Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Höyrysilitysrauta? Neuvoja ostoon,kehu/hauku omasi!

03.01.2008 |

Lapsen myötä muutuin silitysfanaatikoksi ja ajattelin nyt päivittää vanhan raudan, mutta miten valita sopiva rauta? Mihin kannattaa kiinnittää huomiota ja onko jollain mainita tosi hyvä/ihan huono uudehko rauta?

Uuden höyrysilityslaudan jo syksyllä ostin ja silitys muuttui heti astetta helpommaksi. Vanha rautamme on Moulinex vuodelta 1999, alustallinen eli voi käyttää johdolla tai johdottomana, höyrysäädöt on 15 ja 20 g. Rauta oli aikanaan aika kallis, mutta varmaan nykyään löytyisi parempia? Mallit vaihtuvat niin nopeasti, ettei viime vuonna Kuluttajassa olleesta vertailusta ole apua.

Kysyn tätä täältä, kun ajattelin että täältä moni silittää;) Kiitos!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen ollut siihen tosi tyytyvainen. Merkki Philips Mistral, maksoi muistaakseni aikoinaan jotain 250 ja 300 markan valilla.

Vierailija
2/2 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä taitaa olla Philippsin rauta, jos oikein muistan. Ostin sen viime keväänä Stockkalta.

Itse kiinnitän seuraaviin huomiota:

keveys, liian painavalla ei jaksa silittää pitkään

miten sopii käteen

Höyryn " annostelu"

Herkkien kankaiden silitysmahdollisuus, meillä tuohon rautaan saa päälle toisen osan, jolla voi silittää tosi herkkiäkin kankaita

vesisäiliön tilavuus ja puhdistettavuus, koska meillä on tosi kalkkista vettä. Itse olen välillä käyttänyt pullovettä silittämiseen, kun kalkki muuten tukkii kaiken. Nykyisessä raudassa on itsepuhdistusjärjestelmä.

Johdottomuus ei ollut mulle tärkeä, kun silityspiste on kodinhoitohuoneessa ja pistorasia vieressä.

Rauta maksoi tarjouksessa muistaakseni 99 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla