Miten hyvin Volvo V70:n mahtuu 3 turvaistuinta taakse?
2 lasten vyöistuinta ja kaukalo varmaan mahtuu takapenkille, mutta entä sen jälkeen, kun tarvitaan oikea lastenistuin + 2 vyöistuinta (koko 3v+)? Kokemuksia?
Meillä isäntä on vaihtamassa uuteen autoon ja tuo on nyt yhtenä vaihtoehtona.
Kommentit (30)
itselläni oli joskus vuonna yksi ja kaksi pikku peugeot (uutena ostettu) ja virtalukko jäi käteen kaksi kertaa (avaimen mukana irtosi). Molemmilla kerroilla kauppakeskuksen parkkihallissa talvella. Sen jälkeen mulla ei ole ollut peugeottia. Meillä on ollut enemmän kommenttia kunhan ei ole ranskalainen, espanjalainen tai japanilainen (mitä jää siis käteen - saksalaiset, ruotsalaiset ja Jenkit)
Hauskaa, kun meilläkin löytyy kommentteja autoista ja autokeskustelu on täällä virinnyt :)
Meillä oli koeajossa Saab 95 farkku ja itse tykkäsin tosta kovasti. Oli tilavan tuntuinen ja etupenkilläkin nautti matkan teosta. Audi A6:ssa on myös tilava takapenkki, mutta kovempi hinta. Ja audilla on kieltämättä mukava ajaa. Edellinen oma autoni oli A3 ja ajaminen oli nautittavaa.
Omasta (siis firman) pikku volvosta oon tykännyt, sillä on kiva huristella ja ei jää jalkoihin. Mieheni sanookin aina autokaupassa, että auton täytyy kiihtyä nopeammin kuin rouvan.
Meillä on molemmilla firman autot, joten siinä valinnassa vaikuttaa myös auton hinta ja verotusarvo sekä kummankin työnantaja on laittanut maksimirajan paljonko auto saa maksaa.
Mutta seuraavaksi tosiaan joudutaan varmaan etsimään bussi, jos tästä vielä lisännytään :)
Meillä taas toinen Rellu menossa ilman vikoja =) Varmaan leviää ensi viikolla tosin kun näin retostelen....
Kaverin pösössä oli kyllä vikoja enemmän kuin tarpeeksi ja samoin saksalaisessa laatuautossa. Eli kai niitä maanantikappaleita on autossa kuin autossa.
Qvasi meilläkin on myös positiivista kokemusta Rellusta, uusin vain on maanantaikappale. Ja tuossa Mondeossakaan ei todellakaan ollut mitään vikaa, mutta alusta tuntui minusta kovalta, mutta sehän on tottumuskysymys. Audia tykkään ajaa ja ulkonäöstä, mutta ajattelimme sitä Volvoakin pienemmäksi (A6). Paras ehdotus oli mieheltä Jeep Cherokee - sanoin, että on niin ruma, että jos sen hankkii, niin laitan joka kerta silmät kiinni, kun menen ulos. Ja pikkubussi sitten seuraavaksi ...
Vinkiksi Kaisastiinalle, tuo on tosi iso, mutta kuitenkin pienempi kuin bussi :) Hyvat matkustus- ja tavaratilat. En tosin ole ihan varma onko myynnissa Suomessa.
Finette: Tässä olen varmasti joka miehen kanssa eri mieltä, mutta musta rumin on ehdottomasti Alfa Romeo. Vaikka nykyäänhän siinä on jo ovenkahvat =D
Jos ei tarvitsisi välittää siitä, että pitää tunkea kolme tenavaa isoissa istuimissa autoon,niin autoja olisi vaikka mitä ihania. Tai siitä tosiasiasta, että maksaa itse autonsa ja haluaa ajaa uudella autolla. Henkilökohtaisesti pidin eniten omasta pikku riisikupistani, jonka sai parkkiin Helsingin keskustassa rakoon kuin rakoon. Vaan ajat on toiset ja seuraavaksi pitäisi meilläkin olla jo bussi. Tai peräkärry perässä, jos istuimet on täynnä....
ne nääs pakataan kaikki mökkikamat, kun autoon ei enää mahdu... =)
Mulla on nykyään A6 enkä menisi ihan suoralta kädeltä teilaamaan sitä pienemmäksi takapenkkitiloiltaan kuin V70. Lapset ainakin väittävät Audin takapenkkiä tilavammaksi kuin Volvon vaikka Audissa on sporttipenkit. En sitten tiedä faktaa, en ole mitannut, mutta ainakin asennekasvatukseni on mennyt perille:D
Näitä autoasioita en pysty järjellä selittämään: en ole koskaan ajanut yhdelläkään ranskalaisella mutta olen täysin vakuuttunut ettei kannata kokeillakaan;) Vaikka onhan niissä varmasti hinta-laatusuhde paikallaan ei kai niitä muuten niin paljon myytäisi.
minulla käytössä Honda CR-V (-07) ja siihen mahtuu takapenkille 2 istuinta ja turvakaukalo (tai vaihtoehtoisesti 3 turvaistuinta).
Britaxin Babysafe turvakaukalo isofix-alustalla, Britaxin Evolva Utra/Britaxin Multi- Tec (molemmat on sovitettu ja ovat suurinpiirtein samankokoisia mutta toisen saa myös selkämenosuuntaan) sekä Britaxin Hi-Tec (muistinkohan mallin oikein?).
Nykyinen ratkaisuni on itselläni Honda FRV, joka ratkaisee myös meillä välillä tarvittavan 6 istumapaikan ongelman ilman varsinaista tila-autoa (joita inhoan, Grand Voyager oli meillä yhden viikonlopun näytillä ja lähti...). Siis tavallisesti ajan 3 lapsen kanssa, mutta välillä etupenkillekin on saatava 3 ihmistä kyytiin. Tästä ominaisuudesta johtuen auto on vähän normaalia leveämpi ja 3 isokokoista turvaistuinta menee takapenkille " heittämällä" ja myös tavaratilat ovat pikkuautoksi ruhtinaalliset (kyytiin mahtuu tavallisten rattaiden lisäksi kaksostenrattaat :)
Silti kaiholla muistan entistä autoani Toyotan Land Cruiseria, vaikka en koskaan kuvitellut japanilaista rakastavani. Ihana, iso, turvallinen auto, joka ajo-ominaisuuksiltaan muistutti melkein uutta Miniä (jolla sitä ennen ajoin) ja jonka peräkonttiin tuollaisen Minin olisi voinut vaikka ajaa sisään...
Mutta siis Volvoista en tiedä, mieheni ei antanut minun ottaa sellaista edes koeajoon :)
käy säännöllisesti Biliassa hoidossa mitä kummallisimmista syistä - French cars Gloria! - muuten oikein kiva. Edellinen autoni, Ford Mondeo (sedan sekin), oli sinänsä ihan ok, kun vain oppi ymmärtämään, että se, että tuntuu kuin ajaisi traktorilla (kova käyntiääni ja alusta) ei johdu siitä, että autossa olisi vikaa, vaan on ominaisuus. ;-) Uusi auto sekin oli, ei voinut laittaa edes iän piikkiin...
Joka tapauksessa isännälle pitäisi saada joku laiva, johon koko perhe mahtuu kerralla ja samoin mökkikamat, huh huh!