Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka hyvä vaihtoehto mielestäsi on jäädä vapaaehtoisesti lapsettomaksi?

Vierailija
02.01.2008 |

Olisitko itse voinut valita niin? Tai mietitkö tällä hetkellä, että kannattaako lapsia todella tehdä tähän aika karuun ja ylikansoitettuun maailmaan?

Vai onko se aina ollut itsestäänselvää, että lapsia on vaan saatava?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä vaikea kuvitella, että kukaan, joka ei halua lapsia, hankkisi niitä silti tieten tahtoen. Vahinkojahan sattuu monille.

Vierailija
42/49 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olisinko koskan halunnut lasta jos se ei olisi tullut noin vain.

Aion yrittää adoptiota tulevaisuudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei ole koskaan ollut vaihtoehto.

Jollekkin toiselle varmaan sopii valittu lapsettomuus, minulle lapsettomuus olisi ollut hirveä paikka ja olisin varmasti adoptoinut lapsia.

Vierailija
44/49 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtoehtona. Maailmassa on todellakkin jo liikaa ihmisiä ja minusta on outoa miten moni pitää omiaan/suomalaisia geenejä jotenkin erityisen oikeutetuimpina jatkettavina?

On myös hyvä, että olet tavannut samoin ajattelevan ihmisen.

Vierailija
45/49 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajattelette vain ympäristön tilaa, kun päätätte jäädä lapsettomiksi, niin epäilenpä, että todellinen syy löytyy jostain muualta. Synnytyspelosta? Lapsen sitovuudesta ja vaativuudesta? Totutun elämäntavan menetyksen pelosta? Tms?

En missään tapauksessa halunnut jäädä lapsettomaksi. Lasteni kanssa olen elänyt kaikista tunnekylläisimmät vuoteni. Suvun lapsettomat ovat huonona esimerkkinä siitä miten elämä ei luista enää 50-60 vuotiaana, kun on aikoinaan valinnut lapsettomuuden. Heitä yhdistävät tietyt piirteet :(

Vierailija
46/49 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

väestönräjähdyksellä ja ympäristönsuojelulla. Pelkäsin kyllä itse räjähtäväni synnytyksessä... Sitten vauvakuumeni kasvoi isommaksi kuin pelkoni. Synnytys meni ihan hyvin ensikertalaiselta 8 tunnissa. Kummasti mieleni muuttui raskausaikana ja hormonit? tekivät minusta ihan uuden rohkeamman ihmisen. Harkitsin kyllä sektiotakin aikani...

Vierailija
47/49 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

länsimaiden ihmisiä. Länsimainen uusliberalistinen elämäntapa on maapallon tuho.

Vierailija
48/49 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitä huijataan ensiksi opiskelemaan liian kauan ja sitten vielä jäämään lapsettomiksi.

Nimim. " Oppineita naisia"

Vierailija
49/49 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaaehtoisesti lapsettomiksi, mulla on ystäväpiirissä jopa 3 tällaista naista! mulla on itsellä yksi lapsi mutta en halua enempää joten ymmärrän vallan hyvin niitä joita tämä homma ei houkuttele ollenkaan - olen kokenut itse äitinä olemisen erittäin sitovana, tottakai se oma lapsi on silti tärkein asia mutta enempää en halua.