Oltiin eilen terveyskeskuksella. Ensiapuun tuli muutaman kk:n ikäinen vauva, jolla oli ilmeisesti hengitysvaikeuksia.
Vauva pääsi heti lääkärille. Vieressämme istui noin kolmekymppinen nainen, kalliisti puettu ja kärsimättömän oloinen.
Kun vauva oli päässyt lääkärille, rouva/neiti lähti vastaanottoon rähjäämään siitä, että vauva pääsi heti, ja HÄN saa odottaa!
Vauvan vanhemmat olivat jostain perähikiältä, risaisissa verkkareissa ja rasvaisissa hiuksissa, ilmeisesti hienostorouvan pitäisi olla etuasemassa koska maksaa enemmän veroja.
Kommentit (31)
ja virkailija vaan sanoo, että voittehan kuluttaa aikaa kanttiinissa! Reilun tunnin odotettuamme siihen tuli labrantäti kysymään, että kumpi teistä on tulossa ja, kun selvis että vauva niin päästiin samantien. Sanoin sille vastaanoton huonosta kohtelusta ja tuntui ymmärtävän asuan.
Niin vaan on odotettu kiltisti, kun kaiken maailman juopot on uusineet reseptinsä, päivystyksessä. Prkl..
lasten polille mieluummin kuin tk:seen.
Lasten poleja niin lähellä, että on järkevää lähteä sinne? Oon ymmärtänyt, että niitä on kuitenkin aika harvassa tuolla syrjemmässä.
tai siis siihen sairaalaa missä syntyi. Kuuluu sen sairaalan piiriin samoin synnyttänyt äiti (verenvuoto, kuume..), sen kahden viikon ajan.
Tietysti harkintaa saa käyttää jos synnytyssairaalaan se 300 kilometriä.
Tämmöinen käsitys minulla on.
Eihän sitä suositella pikkuisen kanssa lähtemään kauppakeskuksiinkaan juuri infektioriskin takia saati sitten infektiopesäke tk:n
lapsille ts meidän tk:ssa (olen hoitaja) ei harrasteta ikärasisimia suuntaan eikä toiseen vaan potilaan SAIRAUS ratkaisee sen kuinka nopeaan hän hoitoon pääsee.
Jostakin syystä pienten lasten vanhemmat/saattajat kuvitelevat lapsilla olevan " etuajo-oikeus" vaikka vaiva ei olisi sen kummempi kuin kuume ja korvakipu.
Meillä lapsi lääkitään kipulääkkeella tarvittaessa heti, pääsee lepäämään tarvittaessa (kuten vanhemmatkin), mutta pelkkä IKÄ ei todellakaan saa olla peruste toisten potilaiden ohittamiselle.
Ja ai niin, epäilijöille....itsellänikin on 2 lasta..
Itse aina päässytpäivystyksessä vauvan kanssa (infektioastma) heti seuraavana sisään. Paitsi kerran jouduttiin odottamaan pidempään.
Joka kerta laitettu lähete lastenpolin päivystykseen, siellä onkin sitten joutunut odottamaan 3-4 tuntiakin lääkäriä, (toki aloitettu avaavien lääkkeiden antaminen) mutta olemme parikin tuntia siellä odotelleet, ennen kun avaavaa lääkettä on alettu antaa. Kamalaa vaan pitää ja kantaa sylissä lasta itku kurkussa, kun tuntui että nipin napin sai pieni hengitettyä, kun ahdisti niin pahasti :( :( Ja osastolle muuten jouduttu joka kerta.
että ei ole koko muulle odotushuoneelliselle mitään miellyttävää kuunnella jos lapsi huutaa sen muutaman tunnin!
vauvalla oli keltasuutta, kokeet labrassa ja sitten tuloksia kuulemaan synnytysosastolle.
-se joka 4 pv:n ikäisen kanssa odotteli-Vierailija:
tai siis siihen sairaalaa missä syntyi. Kuuluu sen sairaalan piiriin samoin synnyttänyt äiti (verenvuoto, kuume..), sen kahden viikon ajan.
Tietysti harkintaa saa käyttää jos synnytyssairaalaan se 300 kilometriä.Tämmöinen käsitys minulla on.
Eihän sitä suositella pikkuisen kanssa lähtemään kauppakeskuksiinkaan juuri infektioriskin takia saati sitten infektiopesäke tk:n
Eli minä siis myöskin toipumassa synnytyksestä, (päällä rintatulehdus, 40 astetta kuumetta) enkä pystynyt vielä istumaan hyvin.
Meille vain sanottiin tylysti, että jonoa on n. kaksi tuntia, odotelkaa, ette pääse jonon ohi!