Saalittavaa todella kutsua vaimoaan " aidiksi" . Se jota aidiksi kutsutaan on myos aika yksinkertainen nainen!! Saalittava tapaus koko perhe.
Kommentit (15)
No henkilö josta puhun on aika tyhmä mieheksi ja ei vaimossakaan ole hurraamista =). Parempi tossun alla kuim taivasalla!
jos et ymmärrä, että eri alueilla ja suvuilla on erilaiset puhetavat.
" Äidiksi" , " isäksi" , " emännäksi" yms. kutsuminen on täysin sidonnainen noihin asioihin. Ja siihen, missä määrin mies haluaa korostaa perheellisyyttään muille.
Meillä mies ei nimitä minua äidiksi kuin korkeintaan lapsille puhuessaan, mutta voisin oikein hyvin hyväksyä sellaisenkin puhuttelumuodon.
Mutta tietysti asia erikseen ovat sellaiset miehet, joille perhe ja lapset ovat kiviriippa, joiden olemassaoloa ei kehtaa tunnustaa, saati mainostaa....
joka on sanonut vaimoaan " meidän mammaksi" ja hän ilmoitti joulun alla " mammalle" vaihtavansa tämän puolet nuorempaan...
Vierailija:
joka on sanonut vaimoaan " meidän mammaksi" ja hän ilmoitti joulun alla " mammalle" vaihtavansa tämän puolet nuorempaan...
Eikö se myös ole paljon kauniimpi, hoikempi ja varmaa vielä lapsetonkin, että on oikein piukat paikat jne.
Kerrohan ap ikäsi, koulutustasosi, lastesi lukumäärä ja mielellään sekin, miten pitkään olet ollut naimisissa.
Tulee nimittäin hakematta mieleen, että olet aika nuori ja itsetuntosi ja naiseutesi on kiinni aika pienistä jutuista. Jos seksi ja rakkaus lentää sinusta avioliitosta ulos sillä sekunnilla, kun mies sattuu kutsumaan sinua äidiksi, niin sääliksi käy.
ja aika paljon elämää nähnyt, ja olen kyllä tismalleen samaa mieltä kuin ap. Ei ole suhteessa enää kaikki ihan kohdallaan!
itse en ainankaan koskaan kutsuisi miestäni isäksi, eikä todellakaan mieheni kutsu minua äidiksi.
kun puhutaan lapsille on se ihan eri asia.
Ei voisi parempaa parisuhdetta olla. Ja äidiksi ja isiksi ollaan toisiamme sanottu jo monet vuodet.
saatan sanoa, että " meidän isä meni lasten kanssa...." Eli korostan sitä, että mies + lapset.
En voisi edes kuvitella kutsuvani omaa aviomiestäni " isäksi" ? Ajattelepas tuota?T. ap
Eräs työkaverini tekee näin ja mulla nousee aina karvat pystyyn sen kuullessani. Alkuaikoina ihmettelin kovasti, kun tämä yli 50 vuotias rouva on niin paljon isänsä kanssa tekemisissä. " Meidän iskä laittoi eilen jouluvalot ulos. " Meidän iskä sitä ja tätä... Kunnes tajusin, että kyse on aviomiehestä! Tämä rouva ei ole mikään tyhmä, mutta tällainen puhetyyli saa hänet kyllä siltä kuulostamaan.
On erittäin typerän kuuloista jos aikuinen aikuiselle puhuttaessa sanoo miestään isiksi tai vaimoaan äidiksi.
Täysin eri asia on jos puhuu lapsille äidistä tai isistä. Jos sanoo lapsille vaikka " mennään katsomaan missä isi on" tmv. Mutta jos esim. työpaikalla joku kutsuu vaimoaan äidiksi tyyliin " äiti pyysi tuomaan kaupasta.." , antaa se jotenkin tyhmän kuvan ihmisestä.
voidaan sanoa, että " kysy isältä/äidiltä" tms. mutta kyllä se on parisuhteen kuolema, kun mies rupeaa muille puhumaan " meidän mammasta/äidistä) tai toisinpäin...