Miten saan siskoni haluamaan lasta!?! ;o)
(älkää ottako tätä viestiä liian vakavasti)
Minulla siis kaksoissisko, jolla ei ole vielä lapsia. Olemme nyt 27 vuotiaita ja minulla on kolme lasta. Hän on seurustellut avosiippansa kanssa 6 vuotta ja opiskelut ovat ohi. Vakkari duuni ja ihan hyvä palkka.
Haluisin niin paljon siskolleni jo lapsia, mutta pelkään, että hän ei koskaan tunne hetkeä oikeaksi. AIna löytyy uusia syitä lykätä lasten tekoa. Olisi ihanaa kun oltais molemmat samassa elämäntilantessa ja lapsemme voisivat kasvaa samaan aikaan isoiksi...
Itsekästä ajattelua, tiedän, mutten voi itselleni mitään.
Kommentit (32)
että kun oikein moukkamaisesti käyttäydyt näin tärkeässä asiassa, se lähentää teitä?? Millä logiikalla?
ei ole SINUN tehtäväsi päättää SISKOSI elämän kulusta. siskollasi voi olla todella erilaiset elämänarvot! ehkä siskosi ajattelee, ettei halua tehdä samaa virhettä kuin oma siskonsa (eli sinä), ja hankkii ensin uran, sitten ehkä ne siunatut lapset?
Just viime viikolla kun olimme siiderillä, otti siskoni asian itse puheeksi. Seurueessa oli myös toinen läheinen ystävämme joka myös lapseton. Itse en siis aloittanut aihetta, enkä edes udellut mitään koko lapsi-keskustelun aikana!
Kyllä siskonikin puhuu MINULLE lapsista ja perheen perustamisesta, jopa ehkä enemmän, kuin mitä minä " utelen" (tosiaan sen pari kertaa vuodessa!)
En ole tyhmä, tiedän, etten voi asiaan vaikuttaa ja se on täysin siskoni ja hänen miehensä asia hankkivatko lapsia ollenkaan, mutta eihän se sitä estä, etteikö mua asia kiinnostais. Tekevät jos tekevät, se on heistä kiinni.
-ap
Miten niin virhe? Mistä olet saanut kuvan, että minä olisin tehnyt jonkun virheen? Ennen kuin sain lapseni, minulla oli jo koulutus ja vakituinen työpaikka. Elämä oli siinä suhteessa tasapainossa ja lapset olivat toivottuja.
-ap
olet koko ihminen yhtä suurta virhettä... Ja tasapainosta en puhuisi kyllä yhtään mitään.
miksi niiden serkusten pitäisi olla exakt samanikäisiä. Minun veljeni lapsella ja omalla esikoisellani on 10 vuoden ikäero, eikä se silti vaikuta mihinkään läheisyyteen. Ei minun ja veljeni eikä serkusten.
" Älkää ottako tätä liian tosissanne" tms.
On se kumma kun myssy kiristää niin maan perusteellisen lujaa.
Kuulostaa vähän siltä, että sinulla ei hirveästi läheisiä ystäviä ole ja että olet siskostasi riippuvainen. Mikset anna hänen elää omaa elämäänsä haluamallaan tavalla ja koita sen sijaan tutustua ihmisiin joilla on lapsia ja joiden kanssa voit vaihtaa kokemuksia ja tehdä yhdessä asioita.
ainakin pahasti läheisriippuvainen hän on. Mä en usko, että jokainen ihminen, oli sitten mies tai nainen, jolla ei ole lapsia, kärsisi lapsettomuudesta. Kaikki ei vaan yksinkertaisesti halua niitä. ja minusta on niin paljon rohkeampaa olla sitten tekemättä niitä.
Ja sitä paitsi " nämä sisarukset" ovat vielä kovin nuoria. 27 ja jo kolme lasta....
Miksi otatte niin vakavasti tämän, kun nimen omaan aloituksessa sanottiin että, älkää ottako liian vakavasti?
On se kumma jos ei saa edes toivoa siskon saavan lapsia!
Toitotatte että se on siskon ja miehensä asia, totta kai on, mutta kyllä toivoa saa!
vaan saanut kaksi lasta tismalleen heti kun halusin, mutta pidän kyllä ap:ta oikein supermoukkana noiden jatkoselitystensä pohjalta. Itsekeskeinen ja sivistymätön moukka - näin ihan ilman vakavasti ottamisia.
Kovasti tosissasi tunnut itse kirjoittavan.
mutta asiallinen, toista tukeva kysyminen on ihan ok läheisen ihmisen ollessa kyseessä.
Mikä " ystävä" se sellainen ystävä on, jonka kanssa ei voi puhua aroistakin asioista?