♥*♥*♥Vilttiketjun tammikuu♥*♥*♥
[size=2][color=FF69B4]♥ [size=3]♥ [size=4]♥ [color=CD2990] Vilttiketju [size=4][color=FF69B4]♥ [size=3]♥ [size=2]♥
[size=2][color=FF3030]Pino siis meille pitkään lasta yrittäneille, [color=DC143C] jotka odotamme vilttiketjussa omaa vuoroamme päästä " peliin" . Jaetaan yhdessä tunteita lapsen saamisen toivosta, tuskasta ja pettymyksistä. Sekä kaikesta muustakin maan ja taivaan välillä.
[color=lime]♥ [color=green]♥ [color=00FF7F]♥ [color=4EEE94]♥ [color=00FFFF]♥ [color=00CDCD]♥
[size=2][color=0000EE]Haavemaa
[color=green]Ikää mulla 28, miehellä 33.
Ensimmäistä toivottu 10/02 alkaen.
Eteläisessä Suomessa asustellaan koirun kanssa maaseudulla.
[color=0000EE]Majita[color=00CD66]
Ikä: 26 Miehen ikä: 33
Esikoisen yritys aloitettu 04/02
Diagnoosi: lievä endometrioosi. Kohdussa rakennevika. Laparoskopia tehty 04/06. Tällä hetkellä yritys jäissä masennuksen takia, mutta ei ehkäisyäkään.
[color=0000EE]Naksu[color=lime]
Oma ikä 26 v.ja miehen ikä 25 v.
Lapsia: Ensimmäisestä haaveilemme
Yritys alkanut syyskuussa 05, nyt 05/06 toinen tero-kierto menossa.
[color=0000EE]-ninnuli1-[color=00CD66]
Ollaan miehen kanssa molemmat 27v ja asustellaan kaakkoissuomessa. Yritys aloitettu 04/05 ja ensimmäistä toivotaan tulevaksi.
[color=0000EE]Pörrö79[color=green]
Ikä: vm -79, Miehen ikä: vm -79
Lapsia: Tytär 01/03
Yritystä takana: Yritys aloitettu 04/04, tähän mennessä saldona kaksi km (tuulimuna + alkuraskauden km), nyt taas clomit käyttöön!
[color=0000EE]Ria73[color=lime]Ikä: 33, Miehen ikä: 29
Lapsia ennestään:1 Poika 4,5vuotias. Km 4/06, kohdunulkoinen.Yritys aloitettu: En oikeesti muista miten kauan, mutta jos nyt lasken tosta kohdunulkoisen jälkeen yrityksestä ni vuoden.
[color=0000EE]Tyytikki[color=4EE94]
Vuosirenkaita kertynyt itselle 31, miehelle 35. Pääkaupunkiseudulla asustetaan. Ensimmäistä toivottu 07/2005 lähtien.
[color=0000EE]Kääryle[color=4EEE94]
Vuosi takana pikkukakkosen yritystä. Minä 34v. mies 32v ja tyttö 3v. Menkat kesti kesäkuussa kaksi viikkoa (kyseessä ei ollut km). Tuon pitkittyneen vuodon johdosta kävin lääkärillä ja nyt kai tutkitaan muutekin tarkemmin olisiko joku oikeasti vialla.
[color=0000EE]Saga77[color=00CD66]
Ikä: 29, Miehen ikä: 32
Tutkimuksia tehty, diagnoosina selittämätön lapsettomuus.
Yritystä 7/05 alkaen.
[color=0000EE]Eppa79[color=00CD66]
Ikä: 27, Miehen ikä: 28. Lapsia entuudestaan: esikoinen 5v.
Yritystä 11/05 alkaen.
[color=0000EE]Koralli73[color=00CD66]
Ikä: vm.-73, Miehen ikä: vm.-73 . Lapsia entuudestaan: poika 01/04
Yritystä 08/06 alkaen, tutkimukset aloitettu 09/07
[color=0000EE]Salsa-42[color=00CD66]
Ikä: 31, Miehen ikä: 28. Lapsia entuudestaan: tyttö 08/04
Yritystä 10/06 alkaen.
[color=FF3030][size=3]♥ [color=DC143C][size=2]Onnellisesti plussanneet Vilttiketjulaiset!! [color=FF3030][size=3]♥
[color=CD5B45][size=2]Silvain [color=CD2990]plussaa 20.3.06, LA 27.11.06, yrityistä 03/05 alk. [color=deeppink]♥
[color=CD5B45]suuma [color=CD2990]plussaa 10.4.06, LA 16.12.06, yrityistä 05/05 alk. [color=deeppink]♥
[color=CD5B45]Selmiina [color=CD2990]plussaa 30.4.06, LA 9.1.07, yrityistä 05/05 alk. [color=deeppink]♥
[color=CD5B45]Beijaflor [color=CD2990]plussaa 1.5.06, LA 8.1.07, yrityistä reilu 1v. [color=deeppink]♥
[color=CD5B45]Bien [color=CD2990]plussaa 2.5.06, LA 7.1.07, yritystä: tytär 06/03, sen jälkeen ei ehkäisyä [color=deeppink]♥
[color=CD5B45]Isabelluska [color=CD2990]plussaa 18.5.06, LA 21.1.07, yritystä 2.5v.[color=deeppink]♥
[color=CD5B45]Limonadi [color=CD2990]plussaa .5.06, LA 4.2.07, yrityistä vajaa 1v. [color=deeppink]♥
[color=CD5B45]KJ25 [color=CD2990]plussaa 29.5.06, LA 8.2.07, yrityistä 01/05 alk. [color=deeppink]♥
[color=CD5B45]anzq79 [color=CD2990]plussaa 2.7.06, LA 7.3.07, yritystä vajaa 1v. [color=deeppink]♥
[color=CD5B45]kantri80 [color=CD2990]plussaa 13.7.06, LA 19.3.07, yritystä 06/04 alk. [color=deeppink]♥
[color=CD5B45]Senniina [color=CD2990]plussaa 25.10.06, LA 27.6.07, yritystä reilu vuosi [color=deeppink]♥
[color=CD5B45]Shannon [color=CD2990]plussaa .06, LA 10.10.07[color=deeppink]♥
[color=CD5B45]Viivi82 [color=CD2990]plussaa .07, LA .07, yritystä 7/05 alkaen[color=deeppink]♥
[color=CD5B45]Käärö [color=CD2990]plussaa .07, LA .08, yritystä 4/06 alkaen[color=deeppink]♥
[color=CD5B45]Viltsu [color=CD2990]plussaa 29.11.07, LA 08.08.08, yritystä 11/04 alkaen[color=deeppink]♥
[color=FF3030][size=3]♥ [color=DC143C][size=2]Synnytyksen jälkeen ilmoittautuneet Vilttiketjulaiset!! [color=FF3030][size=3]♥
[color=CD5B45][size=2]Silvain [color=CD2990]poika 27.11.06
[color=CD5B45][size=2]Beijaflor [color=CD2990]poika 7.12.06
[color=CD5B45][size=2]Suuma [color=CD2990]tyttö 20.12.06
[color=CD5B45][size=2]Selmiina [color=CD2990]tyttö 6.1.07
[color=CD5B45][size=2]KJ25[color=CD2990]poika 7.2.07
[color=CD5B45][size=2]Senniina [color=CD2990]tyttö 19.6.07
[color=CD5B45][size=2]Shannon [color=CD2990]tyttö 5.10.07
[size=2][color=FF69B4]♥ [size=3]♥ [size=4]♥ [color=CD2990] [size=4][color=FF69B4]♥ [size=3]♥ [size=2]♥
Kommentit (15)
Täällä sitä kuitenkin taas ollaan vilttiksiin kirjottelemassa. Masennuslääkkeet alkoi tehoamaan kuukauden käytön jälkeen ja sen jälkeen on mieli ollut hyvin seesteinen. Jos muuten on masennuksen oireita, ottakaa ne tosissaan ja hoidattakaa itsenne, nimittäin masennus yksin voi olla syy lapsettomuuteen. En puhu siitä mistä jotkut et " älä stressaa niin tulet raskaaksi" , vaan siitä että masennus sairautena voi viedä kehon tilaan jossa raskaus ei voi alkaa.
Ollaan miehen kanssa lomalla Suomessa ja vähän hämmentyneissä tunnelmissa. Tuntuu ihan kuin olisin raskaana, mutta toisaalta lääkityskin voi aiheuttaa omituisia oireita. En tosin tiedä voiko tällaisia, enkä täältä Suomesta käsin viitsi psykiatrilleni soittaa.
Oireita on jokapäiväistä jomottelua ja aivan selkeää painontunnetta pitkin päivää, niinku ois pieni pallo kohdussa. Välillä vihlaisee, välillä vaan kutittaa jännästi. Pahoinvointia oli aiemmin niin että oksensinkin, nyt vaan joka päivä jonki verran, joskus enempi joskus vähempi. Rinnat on kasvaneet, muuttuneet erilaisiksi ja nännit turvonneet. Paino laskee, maha kasvaa. Nyt täytyy sanoa että jos en raskaana ole, niin sitten valeraskaana! :D Ja nää oireet alko ennen oletettua tän kierron ovulaatiota. Mun viimesen parin kierron ovisoireet on ollu lievemmät ku normaalisti. Luulen et jos oon raskaana, saatan olla jo pitemmällä ja mulle on tullu valemenkat, mikä on tyypillistä tuplakohdulla. Nyt on kp 20/25. Ajattelin testata jos ei menkkoja kuulu tai sitten kun oon taas kotona, 27.1. jälkeen...
Nyt kyllä jännittää.
Haavemaalle ja Salsalle tahdon toivottaa voimia. Elämä tuntuu välillä niin lohduttomalta. Mutta sateen jälkeen paistaa aina aurinko ja joskus elämällä on tapana selvittää asiat yllättävällä tavalla.
Ja Senniinalle tervetuloa taas joukkoon mukaan, pikaista plussaa!
Majita
Täällä elellään kp:tä 26/25 ja jännäillään edelleen. Tuntemuksia on moneen suuntaan. Onneks ollaan lomalla niin tulee ajateltua muutakin. Testi vois tarttua matkaan huomenissa jos ei menkkoja kuulu... en aio tosin kiirehtiä sen kanssa. Ei ois kiva testata negaa.
Mitä muille kuuluu?
Majita
tulin heti kurkkimaan kuulumisia kun näin pinon etusivulla :)
Majitalla onkin jännät hetket, pidän peukkuja plussan puolesta d b
Haavemaalle ja Salsalle isoo halaus ja voimia - niin kovasti toivon, teille sitä suurinta onnea ja unelman toteutumista.
Senniinalle myös voimia uuteen kuumeiluun, toivottavasti plussa tulee nopeesti :)
Omanapa: tänään olen menossa iltapäivällä neuvolaan. Olotila on ankea; pahoinvointi ja väsymys vaivaa edelleen... Toisinaan on epäuskoinen olo, että tämä oikeasti on totta ja olen oikeasti raskaana ja olen koittanut väsymyksestä ja pahoinvoinnista huolimatta nauttia tästä ehkä viimeiseksi jäävästä raskaudestani. Vatsa on jo ihan kiva pikku kumpare - kireät vaatteet paljastavat, mutta töissä pärjää tunikalla - en ole töissä vielä kertonut, odotan sopivaa hetkeä tai jotain kaipa se jossain vaiheessa on kerrottava viimeistään sitten kun alkaa näkyä selvästi. Pojille ollaan kerrottu masuvauvasta ja odottavat innolla uutta tulokasta, molemmat toivovat pikkusiskoa saapa nähdä kuinka käy :)
Lämmin halaus vilttisläisille!
-viltsu rv11+4-
Aivan ensimmäiseksi viltsulle lämmin onnitteluhalaus raskaudesta. Oon mielettömän onnellinen sun puolesta!
Meillä on mennyt vauvan kanssa hyvin. Tyttö on aivan mielettömän suloinen pakkaus ja jakelee vallottavia hymyjään ja jokeltelee kovasti. Meillä on mennyt niin hyvin että kovasti kuumeilen meille jo seuraavaa tulokasta. Tiedän kokemuksesta että se raskautuminen ei ole meille niin helppoa, joten ei olla tytön syntymän jälkeen käytetty ollenkaan ehkäisyä. Joten jos uusi tulokas jossain vaiheessa ilmoittaa tulostaan, niin kiitollisina ja onnellisina otamme hänet vastaan.Mutta yritän olla ottamatta turhaa paniikkia asiasta. Tulee jos on tullakseen. Täällä oli Senniina ainakin samoissa toiveissa, joten paljon plussatuulia sinnekin.
Mukavaa talven jatkoa ja kevään odotusta vilttiin! Ja paljon toivottuja plussia itse kullekin!
Shannon ja tyttö 3,5 kk
pitkästä aikaa tulin tänne kurkkimaan ja olipa mukava nähdä vilttis ihan kärjessä. Kuumetta pukkaa tosiaan täälläkin ja samoissa ajatuksissa Shannonin kanssa. Tänään tein negatestin, mikä ei ollut yllätys. Kierto on vaan sekasin imetyksen ollessa vielä niin tiivistä. Kp:t huitelee jossain liki 50..En ollut negasta pettynyt, mutta oishan sen luomuihmeplussankin mielellään vastaanottanut;-) Päivä kerrallaan mennään eikä mitään " pakkoa" ole päällä (vielä).
Majitalle isot peukutukset!!
Menkat pahukset oli vielä päivän myöhässä että tuli oikeen nostettua toiveita ihan urakalla. Pahoinvointi jatkui menkkoihin asti jne jne... olin varma että oon raskaana, enkä siis ollut. Kp 2:sta elellään. Jos jotain positiivista voi repiä, niin menkkakivut on lievänlaiset ja tuhru alkoi vasta 3 päivää ennen menkkoja...
Kyllä tuli itkeskeltyä eilen aika paljon, kova pala oli. Tuntuu nyt, etten enää ikinä kuvittele olevani raskaana. En vaikka olis mitä oireita. Sit vasta alan kuvittelemaan jotain jos nään ne kaks viivaa testissä. Nytki tein testin ja vain yks viiva tuli, niinku aina.
Pah.
Plussatuulia Shannonille ja Senniinalle! Ja onnittelut vauvasta myös, Shannon. :)
Majita
lohtuhalaus Majitalle... voimia ja tsemppiä, niin toivoin sinulle sitä plussaa, mutta jatkan toivomista :)
Shannonin kuulumisia oli kiva lukea - pikaista plussaa teillekin! Ja kiitos onnitteluista.
Huomenna on np-ultra aamulla ja sitä odotan aivan malttamattomana...
Lumista torstain jatkoa vilttisläisille!
Majitalle! Tunteesi ovat niin tuttuja. Itselläkin pahoinvointi ym. kaikki mahd. klassiset raskausoireet pukkaavat pintaan ennen menkkoja ja osoittautuvat sitten pms:iksi. Tuli tuon em. testin myötä todistettua taas se, että ns. " oireet" lakkaavat välittömästi, kun testissä on vain yksi viiva. Menkkoja mulla ei näy vieläkään. Ihmettelinkin, kun ne alkoivat tytön ollessa 6kk. Esikoiselta pysyivät poissa koko imetyksen ajan eli n. vuoden. Mitään vars. yritystä meillä ei siis ole vielä päällä. Ehkäsyä ei käytetä, mutta raskautumiseen tartten vähintään clomit ja niitä ei voi aloittaa kun imettää. Toivossahan on aina hyvä elää..
Tulehan viltsu kertomaan sitten np-ultrakuulumiset!!
np-ultra takana ja pieni ihmisen alku oli mitoiltaan täysin viikkoja vastaava ja laskettuaika pysyi 080808. Ihanat pienet kädet ja jalat. Kaikki oli niin täydellistä. Ainakin melkein. Niskaturvotus oli 2,3 mm ja edessä lapsivesipunktio... tuo luku ei ollut ultraajan mielestä hälyyttävä ja kun nenäluukin näkyi ei välttämättä ole syytä huoleen, mutta kun oli juuri vähän yli raja-arvon hän suositteli harkitsemaan seerumiseulaa ja sen tuloksen perusteella punktiota. Minä mietin, että ikäni antaa kuitenkin seerumiseulasta riskiarvot, joten suoraan punktioon, että pääsee tästä epätietoisuudesta. ..
Arvatkaa olenko itkenyt?
Silmät päästäni.
Mutta viikonloppua hyvää vilttisläisille!
-viltsu rv12+0-
tulin vain kertomaan että olimme maanantaina uusintaultrassa ja tulos oli tällä kertaa 1,8 mm eli normaali niskaturvotus eikä jatkotoimenpiteitä tarvitse suunnitella...
Voitte uskoa, että helpotus oli suuri :)
Lumisateista tammikuun viimeistä keskiviikkoa vilttisläisille!
-viltsu rv12+5-
alkanutta vuotta kaikille vilttisläisille! Pidetään pino hengissä. Ei sitä tiedä, vaikka itsekin pääsisin taas aktiivisemmin kirjoittelemaan, kun yhdestä vielä haaveilen;-) Tänä vuonna poksahtaa 40 vee lasiin, joten aika valuu käsistä. Ja kun ei sieltä hedelmällisemmästä päästä ole muutenkaan, niin viltissähän sitä taas istutaan.
Hei pitkästä aikaa kaikille!
Ensimmäisenä Viltsulle osanottoni Isän poismenon johdosta. Samaan hengenvetoon myös Suuren Suuret onnittelut Plussasta!!!
Olen viettänyt palstalla hiljaiseloa, kun ei ole mitään tapahtunut mihinkään suuntaan. Miehen kanssa menee aina vaan huonommin ja puhutaan aina vaan vähemmän.
Tänä aamuna mietin tosissani, että nousisko ollenkaan vai soittasko töihin että oon kipeenä. Menkat alkamassa ja alakulo sen mukaista. Mut kyllä se taas ohi menee muutamassa päivässä.
Joulun aika meni mukavasti veljien lasten ympäröimänä. Toisaalta oli aivan ihanaa viettää aikaa lasten kanssa, mutta toisaalta huomasin olevani tavallista alakuloisempi iltaisin kun ei sitä omaa lasta ole. Uusi vuosi vietettiin ystävien kanssa, mutta ei oikein ollu juhlamieltä. Puhe kääntyy aina lapsiin jossain vaiheessa ja mulle se on taas sen verran arka asia, että poistun yleensä paikalta ennemmin tai myöhemmin. Puhuttiin adoptiosta jotain ja taas kävi eslväksi, että mies ei sitä ymmärrä alkuunkaan. Kun itse taas olisin valmis jopa sisarusten adoptoimiseen. Eikä tuo ukko oikeen lapsia taida muutenkaan suuremmin haluta, ei ainakaan tee asian eteen yhtään mitään ja puheessa korostaa aina, että helpompaahan se on kun ei ole kakaroita jaloissa jarruna...
Ehkä tämä vuosi tästä vielä paranee..
Koirani on minulle henkireikä ja nyt olenkin enemmän kuin huolissani, kun sillä on jotain häikkää. Se oli lääkekuurilla, muttei se kuuri yhtään tilannetta auttanut. Toivotaan, että olisi jotain sellaista, mikä voidaan tavalla tai toisella hoitaa kuntoon.
Toivottavasti muilla on vuosi alkanut iloisemmissa tunnelmissa!
Parempaa vuoden jatkoa!
-Haavis-
Unohtui äskeisestä; esittelylistaan voisi muuttaa että minä olen vm -78 ja mies vm -72 ikien tilalle ( kun ei enää iät pidä paikkaansa)
Niinhän se meni kuin arvelinkin, tänään alkoi tuhrut. Muutaman päivän olen ollut jäässä ja öisin taas hikoiluttaa hillittömästi. En uskalla edes ajatella, mitä vaihdevuodet tuo tullessaan, kun nyt jo on tällasta aaltoilua tämä hormonihuuruinen naiseus. Mieliala tosiaan heittelee aivan laidasta laitaan. Eilen olin valmis luovuttamaan ihan kaikesta, nyt taas on iloinen ja reipas mieli.
Mutta kun sen tietää, että just ennen menkkoja mennään maan alle, niin sen kai kestää helpommin. Miesparka, se vaan ei ymmärää, että joskus kiukuttaa ilman suurempaa syytä.
Hiljaiseksi tosiaan käy Vilttiketjukin. Itsellä ainakin on ollut hieman tasaisempaa siinä suhteessa, ettei enää sinänsä ole vauvakuumetta, vaan krooninen ' toivottomuus' . Ei ole niin suuresti ollut toistuvaa tarvetta purkaa ajatuksia. Tosin käyn kyllä vähintäänkin viikoittain kurkkaamassa, josko olis kuulumisia muilta.
Palaillaan taas asian äärelle,
Toivorikasta ja Onnellista Alkanutta vuotta tasapuolisesti kaikille Vilttisläisille!
-Haavis-
Hiljaiseloa on tullut vietettyä täälläkin. En ole pahemmin poikkeillut pariin kuukauteen ja syyt ovat ihan samat kuin haavemaallakin eli jonkinmoinen toivottomuus on täälläkin iskenyt. Ei oikein enää jaksa uskoa että mitään tapahtuisi ja sen myötä yrittänytkin hieman hillitä itseänsä näiden vauvajuttujen suhteen. Elämä kulkee sitä vanhaa rataa ja täti tulee kylään kuukausi kuukauden jälkeen. Tällä hetkellä en ole edes saanut mitään suurta hepulia tädin ilmestyessä vaan lähinnä tyytynyt pettyneenä kohtaloon. Ei sen puolen että tälläisella hyvin harvakseltaan toteutetulla peittojen pöllyttelyllä nyt mitään voisi saada aikaankaan. Ei nimittäin ole sitten seksi pahemmin viime aikoina kiinnostanut. Voi mies parkaa!!! Seksittömyyden lisäksi on vielä joutunut kuuntelemaan vielä tosi ilkeitä kommentteja, joita tuntuu nykyään putkahtelevan meikäläisen suusta ihan noin vain.Mutta näillä eväillä mennään tällä hetkellä ja toiveikkaana odotellaan kevättä ja parempaa mieltä ja tietysti plussauutisiakin.....