Mitä ajattelet 47-vuotiaana lapsen saavasta äidistä? Lapsen isä on 50
Kommentit (45)
Mut mikäpä minä olen ketään tuomitsemaan. Jokainen saa tehdä miten haluaa ja se ei todellakaan ole minulta pois.
1. En itse haluaisi tuossa iässä lasta, koska sitten olisin jo varsin vanha lapsen aloittaessa itsenäisen aikuiselämän. Haluan itsekin vielä nauttia vapaudesta lapsiperhevaiheen jälkeen olematta toinen jalka haudassa.
2. Oma äitini oli 38 minut saadessaan, ja kärsin koko lapsuuteni siitä, että oli selvästi iäkkäämmät vanhemmat kuin kellään muulla. Tämä ap:n esimerkin äiti on vielä reilusti sitäkin vanhempi!
Oma äitini oli poikamme syntyessä 41v ja mieheni äiti oli tuolloin 45v. Eli on niitä nuoriakin mummuja. =)
miten sattuukaan, että monta kertaa olen törmännyt tähän kysymykseen, mitä ajattelet jne. Onkohan sama kysyjä vai vaivaako tällainen asia laajempaakin joukkoa. Itse en ajattele mitään, tehköön kukin omat valintansa. Vanhempien hyvyys ei todellakaan ole iästä kiinni, olipa 18v tai 48v.
Sen kyllä sanoisin "lapset kannattaa tehdä nuorina" sanojille, että puolisoa ei välttämättä löydy silloin 20v, eikä lapsia välttämättä saa heti. Itse sain lapseni 30v ja 32v iässä. Olisin voinut "hankkia" aiemminkin, jos tuo rakas mieheni olisi tullut vastaan aikaisemmin.
Eiköhän se vanhemmuus ole enemmänkin kiinni persoonasta kuin iästä! Tiedän sekä hyviä että huonoja nuoria lapsensa saaneita, mutta myös sekä hyviä että huonoja vanhempana lapsensa saaneita. Älä yleistä! Ikä ei ole mikään hyvän vanhemmuuden mitta!