Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

^^¨¨SyySSissit¨¨^^ma-ke jutustelut

07.01.2008 |

Huomenta ja hyvää alkavaa viikkoa kaikille=)

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiia...ihan koko perhe lähdetään. Minun äitini ja veljeni lähtevät myös mukaan vähän niinkun ylimääräsiksi peräänkatsojiksi lapsille.

Sonjan viime yö meni kohtalaisen hyvin kahdella heräämisellä, mutta nyt on nukkunut tosi huonot päikkärit. Vain tunnin pituiset...pitää koittaa laittaa iltapäivällä vielä vaunuihin pihalle.

Risella

Vierailija
42/45 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ollut sen verran kiirusta etten ole päivisin ehtinyt koneelle ja illalla taas en viitsi kun mies jossain vaiheessa sanoi että olen kaikki illat vaan koneella. Mikä kyllä oli tottakin.. Nyt on vietetty halailuiltoja enemmän taas.

Luksu voi hyvin ja kasvaa niin että vaate vaatteen jälkeen siirtyy laatikkoon säilöön. Uskomatonta miten voikaan olla että vaate joka viikko sitten oli ihan hyvä ei välttämättä enää olekaan sellainen tällä viikolla. Heh, miehelle kävi tänä aamuna samalla lailla yksien housujen kanssa, voi sitä rähinän määrää =).

Mä olen onnistunut pitämään tiukan linjan eli pisteillä mennään ja eiköhän nämä kilot pikkuhiljaa ala karisemaankin sitten. Salille en ole vielä mennyt tautini jälkeen, mutta ulkoiltu on sitäkin enemmän. Ihanaa työntää vaunuja kun hiki vaan valuu ja kun on todella mukavaa lenkkeilyseuraakin. Koirakin on tyytyväinen kun mamma ei enää höpötä sille koko ajan =). Tilasin muuten ostoskanavalta sellaisen pilates dvd´n. Ajattelin että voin sitten silläkin jumpata kun Luka on torkuilla. Muutenhan kyllä käyn salilla ja jumpassa, mutta tuo pilates taitaa olla tehokkain tapa vartalon muokkaamiseen. Ihan jenkkipelleilyä se kannustus siinä takuulla on, (se ei siis ole viel tullut) mutta kotona jumpatessa se varmaan on vaan hyväksi. Joten kun nyt vaan tosiaan syön ja jumppaan ja ulkoilen niinkuin kuuluukin niin saan helposti sen 15 kiloa pois kesään mennessä.

Nikotiini purkan otin taas kehiin. Älkää kysykö miksi!! Mulla tulikin jo vuosi ilman tupakkaa enkä tosiaan kaipaa edes sitä, mutta jostain syystä menin ja ostin nikkispurkkaa ja taas sitä sit jauhetaan. Se kertoo jotain siitä kuin paljon se aine koukuttaa. Mut enpä mä siitä purkasta stressiä aio ottaa, jätän sen sit pois jossain vaiheessa. Mieluummin kuitenkin se purkka kuin tupakka.

Pää on ihan tyhjä joten en muista mitään mitä mun piti kommentoida! Uusia ja uusvanhoja oli ainakin tullut mukaan, hienoa! Ja tervetuloa! Tämä on kyllä hauskaa porukkaa!

Meillä syödään kiinteitä hyvin, mutta yllättäen ne hedelmät maistuvat paljon paremmalle =).. No, pääasia että menee sitä maissia ja parsaakin edes jonkun verran. Bataatti vinkistä kiitos munkin puolesta, tarvii käydä sitä ostamassa! Joku oli antanut banaaniakin, sitä vois kanssa koittaa! Ja sitä peruna-porkkana velliä liputan yhä vaan. Voi että kuin paljon Luka siitä tykkää ja hienosti myös nukkuu kun sitä antaa. Maissivellistähän ei meillä ollut hyötyä.

Luka on alkanut nauramaan meidän kanssa. Ei siis enää meille tai jollekiin muulle asialle, vaan aina jos jompi kumpi nauraa ääneen niin yhtäkkiä siihen yhtyy hirmuinen kikatus. Se on ihanaa kuultavaa!! Yksi päivä tässä nauroin miehelle kun se alkoi yökkimään parsaista puklua paidallansa (mies siis inhoaa parsaa) ja Luka nauroi niin paljon että sillä tuli oikein kyyneleet silmistä. Mä en ole ikinä nähnyt vauvan nauravan niin makeasti =). Tosin, oli tilanne kyllä niin koominenkin!

Meillä se vauvakuume jyllää aina vaan.. Hiukan mua kyllä hirvittää jättää ne pillerit pois jo helmikuussa kun on ne häät kesäkuussa.. Eihän sitä siis tiedä millon tärppää vai tärppääkökään, mutta sitten taas mä pelkään mm sitä että jos tulisi jotain ja ne häät menisivät murehtien.. Saattaa siis olla että varrotaan huhti- tai toukokuuhun ennenkuin pillerit jää pois. Jolloin sitten raskautumisen mahdollisuus olisi vasta periaatteessa joskus kesäkuussa. Hulluja mäkin murehdin!

Nyt tarvii mennä laittamaan uusi koneellinen pyykkiä ja sitten hetkeksi sohvalle kirjan kanssa. Tänään en aio sen enempää kotitöitä tehdä vaan vietän ihan omaa aikaa Lukan päiväunien ajan. Ja huomenna on kampaaja, ihanaa!! Jotenkin on niin onnellinen olo kaikesta.

Colis ja Luka

Ps. Kaikille yövalvojille kauheasti tsemppiä ja jaksamista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ihanan positiivinen kirjoitus Coliksella! Tuli hyvä mieli sitä lukiessa :).

Rakkausvauva; Aadalla ja Olivialla taitaa olla sama vaihe menossa noiden yökukkuilujen osalta. Aika samankokoisiakin ovat tyttöset. Eilen 4kk neuvolakäynnillä mitat olivat 7100g, pituus 64.6cm ja py 41.1. Jos muistat Apinaemo, niin tämän voi liittää mukaan kasvuosioon.

Unelmakin kirjoitteli pitkästä aikaa. Siro tyttö tuo Veera!

Kewalle kiitos nokkamuki vinkistä- en tienytkään, että niitä on nykyisin saatavilla sellaisia pehmosiakin versioita. Taidanpa hommata sellaisen ja kokeilla.

Kirahviinalla on ollut vaikeuksia imetyksen suhteen. Muista juoda, juoda ja juoda. Hyvä, kun otat yhteyttä imetystukihenkilöön. Toivottavasti sieltä tulisi apuja ja neuvoja miten tästä eteenpäin. Uskon, että poika saadaan kylläiseksi tavalla tai toisella. Paljon voimia sinne!

Apinaemo, täysimetyksellä täälläkin mennään yhä vain, vaikka kinteitä olisi jo voinut alkaa tarjoamaan. Tyttö kasvaa kuitenkin ihan hienosti rintamaidolla, niin en ole kiiruhtanut. Muutenkin tuo allergia taipumus täytyy ottaa huomioon, joten sekin osaltaan vaikuttaa päätöjkseeni. Yöt kuitenkin menee suht ok, Olivia heräilee lähinnä kokeilemaan uusia taitojaan, ei niinkään nälkään. Viime yö meni hienosti taas, tämä on nyt viikon ajan ollut tällasta vaihtelevaa.

Täälläkin kovasti pähkäilllään tuon painonhallinnan kanssa. Sen verran paljon nuo kilot ovat alkaneet mua nyppimään, että taidan myös minä hakea tähän hommaan ulkopuolista apua ja tukea. Imetys ei ole mun kohdalla tiputtanut grammaakaan, päinvastoin kilot senkun karttuu. Ruokahalu onkin ihan valtava, mulla on ihan koko ajan nälkä :( Ärsyttävää ja niin epäreilua, kun teistä toiset, jotka haluaisitte enemmän lihaa luiden päällä vain laihdutte ja täällä sitten aivan toisin päin. Tasan ei käy onnen lahjat :) !

Kaylight, hyvä oli pointtisi tuon uuden raskauden suhteen :), mutta kyllä nämä meidän lapsoset nyt on tässä ja Olivia saa olla perheen " lellipentu" :D . Mies vain tykkää mua kiusata, mutta varmasti saisi paskahalavauksen jos oikeesti ilmoittaisin, että kierukka on nyt pois ja aletaanpa hommiin, heh. Lähtisi varmaan merille siitä paikasta (Uma, tämä siis vitsi olevinaan :) ).

Tänään hoidin rahapoliittisia asioita olemalla mm. yhteydessä verotoimistoon, täyttelin hoitovapaa-anomusta työantajalle ja kotihoidontuki hakemusta ja ylimääräistä kaupungin maksamaa lisäraha hakemusta. Johan paperityötä noissa riittää! Vielä kun kaikki liitteet saisi hommattua.

Peikkoäet, oliko se Asmon leikkausaika jo nyt kohta? Ajattelin vaan, että kannattaako nyt sitten aloittaa niitä kiinteitä vielä. Itse ehkä jatkaisin imetyslinjalla ja aloittelisin sitten, kun olette kotiutuneet sairaalasta. Kuitenkin siinä leikkauksessa ihan tarpeeksi rasitetta niin lapselle kuin äidillekin. Imetys taas tuo aina lohtua ja turvaa. No, mutta se vain mun mielipide.

Kaikille sairastaville toivotan hurjan paljon jaksamista ja pikaista paranemista!

Piiu, ihania uusia kuvia oli taas Guns´n roses miehestä! Se kuva on piirtynyt mun verkkokalvoille ikuisiksi ajoiksi :).

Viela piti vaikka mitä sanomani, mutta taidanpa lopetella, ennen kuin tämä ohjelma taaaaaas heittää mut pihalle ja teksti häviää bittiavaruuteen.

Heipat!

Haikarapolska ja Olivia

Vierailija
44/45 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirusta pitää vaihteeksi täällä päässä - Tohua kotona ja kummipoikaa olin tänään hoitamassa aamu 8 alkaen, hänen siskonsa oli sairaalassa..

No kaikki siellä nyt hyvin ja kotiuduttiin jokunen hetki sitten.

Menni oli myös neuvolassa piikityksessä ja on ollut siitä asti, eli eilisestä itkuinen ja tyytymätön. Yön sentään nukkui normaalisti, mutta päivät on mennyt vähän lyhkäsimmillä unilla. Neuvolassa oli kaikki hyvin - oli tosi nauravainen ja jutteli kovasti. Kasvu normaalia.

Kirahviinan viestistä tuli surullinen fiilis - Toivottavasti lähtis nyt rullaamaan tuo imetys tai sitten edes se pullo kelpaisi. Eihän kukaan jaksa olla imettämässä puolen tunnin välein ja vielä se kaikki stressi päälle maidon riittävyydestä. Tulehan kertoilemaan miten asiat edistyy!!

Niin ja tuosta siskon imetys avusta tuli mieleen - kun mun siskoni kanssa molemmat imettävät ja joskus ollaan pohdittu että mitenköhän se maito kelpais toisen tissistä, ihan vaan mielenkiinnosta olis kiva tietää mitä nämä lapset tuumais " tädistä tissittäjänä" :P

Apinaemo - Kysyit täysimetettyjen öistä. Meillä ollut muutama vaihtelevakin yö, mutta max 4 kertaa on yössä syönyt. Ja nyt on ollut taas muutama täysin nukuttukin yö vaihteeksi. Vähän samaan tapaan kuin Haikarapolskalla, että luulen Mennin usein heräilevän ihan levottomuuttaan uusien taitojen suhteen tj. Saattaa siis kiehnätä ja önistä omiaan, johon helposti tarjoan tissiä jottaa nukkuis :)

Peikkoeät - Asmolla kohta operointi edessä, tsemppiä sinne! Miekin ehkä suosittelisin aloittamaan kiinteät vasta sen jälkeen.

Coliksella on painonpudotus hyvällä mallilla :) Kuulostaa ainakin siis siltä. Hauska tuo naurukohtaus Lukalla.

Ei mutta palataan taas paremmalla ajalla, ehkä huomenna, kun mies on tänään 9 töissä ja Menni tuskin on kovin tyytyväinen tänäkään iltana. Mutta voikaa hyvin!

- Dumle ja Menni 3kk ja mitat oli neuvolassa 6360g ja 60,4cm

Vierailija
45/45 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mutta en nyt viitsi aloittaa uutta pinoa.

Väsyttää tosi paljon mutta miehen kanssa ollut hieman kärhämää ja nt valvotaan ja ollaan vietetty iltaa yhdessä,synttäri iltaa tarkemmin kun tänään tai siis 9.1 tuli nyt sitten mittariin 34v,kääk:" #¤%&

Mieheltä sain lahjaksi jumppakuulat sin citystä kun on ollu puhetta(mulla)että eipä kai moisista ole haittaakaan näin 3 lapsen äidille vaikka ei tunnu tarpeelliselta mutta kuitenkin..ja sitten 4 isoa tulipunaista ruusua,ei kuulemma kehdannu ostaa 34kpl etten tulisi silmille,emmä noin kuitenkaan aattele.Tytöt oli helmistään tehnyt mulle yhteisvoimin hienon kaulakorun:)

Tänään kävin myös(tai siis eilen)isäänikin katsomassa pitkästä aikaa nyt kun siellä ei ole noroviruksen uhan takia uskaltanut käydä.

Mies on nyt Aaduli kultaa syöttämässä pullosta kun usein niin tehdään ekan yösyötön aikana kun tissille hetmelkein nukahtaa ja sitten on taas nälkä.

Kohta pitää kyllä mennä unten maille kun viim.kolmelta oltava taas tissi suussa.Näyttää täällä muillakin sisseillä olevan nälkä ja touha yölläkin.Meillä nykyään herätään n.05-06.00 aamulla,kääääk ennen ysiltä,se olisi minulle aamuuniselle sopinut paremmin.Kyllä noi rytmit muuttuu kun ikää tulee lisää..hope so!

Kirahviinan tekstistä tuli huono fiilis.Voi kurjuus toivottavasti teillä siellä pullokin kelpaisi tai jäisi pian yösyömingit pois!Kyllä olet varmasti väsynyt kun tuollaista on kaiket yöt,en tiedä lohduttaako yhtään mutta meidän pienet sissit kasvaa koko ajan ja pian tämä ihan vauvel aika on ohi,tosilla ihan lopullisesti(hep)ja sitten on ikävä kaikesta huolimatta ihan pientä vauvaa.Ja sama dumlelle,toivottavasti teilläkin siellä elo rauhoittuu pian!!!!

Nyt mies tuli ja ainakin jonkun aikaa aada nukkuu,nyt siis riennän ilta pesuille ja palailen huomenna uudestaan...

öitä