Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: mikä voi olla sellainen hyväksyttävä syy, että laittaa lapsen tarhaan alle 3 veenä?

Vierailija
04.01.2008 |

Jos äiti ei kestä kotona oloa mielenterveyssyistä niin sitten ehkä. Raha tai ura ei minulle kelpaa syiksi.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihinmenoon voi olla muitakin vaikuttimia kuin se kielteinen lataus, jonka sinä noihin sanoihin laitat. Ehkäpä joku haluaa elää elämää, johon kuuluun perheen lisäksi muutakin sisältöä.

Samoin joku voi haluta opiskelemaan ennen kuin lapsi on 3 v, koska tietää opintojen kestävän 5 v eikä halua siirtää valmistumista loputtomiin.

Siinä pari syytä.

Vierailija
2/14 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkkani on sen verran pieni ja kun on monta lasta niin päivähoitomaksut ovat melkoiset, joten se taloudellinen hyöty jää aika pieneksi. Urakin on jo menetetty tässä suurperheen hankkimisen lomassa.

Minä käyn nyt töissä koska tuntuu että tämä on hyvä ratkaisu nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluun pääseminen ei ollut itsestäänselvyys. Haluan opiskella nyt kun se on mahdollista, koskaan ei tiedä mikä on taloudellinen tilanne esim. parin vuoden kuluttua ja siitä eteenpäin. Lisäksi olin niiiin kyllästynyt kotona oloon ja " lasten juttuihin" kuin vaan olla voi. Eli kaipasin aikuista seuraa.

Vierailija
4/14 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinusta sitten ok olla asunnottomana toimeentulotuen varassa lapsen kanssa. Niin kävisi ainakin meidän perheessä, jos en menisi äitiysloman jälkeen töihin.

Vierailija
5/14 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos äiti ei kestä kotona oloa mielenterveyssyistä niin sitten ehkä. Raha tai ura ei minulle kelpaa syiksi.

Vierailija
6/14 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla miehen/yhteiskunnan elätti.

Ap on selvästi ihminen, joka on tottunut siihen, että muut aina huolehtivat hänestä ja perheestä. Hänen ei tarvitse kuin olla vaan.

Vierailija
7/14 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

syyksi se, että lähden vielä 34v:na opiskelemaan yliopistoon (eli opiskelu vienee usean vuoden, kun on vielä 2 lasta), ei voi mitään.

En itsekään toisaalta tykkäisi viedä 1-vuotiasta hoitoon, mutta en toisaalta saa loputtomiin lykkäystäkään. Ja ajattele sinä ap mitä tykkäät, sulta en lupaa tule kysymään kuitenkaan.

Vierailija
8/14 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

isommat lapset joutuisivat taas vaihtamaan kaveripiiriä ja kenties koulua, luopumaan rakkaista harrastuksisaan jne jne

Vierailija
9/14 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että voi ottaa lainaa.

Olen 40 v nyt ja olen tehnyt töitä 15 vuotta elämästäni. Nyt jäljellä 24 vuotta. Ehdin tienaamaan riittävästi

Vierailija
10/14 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö, että kaikki vastanneet suuttuivat siksi, että tietävät itsekin toimivansa vähintään kyseenalaisesti.

Vierailija
11/14 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sanotaan että just 3 vuotias on sit valmis tarhaan. Lapsissa on eroja ja joku voi olla kypsä tarhaan 2,5v ja joku vasta 3,5v

Vierailija
12/14 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan turha selittää, että tällaisiin vastattaisiin kärkkäästi vain siksi, että kannettaisiin syyllisyyttä omista valinnoista. Ihan yhtä kärkkäästi vastattaisiin, jos joku laittaisi aloituksen " äidinmaito on epäterveellistä ja vain tyhmät äidit imettävät" , eikä siihenkään vastanneet suinkaan epäilisi omaa älykkyyttään tai imetyksen terveellisyyttä.

T: Äiti joka tekee 60% työviikkoa ja lapset kotihoidossa.

Vierailija:

Tiesittekö, että kaikki vastanneet suuttuivat siksi, että tietävät itsekin toimivansa vähintään kyseenalaisesti.

Vierailija
13/14 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. eräs vastanneista

Vierailija
14/14 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun tarvi suuttua, lähinnä hymähtelen mielessäni tällaisille yksisilmäisille syyttelyille. Koska tiedän paremmin. Tiedän ettei elämä ja valinnat ole mustavalkoisia.

Vierailija: