Hyvä voide 2-vuotiaan atooppiselle iholle? Decubal kirvelee
Kommentit (22)
vaikkei se kovin kuivalta tuntuisikaan! Eli vähintään kerran päivässä, ja jos tuntuu oikein pahalta ja menee ihottumaksi, niin sitten muutaman päivän kortisoni kuuri! Ja tosiaan, joka ilta pitää käyttää suihkussa ja pestä vanhat rasvat pois. Ei siis mitään vedellä lotrausta vaan nopea suihkutus pelkällä vedellä.
Meillä rasvoista toiminut parhaiten Novalan, mutta tuo on niin yksilökohtaista että yksi toimii toisella ja toinen toisella.
Jos iho on mennyt oikein kuivaksi kaikki voiteet voivat kirvellä aluksi levittäisen jälkeen. (Ainakin itselläni).
Mikä sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle.
Meillä esim neljä ensimmäistä vuotta vain rasvaisin Bepanthen kävi (vaikea atopia), nyt käy jo sininen Apo Base keväästä syksyyn. Pakkaset mennään edelleen Bepanthenilla.
Samaa mieltä aikaisemman kanssa että mitä ohuempi sitä enemmän kirvelee. Mutta kokeile tosiaan noita ihoöljyjä (esim Ceridal). Öljyistä Aqualan Oil on meillä todettu huonoksi.
Allergiahoitaja suositteli Ceralania ja on todella hyvä - ei kirvele kuten useat muut voiteet esim. Aqualan L ja plus (meillä ainakin). Ceralan sopii myös minulle hyvin - atoopikkona jo 35 vuotta...
Itselläni on atooppinen ekseema, voin sanoa että kun iho on tarpeeksi kuiva niin olipa rasva mitä tahansa, aina se tuntuu..
4:stä lapsestani 3:lla on todettu myöskin atopia, he ovat tätä nykyä sen verran isoja että osaavat kertoa sanoin myöskin sen, että olipa rasva mikä tahansa niin alkujaan sattuu...mutta kunhan rasvailee useasti päivässä niin se helpottaa. Eli meillä ei iho pahemmin oireile ja näin talviaikaan kuivahtaa " yllättäin" heti kun pakkastaa, joten se ihon kuivahtaminenkin tuntuu tulevan yhtäkkiä..sitten rasvaillaan useasti päivässä niin kyllä se siitä.
Mä laittasin ceridal-ihoöljyä taikka vaikkapa jotain muuta ns. ohutta perusvoidetta, antaisin jonkun aikaa imeytyä ja sitten päälle paksumpaa rasvaa kuten essexiä taikka lipolania...toistaisin useammin kuin pelkästään aamuin illoin.
Tiedäthän senkin että rasvoja kannattaa sitten aina välillä vaihtaa, se ikäänkuin tottuu johonkin tiettyyn/tiettyihin rasvoihin eli vaihtele välillä toisiin merkkeihin ja sitten taas takaisin samoihin hyviksi todettuihin jne.
Käyhän lääkärissä hakemassa reseptiä jotta tulee halvemmaksi...se on muuten myöskin hyvä vinkki kuten joku mainitsikin, että osta useita eri tuotteita pienimmät mahdolliset purnukat jotta voit testailla mikä näyttäisi olevan kaikkein parhainta juuri teidän lapsellenne...se mikä meillä toimii niin välltämättä ei teillä.
Saadaan reseptillä pumppupulloissa, niin tulee vähän halvemmaksikin. Oletko ap käynyt lääkärissä lapsesi kanssa?
Älä kuivaa lasta rutikuivaksi vaan jätä iho kosteaksi ja sitten paksua rasvaa.
eri ihmisillä varmasti toimii eri asiat,mutta mulla toiminut parhaiten se että peseydyn joka pävä ja laitan kortisoonia ihon pahoinin paikkoihin heti pesun jälkeen, en käytä ollenkaan mitään kosteuttavia voiteita. Uskon että iho turtuu kosteusvoiteisiin koska iho tuottaa oman määrän kosteutusta sen mukaan mitä luulee tarvitsevansa ja jos rasvaa ihoa koko ajan niin iho luulee saavansa kosteutta jne jne
toimii Lipolan, Ceralan ja Essex Plus.
Käytämme näitä vaihdellen.
Parantaa meillä tytön taipeet muutamassa päivässä.
meillä toiminut body shopin aloe vera butter 18 e.
paljon muita kokeiltu, mut toi toimi.
ja sit oon koittanut syöttää paljon lohta
Kävimme noin vuosi sitten lapsen kanssa lastenlääkärillä (muissa asioissa) ja lääkäri antoi samalla reseptin Decubaliin ja kevyempään voiteeseen (oisko ollut Essex, sellainen beige putilo).
Ollaan aika harvakseltaan rasvailtu, kun mun silmään ei aina ole näyttänyt niin pahalta. Mutta nyt pakkaset ovat tehneet ihon tosi kuivaksi ja araksi.
Pitäiskö eka kokeilla näitä teidän mainitsemia voiteita ja sitten mennä lääkäriin, jos ei löydy sopivaa tai kun löytyy niin saa reseptillä isompia purkkeja? Vai mitä muuta hyötyä lääkäristä on?
ap
9: mun miehellä atopia ja ei se mihinkään ole mennyt iän myötä. Samalla tavalla oireilee nyt talven tullen kun lapsena.
viisaus pesemisen välttelystä ei siis pidä enää paikkaansa. Näin meille ihotautilääkäri neuvoi, kun lapsellamme oli 1-vuotiaana tosi vaikea ihottuma. Se on muuten lähes parantunut, enää ei tarvitse rasvausta kuin silloin tällöin. Lapsi nyt 3 vuotta.
Vierailija:
Eli pesu päivittäin ja puhtaalle iholle rasvaus vähintään kerran vuorokaudessa ja säännöllisesti nimenomaan. Pahoihin kohtiin hydrokortisonivoidetta noin viikon kuureina.