Hoitolapseni ei halua lähteä hoidosta kotiin.
Olen perhepäivähoitaja ja eräs lapsi on ollut minulla 9kk iästä lähtien, on nyt 1,5v. Nykyään juoksee karkuun, kun isä (pääsääntöinen hakija) tulee hakemaan, huutaa ja itkee.
Mielenkiinnolla kokeiltiin vanhempien kanssa, miten käy jos hakija onkin äiti, ja sama juttu.
Lapsi on vanhempien ainoa, ja hyvin hellitetelty (lue lellitty) ja rakastettu selvästikin, mutta jokin tässä yhtälössä mättää kovastikin.
Lapsi ei koskaan ole itkenyt jäädessään hoitoon, ei edes silloin pienenpänä, ja nyt olen huomannut vanhempien ahdistukseen siitä, miten lapsi itkee kotiinlähtöään, ei hoitoon tuloaan.
Onko tässä perheessä jokin vialla, vaikka mikään muu ei todellakaan anna minkäänlaista vihjettä siihen. Lapsi on vanhempien ja koko suvun silmäterä ja todellakin hyvin pidetty.
Kommentit (64)
Minulla on 3v sitten suoritettu perhepäivähoitajan ammattitutkinto.
Siinä ensimmäinen jakso ja näyttötutkinto piti sisällään päivähoitolakia ja lastensuojelulakia. Rikon lakia jos en kerro eteenpäin huoltani ja epäilyjäni. Se koskee aivan kaikkia meitä!
että rikot lakia, jos laulat asioita ympäriinsä? Kai teille koulutuksessa selvitettiin myös vaitiolovelvollisuus ja mitä se oikeasti tarkoittaa?
Rikon lakia jos en kerro eteenpäin huoltani ja epäilyjäni. Se koskee aivan kaikkia meitä!
Vaitiolovelvollisuutta täällä ei kuitenkaan kukaan ole rikkonut. 30
Vaitiolovelvollisuutta täällä ei kuitenkaan kukaan ole rikkonut. 30
Siks toisekseen: jos ap:tä huolestuttaa, eiköhän oikea osoite epäilyksilleen olisi joku aivan muu paikka kuin tämä av-palsta?
Olen perhepäivähoitaja ja eräs lapsi on ollut minulla 9kk iästä lähtien, on nyt 1,5v. Nykyään juoksee karkuun, kun isä (pääsääntöinen hakija) tulee hakemaan, huutaa ja itkee.
Mielenkiinnolla kokeiltiin vanhempien kanssa, miten käy jos hakija onkin äiti, ja sama juttu.
Lapsi on vanhempien ainoa, ja hyvin hellitetelty (lue lellitty) ja rakastettu selvästikin, mutta jokin tässä yhtälössä mättää kovastikin.Lapsi ei koskaan ole itkenyt jäädessään hoitoon, ei edes silloin pienenpänä, ja nyt olen huomannut vanhempien ahdistukseen siitä, miten lapsi itkee kotiinlähtöään, ei hoitoon tuloaan.
Onko tässä perheessä jokin vialla, vaikka mikään muu ei todellakaan anna minkäänlaista vihjettä siihen. Lapsi on vanhempien ja koko suvun silmäterä ja todellakin hyvin pidetty.
eikä kummallakaan ole ollut ikinä epäselvää, ketkä vanhemmat ovat. Et todellakaan tiedä, mistä puhut.
Vaikka lapsi olisi hoidossa, suhde vanhempiin on erilainen kuin hoitajiin. Vanhempien ja lasten välillä on sellaista rakkautta, jota hoitajien ja lasten välillä ei ole, vaikka toisistaan kovasti pitäisivätkin. Pienikin lapsi tuntee ja tietää eron.
tuon ikäinen pitää vanhempinaan niitä, keiltä saa hoivaa suurimman osan päivästä. Ja se olet sinä!
epäilysi poliisille, lapsihan selvästi pelkää vanhempiaan! Hoida nyt vaan velvollisuutesi niin saadaan tuollaisilta vanhemmilta lapsi pois. Nyt se luuri kauniiseen käteen ja soitto poliisille!!
Meillä on lapsi ollut 10 kk kun meni hoitoon.
Aamusin menny innolla leikkiin mukaan.
Päivällä joskus harmittaa jättää leikit kesken (siis isompana).
Koitan ymmärtää tätä perhettä mm. sillä että on ainoa lapsi ja kaverit jää sinne hoitoon. Ja se harmittaa pientä! Eikö saisi?
Käsittääkseni väkivaltaa kohdannut lapsi on MUUTENKIN syrjäänvetäytyvä ja hiljanen?! Ei niin että reagoi vanhempiin ainoastaan. Se on ihan uhmaa. Tässä on sitten hyvä sysätä vanhemmille jotain ihan ihmeellistä päälle.
Suosittelen voimakkaasti että hankit JOTAIN koulutusta!
Mielestäni lapsi vaan selvästi osoittaa vanhempiinsa luottamuksen ja kiintymyksen kun laittaa vastaan; tässä kohtaa jokkut unohtaa että toinen lapsi vaan istuu lattialle eikä pue, toinen karjuu ja kolmas itkee.
Kyllä tollanen vuoden ikänen muistaa vanhempansa. Ja mitä tulee hoitoaikaan niin sielä lapsi muutenkin nukkuu päiväunia eli ei ole sitä koko aikaa hereellä, siten vanhemmalla on miltei sama aika kotona jos lapsi nukahtaa kasilta tai jälkeen, herää yöllä jne. Plus viikonloput, lomat, vapaat, sairastelut..
Mua inhottaa miten te jokkut edes kehtaatte väittää että hoitaja olisi enempi aikaa lapsen kanssa -viikossa 40 h.
En minäkään ole töissä enempää kuin kotona! :(
Hoitolapseni ovat siitä 50h kanssani. Eli erotus 118h.
Tuosta 118h nukkuvat yöunia n.70h.
Näkevät siis vanhempiaan (ovat hereillä) 48 tuntia viikossa.
Hoitaja vai vanhemmat näkevät lasta enemmän?
Hurjalta kuulostaa! Minkä ikäiset lapset?
Hoitolapseni ovat siitä 50h kanssani. Eli erotus 118h.
Tuosta 118h nukkuvat yöunia n.70h.
Näkevät siis vanhempiaan (ovat hereillä) 48 tuntia viikossa.
Hoitaja vai vanhemmat näkevät lasta enemmän?
Toisen hoitopäivä on 10h ja toisen 9h45min.
Hoidossa myös 2x 3v, heidän hoitopäivänsä ovat inhimillisemmät
max. 9h. T. 38
Eroahdistuksesta kärsivä lapsi ei paljoakaan nuku.
Usein ottaa 15min unet jotta jaksaa taas itkeä. T. 38
Eipä sitten ihme, jos kiukuttelevat vanhempien hakiessa.
Eroahdistuksesta kärsivä lapsi ei paljoakaan nuku.
Usein ottaa 15min unet jotta jaksaa taas itkeä. T. 38
keskustelee epäilyksistään ja ajatuksistaan ohjaajansa kanssa.
sen verran tietämättömältä vaikuttaa lasten kehitysvaiheista. Eikä huomioi sitäkään, että lapsetkin on yksilöitä. Kaikki eivät mahdu samaan muottiin.