Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kesään vielä aikaa, mutta miten järjestätte koululaisten hoidon kesälomalla?

05.01.2008 |

Miten muut olette järjestäneet kesäajan hoidon? Palkkaatteko jonkun kotiin hoitamaan? Minkä ikäisenä lapsennne ovat pärjänneet yksikseen?

Meillä ei mummoja tai pappoja jotka voisivat hoitaa.. :/

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pakko mennä töihin keväällä.

työpaikassani on määrätty kesäloma heinäkuulle kaikille,

samoin mieheni loma määrätty, sekin heinäkuulle!

eli ensikesä aivan auki vielä kesä ja elokuussa, poika on kyllä hirveän luotettava ja tunnollinen, luulen että pärjäisi joitakin tunteja yksinkin.

miehellä on vuorotyö, joten sekin kyllä auttaa.

sitten on jonkun verran mummeja ja kummeja, naapureitakin. toivottavasti sujuu!!

Vierailija
22/24 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikamme on kolmannella, eikä ensi kesänäkään ole vielä yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pääsääntöisesti limitämme kaikki lomamme miehen kanssa. Ainoastaan yritämme pitää 1viikon yhtäaikaa kesällä jos vaikka pääsisimme lähtemään johonkin. Lisäksi jos haluaa olla syyslomaviikon lasten kanssa, pitää se säästää kesälomista. Ensi kesä meillä on vielä siitä paha, ettei minulla ole läheskään täysiä lomia koska hoitovapaan jälkeen en ole ehtinyt riittävää lomamääräytymisaikaa töissä.

Tällä lomien limittämisellä miehen kanssa ei meillä siis vielä koko kesää hoideta... Lisäksi mies varmaan pyytää töissä että saa tehdä iltavuoroa ja minä teen lyhennettyä työaikaa aamupainotteisesti, jotta saamme oltua lasten kanssa. Tällä järjestelyllä voisi kuvitella 3:lle menevän lapsemme olevan ehkä 1-2h välissä yksin, mutta tuleva ekaluokkalaisemme ei: Joten hänen kanssaan varmaan menee niin että lähtee isän kanssa autolla töihin ja minä tulen töistä ja nappaan lapsen isän työpaikalta (näin säästämme aikaa kun työmatkoihinkin kuluu aikaa).

Lisäksi ajattelin pyytää ensimmäistä kertaa mummojen apua lomien kanssa. Ehkä yksi mummo voisi katsoa lapsia 4päivää yhden viikon ajan... Itse voisin pitää vaikka sen viidennen päivän liukumavapaina (jos niitä liukumia saa kerrytettyä) tai mies tehdä lauantaivuoron, jotta saa yhden viikkovapaan. Tällä saataisiin jo 2viikkoa loma-ajan ulkopuolella menemään, silloin kun mies ei voi tehdä iltavuoroa (heillä kesällä tiettynä aikana ei ole iltavuoroja).

Ehkä hätätilassa voisin yhden päivän pyytää ensimmäiselle menevän lapsemme kohdalla kaverin äitiä hoitamaan tyttöä. Mutta tämän on vihonviimeinen hätäratkaisu. Muuten ehdottaisin vaihtoa, että voisin vuorostani katsoa taas tytön kaveria, mutta muilla ei ole tarvetta koska ovat kotona joko hoitovapaalla tai ovat opettajia joilla koulun loma-ajat lomaa (tai vähintään kunta-alalla työntekijänä joilla on pidemmät lomat kuin yksityisellä puolella) ja tämän lisäksi löytyy isovanhempia jotka hoitavat.

Hoitajaa en yritä edes palkata. Muutama kaveri on yrittänyt ja vaikea on ollut löytää sitä hoitajaa- ovat yrittäneet etsiä alan oppilaitoksesta ja työkkäristä. Sitten voisin palkata jos tuntisin jonkun sopivan, mutta siihen etsimiseen en lähde.

Vierailija
24/24 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin suuremmilla paikkakunnilla kunta, urheiluseurat tai muut toimijat järjestävät kesäkuussa paljon erilaisia päiväleirejäja myös yöleirejä.

Meidän lasten kaverit ainakin on noilla leireillä usein kesäkuun ekat viikot.

Meilläpäin on tarjolla esim. leirejä, jotka kestää klo 8-16 ja sieltä saa myös ruoan tai sit on leirejä tyyliin klo 9-13 ja pitää ottaa omat eväät.

Lisäksi lastemme koulun iltapäiväkerho järjestää kesälomahoitoa juhannukseen asti.