Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä kouluaineissa olit hyvä? Entä huono?

Vierailija
04.01.2008 |

Mä olin hyvä lukuaineissa tai ainakin jossain niistä.

Mulla oli aina bilsa, maantieto sekä uskonto 8-9, uskonto taisi joskus olla jopa kymppikin. Tykkäsin noista aineista ja lukiossa oli kivat opettajat. Yläasteella oli sama ussan maikka, mutta bilsan ja maantiedon opettaja oli aika kökkö.

Samoin kemia ja fysiikka mulla oli 8, nuo olivat yläasteella. Lukiossa kemia taisi olla 8 ja fysiikka laskea seiskaan, en nyt muista varmasti.

Kuvis mulla oli koko yläasteen ja lukion ajan 8-9, musiikki oli muistaakseni 8 vai olikohan se 9.

Huonoimmat aineet:

Historia. Se oli ihan mielenkiintoista paikka paikoin, mutta lukion hissan maikka oli niiiiiiiin perseestä koko ukko. Nuija kuin korppu ja se vei mielenkiinnon koko aineesta. Hissa oli 6 koko lukion ajan. Ikinä en jaksanut lukio kuin ehkä 1/5 osan koko koealueesta, mutta mulla on valokuvamuisti, joten pystyin muistamaan jotain niistäkin sivuista, mitä en ollut lukenut kokeeseen. Ainoastaan kaksi oppilasta meidän luokalta sai kiitettävän hissasta, loput saivat aina 5-6. Yläasteella oli kivempi opettaja ja silloin mulla oli hissa aina 8.

Ruotsi. Opettaja oli ihan perseestä ja sillä oli omat suosikkinsa. Itse en niihin kuulunut ja mulla oli ruotsi lukioaikoina 4 ja 5. Enkä ollut luokan ainut.. Yläasteella ruotsi oli muistaakseni 7, mutta silloin meillä olikin ihan ok opettaja.

Englanti oli yläasteella ja lukiossa aina 5-6. Mutta lukion neljännellä, kun kävin niitä kursseja uudestaan, kun en viitsinyt käydä pelkästään ruotsin tunneilla, sain kokeista aina 6-7 eli vikana vuonna tuo nousi ja nykyisin englanti on vahvin vieraskieleni.

Psykologia. Muuten mielenkiintoinen aine, mutta kun opettajana oli sama hissan maikka, niin... Se siitä mielenkiinnosta. Sain tästä aina 6.

Saksa oli koko yläasteen ja lukion ajan 6. Tuo johtui siitä, etten koskaan saanut aikaiseksi kunnollisia koeaineita :( Vaikka muut alueet menikin hyvin.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat aineet (10):

-historia

-kuvaamataito

-filosofia

-psykologia

Huonoimmat aineet (6-7):

-matematiikka

-fysiikka

-kemia

-biologia

Vierailija
2/25 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono kuvaamataidossa, käsityössä, kemiassa, biologiassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinkieli, historia ja musiikki oli lukiossa 10. Muut lukuaineet 8-9, samoin kielet. Matematiikasta sain hädin tuskin seiskan.. Tosi ruman näköinen muuten hyvässä todistuksessa.

Äidinkieli teetti vähän töitä, kun en osaa kirjoittaa aineita, muuten kuin asiapohjalta. Äikänope vähän pelkäsi kuinka kirjoituksissa kävisi, kun kirjoitin aika rankasti USA:n politiikkaa arvostelevan aineen (vuonna 1991, kun oli Persianlahden sota); onneksi molemmat tulivat ällinä takaisin, koulun korkeimmilla pisteillä.

Ja historia oli ihanaa! Vuosilukuja ja jännittäviä tapahtumia. Ainut aine, josta olen saanut kokeissa 10 plussia. :D Piti hakeutua lukemaan historiaa ja äidinkieltä, mutta ajauduin sitten ihan muulle alalle..

Matematiikkaa inhosin. Ja sitä opettajaa. Mulla on ilmeisesti jonkinlainen lukihäiriö matematiikan suhteen. Tai numerosokeus. En ymmärrä vieläkään yhtälöitä. Onneksi matematiikkaa ei tarvinnut kirjoittaa...

Vierailija
4/25 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, senkin hikopingot! Olin kaikessa huono. En ikinä loistanut missään aineessa. En ole ikinä kasia korkeampaa saanut yläasteella, sekin taisi olla englanti ysillä. Amatsussa sain 4 -5 ( kiitettäviä ) kyllä mutta siellä ei tarvinnut kuin olla tunnilla niin pääsi jo läpi.

Minkä takia mä en voi olla missään hyvä? Aina jos mä johonkin ryhdyn niin aina se menee jotenki pilalle. Vaikka kuinka koitin matikkaa opetella ja yritin keskittyä kaavoihin yms niin ei perkele, ei mennyt mun kaaliin. Aivan kuin joku lukko olisi sulkeutunut kun luvuista alettiin puhumaan.

Vierailija
5/25 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono äidinkielessä ja kielissä. Matsku oli välillä huono (riippu mitä käytii. esim. algebra.). Muut aineet hyviä 8-9.

Vierailija
6/25 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muissa olin hyvä (9). Matematiikka meni ehkä parhaiten noista hyvistä aineista. Koskaan en saanut kokeesta 9½ huonompaa ja pari kertaa oli todistuksessa 10, mutta päästötodistuksessa 9.

Vierailija
7/25 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat (10)

Matematiikka

Fysiikka

Kemia

Uskonto

Liikunta

Huonoin (7)

Englanti

Nykyään jo enkkukin sujuu, kun on joutunut sitä ulkomailla asuessaan puhumaan. En vaan jaksanut lukiossa opetella sanoja ja opettajan kanssa ei synkannut parhaalla mahdollisella tavalla, et silleen.

Vierailija
8/25 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain seiskalla karmean kammon rättikässään. Se maikka oli ihan perseestä, sellanen eläkeikää lähestyvä mammeli, joka otti kaikki ei-niin-kätevät-tytöt silmätikuikseen eli siis paria tyttöä lukuunottamatta kaikki. Itse muistan vieläkin ne lapaset, mistä tuo mammeli jaksoi veetuilla. Olisin alkanut kaventamaan oikeassa kohdassa ja kävin kysymässä siltä kääkältä neuvoa. Se käski tehdä vielä viisi kierrosta ja sitten ruveta kaventamaan. Tuloksena ihan hirveet lapaset ja kun se eukko siinä kettuili, niin meinasin ihan tosissani sanoa sille, että oma mokas. Mä tein niin kuin sä käskit. Kässä oli 6.

Liikka oli 6-7, riippuen opettajasta. Meillä vaihtui neljän vuoden aikana (yläaste ja lukion eka) neljä kertaa opettaja. Mulla oli nuorempana paha astma, joka on nykyisin hallinnassa, joten mä en jaksanut tehdä kaikkea mitä piti, joten..

Köksä mulla taisi olla seiskalla jotain kasi.

Yläasteella mulla oli äikkä 9. Mä sain aineista aina 9-10, meidän opettaja oli tosi ihana, just eläkeikää lähestyvä nainen. Mutta, kun mentiin lukioon, meidän opettaja suosi paria oppilasta ja sain aineista pelkästään seiskaa, pari kertaa taisin saada kasin. Mutta kuitenkin ylioppilaskirjoituksissa sain C:n äikästä. Harmittaa vieläkin, että se olisi ollut M, jos olisin saanut yhden pisteen lisää :( Tuo maikka antoi yhdelle likalla joka hiton kerta kympin aineesta, vaikkei sen aineet olleet mitenkään niin hyviä. Kukaan muu meidän luokasta ei saanut kymppejä äikästä.

Matikka mulla oli 6-7, pari kurssia oli 5. Todennäköisyyslaskenta oli helpointa, niistä kokeista mä sain aina 7, samoin kuin geometriasta ja mikäköhän se nyt oli, kun piti ratkaista esim. tälläinen yhtälö:25X+60Y tms. Koetehtävät oli aina ne samat tehtävät, mitkä oli laskettu tunneillakin, joten niistä olisi hyvinkin voinut saada kiitettäviä, mutta vaikka mä olisin kuinka opetellut noi ulkoa, niin siitä huolimatta seiska oli paras numero.

Filosofia tais olla 7.

Vierailija
9/25 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa muissa aineissa huono tai menetteli jotenkuten. Varsinkin matematiikka ja biologia oli inhokkeja sekä ruotsi ja maantieto.

Vierailija
10/25 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tällä hetkellä 6. luokalla ja helpoimpia aineita mulle on ruotsi, enkku, äikkä, ranska (en oikeesti ymmärrä siitä mitään, mutta sain 10 siitä), ymppä, hissa, ussa ja yh. Paskin olin taas kässässä, (kun ei osaa nii ei osaa) sekä matikassa. En vaan ymmärrä!!!!! Ruotsista ja ranskasta sain 10 ja lopuista tuossa aiemmassa luettelossa 9. Matikasta ja kässästä sain 7. Lemppariaineitani on ruotsi ja enkku. Inhokkejani taas on matikka, yhteiskuntaoppi ja kässä. Kaikki muut olivat ihan ok. 

Vierailija
11/25 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysiikassa ja kemia olin hyvä.

Historiasta pidin kovasti, mutta huippunumeroihin en päässyt, koska muistan huonosti vuosilukuja.

Äidinkieli oli sikäli hankalaa, että en laiskuuttani viitsinyt opetella kieliopin teoriaa.

Tämä heijastui kielienkin numeroihin, jotka olivat kasit kuitenkin. Ala-asteella englanti oli ysi, mutta yläasteella kävi seiskassakin kun opiskeluun tuli teoriaa enemmän.

Matematiikan numero oli suurimman osan yläastetta 7, tätä opo ihmetteli kun fysiikka ja kemia olivat ysiä ja kymppiä. Aloin tehdä vähän läksyjäkin, sain sekä fysiika, että kemiasta kympit ja matematiikan nousemaan kasiin.

Olen ollut aina motovaatiolla käyvä ihminen.

Lukuaineiden ka oli päättötodistuksessa 8,9

T: nimim. Assburger

Vierailija
12/25 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä:Lukuaineet,äidinkieli,vieraat kielet,musiikki

Huono tai keskinkertainen:Matemaattiset aineet

Vierailija
13/25 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fysiikassa ja kemia olin hyvä.

Historiasta pidin kovasti, mutta huippunumeroihin en päässyt, koska muistan huonosti vuosilukuja.

Äidinkieli oli sikäli hankalaa, että en laiskuuttani viitsinyt opetella kieliopin teoriaa.

Tämä heijastui kielienkin numeroihin, jotka olivat kasit kuitenkin. Ala-asteella englanti oli ysi, mutta yläasteella kävi seiskassakin kun opiskeluun tuli teoriaa enemmän.

Matematiikan numero oli suurimman osan yläastetta 7, tätä opo ihmetteli kun fysiikka ja kemia olivat ysiä ja kymppiä. Aloin tehdä vähän läksyjäkin, sain sekä fysiika, että kemiasta kympit ja matematiikan nousemaan kasiin.

Olen ollut aina motovaatiolla käyvä ihminen.

Lukuaineiden ka oli päättötodistuksessa 8,9

T: nimim. Assburger

Joo, liikunnassa en ollut haka, olin kömpelö numero oli 7

Vierailija
14/25 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaippa olin äidinkielessä paras kun siitä parhaan arvosanan kirjoitin ylioppilaskirjoituksissa. Huonoin puolestaan saksan kielessä. Ihan turhaan luin sitä viisi vuotta, en ole käyttänyt kertaakaan lukion jälkeen.

Vierailija
15/25 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö, mitä väliä?

Vierailija
16/25 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasainen 7-9 aineessa kun aineessa. Uskonto, historia, liikunta, musiikki, kuvis muistaakseni aina 9. Ja muut aineet milloin mitäkin 7-9. Keskiarvo melkein aina 8,5. 

Vierailija
17/25 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiarvo pyöri 6-7 välillä. Paras tuli kuviksessa eli 9-10 ja loput pyörivät 5-7 välillä. Joku 8, 9 oli jossain. Lintsasin koko 9 vuotta ja se kyllä näkyi.

Vierailija
18/25 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matematiikka eli olen siis nero,matematiikka pyörittää maailmaa ja se on tärkein taito.

Vierailija
19/25 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööö, mitä väliä?

Ööö... Jos jotkut haluavat keskustella aiheesta?

Vierailija
20/25 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan kaikissa muissa, paitsi ruotsin kielessä. Mieli teki jonkun lukon, ja kiinnostus oli nolla. Vaivattomia muut, ja joku  mikälie piilomuuttuja-vastenmielisyys esteenä, ettei samalla olemattomalla vaivalla, tai edes jollain vaivalla nuo sanat jääneet mieleen. Vaikeuksia ei muissa kielissä vastaavasti ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme