Tekee ihan pahaa (lapset yöllä itkee)
Mikä meidän perheessä on vialla kun lapset alku yöstä usein itkee, sellasta pahaa oloa. Tuntuu että ovat öisin tosi levottomia. On kyllä päivälläkin, vilkasta on meno. Sitten yöllä se kai tulee uniin ja sitten itketään, mutta ahdistaa tätä mammaa kun ei saa lapsille rauhaa että saisivat nukuttua :(
Lapset on 1v ja 3v
Kommentit (4)
Meillä neljävuotias on koko ikänsä itkeskellyt iltaisin ja öisin, vasta seuraavan vuorokauden puolella rauhoittuu nukkumaan. Tilanne on pikku hiljaa helpottunut, muttei vieläkään täysin korjaantunut.
En osaa sanoa,mistä johtuu: joskus on kasvukipuja, joskus unia, joskus läheisyydenkaipuuta. Vauvana lapsi heräili tunnin välein joka ilta, parivuotiaana sai tunnin raivarit joka yö, ja nyt itkeskelee kerran - pari useampana iltana viikossa ja tulee viereen joka yö. Iso- ja pikkuveljet nukkuvat hyvin, joskin ovat herkkäunisia hekin.
veikkaisin että joko meno on päivällä liiankin vilkasta ("liikaa" virikkeitä),joka aiheuttaa yölevottomuutta,tai ehkä liikaa telkkaria?Yksi hyvinkin mahdollinen syy voi olla,että lapset tiedostavat pelon tunteen jossain vaiheessa..meidän 2-vuotiaalla on juuri tämä vaihe menossa,"pelkää" imuria,klovneja telkkarin lastenohjelmissa,mopoja,koiria,ilmakihartimen ääntä..heräilee välillä öisin "tarkastamaan" että vanhemmat ovat tallessa kait,ei ole itkuinen vaan ihan hymyileväinen,ja nukahtaa heti sänkyynsä kun käydään peittelemässä uudelleen.
1v nukkuu vanhempien huoneessa ja mies menee yleensä aikasin nukkumaan, itse valvon myöhään koska olen usein todennut että on miellyttävämpää hoitaa lapsia yöllä kun olen itse valveilla. Tosin tämä 1v rauhottuis nopeesti jos heti olisin siinä vieressä hyssyttelemässä, mies kun ei aina heti edes herää itkuihin.
ap
Se voisi auttaa.