Onko mitään keinoa jolla saisi 3v2kk tytön oppimaan yökuivaksi?
Päivisin käyt kiltisti potalla mutta yöt nukkuu niin sikeästi että vaippa litimärkä aamuisin? help?
Kommentit (8)
ja toivoa että pissaa ei erity yöaikaan.
että lapsi kypsyy yökuivaksi.
5-vuotiaana aletaan hoitaa, jos yökastelua silloin vielä on.
se tulee sit, kun kroppa on siihen valmis ja tarvittavaa hormonia erittyy tarpeeksi.
sitä odotellessa... pidä yövaippaa!
Jos joka yö pissaa, ei mitään oikotietä ole asian suhteen. Odottele rauhassa. Lapsi on vielä aika pieni.
Anna olla yövaippa vielä, sitten voi ottaa pois kun on usein kuiva vaippa aamulla.
Meillä on kans jo yli 4- vuotias tyttö, joka kastelee vaipan joka yö. Välillä heräteltiin yöllä pissille, mut ei siitä mitään apua ollut. Nyt jonotetaan neuvolasta sitä hälytintä, joka sit hälyyttää kun patja kastuu. Viisi vuotiaana vasta aletaan kokeilemaan lääkkeellistä hoitoa, jos tuosta hälyttimestäkään ei ole mitään hyötyä.Yö kastelu on myös prinnöllistä,itse olen myös ollut yö kastelija, koulu ikään asti, mut ennen kouluun menoa olen kuitenkin oppinut kuivaksi.
jos pissaa todella öisin. Yökuivaksi voi oppia melko myöhäänkin. Vasta 5-vuotiaana asiaa aletaan hoitaa, jos lapsi kastelee edelleen.
Meillä myös tyttö vajaa 4 v ja alkanut uudelleen kastelemaan sänkyä.
Tuntuu että ollaan lähtötilanteessa, huoh.. Myös hyviä vinkkejä kaipaisin.
Samat keinot ovat käytössä mitkä oli aiemmin, kun lopetti yökastelun ei ole apua. Ei siis auta juomisen vähentäminen illalla/ pissalle herättely.