Mikä on paras imuri?
Haluan ostaa parhaimman imurin, mitä normaali-ihmisen rahoilla saa. Edellinen on suoraan sanottuna surkea ja imurointi yhtä helvettiä. Mikä imuri imee oikeasti hyvin? Vinkkejä, kiitos!
Kommentit (94)
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 02:18"]
Pyörii kuulemma pk-seudulla näitä Dysoneja joiden pitäis sisältää tehokkaampi moottori. Osaako kukaan sanoo paljonko niissä on tehoa?
[/quote]
Dyson DC52 allergy parquet, Dyson DC52 allergy muscle head, Dyson DC37 Animal Turbine,DysonDC37 Allergy Musclehead Parquet. Nämä pääsevät lähelle 300watin imutehoa 290watin imutehoillaan ainakin internetin mukaan.
Selvennyksenä vielä pölynimureista. Pölynimurin ilmoitettu moottoriteho kertoo moottorin tehosta ja on suuntaa antava arvo siitä miten paljon pölynimurin moottori kuluttaa sähköä. Tämä wattilukema on yleensä aina merkitty suoraan pölynimuriin.
Pölynimurin imuteho watteina(mikä ei ole sama kuin moottoriteho), englanniksi yleensä "air watts" tai "suction power". Kertoo pölynimurin imuvoimasta, että miten tehokkaasti pölynimuri imee likaa säiliöön tai pölypussiin, miten tehokkaasti ilmaa menee pölynimurin läpi. Tätä arvoa ei aina mainita edes pölynimurin valmistajan sivuilla ja tätä arvoa ei yleensä merkitä suoraan pölynimuriin. 300w imuteholla oleva pölynimuri on jo sen verran tehokas että:
1. Riittää hyvin esimerkiksi koiran karvojen imuroimiseen auton sisäpuolelta.Pienen imutehon pölynimureilla tämä ei juuri onnistu.
2. Asunnon irralliset matot meinaavat nousta tai nousevat irti lattiasta joten mattoja imuroitaessa voi joutua säätämään pölynimurin moottorin kierroslukua hitaammalle. Riippuu tietysti mattojen painosta.
Itselläni on parivuotta sitten ostettu Lux Intelligens pölynimuri. Samoja mitä myytiin kotimyynnissä electroluxeja. Ehdottomasti paras ! Markkinoiden hiljaisin, ainoa allergia ja astmaliittojen suosittelema, ja on kuulemma pitkäikäinen, riippuen käyttäjästä 20-40 vuotta. Hintaakin on kyllä, mutta hetkeäkään en ole katunut ! :)
Numatic Henry. Tätä ennen oli Dysonin imuri, mutta siihen ei kyllä enää koskaan palata.
Nyt vuoden jälkeen ja usean imurin kokemuksella täytyy todeta, että DYSON on paskin imuri, joka minulla on ollut. Lahjoitin sen juuri pois Torissa. Nyt Mielen ostoon
Meillä on dyson ja oon ollut tosi tyytyväinen. Imee tehokkaasti. Ääntä lähtee mutta ei haittaa.
Joku sanoi että joutuu tyhkentämään useasti. Mä teen sen joka kerta, eipähän ala haisemaan. Helppo puhdistaa säiliö huuhtelemalla ja suodatin myös.
Ja jos imee liian tehokkaasti varressa on ilmanottoaukko jonka väliin oon laittanu tulitikun..ei imase lattiaan kiinni liian kovasti.
Toivottavasti kestää vielä monta vuotta..on 5 vuotta palvellut jo.
Mulla oli kanssa Dyson jonkin aikaa ja inhosin lopulta niin, että vein kierrätykseen. Se oli liian äänekäs, ajan myötä siitä tuli todella epäsiistin oloinen kun ne pölykaukalot olisi pitänyt pestä lähes joka käytön jälkeen jne. Sitten on ollut Electroluxia joka on ihan nätti ja hyvä, mutta kun kaksi hajosi peräjälkeen ihan peruskäytössä (1xvko) siten, että toisessa lopetti imutehon säätö toimintansa ja toisessa ei vaan enää virta mennyt päälle. Toisessa oli takuut voimassa, mutta toista en enää edes jaksanut viedä minnekään kun otti niin paljon päähän. Nyt ostin Mealen ja on käyttänyt sitä noin puoli vuotta ja toistaiseksi on kestänyt. Pisimpään kesti kuitenkin ensimmäisenä ostamani Siemens ja sen jälkeen on ollut ongelmia. Nyt jos Miele ei kestä hankin Siemensin.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 17:37"]Electrolux Ultra Silence meillä ja tykkään. Hinta n. 200 euroa. On hiljainen. Ainoa miinus että tupsuosa on makuuni vähän liian iso. Mutta se on makuasia.
Ei haise meillä ainakaan. Rullaa myös hyvin. Pojalla vähän uudempi vastaava tosin ilmeisesti liian rajuissa otteissa meni varsi vähän rikki, joten sitä piti jeesusteippailla.
[/quote] meillä koirataloudesa tämä ollu 3v, imuteho ihan ok (parempi ku.monessa muussa), mutta koirankarvalla höystetty lika rupee haisee parin imurointikerran pölypussi vaihdon jälkeen.. jos haluaa ettei pölypussista tuu hajua tai mikrobeja ilmaan pitää vaihtaa pussi kahden kolmen imurointi kerran jälkeen... siks päädytään ostaa joku vesi-imuri heti kun on diihen rahat kasassa
Mä oon tykännyt meidän imurista, elektrolux ultrasilencer, animal care.
On hiljainen (65dB) ja imuteho hyvä. Itse ku ostin niin oli tarjouksessa 165€ tjsp :). Suosittelen.
Dyson. Ei tarvitse vaihdettavia pölypusseja!
t. Mies 40v
No ei tohon mun samsungiinkaan tarvitse pusseja. Se vaan ei ime mitään. Onkohan tuo Dyson kuinka hyvä imuteholtaan?
Meillä oli aiemmin Dyson, palveli monta vuotta kunnes menehtyi. Ihan hyvä se oli, tosi painava ja suuriääninen. Oli sellainen pystymalli. Nyt meillä on Samsungin tavisimuri, hyvin toimii eikä myöskään tarvitse pusseja.
Oletko tutkinut onko imurisi jotenkin tukossa?
Mulla on ollut Volta Rolfy nyt reilun 10 vuotta. Hiljattain johtokela meni rikki (kelaa koko ajan johtoa sisään), joten uutta imuria etsitään. Voi olla, että päädyn taas halvimpaan Voltaan, joskin hiljaisuus ja pidempi johto kiinnostaisi. Rolfy on imenyt ja imee oikein hyvin, paitsi sitten kun pussi on täynnä imee huonosti.
Jos ei kaipaa mitään spesiaalia, niin äkkiä hakemaan jostain Mieleä, jos jossain on vielä jäljellä tehokkaita (lakimuutoksen takia tehokkaita imureita ei kohta enää saa). Niissä ei ole mitään ihmeellistä, mutta laatu on ilmiselvää ja tehoa riittää.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 15:23"]Kuka hitto imuroi 2 kertaa päivässä?
[/quote]
Esim allerginen ihminen JOUTUU imuroimaan jos meinaa hengittää.
Kannattaa rauhassa tutkailla vaihtoehtoja. Itsekin inhosin omaa imuria kun sitä katsoin , niin selvinpäin kuin pienessä humalassa. Mutta parin kerran jälkeen kun tutkaili sitä omaa imuria oikein hartaasti, on alkanut tottumaan siihen ja usko sen tehoon on parantunut.
Nykyisin kyllä vältän taas imuria viikonloppujen aikana, koska se alkaa näyttämään pelottavalta ja ilkeeltä...
Dyson DC52 Animal Turbine , erittäin hyvä ellei jopa täydellinen! Edellinenkin oli Dyson, eikä siinä varsinaisesti mitään vikaa ollut mutta ostin uuden koska vanha oli jo niin vanha, eli oli vähän hankala tyhjentää ja hiukan äänekäskin. Tämä uusi on tosi helppo tyhjentää, ei pestäviä suodattimia tms, ei pusseja, todella monipuolisesti suulakkeita erilaisille pinnoille jne jne. Tyttärellä on sama ja heillä 2 koiraa ja heidän mielestään imuri on ihan "huippu". Tätä saatavana myös "tavallisena" mallina mutta itse ostin tämän koska tässä on erikoissuutin jolla mm karvamatot ym saa hyvin imuroitua ja karvat ei jumiudu suuttimeen (siis myöskään irtokarvat). Hinta n370-500 riippuu mistä ostaa
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 02:05"]
Dyson DC52 Animal Turbine , erittäin hyvä ellei jopa täydellinen! Edellinenkin oli Dyson, eikä siinä varsinaisesti mitään vikaa ollut mutta ostin uuden koska vanha oli jo niin vanha, eli oli vähän hankala tyhjentää ja hiukan äänekäskin. Tämä uusi on tosi helppo tyhjentää, ei pestäviä suodattimia tms, ei pusseja, todella monipuolisesti suulakkeita erilaisille pinnoille jne jne. Tyttärellä on sama ja heillä 2 koiraa ja heidän mielestään imuri on ihan "huippu". Tätä saatavana myös "tavallisena" mallina mutta itse ostin tämän koska tässä on erikoissuutin jolla mm karvamatot ym saa hyvin imuroitua ja karvat ei jumiudu suuttimeen (siis myöskään irtokarvat). Hinta n370-500 riippuu mistä ostaa
[/quote]
Kerran Dysonilla imuroidessa oon muuttunu apinaksi ja vanhentunut silmissä. Ehkä nämä kuvastaa elämän tilannetta, esim. peilikuvan muuttuminen ruituneeksi minäksi kertonee että parannas poika elämäntapoja.
Jos haluat tehokkaamman pölyimurin, valitse sellainen pölynimuri missä ilmoitettu on vähintään 300w eikä yhtään alle. Tämä ei ole sama asia kuin pölynimurin moottoriteho, moottoriteho on useimmiten se isompi merkitty wattilukema pölynimurin yläpuolella.
Terveydellisistä syistä kannattaa valita sellainen pölynimuri missä on HEPA-suodatin. HEPA-suodattimella varustettu pölynimuri pitää huoneen hengitysilman raikkaampana imuroinnin aikana. Pölyallergikoille käytännössä ainoa valinta jos ei osta keskuspölynimuria mistä menee poisto ilmanputki ulos.
Dyson, Electrolux, Miele ovat niitä hiljaisempia pölynimureita. Voltan pölynimurit ovat useimmiten melkoisen äänekkäitä täydellä teholla, mutta imutehoa kuitenkin löytyy hyvin.
Siivooja haukku dysonin pystyyn. Kamala meteli, hankala tyhjätä ja se pitää tehdä usein. Joku electrolux löytyy nyt, kuulemma hyvä.