Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sähkötupakan haju?

Vierailija
26.01.2014 |

Epäilen, että lapseni kaverilla oon sähkötupakkaa, aikaisemmin haisi tupakalta mutta nyt on ilmeisesti vaihtanut ainetta. Haiseeko sähkötupakka jollekin?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 18:22"]

Minä poltan nikotiinitonta sähkötupakkaa.

[/quote]

Tuskin sentään, mutta jos todella, niin kannattaisi painaa nappia ja tyytyä höyryttelemään. Millä oikein saat sen syttymään?

Ja ei se makuaineiden haju tosiaankaan liimaudu mihinkään kuten palaneen röökin haju. Leijuu ilmassa korkeintaan pari hassua minuuttia ja on lähtenyt hengityksestä suunnilleen ensimmäisellä keuhkollisella puhdasta ilmaa.

Vierailija
2/46 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa jos sähkötupakkaa polttaa jossa on nikotiinia tarttuuko savun haju vaatteisiin tai hengitykseen ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 23:47"]Minua kiinnostaa jos sähkötupakkaa polttaa jossa on nikotiinia tarttuuko savun haju vaatteisiin tai hengitykseen ?

[/quote]
No ei. Mistä tarttuisi kun siinä ei savua ole?

Vierailija
4/46 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkötupakan käyttäjät ilmeisesti kuvittelevät, että se ällöttävä löyhkähöyry ei haise eikä haju tartu. Kyllä se vaan haisee ja hajukin tarttuu, kuten kaikki hajut, tosin ei yhtä voimakkaasti kuin perinteisestä tupakasta.

Vierailija
5/46 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se puhdasta vesihöyryä ole, vaan siinä on mukana sitä savustinainetta, joka taas vaihtelee. Glyseriini taisi olla yksi niistä. Ei vesihöyryterveellistä, muttei täysin vaaratontakaan. Sitä tutkitaan paraikaa.

Vierailija
6/46 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 05:50"]

Ei se puhdasta vesihöyryä ole, vaan siinä on mukana sitä savustinainetta, joka taas vaihtelee. Glyseriini taisi olla yksi niistä. Ei vesihöyryterveellistä, muttei täysin vaaratontakaan. Sitä tutkitaan paraikaa.

[/quote]

Luulen että tupakkayhtiöt ja nikotiinituotteiden valmistajat on tutkineet jo sitä aika paljon. Juuri oli lehdessä nicoreten valmistaja kertomassa, että heidän tuotteiden myynti on lähtenyt selvään laskuun sähkötupakan takia ja sama koskee varmasti tupakkayhtiöitä.

Eiköhän molempien laboratoriot ole sitä aika tarkasti syynänneet jos löytyisi jotain vaarallista, niin pääsisi tiedottamaan, mutta ei ole tainnut löytyä ainakaa vielä, koska aika hiljaista on ollut.

Vierailija
7/46 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on varma vaikka tutkimuksen tekisi kuka, niin sitä ei koskaan julkaista jos sieltä ei löydy jotain vaarallista/haitallista.

Ei kukaan taho voi sanoa, että sähkötupakka on turvallinen vaihtoehto koska siinä kumminkin on nikotiinia joka on riippuvuutta aihettava aine. Harvempi kumminkaan nikotiinittomia nesteitä poltaa, jotkut toki niin kuin tässäkin ketjussa on kerrottu.

Se että kertoisi sen olevan turvallinen vaihtoehto, olisi vaan kannustus lapsille/nuorille hommata itsensä nikotiiniriippuvuuteen ja sitä myötä monikin päätyisi tavallisen tupakan pariin.

Vierailija
8/46 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 04:24"]

Sähkötupakan käyttäjät ilmeisesti kuvittelevät, että se ällöttävä löyhkähöyry ei haise eikä haju tartu. Kyllä se vaan haisee ja hajukin tarttuu, kuten kaikki hajut, tosin ei yhtä voimakkaasti kuin perinteisestä tupakasta.

[/quote] Kuinka monta sahkotupakkaa olet polttanut? Mina poltan lentokoneessakin eika edes vierustoveri ole haistanut mitaan. Perunankeittovedestakin tulee enemman hajua kuin sahkotupakasta.

Vierailija
9/46 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 06:16"]

[/quote] Kuinka monta sahkotupakkaa olet polttanut? Mina poltan lentokoneessakin eika edes vierustoveri ole haistanut mitaan. Perunankeittovedestakin tulee enemman hajua kuin sahkotupakasta.

[/quote]

Vaimo valitti samaa, että haisee ja koti "menee pilalle". Hän tosiaan haistaa sen 100m päästä kun näkee, että poltan sitä, mutta jos hän ei näe niin hän ei möyskään haista mitään. Polttelin makuuhuoneessa kun katselin telkkaria ja hän tuli 10min. päästä nukkumaan, mutta ei mainnut mitään hajusta. Eli ei siitä mitään hajua jää.

Vierailija
10/46 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 06:16"]

[/quote]Mä olen yli 3v höyrytelle, ja kyllä mun sähkötupakka ainakin tuoksuu, tuoksu riippuu siitä, mitä siinä höyryttelee.

ohis

Vierailija
11/46 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahemmat hajut jaa kun pureskelee nikotiinipurkkaa.

Vierailija
12/46 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olen 15v ja en saisi vetää sähkötupakkaa mutta kun tyhmä olen nii haluan vaa tietää tarttuuko se haju ? :)

Vierailija
13/46 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 06:27"]

Mä olen yli 3v höyrytelle, ja kyllä mun sähkötupakka ainakin tuoksuu, tuoksu riippuu siitä, mitä siinä höyryttelee.

ohis

[/quote]

Kyllä höyry tottakai tuoksuu kun heti haistaa, mutta se ei jää leijumaan/haisemaan samalla tavalla kun tupakansavu vaan haihtuu hetkessä. Moni höyry ei edes haise epämielyttävälle kuten tupankansavu vaan ihan hyvälle.

Vierailija
14/46 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se esanssinkäry aika komea on. Itsellä käy se välillä jopa kurkkuun, olen siis passiivinen polttaja...
Ja leijuu se ilmassa jonkin aikaa, riippuu myös kauanko yhdessä paikassa höyryttelee.

Vaan ilmeisesti niitä on sitten myös hajuttomia ja mauttomia.

Vierailija
15/46 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 06:25"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 06:16"]

[/quote]

Vaimo valitti samaa, että haisee ja koti "menee pilalle". Hän tosiaan haistaa sen 100m päästä kun näkee, että poltan sitä, mutta jos hän ei näe niin hän ei möyskään haista mitään. Polttelin makuuhuoneessa kun katselin telkkaria ja hän tuli 10min. päästä nukkumaan, mutta ei mainnut mitään hajusta. Eli ei siitä mitään hajua jää.
[/quote]
Meillä mies polttaa sisälläkin sähkötupakkaa. Se haisee ihan pienen hetken ja vain jos olen lähellä sitä höyryä. Eli ei siitä sitä hajua jää, se on ihan totta :)

Vierailija
16/46 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne sähkötupakatkaan ehkä niin turvallisia ole, mitä ihmiset uskovat. Koko ajan tulee uusia tutkimuksia ja löydöksiä. Tässä yksi linkki https://www.sciencenews.org/article/health-risks-e-cigarettes-emerge

Vierailija
17/46 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:50"]

Ei ne sähkötupakatkaan ehkä niin turvallisia ole, mitä ihmiset uskovat. Koko ajan tulee uusia tutkimuksia ja löydöksiä. Tässä yksi linkki https://www.sciencenews.org/article/health-risks-e-cigarettes-emerge

[/quote]En mäkään usko, että vaarattomia, mutta halua uskoa, että vähemmän vaarallisia, mitä tavallinen tupakka.

Vierailija
18/46 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autossa, jossa on poltettu sisällä paljon sähkötupakkaa, on ikkunoiden sisäpinnassa sellainen rasvainen kerros. Varmaan sitä glyseriiniä ja muita pienhiukkasia. Epäilemättä sama kerros on keuhkoissa/verenkierrossa myös. 

Vierailija
19/46 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta haluaisin vaan tietää että tarttuko se savu mitä puhallellaan tarttuuko haju vaatteisiin ja rupeaako hengitys haiseen

Vierailija
20/46 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 22:40"]Mutta haluaisin vaan tietää että tarttuko se savu mitä puhallellaan tarttuuko haju vaatteisiin ja rupeaako hengitys haiseen

[/quote]
Ei. Eikö tuolla vastaus oo tullu jo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän