Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Me ostettiin lapsellemme kolme pulloa siideriä uudeksi vuodeksi.

Vierailija
01.01.2008 |

Ikää 15-vuotta ja joi ne kiltisti kotona. Mieluummin näin, kuin että olisi lähtenyt rellestämään kaduille.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko se sitten ainoa vaihtoehto että joko rellestää kadulla tai juo kotona ??

Vierailija
2/26 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostetaan silloin tällöin myös ja eipä tuosta mitään haittaa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverinsa oli ryypänneet loman alun kunniaksi ja poika totesi, ettei häntä kiinnosta lähteä kadulle juomaan tai tuhlata rahojaan kalliisiin juomiin.

Vierailija
4/26 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä teininä parasta juomisessa on kavereiden kanssa olo, ei ois ollut sama vaan istua omassa huoneessa ja dokata :D

Vierailija
5/26 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella: löjöävät sohvalla, tuijottavat telkkaria, juovat kevyttä känniä ja syövät sipsejä.

Runollista.

Vierailija:

Mun mielestä teininä parasta juomisessa on kavereiden kanssa olo, ei ois ollut sama vaan istua omassa huoneessa ja dokata :D

Vierailija
6/26 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en olisi kotona edes halunnut juoda mitään, miksi olisin istunut sohvalla ja vetänyt kaljaa 15 vuotiaana ? ideahan on juuri se kavereiden kanssa hauskanpito koko hommassa.

Vierailija
7/26 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli todennäköisimmin tämän ketjun kirjoittajista suurin vaara saada kasvatettua alkoholisti lapsestaan on niillä, jotka alkoholiin suhtautuvat kielteisimmin :D

Paljon parempi se on tuonikäiselle hankkia kohtuudella itse. Riskit kaiken epäterveellisen juoman saamiselle kadulta ainakin pienenevät.

Kai sitä on joka av-mammakin juonut jo esim. vanhojen tanssipäivänään ! Ja ikää ei ollut kyllä juuri kenelläkään silloin tarpeeksi.

Vierailija
8/26 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni alkoholisti " tissuttelee" vaan kotosalla. Lapselle voi myös opettaa, et juhlia voi myös ihan selvinpäinkin.

Vierailija
9/26 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverivanhempien lapsilla, jotka ei nää et juomisessa olis mitään kielteisiä puolia. Näi olen ihan omin silmin todennut...

Vierailija
10/26 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kaverivanhempien lapsilla, jotka ei nää et juomisessa olis mitään kielteisiä puolia. Näi olen ihan omin silmin todennut...

Vierailija
11/26 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

eli todennäköisimmin tämän ketjun kirjoittajista suurin vaara saada kasvatettua alkoholisti lapsestaan on niillä, jotka alkoholiin suhtautuvat kielteisimmin :D

Paljon parempi se on tuonikäiselle hankkia kohtuudella itse. Riskit kaiken epäterveellisen juoman saamiselle kadulta ainakin pienenevät.

Kai sitä on joka av-mammakin juonut jo esim. vanhojen tanssipäivänään ! Ja ikää ei ollut kyllä juuri kenelläkään silloin tarpeeksi.

Meillä ei kukaan juo kotona. En osta alaikäiselle juomia. Ei ole kiinnostunut juomisesta. Olen sanonut, että ymmärrän, jos haluaa kavereiden kanssa maistella ja kotiin on aina tervetullut. Kadulle ei pidä jäädä yksin vaeltamaan kännissä. (Kaverinsa kuoli toissasyksynä 14v. ikäisenä, kun tippui kännissä sillalta.) Kunnon humalasta tulee kunnon kankkunen ja mahdollisesti joutuu oksentamaan (kammoaa oksentamista.) Jos juo, kannattaa ottaa joka toinen lasillinen vettä.

Että tällaisilla ohjeilla meillä mennään 16v. pojan kanssa, eikä ole vielä kiinnostunut ryyppäämään.

Huumaavista aineista ollaan puhuttu. Läheinen sukulaismies tappoi toissakesänä avokkinsa rauhoittavien ja kaljan voimin ja oli niin pöllyssä, ettei muista tilannetta. Poika ei kuulemma aio huumeisiin kajota.

Vierailija
12/26 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että vanhemmat ostaa lapselle maistiaisi, ei todellakaan tarkoita että lapsi ei itse vaikkapa ensi viikonloppuna hanki juomia jostain muualta. Nythän olette antaneet lapselle luvan juoda. Vai onko nyt tarkoituksena pitää lapsi kotona joka viikonloppu ostamalla kolme pulloa siideriä ja kun siihen tottuu niin pikkuhiljaa määrää kasvatatte.

Miksi vanhemmat haluavat opettaa lapselle, että alkoholi kuuluu juhlapäiviin?

Vierailija
13/26 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen määrä cocistakin olisi jo liioittelua... :-)

Vierailija
14/26 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuollaisten takia täytyy lakejakin laittaa kun eivät muuten tajua.

Mutta eihän ne pahimmat idiootit tajua vaikka lailla kielletään...

Vierailija
15/26 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä pahaa kolmessa siiderissä on? jos olisi kieltänyt juomasta ja pakottanut jäädä kotiin, luultavasti seuraavan kerran ku esim. johki discoon tai yökylään olis menny niin olis " kostanu" sen ryyppäämällä perseet olalle. itse join nuorenpana aina kun vaan pääsin pois kotoa. ja vanhempani antoivat minulle alkoholia vasta kun olin 17 ja jos sain juoda heidän kanssaan en juonut kuin 8 kaljaa, normaalisti tuli vedettyä 3-4 pulloa black cattia tai 0,7 viinapullo jne. että kyllä se huomattavasti vähempää oli jos vanhemmat ne osti ja niiden seurassa oli.

Vierailija
16/26 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat tietävät että lapsi juo niin lapsi USKALTAA tulla kotiaan yöksi ja juo kohtuudella. itse yleensä sammuin jonnekin. paitsi jos olin vanhempieni seurassa.

(jatkoa edelliseen)

Vierailija
17/26 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siis tarkoitan että siinä vaiheessa kun vanhempani antoivat juoda, niin ei edes ollut pakonomaista himoa lähteä aina juomaan, ja helposti saatoin jo yhden jälkeen tulla kotiin.

Vierailija
18/26 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mitä pahaa kolmessa siiderissä on? jos olisi kieltänyt juomasta ja pakottanut jäädä kotiin, luultavasti seuraavan kerran ku esim. johki discoon tai yökylään olis menny niin olis " kostanu" sen ryyppäämällä perseet olalle. itse join nuorenpana aina kun vaan pääsin pois kotoa. ja vanhempani antoivat minulle alkoholia vasta kun olin 17 ja jos sain juoda heidän kanssaan en juonut kuin 8 kaljaa, normaalisti tuli vedettyä 3-4 pulloa black cattia tai 0,7 viinapullo jne. että kyllä se huomattavasti vähempää oli jos vanhemmat ne osti ja niiden seurassa oli.

Vierailija
19/26 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
20/26 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä johtuiko siitä, vai muusta, että ei mua kylillä/kaupungilla ryyppääminen kiehtonut.

Ensimmäisen ja ainoan humalani koin joskus 16-vuotiaana.

Muutaman siiderin otan vieläkin jos otan.

Yleensä vain yhden