Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulutusrahaston tukea saaneita?

01.01.2008 |

Onko kukaan teistä hakenus opintotukea (aikuis)koulutusrahastosta? Kokemuksia? Kauako saitte tukea? Oliko kooltaan minkälaista? Entä kesät?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutusrahaston sivuilta kannattaa asiaa tutkia. Tuen suuruuteen vaikuttaa (olisko ollu viimeisen vuoden) ansiot ja pituuteen taas tehdyt työkuukaudet ja tietty jos on tukea jo ottanut. Lisäksi pitää olla voimassaoleva työsuhde josta ollaan opintovapaalla. Näin siis ainakin aikuisopintorahassa mulla.

Itse päätös tulee todella nopeasti ja sen voi tehdä netissä, jolloin työnantaja täyttää oman osuutensakin netissä - tosi kätevä! Itse kulutan nyt 4 vuoden opiskeluun kaikki tukikuukaudet, eli mulla kertyi kaksi vuotta (4 lukukautta) ja tuen suuruus on n. 980 ¿ josta menee 20% veroa. Lisäksi voi ansaita (oisko ollu) 75% tuen määrästä samanaikaisesti.

www.koulutusrahasto.fi/ -sivuilta voi tutkailla tuen suuruutta laskurilla ja sieltä voi käsittääkseni pyytää ennakkopäätöksenkin jos on epävarma, minä nyt aloitin opiskelut joka tapauksessa ja tää raha on mukava juttu jos vertaa opintotukeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla