Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eräs mies nimittää vaimoaan " äitiksi" !!! Minusta se on säälittävää!! Ukko on ihan lapatossu!

Vierailija
02.01.2008 |

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua aikanaan myös ärsytti miehen veli, joka kutsui vaimoaan äitiksi. Mutta sitten ymmärsin tilanteen kun saimme omia lapsia ja he alkoivat kutsua minua etunimellä isänsä mallin mukaan. Silloin sovimme miehen kanssa, että myös hän kutsuu kotona äitiksi. En kuitenkaan ymmärrä miksi jotkut (miehen veli edelleen) kutsuu myös vieraiden kuullen vaimoaan äitiksi. Se kuulostaa ällöttävältä. =D

Vierailija
2/18 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lapsille voi hyvinkin sanoa, että äiti on menossa lenkille...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lapsia puhuimme toisistamme etunimellä. Lasten synnyttyä, on mies alkanut kutsua minua äidiksi. Mutta vieraissa puhumme toisistamme etunimellä. Mun mielestä ihan luonnollinen juttu :)

Vierailija
4/18 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta lapsille voi hyvinkin sanoa, että äiti on menossa lenkille...

Vierailija
5/18 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kun teijän ukoilla on teille asiaa, niin huutaaks ne et: äiti hei, arvaappa mitä? Yök

Vierailija
6/18 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan ok sanoa vaikka porukassa, että meillä äiti hoitaa sen ja sen asian. Tai että tää meidän mamma on siinä hyvä... tms.

Eli siis viitataan siihen, että meitä on perhe, äiti ja isä ja lapset.

Ei siitä sen kummempaa kannata lukea ja tulkita.

Vierailija
7/18 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli se sitten miehen tai lapsen suusta? Lapsuudenkodistani muistan että isäni joskus kutsui äitiäni ihan " äiti" sanalla, usein myös nimellä. En tiedä miten meidän omassa perheessä tulee homma muotoutumaan kunhan esikoinen keväällä syntyy... Minua ei todellakaan ällöttäisi jos mieheni kutsuisi minua äidiksi. Sillä äitihän minä silloin olen!

Vierailija
8/18 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä mieheni kutsuu minua äidiksi lasten kuulleen. hän ei myöskään käytä tätä nimeä muiden aikuisten kuullen. Mutta kutsumanimi äiti on osittain myös hellyyttely nimi minulle. Voi joskus illalla tokaista, että mennäänkö äiti jo nukkumaan.

Vierailija
9/18 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kyllä mä olen sitä mieltä et aika yök jos mies rakastelee " äitin" kanssa... aah ja voih, sä olet ihana, äiti!

Vierailija
10/18 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös omassa öapsuudenkodissani isä sanoi äitiä äidiksi, ja vanhempieni liitto on kestänyt onnellisena jo 35 vuotta. Ei kannata ylitulkita tilanteita.

Vierailija
11/18 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös omassa öapsuudenkodissani isä sanoi äitiä äidiksi, ja vanhempieni liitto on kestänyt onnellisena jo 35 vuotta. Ei kannata ylitulkita tilanteita.

[/quote]

Meidänkin öapsuudenkodissa puhuttiin äidistä äitinä. Liitto kesti onnellisena 35 vuotta kunnes isä löysi kuuman misun jota ei tosiaankaan kutsu äidiksi..

Vierailija
12/18 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen kummaa tuossa nyt on. Ei kai nyt kukaan aikuinen ihminen voi kuvitella hänen kuvittelevan minua omaksi äidikseen, kun eivät sitä luule meidän lapsetkaan. Mutta jotenkin se vain lasten kanssa on selkeämpää. Meilläkin puolitoistavuotias jo jonkin aikaa kutsui minua etunimelläni eikä se tuntunut ollenkaan mukavalta. Mieluummin niin, että koko perhe sanoo äidiksi.

Vierailija
13/18 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapset ei ole paikalla niin kutsutteko toisianne isäksi ja äidiksi? apua ja kääk...

Vierailija
14/18 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minäkin saatan sanoa, että " meidän isi" ja tarkoitan miestäni.

ja hän puhuu " ' äidistä" .

Eikä tästä kukaan loukkaannu!

Vierailija
15/18 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t on vaan naperoita, ei käytä etunimiä tai tyyliin mummin murut. Omaa poikaa kultsuu kultamussukaksi tai kultapieneksi. Poikansa äyskäisi joulunakin useamman kerran ettei ole mikään kultapieni vaan sitäkös anoppi ottaisi kuulevin korvin.

Vierailija
16/18 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en minäkään haluaisi, että mieheni kutsuisi minua muuten kuin lapsillemme äiti-nimellä. Siis toki lapsillemme olen äiti myös silloin, kun joku toinen aikuinen pyytää heitä vaikka tuomaan minulle jotain. Mutta jos aikuinen puhuttelee minua, olen joku muu kuin äiti. Mieheni kutsuu minua joko nimeltä tai sanoo rakkaakseen, kullakseen tai hanikseen :) Mutta on siinä yksi huono puoli: ainakin meillä lapset ovat pieninä aina hetken aikaa huudelleet meitä etunimiltä. Se on minusta vähintään yhtä ärsyttävää kuin jos olisin mieheni puheessa aina vain äiti. Ehkä jossain toisessa perheessä on päädytty siihen, että on selkeintä puhua lasten kuullen aina äidistä ja isistä?

Kukin tyylillään. Harva liitto nyt sentään tollaseen kaatuu, mutta ap:n liitto sen sijaan saattaa kaatua ylikyynisyyteen ;)

Vierailija
17/18 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut tapana sanoa näin:

jos mieheni puhuu lapsille minusta, niin hän sanoo " teidän äiti" tai " sinun äiti" tai " äitinne" , " äitisi" , samoin minä puhun.

Samoin saatan sanoa miehelleni, että " sinun äitisi" , kun tarkoitan hänen äitiään, minun anoppiani.

Jos mies alkaisi kutsua minua äidiksensä, niin kyllä se olisi aikamoinen sex killer.

Mun mielestä ei ollenkaan sekavaa, vaan ihan normaalia.

Vierailija
18/18 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsien kanssa puhuessa, mies voi tietenkin puhua äidistä, mutta ei muuten.

Pari kertaa mun mies on huutanut mulle, " äiti" ja jotain jatkoa siihen perään. Mä olen heti sitä ojentanut että, " mä en sun äitis ole" .

Ei vakavaa, mutta en vaan tykkää että kutsuu mua äidikseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme