Se tunne kun katkaisee välit ikäviin sukulaisiin pysyvästi
Äiti kuoli kun olin lapsi ja isä meni uusiin naimisiin jonka takia jouduin varttumaan uusioperheessä. Viikolla oli isän hautajaiset. Päätin lähteä muistotilaisuudesta aikaisin mutta siskopuoli tuli perässä ja yritti jutella. Keskeytin hänet ja sanoin että hoidetaan vielä perinnön jako asiallisesti mutta sen jälkeen yhteinen taipaleemme on ohi eikä tarvitse enää pitää yhteyttä. Velipuolen avovaimo vaikutti aika järkyttyneeltä mutta kaksi muuta ei niinkään yllättyneiltä. Nyt se avovaimo yrittää vielä sopua mutta ei ole tapahtumassa.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla kaikki kotona?
Nykyään on.
Psykoottinen akka taas kAtkAisEmaSsA välejä. Kun itsessä ei ikinä ole mitään vikaa.
Ja jos onnistut saamaan uusia tuttuja, kohta on välit niihinkin katkaistu. Huoh, niin nähty.
Sinun valinta ja päätös ja muilla ei ole siihen nokan koputtamista.
Elämää ymmärtävät pystyvät käsittämään et näin voi tapahtua.
Ai terapeutti onnistui syöttämään sinulle tuon trendikkään ajatuksen?
Vierailija kirjoitti:
#sekopää
Sekopää... kun noi jemmaa 10 grammaa kannabista lounaslaukkuun kun olin kesäduunissa? Haju lähti leviämään pukuhuoneessa ja sain heti potkut.
Jokaisella on oikeus valita ystävänsä ilman pakkoystävyyksiä. Oli sukulainen tai vieras.
Ei sukulaisuus ole edellytys ystävyydelle. Ikäviä ihmisiä on joka piireissä.
Oikein teit. Mä ainakin aion katkaista sisaruksiini äitini kuoleman jälkeen. Emme voi sietää toisiamme ja tämä vuosia kestänyt katkeruus ja kateus ahdistaa. Olen hyvin vähän tekemisissä heidän kanssaan, koska kuvittelevat, että minä olen joku roskis, jonne voi kipata kaiken oman paskan elämästään.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on oikeus valita ystävänsä ilman pakkoystävyyksiä. Oli sukulainen tai vieras.
Meillä suvussa on todella erilaisia ihmisiä. Osa todella itsekkäitä määräilijöitä ja osa enemmän herkkiä taiteilijoita. Introverttejä ja osa todella ADHD-tyyppisiä eksyroverttejä.
Miten nämä edes voivat pitää yhteyttä jos ainoa syy sukulaisuus? Ei mitään yhteistä.
Itse ymmärrän täysin että yhteyttä ei voi pitää väkisin.
Ootte vaan kateellisia kun Ap alkaa elää omannäköistä elämää.
Vierailija kirjoitti:
Oikein teit. Mä ainakin aion katkaista sisaruksiini äitini kuoleman jälkeen. Emme voi sietää toisiamme ja tämä vuosia kestänyt katkeruus ja kateus ahdistaa. Olen hyvin vähän tekemisissä heidän kanssaan, koska kuvittelevat, että minä olen joku roskis, jonne voi kipata kaiken oman paskan elämästään.
Sama täällä.
Olen tietty surullinen mutta päätös on oikea. Ei tämä tule niille minkäänlaisena yllätyksenä.
Tunne on helpotus. En ole katunut, päätöksestä jo yli 10 vuotta.
Onko sulla kaikki kotona?