Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten aikuiselle käy vahinko ehkäisyssä?

Vierailija
05.01.2008 |

En nyt kysele teiltä, jotka kuulutte siihen häviävän pieneen prosenttiin, jolla tehokas, oikein hoidettu ehkäisy on pettänyt.

Vaan ihmettelen sitä mieletäntä muka " vahinkojen" määrää, mihin todellisessa elämässä törmää. Miten yli 20v, parisuhteessa elävä ei osaa hoitaa ehkäsiyä, jos ei todella halua raskaaksi? Vai onko takana oikeastaan tullakin raskaaksi, ja siksi suohtauduttu ehkäisyyn huolettomasti?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja raskaaksi tulin. Parisuhteessa oli tuolloin eletty 23 vuotta, lapsia oli neljä, ikää 41 vuotta. Päätettiin pitää lapsi (onneksi), vaikka aborttia harkitsin ensin vakavasti.

Vierailija
42/64 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää elämä ole ap aina niin mustavalkoista kuin sun maailmassas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukan varmuus lienee 97 %, itsekin tiedän 1 kierukkalapsen. samoin tiedän jonkun raskautuneen pillereiden aikana, mutta menisivannomaan, että kaikki olisivat ne asiallisesti ottaneet. Pilleri ei tosiaan unohdu, jos kokee ehkäisyn tärkeäksi. Minulla on krooninen sairaus ja sen vuoksi lääkitys. KOSKAAN en unohda sitä 1 tablettia iltaisin, koskaan. En, koska lääkitys on minulle tärkeä. Ettehän unohda pestä illalla hampaitakaan. Kondomi on varma, jos sitä käyttää oikein. Ja oikeinkäyttö on asennekysymys.

13 v kondomilla, miten olette jaksaneet? Pakko jaksaa, kun muuta vaihtoehtoa ei ole.

Vierailija
44/64 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sanotaan, että ' niin vähällä seksillä tulin raskaaksi' . Heh, tiesittekö, että yksi ainoa yhdyntä voi aiheuttaa raskaaksitulon? Luulisi tämän perusasian olevan tiedossa...

Ja toinen toi ' vaimolla ei edes menkat olleet alkaneet synnytyksen jälkeen' . No, ovulaatiohan on ennen menkkoja, joten luulisi tyhmemmänkin tajuavan, että ne menkat voi alkaa milloin vaan ja siis ovulaatiokin tapahtua. Imetyskään ei ole ehkäisykeino!

Vierailija
45/64 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tässä keskustella ihan asialliselta pohjalta? Eihän ap ketään haukkunut huolimattomaksi/tyhmäksi tai pakota aborttiin? Ja nimitys " vahinkolapsi" on lähinnä yleisilmaus asialle, joka on yllätys eli odottamaton asia.... (yllätyksiäkin on iloisia.)

Ei ap, mutta luin silti ketjun ja kummastelen vastausten aggressiotasoa

Vierailija
46/64 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Aika epätodennäköistä, mutta toki mahdollista.

Kyllä tosiaan itse olen halunnut käyttää kondomia, jos pilleri on unohtunut.

Koskaan ei kyllä ole kondomi hajonnut.

-ap

Kun olin 13. Hain jälkiehkäisyn ja lääkäri haukkui minut kun olin kuulemma niin vastuuton.

Vierailija
47/64 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
48/64 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sterilisaatio (klipseillä tms tehty, en ole noihin niin perehtynyt....) Ihan normaaliälyiseltä tuo vaikutti. Miten ap itse estäisi kierukan pettämisen?

Vierailija
49/64 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin kuvitella, että itselleni voisi helposti käydä niin. Varsinkin pitkäaikaisessa suhteessa, jos olisi vuosia ollut joku kierukka ja sitten vaihtaisi pilsuihin. En yhtään hämmästyisi, että tilanteessa, jossa sitä hädintuskin muistaisi laittaa ulkokengät jalkaansa ulos lähtiessä, ei se pillerikään tulisi mieleen joka päviä.

Vierailija
50/64 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 35

Vierailija
51/64 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka aluksi olisi kondoomi niin jossain vaiheessa miehen laukeamisen jälkeen se lentää pois ja saatetaan jatkaa rakastelua. Niin villiä ja ihanaa. JA kertakaan en ole tullut vahingossa raskaaksi. Jos tulisin, niin pitäisin lapsen.

Vierailija
52/64 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahinkoa ei onneksi tullut, mutta jos ovulaatio niin olisi ollut mahdollista.

Kondomi merkkiä en muista, mutta ohuen ohut kyseessä. Yhdynnän jälkeen aivan riekaleina miehen peniksen ympärillä. Ei huomattu yhdynnän aikana. Kyseessä ihan ikioma aviomies, mutta raskaus olisi ollut ikävä yllätys.

Vierailija
53/64 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minulla on krooninen sairaus ja sen vuoksi lääkitys. KOSKAAN en unohda sitä 1 tablettia iltaisin, koskaan. En, koska lääkitys on minulle tärkeä. Ettehän unohda pestä illalla hampaitakaan.

tosin onneksi se on pitkävaikutteinen, eikä 2-3 tunnin heitto ole paha.

Vierailija
54/64 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

sterilisaatio (klipseillä tms tehty, en ole noihin niin perehtynyt....) Ihan normaaliälyiseltä tuo vaikutti. Miten ap itse estäisi kierukan pettämisen?

Vierailija
55/64 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä saa itseään puolustaa kun syyttä suotta huithapeliksi ja typeräksi valehtelijaksi haukutaan?

17

Vierailija
56/64 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miksi se on niin vaikaa ymmärtää, että vahinkoja todella sattuu? Mikään ehkäisy ei ole varmaa, edes sterilisaatio ei ole 100% varma ehkäisy!

Meillä on kaksi vahinkolasta perheessä, ja ihan ollaan aikuisia normaaliälyisiä työssäkäyviä ihmisiä.

Esikoinen sai alkunsa pillereistä huolimatta. Jokaisen pillerin otin ajallaan. En tänäkään päivänä tiedä, mikä meni vikaan. Kuopus sai alkunsa kuparikierukasta huolimatta. Kierukka poistettiin -raskaus jatkui.

Kuopuksen jälkeen minulle laitettiin hormonikierukka, jonka toivon ehkäisevän kunnolla. Olemme kyllä varautuneet siihen, että saamme lisää vahinkolapsia hoidettavaksemme. Meillä kun näyttää sitä tuuria riittävän.

Vierailija
57/64 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoma AV:lla on selvä; älä puolusta itseäsi. Anna paskan sataa niskaasi ja vaikene. Kaikki muu on selittelyä, marttyrointia, itsesäälissä rypemistä jne.

Kun joku on päättänyt, että olet huithapeli ja syyllinen, niin sinähän myös olet.

Vierailija
58/64 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska alitajuisesti halusin lapsen, vaikken vielä uskaltanut varsinaista päätöstä tehdä. Kun sain tietää olevani raskaana, olin samaan aikaan kauhuissani ja onnellinen. Ihan paras juttu elämässä, vaikka ei kuulunutkaan viisivuotissuunnitelmaamme - kymmenvuotis- kylläkin.

Kakkonen oli sikäli vahinko, että emme ehtineet alkaa lasta yrittämään kun kohdussa näkyi jo pariviikkoinen hedelmöittynyt munasolu (menin lääkäriin puuttuvien menkkojen takia).

Oikeastaan kumpikaan lapsi ei siis ole vahinko, vaan asioiden edelle meno ;)

Vierailija
59/64 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai kaksi lasta 80-luvulla, toinen on pillerilapsi, toinen kierukkalapsi.

Itselläni on miltei poikkeuksetta 10 vuoden aikana ollut muu kuin kondomi ehkäisy. Kondomeita kaiken kaikkiaan käytetty ehkä 50 kpl. Näistäkin yksi meni ja ratkesi, ei jäänyt kuin riekaleet! Jälkiehkäisy tepsi, minulla ei lapsia.

Vierailija
60/64 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En nyt kysele teiltä, jotka kuulutte siihen häviävän pieneen prosenttiin, jolla tehokas, oikein hoidettu ehkäisy on pettänyt.

Vaan ihmettelen sitä mieletäntä muka " vahinkojen" määrää, mihin todellisessa elämässä törmää. Miten yli 20v, parisuhteessa elävä ei osaa hoitaa ehkäsiyä, jos ei todella halua raskaaksi? Vai onko takana oikeastaan tullakin raskaaksi, ja siksi suohtauduttu ehkäisyyn huolettomasti?

Siis uudestaan:

_En nyt kysele teiltä, jotka kuulutte siihen häviävän pieneen prosenttiin, jolla tehokas, oikein hoidettu ehkäisy on pettänyt_

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi