Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka hyvä vaihtoehto mielestäsi on jäädä vapaaehtoisesti lapsettomaksi?

Vierailija
02.01.2008 |

Olisitko itse voinut valita niin? Tai mietitkö tällä hetkellä, että kannattaako lapsia todella tehdä tähän aika karuun ja ylikansoitettuun maailmaan?

Vai onko se aina ollut itsestäänselvää, että lapsia on vaan saatava?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jos ihminen tuntee että pystyy elämään ilman lapsia, niin ei kannata tehdä lapsia vain siksi että muillakin on. itse en luultavasti tee koskaan lapsia. ikää nyt 32v.

Vierailija
2/49 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ei olisi sopinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ainakin lapset ovat parasta mitä elämä on antanut. En voisi kuvitella elämää ilman lapsia.

Vierailija
4/49 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kaksi adoptoitua lasta ja hyvä näin. Paljosta olisin jäänyt paitsi ilman lapsia.

Vierailija
5/49 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen tämän parhaaksi tavaksi elää.

Vierailija
6/49 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paljon pohtinut mahdollista suvunjatkamista. Tällä hetkellä tuntuu siltä, että koska mulla ei ole mitään suuria intohimoja lasten saamiseen/hankkimiseen - eikä varsinkaan synnyttämiseen - , on mahdollista että mulla ei koskaan ole lapsia. Olen huolissani maailman tilasta, ympäristöstä ja liikakansoituksesta. En koe että tähän maailmaan lasteni syntyminen olisi suurikaan siunaus. Adoptointia olen miettinyt myös paljon. Ja ikää mulla vajaa 30 vee.

Vierailija
7/49 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta en tunne ihmista (varmaankin heita on) joka olisi katunut lapsen saamista. itse en olisi ilman lasta, miehesta luopuisen ennemminkin. siis meilla tosiaan vain yksi lapsi ja elama helppoa.

Vierailija
8/49 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä se autuus edessä vuonna 2024-2025

Vierailija
9/49 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maailma niin ylikansoitettu ole, ei varsinkaan Suomi .Ei neekerit tänne kuitenkaan tule, vaikka olisi autio maa.

Vierailija
10/49 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole tarvetta jatkaa tätä meidän sukuamme enää yhtään.

Vierailija
11/49 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi pitäisi lapsia tehdä, jos ei itse koe siihen minkäänlaista tarvetta?!

Vierailija
12/49 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

13

Vierailija
13/49 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siltikään en halua itselle lapsia. :)

Vierailija
14/49 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ehkä tekisi lainkaan lapsia jos nyt olisin yhtä järkevä (:D) kuin nyt. Yksi lapsi on, enempää ei tule.

Vierailija
15/49 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiahan voi saada ekologisesti kestävälläkin tavalla enemmän kuin tuon yhden (biologisen). Sijaisperheistä on aina pulaa!

Vierailija
16/49 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. kukaan ei sano suoraan niille, jotka eivät halua hankkia lapsia, että he eivät ole tilanteessa jossa voisivat arvioida menetystä/saavutettua etua järkevästi.

Mitenkään ei voi käsittää lasten tuomaa iloa ja onnea ja elämänsisältöä jos niitä ei itse hanki. Itse ajattelin että en koskaan halua, mutta onneksi mieleni muuttui ja nut on lapsia.

Se on kuin joku peräkammarinpoika, joka ei koskaan ole ollut ulkomailla sanoisi että en aio matkustaa koskaan ulkomaille. Ei se voi tietää miltä tuntuu ensimmäinen lämmin tuulahdus kun astuu koneesta ulos tms. vaikka olisi kuinka nähnyt toisten lomavideoita ja kaukaisia maita elokuvissa..

Vierailija
17/49 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kaava kun ei kaikille sovi.... Onneksi me tiedostamme sen nyt kun ei ole tullut lapsia vielä hankittua. :) Yhdessä ollaan oltu noin 15 vuotta ja hyvin onneksi menee kaksin.

Vierailija
18/49 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin itsekin luulin, kunnes sain lapsia.

21

Vierailija
19/49 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain menettää, valitsi miten tahansa. Onneksi Suomessa voi valita haluaako synnyttää uusia ihmisiä vai ei.

Vierailija
20/49 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Noin itsekin luulin, kunnes sain lapsia.

21

Sinä et ole tehnyt päätöstä vapaaehtoisesta lapsettomuudesta.