Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hei kaikki voimakkaasti likinäköiset

Vierailija
02.01.2008 |

ihan mielenkiinnosta kyselen, että millaisia miinuksia teiltä löytyy? Ja missä iässä on näön huononeminen tasaantunut/pysähtynyt? Lapsella alkaa olla jo aika huikeat lukemat, siksi vähän galluppia.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lakkas huononemasta joskus päälle 20 v.

Vierailija
2/22 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko mielestäsi paljon, mutta nyt hankin juuri uudet lasit ja ensimmäisen kerran pysyi saman vahvuisena. Eli aina muulloin tullut lisää miinusta. Ja ikää 33v.

Pitäisikö sen sitten joskus tasottua? Likinäköisyyshän on periytyvää ja mun äidillä on tosi vahvat miinus-lasit, eikä ole koskaan tasoittunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsella viimeksi -6.75 ja ilmeisesti taas tullut rytinällä lisää, kahdessa kuukaudessa.. kolmonen millaset lukemat sulla?

Vierailija
4/22 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suvussa ei muita voimakkaasti likinäköisiä

Vierailija
5/22 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukemat on -18 ja -18.75. Tätä voisi kai jo sanoa voimakkaaksi likinäköisyydeksi. Ilman laseja ei enää näe oikein mitään. Ekat lasit sain 4-vuotiaana, nyt ikää 40v. ja näkö edelleen heikentyy. Eipä ole ikänäköä, onneksi - ainakaan vielä...

Vierailija
6/22 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurja kuulla että ei välttämättä edes hidastu.. lapsi sai ekat lasinsa 8v ja nyt 13 v t:ap

Vierailija
7/22 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-10 on molemmat silmät, ekat lasit -3. Sain 9-vuotiaana, kun ope ihmetteli, miten voin kopsia taululta enkussa joka sanan väärin.

Siitä on huonontunut tasaisesti, hidastui parikymppisenä ysin tietämiin, nyt olen 33v.

Vierailija
8/22 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan mun n. 15 on jo niin karsea ilan rillejä että ihan lepakko olen saati jos on sitten -18 huh.. itse menisin kirmaamalla laseriin jos vaan kesisin rahat. Yksi entinen tuttava pääsi kelan kautta tosiaan tuohon kunoli niiin pajha tuo likinäkösyys mut en muista paljon oli.. Enään ei tarvitse laseja ollenkaan ja oli todella likinäköinen.

Vierailija
9/22 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaako jossain lukemissa saada kelalta korvausta laseista? ap

Vierailija
10/22 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain ekat lasit 16-vuotiaana, näkö huonontunut vielä kolmekymppisenäkin, nyt n. -4.

Vierailija
11/22 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasit sain 11v. Alkuun näkö heikkeni hurjasti vuosittain, mutta on siitä tasaantunut n.täysi-ikäisyydestä alkaen. Yhä pientä muutosta tulee, mutta puhutaan n. -0,25 heikkenemisestä.. Kurjaa silti..

Vierailija
12/22 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lasit kuudennen luokan jälkeen kesällä, jolloin olivat jotakin -0,75 luokkaa molemmat. Nyt olen 29 ja näkö huonontuu vielä, kahden viime vuoden aikana on tultu kuudesta ja puolesta nykyisiin lukemiin.

Vierailija
13/22 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei murrosiän jälkeen enää tulisi oleellisia muutoksia, mutta vastausten perusteella ei taida olla niin. Ja eikö sen laserleikkauksenkin kanssa ole niin, ettei sinne kannata mennä jollei näön huononeminen ole tasaantunut? ap

Vierailija
14/22 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkaus ei siis tule kysymykseen, koska näkö huononee edelleen. Eikä saa laseista korvauksia mistään, vaikka maksavat omaisuuden - mulla lisänä vielä runsaasti hajataittoa. Kiva kun perheessä on 4 lasien käyttäjää,molemmilla lapsillakin on isot miinukset (tytöllä -7 ja -7.75, pojalla yli -10 molemmissa) ja miehellä jo monitehot. Tietääpähän mihin aina rahansa pistää...

Vierailija
15/22 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en enää nähnyt taululle. Näkö huononi tasaisesti vielä murrosiän, mutta alkoi pysymään samassa (-5.25 ja -4,75) n. 18-19 vuotiaana. Nyt olen 46v ja edelleen olen samoissa lukemissa.

Olen kyllä ollut siinä luulossa, että kasvun päätyttyä näkö lakkaa huononemasta (siis likinäköisillä), mutta kaikilla ei sitten olekaan käynyt niin.

Vierailija
16/22 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mulla on jotain -7, ollut muutamia vuosia samaa luokkaa. Olen nyt 36-v. joten jossain kolmenkympin tietämistä alkaen ei ole enää näkö huonontunut.

Vierailija
17/22 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasit sain joskus viidennellä tai kuudennella luokalla, kun en nähnyt enää taululle vaikka menin vapaaehtoisesti eturiviin istumaan.

8:lle mäkin luulin, että noin suurissa lukemissa Kelalta heruis jotain tukea.

Mä kyttään aina tarjouksia jossa saa toisen linssin 10¿ koska linssit on niin törkeen kallita, varsinkin ohennetut lasilinssit. Ohennetuista muovilinsseistä en edes viitsi haaveilla.

Vierailija
18/22 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää kurkkaamassa hintoja! Ostan aina täältä ja säästän.

20

Vierailija
19/22 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälasit sain n. 7-vuotiaana ja siitä asti näkö huononi ainakin numerolla per vuosi, hurjaa tahtia, mutta hidastui sittemmin (kasvukauden jälkeen) selvästi ja n. 20-25-v. huononeminen loppui, vuosikaudet oli samat lukemat. Ja nyt viime vuosina on jopa tullut jo hiukan takaisinkinpäin, eli parantunut! Olen nyt 37 v. Ikänäköä ei vielä ole. Mulla on myös hajataittoa hirveästi, ja se on hankaloittanut piilareiden hankintaa aikaisemmin. Onneksi ei enää nykyään! Suosittelen kaikille yötä päivää käytettäviä, jatkuvakäyttöisiä piilareita, jotka vaihdetaan kuukauden välein. Jos ei halua tai ei ole varaa mennä leikkaukseen, niin se on ollut ainakin mulla tosi hyvä vaihtoehto!

Vierailija
20/22 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasen -6.5 ja oikea -7.5.

Sain ekat lasit viidennellä ja mulla on ollut elämäni aikana (olen nyt 25) neljät eri vahvuudet linsseissä, viimeiset lasit hankin neljä ja puoli vuotta sitten.

Luultavasti näköni on taas huonontunut, koska lasien kanssa on joskus pieniä ongelmia, mutta piilareilla näen loistavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme