Nyt meni hermot Jonathanin haalareihin!!!!!
Siis nyt en ymmärrä mikä on vialla noissa tän kauden malliston JOnathanin välikausihaalareissa .Ostin sellaiset lapsille syyskuussa ja muutaman ohjeiden mukaisen pesun jälkeen huomasin, että päälykangas (vettä hylkivä) on mennyt ryppyiseksi, ruman näköiseksi ja jotenkin menettänyt napakkuuttaan. Kävin viemässä haalarit takaisin liikkeeseen ja minulta kysyttiin, että olenko kuivannut liian kuuumassa tai pessyt ohjeiden vastaisessa lämpötilassa. En ole tehnyt kumpaakaan.Haalarit lähetettiin tehtaalle ja sain uudet tilalle onneksi. Ilmeisesti siis kosteussuoja oli jotenkin vioittunut ja tehtaan edustaja epäili tosiaan liian kuumaa pesuvettä tai kuivauslämpötilaa.Mutta kun en ole kumpaakaan mokannut kertaakaan ja kukaan muu ei ole haalareita pessyt.
No, nyt noita uusia haalareita on käytetty n. 3 viikkoa ja pesty about 4 kertaa. Ja taas sama juttu. Eli erityisesti kosteana vesileikkien tai pesun jälkeen kangas on aivan ryppyinen ja vioittuneen näköinen. MIstään muista käyttämistäni haalareista ei ole koskaan mennyt kangas tuollaiseksi (Remu mm.).
Nimenomaan tuo pojan haalari mitä on enemmän käytetty, on kärsineemmän näköinen.
Eli vienkö taas nuokin takaisin? Oisko kellään ideaa siitä, mitä ihmettä on voinut mennä vikaan?Onko vika käyttäjässä vai haalareissa?????
Onko muilla samaa kokemusta?
Kommentit (8)
mutta kuulostaa vähän samantyyppiselle mitä meidän lapsilla menee Reimatec haalarit, kun ne kastuu ulkona sateessa. Kuivana ovat kyllä nätit ja sileät kankaat. Mutta kastuessaan kangas menee ihan ryppyiseksi. Näin on ollut ihan alusta alkaen heti uutena, mutta kosteussuoja on kyllä toiminut 100% tuosta huolimatta.
Minä arvelen, että pintakangas laajenee kastuessaan ihan hitusen, ja kostessuojakalvo sen alla ei tietenkään kastu vaan pysyy koko ajan samanlaisena. Sitten kun päällikangas on märkä niin kangas menee ryppyyn, kun alla oleva kalvo vetää ryppyyn. Nämä nyt siis vain puhtaasti minun arvailuja ;)
Minä olen kyllä tänä syksynä saanut muutenkin ihmetellä Jonathanin laatua... Tilattiin kaverin kanssa kotimyyjän kautta Tähti Jonathan vauvahaalarit lapsille. Minun haalari on ihan ok, ei ehkä 100% priimaa joka ikiseltä tikiltä, mutta hyvin siisti kuitenkin. Kaverin haalarista puolestaan puuttui saumoja monesta kohtaa! Siis ihan oikeasti saumassa oli sellaisia "hyppäyksiä" että ei ollut ommeltu sauma koko matkalta. (minunkin lapsen haalarissa on hupussa yksi sellainen kohta, missä neula on hypännyt pari tikkiä, mutta se on niin pieni vika ettei haittaa käytössä) Kotimyyjä sanoi kaverille, ettei voi vaihtaa uuteen haalariin, vaan pitää lähettää Jonathanille ja ne korjaa sen haalarin. SIIS MITEN muka voi korjata saumat jotka on väärin ommeltu? Purkamalla koko haalari ja ompelemalla kaikki saumat uusiksi.. johan olisi reikäjuustoa koko haalari sen jälkeen! Pöh! Kaveri sitten palautti haalarin ja sai rahat takaisin, mutta harmittamaan jäi, kun ei saanut haluamaansa haalaria! :(
Ja muutamia samantyyppisiä juttuja olen kuullut muitakin, miten on ollut sutta ja sekundaa myynnissä..
Että se siitä Jonathanin hyvästä laadusta... Mitähän ne on muuttaneet tuotannossaan, kun niin moni asia on mennyt pieleen? Onko päästetty laaduntarkkailusta lepsusti sekundaa läpi tms.? Ne vaatteet, jotka meillä on Jonathania olleet ja ovat olleet priimaa, niin ovat olleet tosi hyviä ja olen ollut tyytyväinen. Nyt alkaa jo arveluttaa, että tuleeko sieltä varmasti hyvää jos/kun seuraavan kerran tilaa..
mutta talveksi olen hankkinut molemmille lapsille Jonathanin talvipuvut kotimyyjän kautta, ja nyt todella toivon, että eivät ole pettymys.
Ekaluokkalaisella tytöllä on 2-osainen puku ja 5-vuotiaalle pojalle ostin Cordura-haalarin. Tyttö on tuota pukuaan jo muutaman kerran pitänyt koulussa päällä, ja ainakin vielä vaikuttaa olevan ihan ok. Samoin mitä olen pojan haalaria tutkinut, ei ainakaan näin näppituntumalla löytynyt mitään huonoja saumoja tms.
Harmillista, jos näissä alkaa laatu olla kirjavaa :(. Meilläkin on Jonathaneja ollut kyllä useampi asu, ja hyviä ovat olleet, olen ollut tosi tyytyväinen hinta-laatusuhteeseen. Mutta ei näköjään uskalla siihenkään enää täysin luottaa :(.
Mitä tulee tuohon aloittajan ihmettelemään ryppyiseen päällikankaaseen - meidän pojalla on nyt käytössään viime talvinen Travallen Remu -haalari, ja siinä yläosan kangas (ohuempaa kuin housuosan kangas) menee märkänä juuri kuvaamallasi tavalla ryppyiseksi. Kosteussuoja on puvussa kuitenkin tallella vielä. Joten ehkä tuo on ihan normaali ilmiö?
Meilä on Jonathanit llet oikein hyviä, mutta jos olet kerran hoitanut ohjeen mukaan niin voisitko tosiaan esim. hoidossa joku laittaa ne kuivauskaappiin tai vastaavaan?
ja ihan varmasti eivät ole olleet kuivauskaapissa tms. koska lapset on kotihoidossa.
Haalarit eivät ole päästäneet vielä vettä läpi vaikka aina kastuessaan näyttävätkin ryppyiseltä. Ja rypyt tuntuvat oikenevan välillä.
Kumma juttu, en ole jaksanut mennä reklamoimaan mutta kyllä hieman ihmetyttää tuo laatu.
Minäkin ihmettelen, että mitä ihmettä on laadussa tapahtunut. Meidän pojan tähti Jonathanin hanskat rikki peukun vierestä muutaman kerran jälkeen. Nähtävästi ommeltu liian reunasta, ja kangas lähtee rispaamaan. Nyt lähtivät vaihtoon.
Meilläkin ollut Jonathanin hanskoja ennen, mutta ikinä ei ole tämmöstä sattunut.
Jos kerran laadussa on alkanut olemaan vikaa niin laittakaa ihmeessä palautetta vaikka nettisivujen kautta. Jos ne ei saa tarpeeksi palautetta niin ei siihen laatu ongelmaan tule parannusta.
jooh, nuo meidän mukulat on kotihoidossa niin tosiaan ei ole voitu hoidossakaan kuivata väärin . Ja meillä ei ole kuivausrumpua eikä pattereita,kuivaan haalarit yleensä kuivaustelineellä tai sitten henkarissa pesuhuoneessa.Ja tosiaan pesen neljäskympissä kevyellä linkouksella hienopesuohjelmalla ilman huuhtelu-ja valkaisuaineita. Strange.
Ehkä se voi olla sitten ominaista JOnathanin kosteutta hylkivälle kankaalle, että rypistyy tollain mutta aika oudolta tuntuu. Toivottavasti kosteussuoja kuitenkin säilyy eikä häviä ajan myötä.
Ostin eilen JOnathanin kosteussuojahansikkaat, saa nähdä miten ne toimii...:)
Jos kosteussuojatun vaatteen laittaa liian kuumaan niin sille käy just. Siksi varmaan sitä epäilleetkin.