Mikä on mielestäsi kaunein suomen kansallispuku? Omistatko kansallispukua?
Kommentit (21)
Keskisuomalaisena pidän Keski-Suomen puvusta myös.
Kauneinta en enää muista, kun on niin kauan kun niitä katselin. Olisikohan ollut jokin Kurikka tai vastaava, josta tykkäsin tosi paljon. Sellainen punahameinen esiliinaton (joo tiedän, että moni vastaa tuota kuvausta, mutta jos Kurikassa on sellainen, niin sitten varmaan tarkoitan sitä).
Itselläni on elimäen sekä jääsken puvut. Elimäen puku on perintöpuku, joka on liian pieni mulle. Lisäksi mulla on ollut myös munsalan puku, jonka jouduin myymään, koska laihduin niin paljon ja puku oli kuin teltta mun päällä :( Sekä alavuden puku, joka ei kyllä ole kansallispuku. Tuo puku oli ensimmäinen pukuni ja mummin perintöpuku, yli 60 vuotta vanha.
Mun mielestä kauneimmat puvut ovat:
Länsi-Suomalaisista naisten puvuista:
Munsalan
Keski-Suomen
E-Pohjanmaan
Karjalaisista naisten puvuista:
Jääsken
Seiskarin
Lavansaaren
Miesten puvuista kauneimmat ovat:
E-Pohjanmaan
Seiskarin
Johanneksen
Säkylän
Virolahden (vai olikohan tuo vehkalahden puku)
En tiedä kauneinta joku tumma kaiketi..
kauneinta en nyt muista, joku sinisävyinen
Saisitte olla ylpeitä, että Suomessa on niin paljon erilaisia pukuja, verrattuna muihin maihin!
pitäisi löytää kurssi, jossa voisi ommella tykkimyssyn
ja sanoa, että Hämeen puku. Se vaan on se itselle rakkain ja siten silmää eniten miellyttävä.
ja ehkä se kaunein (ja tunnerikkain) puku on kuitenkin johanneksen puku.
tanhusin pienempänä ja esiintymispukunamme oli johanneksen puku.
Anteran puku on tosi kaunis ja samoin Kaukolan puku. Näitä kahta pukua kantaa esim. missikisoissa ulkomailla kotimaan missit.( Armi Kuusela ja Satu Östring.). Ovat tosi nättejä.