Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetykseen liittyen

31.12.2007 |

Moikka,

meillä on imetys sujunut muuten hyvin, mutta yleensä kelpaa vain toinen rinta:=) Eli jostain syystä vauvelimme, 3kk hylkii toista, epäilen, että sieltä ei tule maitoa niin hyvin. Nyt olenkin miettinyt, että ei kait toiseen rintaan tule helposti mitään tukoksia, kun jos sinne kuitenkin muodostuu maitoa ja vauva ei juurikaan ime sitä.

Lähinnä mietin tätä siksi, että olemme lähdössä reissuun ja mietin kannattaisiko varuiksi ostaa rintapumppu, jolla tyhjentää toista rintaa?.

Muutenkin olen ihmeissäni, kun tuntuu, että toisesta rinnasta tulee yllättävän paljon maitoa, n. 3/4 päivän tarpeesta.

Onko muilla samoja kokemuksia?

t.Katarin ja poika 3kk

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku lakko, vauva 3kk. Kerran aiemmin hylki toista rintaa, joka tyhjenee nopeammin, mut nyt on hylkiny etenkin sitä toista, eli " parempaa" , ja parina päivänä ei meinannu kumpikaan kelvata. Molemmista yleensä heruu yhtä nopeasti alkuun. Mut nyt on joku totaalikieltäytymisvaihe, ahdistaa jo ihan syöttö-yritykset kun toinen huutaa kaarella :(

Lopulta sitten oon saanu huijattua syömään, mutta kurjalta tuntuu kyllä, itsestä ja vauvan puolesta kun näyttää siltä että tahtoisi, mut sitten alkaakin parku.

Ja tosta kuulin vasta äskettäin ekaa kertaa että vain toisesta rinnasta jotkut imettää. Se kokoero ei tosiaan ole varmasti kivaa. Ootteko välillä kokeillu jos se toinenkin taas maistuisi?

Vanhempia lapsia oon imettäny yli vuoden, eivätkä ole tällaisia lakkoja pitäneet, joskus vähän kiukutellu toiselle puolelle.

Vierailija
2/5 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kummankin lapsen kohdalla ollut että hylkivät toista rintaa. Siltikin kun olen pumppaillut niin tullut melkein yhtä paljon mutta muistaakseni aina oli vaan 20ml heitto.Se jota muksut hylki tyhjeni pumpulla paljon helpommin. Yöllä oli ainakin meillä että kelpasi kumpi tahansa mutta päivällä ei vasen oikein kelvannut mutta kannattaa silti yrittää tarjoilla sitä ettei heruminen loppuis. Esikoista imetin 3kk ja toista 7kk. Poika itse nyt lopetti 7kk iässä. Minun mielipide on että kannattaisi omistaa aina joku rintapumppu tai tietenkin jos saa käsin lypsettyä niin sitten ok. Ja tutkimalla tuntee jos tulee tukkeumia.Mutta itselläni ei tullut vaikka ei niin tiheään toisesta syönyt.Ehkä sitten voi tulla jotain liika täyttymistä kun imetys väli pitenee.Näin ainakin mulla, että piti näin loppu aikoina sillo tällö lypsää toista. Olipas sekavasti kirjoitettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa yrittää tasata maidontuloa imettämällä enemmän siitä rinnasta, josta tulee heikommin. Imeminenhän lisää maidontuotantoa, eli jos vauva imuuttelee enemmän " huonompaa" rintaa, niin se alkaa tuottaa paremmin. Toimii muutaman päivän viiveellä.

Vierailija
4/5 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä molemmat lapset hylkineet toista rintaa,koska sieltä ei heru niin nopeaan kuin toisesta.mutta molempien kohdalla on muutamien kuukausien jälkeen käynyt niin että huonommasta rinnasta onkin tullut kuitenkin se suosikki. en tiedä miksi =) eli huonompi onkin alkanut olla se tuottoisampi.en ole väkisin imettänyt,sai aikaan vain raivareita.eripariahan ne aikansa olivat mutta hyvin lopulta käynyt.

on niitäkin vauvoja kun syövät kokoaikaa vain toisesta.se nyt ei kyllä ole itsestä kivaa,mutta minkäs teet.tietty itse voi koittaa pumppailla,kaikki ei vaan heru pumpulle helposti,mutta jos on viitseäliäs niin sillä pitää itse maidontuotantoa siinä huonommassakin yllä.

Vierailija
5/5 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 7kk tyttö, ja imetän edelleen. Toki kiinteitä syö (5krt/pvä), mutta kummiskin..

Tukoksia itselleni ei ole koskaan tullut, mutta " pieni" esteettinen haitta on, tuosta toisen rinnan hylkimisestä. Elikkä kun kelpasi vaan se toinen, vaikka yritti kuin antaa sitä " huonompaakin" , niin se huonompi sitten kutistui aivan alkuunsa! :(

Toinen on siis kokoa A-kuppi, ja toinen C. Ja tämä ei kyllä kamalasti naurata kun katselee peilistä.. Toiseen rintaliivin puoleen saa olla laittamassa toppausta, että näyttäisi suht samankokoisilta!

Olisi pitänyt aiemmin yrittää jotenkin vaikka pumpata tms, niin näin suurta eroa ei ois päässy ehkä tulemaan..

Tämä nyt vähän aiheen vierestä ehkä, mutta kerroinpa vain.. Toivottavasti sulle ei näin käy. Ei sillä että tissit mikään elämää suurempi asia mun elämässä olisi, mutta eihän ne eripariset kovin mukavat ole.

sämpyläinen (joka kohta tahtoisi jo imetyksen lopettaa)