Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä lapsi voi itse suorittaa pyllynpesut iltahommissa siis?

Vierailija
01.01.2008 |

Kuinka kauan olet tehnyt iltatoimet lapsellesi?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän ekaluokkalainen saattaa käydä päivän aikan kaksi kertaa pissalla. Ei siitä pyyhkimällä nyt hirveän haisevaksi jää.

Vierailija
22/61 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin kuuluu pestä aamun illoin. Näin itselleni ainakin opetettiin jo kotona ja sitten virallisemmin sairaanhoito-opinnoissani. En halua tyttärelleni ainakaan mitään pissatulehduksia huonon hygienian takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyllynpesua päivittäin pidän itsestään selvänä asiana. Koulun alkamisen yhteydessä alkavat selvitä siitä itse.

Vierailija
24/61 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran viikossa kävin saunassa ja pesulla. Nykyisin käy pesulla noin joka toinen päivä. Yhtään pissatulehdusta en kyllä ole, kopkop, elämäni varrella vielä kokenut.

Vierailija
25/61 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä huuhtaisen vedellä myös pissaamisen jälkeen. Näin siis itseni. Mieskin pesytyy AINA ennen sänkyyn tuloaan.

Lapset suihkutetaan vähintään alaosistaan joka ilta.

Vierailija
26/61 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä pöntöllä istuessa pesen samalla.

Riippuu muuten siitäkin onko lapsella löysä vai kova maha, että vaatiiko sitä pesua. Meidän pojalla on melko löysä aina niin en viitsi paperilla edes alkaa putsaileen. Pesulla selviää helpommin ja tulee aina puhdas. Enkä käytä saippuaa.

Vierailija
27/61 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä molemmat lapset suihkutetaan joka ilta, vaikka kumpikaan ei ole ollut pitkään aikaan vaipoissa. Viisivuotias osaa kyllä pestä itse itsensä, toki olen valvomassa ja muistutan välillä, että pese kainalot jne. Kun tuon ikäinen myöskin pyyhkii itse vessassa käytyään, on mielestäni todellakin tarpeellista päivittäinen pesu.

Hammashoitaja sanoi meille, että sitten kun lapsi osaa kirjoittaa kaunoa, voi hän pestä hampaat itsenäisesti. Eli se lienee jossakin kahdeksan ikävuoden nurkilla.

Vierailija
28/61 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeesti tosi, että lapsen alapäätä ei pestä päivittäin? Herranjumala sanon minä. Itse henkilökohtaisesti käyn suihkussa joka päivä, niin myös lapseni (2 ja 6v) Mä en vois kuvitellakaan laittavani lapsiani illalla puhtaaseen sänkyyn ilman suihkupesuja, puhumattakaan ilman pyllypesua. Kuvitelkaa, lapset makaavat lattialla, hyppäävät itsensä hikeen päivittäin, tonkivat joka paikan, päiväkodissa pöpöt kiertää ja sitten laitetaan illalla sänkyyn ilman pesuja: Hyi helvetti että suomessa on sikasta porukkaa. Mun lapset saavat joka ilta suihkupesun ja saavat mennä puhtaissa vaatteissa puhtaaseen sänkyyn. Eri asia ovat tietenkin lapset joiden iho ei kestä päivittäistä suihkua. Mutta TAKUULLA jokaisen lapsen pylly kestää päivittäisen pesun. Kuuluuhan tuo nyt jo yleissivistykseen!

Vierailija
29/61 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ennenvanhaan onkaan ollenkaan pärjätty...

Vierailija
30/61 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei lapset mene nukkumaan samoissa vaatteissa kuin ovat päiväkodissa, joten ei mene se sänkykään likaiseksi. Saattavat kyllä tosin maata kotona lattioilla yöpuvuissa, joten ei ne välttämättä niin puhtaita sitten ole ne vaatteetkaan.

Vierailija
31/61 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen tai kolmas päivä suihkussa harrastusten jälkeen riittää. Ja kumpa te ihmiset lopettaisitte sen vedellä lotraamisen, pliis!

Vierailija
32/61 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei lapsi ehi muutamassa päivässä likaantua.

Vierailija
33/61 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pyllypesuja siinä välissä.

Vierailija
34/61 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

likaiset.

Vierailija
35/61 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää vähän ekologisesta näkökulmasta miten paljon vettä tuhlaatte! Tämän lisäksi jos teillä on vielä sähkölämmitys, veden lämmittämiseen kuluu todella paljon energiaa.

Verratkaa jos nelihenkisen perheen jokainen jäsen käy joka päivä suihkussa tai sitten 3 kertaa viikossa. Toisella vaihtoehdolla säästyy viikossa 16 suihkukertaa ja jos oletetaan, että suihkussa menee n. 5 minuuttia kerralla se on ajallisesti 1h 10 minuutin säästö vedenloruttamisessa viikossa. Miettikkä oikeasti, kuinka edes kehtaatte olla tuollaisia itsekeskeisiä nipottajia!

Vierailija
36/61 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en usko, että kihomatotartunnan voi estää tai siitä päästä eroon pesemällä.

Vierailija
37/61 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

alapää alapesusuihkulla. Vaikka ikää on jo 9 vuotta, tarvitsee tässä touhussa apua.

Vierailija
38/61 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pepusta käteen, kädestä suuhun ja sieltä taas peppuun käy matojen tie.

Vierailija
39/61 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yleensä sen lisäksi kerran viikossa pelkkä suihku,mutta monesti se jää väliin lapsilta.

Eikä mitään pyllynpesuja välillä,eikä alapää haise pahalle...

Hysteeristä porukkaa taas liikkeellä.

Vierailija
40/61 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: Normaali

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi