Masentuneen 2-vuotiaan äiti vastailee kysymyksiin.
Kommentit (22)
Monet lääkärit kävimme huolissamme läpi.
Tai paremmin, miten sitä hoidetaan?
Minä en ole masentunut, lapsi on!
Ei ole päiväkodissa, vaan kotihoidossa.
Toiseksi nuorin neljästä lapsesta.
ap
On kehotettu antamaan paljon syliä ja rakkautta- niin teimme jo ennen diagnoosia, tuntuu että joskus muut lapset jäävät vaille huomiota, kun yritämme antaa kaikkemme tälle pienelle 2-vuotiaalle - joka ei reagoi mitenkään.
Tyttöä on tutkittu, väännetty ja käännetty, mutta mitään kongreettista emme ole saaneet neuvoksi.
ap
Lapsi on haluton, syö ja nukkuu huonosti, ei oikein reagoi tai koe mielihyvää.
ap
koska hänen äitinsä ei osaa kirjoittaa.
Miten kommunikoi? Vai kertooko mitenkään haluistaan?
Ilmaiseeko tunteita mitenkään, itkeekö jos sattuu?
Voimia koko perheellenne. Varmasti vanhemmista tuntuu todella pahalta kun ei osaa auttaa.
Älä välitä näistä kiusaajista. Todella ikävää, etteivät osaa käyttäytyä.
vaikka sitä saakin. Jotkut lapset tarvitsevat huomiota enemmän kuin toiset. Mitä lääkäri suositteli?
Inhottava tilanne. Valitettavasti en osaa auttaa. Itse kehuisin ja huomioisin. Toki samoin myös muita.
Tsemppiä teille ja rutistus sinulle.
Oma lapseni myös apatisoitui, mutta hänellä oli selkeä syy, mistä osasi kertoa, on vähän isompi. Itsestä tuntui pahalta lapsen itku ja surullisuus. Perheen sisäisen jutun lauettua, myös lapsi piristyi ja on lähes oma itsensä jo. Missään lääkärissä emme käyneet, mutta hoitopaikassa keskustelimme paljon.
Olen lääkäri ja enpä ole ennen kuullut 2 -v. masennuksesta.
Jonkinlainen kontaktihäiriö, esim. äidin masennus lapsivuodeaikana, jolloin vuorovaikutus häiriintyisi tulee mieleen, mutta siitä ei tässä nyt taida olla kysymys.
Itse hankkisin useammankin lääkärin mielipiteen. Autismi olisi aika vahva ehdokas myös minun mielestäni, muttei ilman kunnon lastenneurologisia selvityksiä ja seurantaa.
Etsikää lääkäri, johon tunnette luottavanne.
Voimia ! Ihanaa, kun ihmisillä on lapsia (itsellä on kolme ja syliä olisi useammallekin).
Ja miten johtuisi sisarusparven nuorimmaisuudesta?
Ei kaikki kuopukset ole masentuneita.
Terveisin sisarussarjan neljäs.
Uusimmassa Vauva-lehdssä juuri oli juttua aiheesta ja sielläkin mainitaan, että vasta pikkuhiljaa alkavat lääkäritkin ymmärtää vaivaa.
Päivitä tietojasi.
Tutkimusten mukaan sisarussarjan toiseksi nuorin jää usein " paitsioon" ja kokee huonommuutta, mutta tuskin se sentään tuonkaltaista masennusta aiheuttaa.
t. 5 lapsen sisarussarjan 4., joka ei kokenut saavansa riittävästi huomiota lapsena
Ottakaa selkeät rutiinit käyttöön, iltapala suihku, rasvaus, iltasatu, ym.
Voimia perheellenne!
omaa erikoisalaani, jonka päivittämisessä riittää sarkaa jo siinäkin. Mutta yleissivistys ei tietenkään ole haitaksi :).
Ap:lle, kokeile googlettaa esim. " toddler + depression" .
Omani on avohuollon tukitoimena, olen myös masentunut välillä, lapsi 1v 8kk