Miksi lapseni kehuu minua jatkuvasti? :)
Tietenkin ihanaahan se on, mutta mietin että miksiköhän.. monta kertaa päivässä haluaa halata ja suukottaa ja kehuu " äiti sä olet niin ihana - kaunis - söpö - ahkera - kiltti..." .. ??
Lapsi siis 5v tyttö. Pienempikin on oppinut jo sanomaan myös " minä rakastan sinua" (2,5v).
Kommentit (5)
jolloin kehuu minua kovasti. Varsinkin silloin, jos olen vaikka ollut muutamana päivänä oikein huonotuulinen tms. niin raukka varmaan yrittää pitää äidin hyvällä päällä. ) :
Mutta toisaalta kehuu myös silloin kun on itse oikein iloinen tai olen vaikka ostanut hänelle jotan hyvää.
äidinvaistoillasi ehkä olet tunnistanut että kyseessä ei ole pelkkä vilpitön ihailu. Olisiko huomion hakeminen, huomannut että näin saa sinun huomiosi, oletko masentunut tai väsynyt, yrittääkö lapsi piristää sinua, saada jonkun reaktion tietyn reaktion aikaiseksi sinussa. Missä tilanteessa kehumista ilmenee ja mitä sen jälkeen teet? Millaisen syy-seuraus suhteen lapsi on saattanut havaita. Voihan olla että on ihan vilpitönt' ja spontaaniakin.
Aina jos olen surullinen.. silloin sanoo. äiti kulta minä halin niin tulee parempi mieli.. ihana äiti.. :)
tai sitten jos ollaan väännetty jostain asiasta niin saattaa tulla sanomaan " voi äiti.. kyllä minä tykkään sinusta.."
voi kun ihanaa.. huomion hakemista mun mielestä on.. positiivista sellaista!
Se vain on rakastunut suhun. Ihan normaalia. :)