Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*****2010 vauvatoiveet*****

02.01.2008 |

ajattelin tehdä tälläisen uuden aloituksen meille jotka ei päästä vielä piiiitkään aikaan yrittämään;( eli meillä tilanne se et talo valmistuu 2009 jouluun mennes ja ajattelin et vauvan kans hankala muuttaa. meillä ennestään tyttö 2v2kk ja poika 3v5kk.

kaikki rohkeasti mukaan=) ja hyvää alkanutta vuotta kaikille=)

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon siis itse tässä kuussa 24v täyttävä ja mies täyttää tässä kuussa 30v. Meillä ei ennestään lapsia ole, mutta haaveissa (ainakin miulla) on, että vuoden 2010alussa tai 2009 lopussa vois jättää ehkäsyn pois kun valmistun toukokuussa 2010. Puhuttu ollaan lapsesta ja kyllä mieskin lapsen haluaa, muttei mitään sen tarkempaa ole puhuttu ja mie se meistä poden tätä vauvakuumetta. Aika vaan tuntuu matelevan, vaikka parempi se ois opiskelu hoitaa ennen sitä vauvaa loppuun, ettei tule taukoa.

Vierailija
2/21 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta tosiaankin vasta haaveillaan, se jäi viimeksi sanomatta, mutta taisi käydä muutenkin selväksi. :) Mukava, että mukaan tulee muitakin vielä lapsettomia, tuntuu että kaikilla muilla mun ikäisillä on jo lapsia. Tai vauvapalstoilla oikeastaan, ystäväpiirissä ainoastaan yhdellä on lapsia, edes miehen kaveripiirissä ei juuri vauvoja näy (siis ollaan jo lähempänä kolmea kuin kahtakymmentä ja ihan normaalia porukkaa on tuttavapiirissä, omituista)! Onneksi, koska mä en kestä nähdä vauvoja, ku itsellä nousee kuume... Nouseehan se toki ilman vauvojen konkreettista näkemistäkin.

Itse mielelläni pitäisin välivuoden opiskelusta ja jatkasin, ku lapsi menis hoitoon. Opiskelussa kuitenkin harvoin on 8-16 työpäiviä, vaan pääsis hakemaan lapsen aiemmin pois hoidosta. Muutenkaan ei ois vielä mikään kiire valmistua, töissä ehtii vielä käydä kymmeniä vuosia. Miehen tahdon mukaan kuitenkin nyt edetään asiassa ja vielä vuosi yritetään syödä pillereitä. Ei tuota päätä vaan saa millään käännettyä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie sitten taas mieluummin sen takia opiskelisin ensin, koska en oo varma malttaisinko sitten enää palata kouluun vauvan synnyttyä, koska toisaalta haluaisin lapset suht pienellä ikäerolla :)

Ja jos nyt sitten tosiaan alan valmistumisen jälkeen tehäkin perhepäivähoitajan työtä enkä mene päiväkotiin töihin niin senkin puoleen se opiskelu vois olla parempi saaha loppuun ennen vauvaa. Sit sais olla kotona lapsen/lasten kanssa, vaik alottaiskin työt.

Alustavasti ollaan puhuttu, että meijän lapsiluku on täys sitten kun on 3lasta, mie haluaisin 4-5lasta, mutta mies on ainakin nyt sitä mieltä, että kolme riittää hänelle. Kun vaan nyt sais sen ensimmäisenkin alulle, tovi ois vielä odoteltava.

Vierailija
4/21 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa minäkin tähän pinkkaan ilmottaudun..

Oon ite vm.82 ja mies vm.81. Korkeakoulu tuli juuri suoritettua ja nyt työelämässä uraputkessa. :) Oon tässä itsekseni mietiskellyt, et 2010 voisi olla hyvä vuosi vauvalle, ikääkin on sitten jo melkein 28 vuotta, joten eiköhän se ole jo aikakin.

Vierailija
5/21 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans vähän sama ,että pitäisi saada opiskelut akateemisesi päätökseen:)ennen kuin alkaisi pikkusta yrittämään..Iltapäivällä, kun ajeltiin kotia meidän tyttö autossa taas vihjaili sisaresta..Se meinasi ostaa siis sellasen kaupasta!:)Hellyyttävää..!

Mutta molemmat ollaan melkein joka päivä asiasta jo puhuttu..:)Ja siitä,että tosiaan loppu vuonna 2009 tai heti alku vuodesta 2010 alettaisiin yrittämään ja mä heivaisin kuparikierukan mäkeen:)..

Laitoinkohan jo,mä siis 83 ja ukko 80 ja tytär 05:)

Vierailija
6/21 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kertaa kirjoittelen palstalle. Oon aina silloin tällöin käynyt vähän kurkkailemassa keskusteluita.

Vauvahaaveet ovat heränneet ja ehkä 2010 voisi olla sopiva ajankohta, tarttee vielä hieman kypsyttelyaikaa :).

Mikä teidän muiden tilanne työrintamalla on? Itse olen tällä hetkellä pätkätöissä ja huolestuttaakin se, että jos ei ole vakituista duunia kun jää mammalomalle. Huoliiko kukaan duuniin " tuoretta äippää" ? Kokemuksia tai mietteitä?

Vierailija
7/21 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut vakinaistettiin juuri, et siinä mielessä uskailtais suunnitella junioria vaikka aikaisemminkin, mutta itsestä tuntuu, että on ihan kiva olla tällä hetkellä töissä ja koittaa päästä eteenpäin.

Vierailija
8/21 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sara_2008

Miulla ei tuosta töihin otosta omakohtaista kokemusta ole, koska opiskelen vielä, mutta yksi ystäväni sai vauvan sillain, että oli pätkätöissä ennen sitä. Ja vauvan sitten hieman kasvettua tämä ystäväni palasi työelämään ja kaksi ekaa työpaikkaa meni sivu suun, täysin varmaks ei voi osottaa, et syy olisi ollut äitiys, mutta näin ystäväni epäili, kolmannesta paikasta sai sitten kuitenkin töitä ja nyt tässä ihan lähiaikoina paikka vakinaistettiin.

Vierailija
9/21 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset tuos katselee muumia joten karkasin koneelle;) meillä yritys alkaa aikaisintaan huhtikuussa 2009...riippuu aika paljon miten talo valmistuu yms. minä olen muuten kanssa pätkä työläinen ja palasin työelämään kun lapset oli 10kk ja 2v1kk. eli minä sain ainakin hyvin töitä vaik kaks pientä lasta=) lapset nyt siis tyttö 2v2kk ja poika 3v5kk.

Vierailija
10/21 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tosiaan vielä vuosi jäljellä koulua, mutta teen oman alan töitä (just samoja, joita teen valmistumisen jälkeenkin melkein samalla palkalla) lomilla, iltaisin ja viikonloppuisin. Mun alalla on sen verran hyvä työtilanne (ainakin vielä), että uskoisin saavani helposti töitä vauvaloman jälkeenkin. Tai nyt alko kyllä pelottamaan, ku asiaa tarkemmin miettii, taaperothan on niin usein kipeitä ja yleensä se on äiti, joka jää töistä pois. Kuka sellaista haluaa palkata¿ Mutta vakkaripaikkaa en kyllä uskalla jäädä odottamaan, sitähän on kohta 40v, jos kaikki pitää olla valmiina ennen vauvaa.

Tänään hain uusista pillereistä reseptin, Yasmineista olin niin kiukkuinen. 12 liuskaa oli kirjoitettu, ne aion vielä syödä, sen jälkeen saa ehkäisy jäädä! Toisaalta hirveen pitkä aika, toisaalta sehän on ihan kohta, apua, onkohan meistä vielä kymmeneen vuoteen vanhemmiksi (no, miehen mielestä vastaus on ihan selvä, ei tietenkään olla vielä vuoden päästä valmiita ehkäisyttömään elämään).

Vierailija
11/21 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meil kans mies jarruttelee mut jos hyvin sattuu ehkäisy saattais jäädä pois jo vuoden päästä tammikuussa...silloin kyl vauva saattais syntyy jo 2009 mut eihän tuo olis ainakaan MINUSTA niin vaarallista;)

nyt laittamaan lapset päiväunille ja vois vaik itsekkin nukkuu pienet tirsat=)

t: äiti 26v, poika 3v5kk ja tyttö 2v2kk (+isi 29v ja koira 7v)

Vierailija
12/21 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oisko meidän virallinen kutsuma sitten 2010 haaveet (mamiko sen oli laittanut:)??

ois kiva pitää yhteyttä täällä näin ja kokoontua..pianhan tää aika aina meneekin?eiks?

vois olla kiva joku listaus, jossa ois vähän itsestä, perheestä, ikää ja haaveesta ja milloin mahd. yritys..??Oisko siinä ideaa??:)Meil oli silloisissa 2005 haaveilijoissa sellanen.Tosin, mä olen niin käsi näiden hienojen listauksien kanssa, johon sais kaikkia vähän muotoiluakin..että..osaisko joku?:)

krisse

Vierailija
13/21 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tota listausta mut en itsekkään ole haka siinä joten heti kun löytyy halukas niin hommiin vaan=)

Vierailija
14/21 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas on tilanne että toisesta lapsesta voi haaveilla aikaisintaan 2011, jolloin saan opiskelut päätökseen. En malttaisi odottaa, mutta pakko. Joka päivä kuitenkin jo suunnitellaan elämää uuden vauvan kanssa. :)

Vierailija
15/21 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvää kannattaa kuitenkin odottaa=)

Vierailija
16/21 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei millään malttaisi... tuntuu että kaikille on vauva tulossa. :) Mutta ehtiipähän ainakin valmistautua kunnolla ajatukseen, esikoisen vauva-ajasta on kuitenkin jo kolme vuotta.

Vierailija
17/21 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin minäkin liittyä tähän ketjuun. Itsellä ikää kohta 25, avomiehelle tulee parin viikon päästä 28 täyteen. Mulla on ollut kova vauvakuume jo vuoden ajan, mutta mies ei ole vielä valmis perheenlisäykseen.

Valmistun keväällä 2009 ja vuoden päästä ois näillä näkymin tarkoitus jättää ehkäisy pois (epäilen kyllä miehen valmiutta silloinkaan...). Mulla vaan on PCOS, joten vauvanteko vie luultavammin vähän pidemmän aikaa, haaveissa vuoden 2010 vauva.

Toisaalta pitkä aika tositoimiin, mutta toisaalta tuntuu hurjalta, että jo ensi vuonna saatan olla raskaana...

Vierailija
18/21 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohdin tuossa aiemmin kirjoittaa et minä olen 26v ja mies 29v=)

Vierailija
19/21 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis 20 ja mies on 29-vuotias.

Vierailija
20/21 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä laittelin kans pinoa viime vuonna 2010 haaveilijoille, mutta sitten se jäi..Haaveilijat hiipui;/Toivottavasti me jaksettais pysyä kasassa!Kiva, kun olet aloittanut siis pinon meille kaukaisuuteen haaveileville!:)

Meillä on kohta 3-vuotias tytär , täyttää helmikuussa. Ollaan jutskailtu jo toisesta ja oikeastaan molemmat on ajatuksille antaneet siipiä.Molemmat kuitenkin opiskellaan vielä ja valmistutaan molemmat 2010, jolloin ajateltiin että voitaisiin yritystä laittaa käyntiin pikku kakkosesta.

Minä olen kohta 25v. ja mies täyttää kohta 28v. ja asutaan Pirkanmaalla.

Olis kiva jos vois vähän tavallaan enempikin kertoa perheistämme tms. ja laittaa jotakin listää, koska mahd. yritys alkaa tms. ???:)

Krisse