin, ja ei mitään isompia vaivoja ole ollut. Mukava seurata kun massu kasvaa ja kuulostella pienoisen puuhia siellä.

Pacolla on käynnissä hääsuunnittelut..kaiholla muistelen omia viiden vuoden takaisia aikoja, jolloin oli kova tohina häidemme suunnittelussa. Löytyikö häämessuilta hyviä ideoita? Onko teillä millaiset juhlat suunnitteilla? Ja hyviä neuvolakuulumisia sinullakin, koitahan jaksaa lepäillä sairaslomalla.

Fiiu: Hyvä, että kaikki on kunnossa, vaikka oletkin kovasti sairastellut.

Mamallakin on aika vähissä nuo työpäivät, en ole yhtään vihreä kateudesta, en... ;) Mutta perässä tullaan. Itseasiassa tulikin mieleeni, että sulla on " h-hetkeen" yhtäpitkä aika kuin minulla loman alkuun...

Butterflylle tsemppiä maanantain kokeisiin, toivotaan parasta. Onneksi pienillä oli ultrassa kaikki hyvin. Noista sykkeistä yms. uskomuksista, minustakin on mielenkiintoista niitä seurata, vaikken niihin ihan täysin uskokaan. Mutta kun sukupuolta ei olla selvitelty, niin mukava nähdä miten merkkien perusteella loppujen lopuksi käy. :)

Onneksi edessä on viikonloppu. Suurempia suunnitelmia ei ole, vaan ihan aattelin ottaa rennosti. Jotenkin sitä nyt osaa ottaa eri tavalla rennommin ja kuulostella mitä halua/jaksaa tehdä. Liikunta on nyt jäänyt vähän vähälle, mutta torstaina pitkästä aikaa kävin latinos-tanssitunnilla, viime syksynä siitä innostuin. Hieman näytti tanssisalin peileistä hassulta mahansa kanssa lantiota pyöritellä.. ;)

Hyvää viikonloppua kaikille ensikoille!

Weera rv 24+4

Vierailija
25/27 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avent isis-pumppuja löytyy ainakin täältä, suosittelen lämpimästi kyseistä pumppua!

http://verkkokauppa.babystyle.fi/vk_pages/view/23/96?&p=2

http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=105

Vilkutuksia kaikille enskoille!!

hermione ja Eetu 3,5kk

Vierailija
26/27 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset äippälomapäivät meni kieltämättä aika vauhdikkaasti. Kotona en kyllä mitään aikaan saanut, mutta kavereita kerkesin näkemään ja kaupungilla pyörähtää. Onhan tässä vielä aikaa tehdä vaikka mitä.

butterfly: harmittavaa, jos uimahalli on rempassa. Hyvä, että siellä masussa on molemmilla kaikki kunnossa. Ei varmasti oo kivaa odotella tuota äippärahakauden alkamista, varsinkin jos ei mistään muualta sitä tuu. Mä en edes oo vielä saanu omaa äippärahapäätöstä, mutta mulle työnantaja maksaa kolme kuukautta ensin palkkaa.

fiuu: Kannattaa miettiä haluaako sitä sukupuolta tietää, me sitä kysyttiin just rakenneultrassa, mutta täällä ei lähdetty arvaileen koska vaavi oli silloin siinä asennossa ettei sitä selkeesti nähnyt. Mä ajattelin, että toisaalta olis kiva tietää, mutta ei sillä niin merkitystä oo. Ja jos sen tietäis niin olisko sitä kenellekkään kertonu? Sitä nimittäin on yllättävän moni kysyny, että tiedetäänkö kumpi se on, helpompi sanoa etten tiedä ku se että tiedetään muttei kerrota. Paranemisia sinne suuntaan :)

Paco: Hyvä, että lääkärissä kaikki oli kunnossa. Toivottavasti häämessuilta löytyy vinkkejä :) Mä oon kanssa miettiny tuota BB active rintareppua, mieskin totes että rintareppu vois olla kiva. Sen onneks kerkee hommata vaikka senkin jälkeen ku kaveri on syntyny. Varmasti mukavaa kun mieskin alkaa vaatteita kattelemaan ja penkomaan, mukavaa :)

mama: Hyvä, että neuvolassa kaikki kunnossa. Pian pääset nauttimaan lomasta ja h-hetkikin lähenee :)

sase: Ei varmasti oo kivaa pistellä itteä, tsemppiä, muuten kaikki tuntui neuvolassa olevan kunnossa, hyvä :)

weera: Mahdankos olla seuraava.. iik.. Kuullostaa mukavalta tuo latino-tanssitunnit, ja varmasti on nyt erilaista seurata omaa tekemistä pelistä kun tuo massu kasvaa ja liikkeet sitä myötä muuttuu :)

hermonie: vilkutuksia sinne. Kiva tietää, että tuo pumppu on hyvä, koska oon miettiny ite sen hankkimista. Pitää vaan käydä täällä kattomassa lastentarvikkeesta paljonko maksaa vai tilaako netistä.

Masussa täällä kaikki kunnossa, ainakin siellä kovin touhataan. Viikonlopun aikana ajattelin saada kaikki vaatteet mitä mulla on niin pestyä ja pinnasängyn kasattua. Ensimmäisen erällisen sain tavaroita laitettua jo paikoilleen, mutta onhan tuota pestävää vielä kaikki äitiyspakkauksen tavarat ja hiukan lainavaatteita. Meinasin kaikki silittää näin ensimmäisen kerran, mutta musta tuntuu etten kyllä ala pitemmän päälle noita vaatteita silittelemään.

Voisin tieten tässä vaiheessa jo alkaa kyselemään, että oisko kenelläkään kiinnostusta ottaa tuota meidän esittelypinon päivittämistä harteille? Mulla ku alkaa toi h-hetki lähenemään uhkaavasti.

Hauskaa viikonloppua :)

-Sara-Maria rv 35+2-

Vierailija
27/27 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enskoihin tullut paljon uutta porukkaa ja kun muutamaan päivään en käynyt lukemassa viestejä, niin johan oli tullut taas paljon asioita. Hyvä niin! :)

Pacolla häät ensi kesänä. Meillä oli viime kesänä ja on niissä kyllä yllättävän iso homma, mutta kaikki kyllä oli sen arvoista. Hääamuna sitten hotellissa tuli jännä olo, että tässäkö tää nyt olikin...eli muistahan nauttia joka hetkestä. :) (kaiholla vielä muistelen omia häitäni...)

Butterflylla ollut huono päivä. Itselläkin myös tunteet heitellyt niin ääripäästä toiseen.. toisella hetkellä voisin melkein kuristaa mieheni, mutta toisena päivänä taas se on niiiiin ihana ja voisin sen vuoksi tehdä vaikka mitä.... vähän jo pelottaa tuollanen.. ;) Eli tsemmpiä vaan butterflyylle ja huonoa päivää seuraa aina onneksi hyvä päivä! :)

Terkkuja myös Weer@lle, Sara-Marialle ja kaikille muillekkin. :) Kaikilla kuullosti menevän raskaus hyvin eteenpäin.

Niin tässä ollut tämä mennyt viikko niin tohinaa, että eipä tosiaan ole täälläkään ehtinyt käydä. Synnytysvalmennuksessa ollaan kaksi kertaa käyty ja ensi viikolla olisi vielä yksi kerta. Ihan kiva ollut.

Neuvolakin tuossa oli ja siellä kaikki hyvin.

Paino: 368g/vko

rr: 110/60

hb: ei mitattu

Vauvan syke: 140

sf: 27,5

Vauvan liikkeet: ++

Eli nyt vielä seuraillaan ja " varotaan" suppareita, joiden vuoksi tosiaan saikulla ollaan äippäloman alkamiseen saakka. mutta jotenkin helpottunut kuitenkin! :)

Ja itse kävin myös menneellä viikolla suuhygienistin vastaanotolla, joka piti minulle vauvan suun ja hampaiden hoidon valistusta. Ja samalla tarkisti myös minun hampaat ja kaikki oli loistokunnossa. :)

Tuli kyllä ihan mielenkiintoisiakin asioita esille vauvan asioista, esim. että täysin pyöreäpäinen tutti on hyväksi vauvalle syömisen ja muun kannalta(mam tai oliko se mum-tutti) ja ne nuuk-tutit eivät ole hyviä, kun painavat kitalakeen niin vaikuttavat sitten imemiseen ja johonkin muuhun(en muista kaikkea, ku tuli niin paljon asiaa.)

Millonhan sitä itse saa äippäpakkauksen, kun tosiaan vasta tammikuun alussa suostuivat ottamaan sen vastaan ( joku tomppeli virkailija taas...) Olis jo kiva päästä pesemään ja järjestelmään niitä kaappeihin, kun muitakin tarvikkeita ollaan jo hankittu. Ja makkarikin järjesteltiin siihen uskoon pinnasänkyn kanssa, että nyt kyllä kelpaa vauvelia nukuttaa. :)

Oulussakin sataa räntää...:( mutta muuten kyllä kiva viikonloppu ollut, kun mieskin ollut vapaalla, eikä töissä. ja eipä tarvi stressata enää esim. töistä, vaan kotona olen pikkuhiljaa järkkäilyt kaappeja ja muita. KIva sitten kun vauva tulee kotiin, niin on kaapitkin järjestyksessä. :)

Mutta tulipa taas tekstiä...

rv- 30+3 (kiva olla jo kolmella kymmenellä :) )