G: Mitä te muut YLIPAINOISET olette syöneet tänään?
Tähän ketjuun siis päiväsyömiset rehellisesti vain niiltä joiden BMI on 27 tai yli.
Kommentit (31)
pystyin syömäänkin isompia annoksia (maatilalta olen kotoisina ja tehnyt tosiaan ruumiillista työtä jostain 7-8 vuotiaasta lähtien).
Tai onhan se mahdollista, noin prosentin verran, mutta pelkästään tässä ketjussa olisi useampi " norsutaudista" kärsivä. Enpä usko.
mutta laihtuminen ollut silti hidasta
Aamulla jugurtti, kuppi teetä, rasvatonta maitoa, makeutusainetta.
Lounaaksi kaurapuuroa, voisilmä, 2 porkkanaa.
Iltapäivällä sellainen näkkäri-sandwich -juttu, mitä ne nyt on.
Ei muuta, tosin nyt alkaa olla vähän nälkä. Ja joo tiedän että on ihan liian vähän ruokaa, ja tämä olikin poikkeuspäivä. Yleensä syön kyllä terveellisemmin, ja paino onkin lähtenyt syksyllä kivaan laskuun ja toivottavasti pudotus jatkuu.
ruokamäärät kasvavat raskauden ja imetyksen aikana valtaviksi, ja niitä on hankala palauttaa normikokoisiksi.
Tosin näin isoksi ihmiseksi minun täytyy syödä melko vähän etten lihoisi ja vielä vähemmän, että laihtuisin. Käsitykseni ruoka-annoksista ei ole vääristynyt, enkä juurikaan syö nopeita hiilareita. Mutta päästäkseni kutakuinkin normaalipainoon, täytyy hiilarit laittaa ihan minimiin enkä koskaan voi niitä paljoa syödä lihomatta.
Lisään vielä, että syön aina puoli kiloa hedelmiä tai vihanneksia päivässä, käytän maitotuotteita kohtuudella, enkä syö enempää kuin 6 palaa leipää päivässä (yleensä 2). Leipä on ruisleipää, riisi täysjyvää, pasta samoin. Normaali annos perunaa on 1 kpl, pastaa/riisiä desi. En syö eineksiä, pikaruokaa joskus. Tällä ruokavaliolla olen noin BM 25.
Nyt, kun olen BM 29, olen syönyt maitosuklaata, voimariinia leivän päällä, isoja ruoka-annoksia, leipää 6-8 palaa päivässä, enkä ole liikkunut juuri ollenkaan. Olen myös käynyt tavallista useammin pitsalla/purilaisella (2-3krt/kk). En ole juonut mehuja tai limsaa, syönyt patonkia, pullaa tai karkkia.
Samalla olen imettänyt vauvan 3,4-kiloisesta 9-kiloiseksi neljässä kuukaudessa ja lihonut itse 3 kiloa. Laskin, että maitoa menee n. 1,5 litraa päivässä, mikä on varmaankin noin 700-800 kcal. Ruumiinlämpöni on laskenut normaalista puoli astetta ja maha toimii puolet tavallista hitaammin. Että kyllä tämä on myös aineenvaihdunnallinen juttu.
Aamulla kuppi kahvia ja näkkileipää.
Äsken söin kaksi isoa ruisleivänpalaa, kaisersalaattia ja savulohta + kaksi kuppia kahvia.
Sämpylä ja kahvia.
Kasvisnagua ja salaattia. Leipää.
Painonvartijoiden pisteillä laskettuna 8 pistettä.
Nyt odottelen vesi kielellä ruokaa..
Perunoita ja kanakastiketta.
Vadelmamunkkeja laitan uuniin jälkkäriksi.
Mulla on tällä hetkellä niin kovat itseinhot painostani, etten saa syötyä juuri mitään ilman, että tulee oksennettua, ja en nyt jaksaisi oksennella.
Vierailija:
olisi annos 2-3 perunaa (jos tosi isoja 1½) sekä kaksi kauhallista kastiketta. Yleensä ottaen siinä ei olisi kermaa tai rasvaa. -12-