** Kesäheinien viikko 1 **
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia vauva-arjen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika oli kesä-heinäkuun 07 vaihteessa (21.6.-10.7.)
[size=2][color=0000EE]25.4.
[color=CD2990]Oona1975 (30+3); tyttö 1225 g, 39 cm
[size=2][color=0000EE]23.5.
[color=CD2990]Äp81 poika 1925 g, 44 cm
[size=2][color=0000EE]24.5.
[color=CD2990]joors1 (35+3); poika 2390 g, 46 cm
[size=2][color=0000EE]11.6.
[color=CD2990]Cityäippä (36+2); poika 3185 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]13.6.
[color=CD2990]Fiikus77; poika 2840 g, 46 cm
[size=2][color=0000EE]19.6.
[color=CD2990]Senniina (38+6); tyttö 3730 g, 50 cm
Sannnis, poika
Elisabet73 (37+6); tyttö 3422 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]20.6.
[color=CD2990]Hemppu79 (38+3); tyttö 3990 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]21.6.
[color=CD2990]Miiu77 (40+0); poika 3895 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]23.6.
[color=CD2990]Koala-72 (39+3); poika 3390 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]25.6.
[color=CD2990]-Veruska- (39+3); tyttö 2826 g, 49 cm
kihara-74; tyttö 4400 g, 54 cm
[size=2][color=0000EE]26.6.
[color=CD2990]claudiin@; tyttö 3210 g, 50 cm
jiippi (39+5); poika 3630 g, 50,5cm
heather, tyttö
[size=2][color=0000EE]27.6.
[color=CD2990]Misti (38+5); tyttö 3430 g, 50 cm
Satell, poika
[size=2][color=0000EE]28.6.
[color=CD2990]Kuutar78 (40+2); poika 3620 g, 51 cm
s@nde, (39+6); poika 4485 g, 54 cm
[size=2][color=0000EE]29.6.
[color=CD2990]pals (40+0); poika 3630 g, 51 cm
peetta (40+0); poika 3435 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]30.6.
[color=CD2990]anjuusa, (39+3); poika 3350 g, 50 cm
besero, (40+4); poika 3028 g, 48 cm
[size=2][color=0000EE]1.7.
[color=CD2990]ElluP (39+3); poika 3525 g, 51 cm
AMS74 (40+3); tyttö 3580 g, 50 cm
@nikki (40+6); poika 2625 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]2.7.
[color=CD2990]Amalia-Joel (39+3); tyttö 3770 g, 50 cm
Sipsuli (40+3); tyttö 3340 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]3.7.
[color=CD2990]peipposka80; poika 3255 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]4.7.
[color=CD2990]löllöriini (40+1); tyttö 3775 g, 51.5 cm
[size=2][color=0000EE]6.7.
[color=CD2990]s@ri@ (40+0); tyttö 3590 g, 50 cm
[color=CD2990]nepu83 (40+4); tyttö 3610 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]7.7.
[color=CD2990]hippaliinu (40+4); poika 3840 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]9.7.
[color=CD2990]joutur (40+5); tyttö 3740 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]10.7.
[color=CD2990]melba (40+4); poika 3100 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]14.7.
[color=CD2990]mökkövantti; poika 4040 kg, 52 cm
[size=2][color=0000EE]15.7.
[color=CD2990]Monument (41+3); tyttö 3560 kg
[size=2][color=0000EE]20.7.
[color=CD2990]alli-75 (41+4); poika 4595 g, 55 cm
[size=2][color=0000EE]22.7.
[color=CD2990]Onassis (42+1); tyttö 4026 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE] 7.8.
[color=CD2990]kissantassut (42+3); poika 4404 g, 55 cm
Kommentit (32)
Aamulla aukaisin jo pinonkin ja sitten tämä meidän hemmetin ADSL taas tilttasi ja sinne meni, murrr!
Olipa kiva kuulla S@rista. Teillä tuota sairastelua on ollut, toivottavasti helpotta kokonaan pian. Tuliko siitä tyrnihyytelökakusta hyvää? Voisit reseptin heittää jos ehdit/jaksat jossain välissä. Harmi tietysti, että perhejoulu ei onnistunut sairastelujen takia, mutta kiva että pääsette ottamaan takaisin tammikuussa.
Meillä Justus nukkunut jo tunnin, just äsken heräsi vähän itkemään, mutta nukahti kun sai tutin suuhun ja muumipapan kainaloon. Toistaiseksi ei pauke ole vielä häirinnyt, saa nähdä miten puolenyön aikaan.
Tähän hätään ei muuta ehdi, meillä Justuksen kummi saunomassa, joten menen keittelemään kahveet pojille kun tulevat saunasta kohta.
Oikein ihanaa uutta vuotta vauvakerholle ja itse ainakin teen lupauksen ensi vuodelle kirjoitella enemmän tällekin puolelle.
-E ja 9h päästä 6kk tuleva J-
Vuodenvaihteesta selvitty :). Pauke kuului toki meille sisälle mutta ei niin paljon, että Onni olisi pelännyt. Oli tosin parvekkeella nukkumassa kuuden aikaan kun kovin mekkala alkoi, ja heräsi siihen, mutta otti ihmeen lunkisti. On kyllä tottunut paukutteluun, kun meillä on tuo varuskunta tuossa naapurissa.
Eipä kestä S@ri@, mielellänihän minä täällä kirjoittelen :). Kommentoimattomuus ei ainakaan minua häiritse, ja tuskinpa ketään muutakaan, kuulumisiahan täällä on tarkoitus vaihtaakin.
Minä kun olen tällainen ruuneperi, tietäisitpä (ei kun tiedäthän sinä, hassu minä) millaisia romskuja yhteisössäkin vääntelen harva se päivä ;). Kieltämättä olen kyllä erittäin onnellinen aina kun muitakin osuu tänne nostelemaan ja seurustelemaan, harmittaa kovasti kun pino on niin hiljentynyt. Eihän sille tietenkään mitään voi, ei kellään ole mitään pakkoa eikä velvollisuutta kirjoitella :), mutta kivahan se olisi kun olisi enemmän ihmisiä ja elämää. Mutta on meillä vaan täällä vielä jäljellä ihana porukka <3, jonne uudet ja vanhat tutut ovat aina tervetulleita myös!
Mutta se oli kyllä kurja kuulla S@ri@, että teilläkin sairastelut ovat jatkuneet. Toivottavasti nyt tammikuussa pääsette tosiaan ottamaan vahinkoa takaisin, kuten Ellukin toivotteli. Ajattelinkin muuten silloin päivällä kun täällä kävin, että jopas nyt kun ei ole vielä pinoa ;) mutta Ellulla olikin sitten koneongelmia. Pöh. Pääasia tietty, että nyt taas toimii.
Nikin Samulla onkin tänään synttärit, onnea puolen vuoden iän saavuttamisesta! Olikos teillä nyt sitten ihan täysimetys tänne asti?
A-J:lle isot onnittelut vauvauutisista (tosin en niitä täältä silmiini saanut, onnitteluja vain sulle)!!!
Kaikille kiitokset lohdunsanoista tähän toheluuteeni. Ei muuta, mutta molemmille pojille on nyt käynyt sama juttu, se tässä eniten risoo...
Senniinalle jaksuja uuteen nukutussysteemiin. Munkin piti nyt aloittaa yöunille-omaansänkyyn -projekti, kun iskä oli kotona, mutten sitten raaskinutkaan. Päikkärithän meillä pääsäänöisesti menee kärryissä (ilman tissiä siis). Tää on niin reppana tää vaavi vielä...
Meidän hammasharja on nyt vieläkin sitten kaupassa. Tassuille kateellisena siitä uudesta pakkauksesta; onneksi tuli sentään poika, ei harmita nää värit niin paljon (aina vaan).
Tää pää on nykyisin niin harva, ettei mikään pysy mielessä. Kaksi kertaa olen jo jättänyt levyn päälle, kun olen nostanut kattilan pois, mutta onneksi mitään, mikä syttyisi palamaan, ei ole osunut siihen. No, pikkasen lohdutti, kun iskä keitti vaavin porkkanat niin hyvin, että vesi haihtui kokonaan ja paloihan se pohja porkkanoineen... hih!
Meillä ollaan nyt aloitettu nää kiinteillä leikkimiset. Kyllä on kiva päristellä niin että porkkanat lentää! Jätkä ei kyllä ymmärrä mitään koko touhusta, mutta on ne läpi tulleet ainakin =) Huomenna kokeillaan kesäkurpitsaa ja sitten ajattelin testailla kukka-/parsakaalia. Perunaa vähän vältellään vielä, kun esikon kovavatsaisuuden jäljiltä muistelen perunan aiheuttaneen vatsanvääteitä...
Tässäpä näitä turinoita taas " olantakaa" , että vuoroa jo muillekin antaa Nikki ja luomuvaavi
ps. muistelen Beseron muuttaneen vuodeksi ulkomaille, mutta lukemassa hän toisinaan lupasi käydä (terkut sinnekin) aijuu, meiän jätkä ei piitannut mitään koko rakettitouhuista nukkui vaan onnellisena... mites muilla!?
Myös Jullelta Nikin Samulle onnittelut. Täällä ollaan puolivuotistunnelmissa myös.
Meillä ei poitsu paljon häiriintynyt paukuitteluista. Pari kertaa heräsi ysiltä ja kympiltä kun ei vielä ihan syvässä unessa ollut, mutta puolenyön yli nukkui ihan sikeästi. Muutenkin outo yö meille kun herra nukkui puoli kolmeen asti ilman tissiä. Tämä oletettavasti siksi, että annoin eilen ekan kerran aamupuuron. Siitä eteenpäin sitten olikin yö mitä sattui.
Nii joo ja Nikille, että täälläkin hella välillä päällä. Olen kyllä niin vainoharhainen sen kanssa, ettei pitkäksi aikaa jää kun aina olen katsomassa (noi kissat sen nääs teettää). Ja me ostettiin hampiharja eilen kaupasta, vaikka vielä ei hampi ole kunnolla läpi tullutkaan. Onhan sitten varalla kun tulee.
Nyt tuolla kiukutaan isille, menen katsomaan missä vika.
Oikein ihanaa vuoden alkua kaikille.
-E-
etusivulle ja jossain vaiheessa lisää tekstiä. Huuto kuuluu..
nukahti, joten nyt lisää tekstiä.
Sen verran haluan selventää itseäni, että meillä ei ole meneillään unikoulua tms. systeemiä. Yöunille Meral edelleen nukahtaa tissille (ellei jostakin syystä satu nukahtamaan ilman, mitä sattuu harvakseltaan) ja yöt nukkuu vieressä. Olen laiska äiti, enkä kertakaikkiaan jaksa nousta 150 kertaa yössä rauhoittelemaan lasta. Tuttia hän ei osaa syödä. Yritin nukuttaa tyttöä päiväunille omaan sänkyyn ilman tissiä, kun se monta kertaa tissillä nukuttaminen/pv (3-4x) alkaa uuvuttaa minua liikaa. Tottakai laittaisin tytön vaunuihin nukkumaan, mutta meillä ei ole katosta tms. ja kelit olleet vähän mitä sattuu. Eilen Meral nukkuikin melkein 3h vaunuissa ulkona pitkästä aikaa. Tänäänkin on kaunista, joten lähdemme toisille unille lenkkeilemään.
Imetän Meralia tosi mielelläni ja ajatus sen loppumisesta joskus tuo tipan linssiin. Minua kuitenkin ahdistaa tällä hetkellä ajatus siitä, että olen koko kevään täysin jumissa tytön ja hänen nukkumistensa kanssa kotona. Paluu rakkaaseen kuoroharrastukseen näyttää pitkittyvän edelleen. Meillähän on se tilanne, että mies ei saa lasta rauhoittumaan unille (on yritetty, eikä sitä kuuntele kukaan) eikä hän muutenkaan osallistu " hoitotoimenpiteisiin" . Rakastaa kyllä lastaan yli kaiken ja viihdyttää yms. Ymmärtänette pointtini tässä " edes kerran/pv ilman tissiä omaan sänkyyn päiväunille" -projektissa...joka tosin nyt on menossa jäihin syystä, että Meral alkoi yhdistää oman sängyn huutamiseen eikä siitä ole tarkoitus tehdä kidutuskammiota vaan miellyttävä rauhoittumispaikka...
Meillä on muuten hellassa sellanen dementia-kello eli levy menee päälle vain sen kellon kanssa ja menee pois, kun kello lakkaa tikittämästä. Jos vaikka lahopää-äipältä jäis levy päälle...
S@ri@lla räkätaudit ovat jatkuneet, voi harmi:-( Toivottavasti pian helpottaisi. On se varmaan niin, että kun kunnon pakkasia ei enää tule, niin kaikenmaailman pöpötkin elävät pitempään. Alexinakin jo ratasvaiheessa! Meral mahtuu edelleen vaununkoppaan, joten se on vielä käytössä. Liekö nuo meidän retrovaunut jotekin " laajemmat" . Aika kapea se koppa kyllä on, mutta suht pitkä. Pitkä tyttöhän Alexina on tosin koko ajan ollut!
Kiinteissä meilllä ollaan 4 aterian " rytmissä" . Niiden menekki vaihtelee päivästä toiseen. Tällä hetkellä tissi on parasta ruokaa ja niinhän sen tietty pitää vielä ollakin. Soseaterian jälkeen Meral ei rauhoitu, mutta kun tissiä on syöty, niin kyllä huomaa että tyttö on kylläinen ja tyytyväinen. Kakkaa tulee edelleen harvakseltaan ja yleensä kovanlaista.
Tulihan omaa asiaa paljon...
Hyvää alkanutta vuotta kaikille kesäheinille!!!
..tosin täällä ne käy taas melkosen kuumina. On se vaan kumma homma, että meikäläinen muuttuu heti kiukkuseksi, ko ampiainen, plussatessaan :/ Tuntuu, että kaikki (eli mies) taas ärsyttää! Ja sen takia oonkin nyt taas koneella melkein kokoajan, jos vain tyäreltä pystyn, hih! Mutta kiitos kuitenkin onnitteluistanne :)
Sarialla sairastellaan - parantumisia sinne toivottelen! Ja Nikille siihen " tyhjäpäisyyteen" , että elä välitä! Samaa tautia esiintyy aina aika-ajoittain myös täällä ja aivan varmasti monella muullakin.
Ja nyt heräskin tyär eli lyhyestä virsi kaunis! Terveisiä kuitenkin kaikille...
-AJ ja neiti tänään 6 kk-rajapyykin ylittävä-
Mä ainakin jo kaipasin tätä normaalia elämää - uskon, että vaavikin =)
Täälläpä on ollut hiljaista, taitavat muut vielä " joululomailla" . Kiva, että Senniinalla on ollut puhtia kirjoitella. Omanapaisiahan näistä jutuista tulee, kun ei ole menossa mitään sen laajempaa keskustelua, mutta mä ainakin ihan mieluusti luen (kuulen), mitä muilla on menossa...
Tassuille, joo voi sanoa että täysimetyksellä mentiin ekat kuusi kuukautta, kun sunnuntai oli meidän syntymäpäivä :D, vaiks oikeestihan eilen oli se puolivuotissynttäri. Kiitokset vain onnitteluista, myös Ellulle - samoin teille; olikos isot juhlat?!
Kauhulla tässä ajattelen, jos jostain syystä en voisikaan/saisikaan jäädä hoitovapaalle kesän yli, niin kiire tulisi opettaa tää vauveli syömään...
Mutta nyt on taas niin olkapää kipeenä, että tauko tähän kohtaan ja palaan sitten myöhemmin, jos aihetta ilmenee!
t. nikki ja vaavi 6kk1pv
tulla tällekin puolelle vitisemään, meillä nimittäin myös liityttiin pudonneiden porukkaan tänään, rääh! Jätin Onnin tähän pikkumakkarin sängylle mahalleen (tyynyt kyllä molemmin puolin) kun touhusin hetken muuta, ja eikös hän peruuttanut tyylikkäästi sängyltä alas! Onneksi oli matto lattialla sängyn vieressä vähän vaimentamassa eikä tullut ihan pää vaan enemmän pylly edellä alas. Vaikka tiedän, että näitä on sattunut muillekin, niin kyllä on nyt itsesyytökset kovat... :( Ei näy eikä tunnu kuhmuroita, ja vauvakin on muuten ihan oma itsensä, paitsi että nukkumaan ei suostu menemään (no, sekin on aika Onnia se).
On se kyllä vikkelä liikkumaan tuo kaveri. Nyt hän on mulla tuossa vieressä matolla (samalla, jolle tippui äsken...) kun kyllästyi olemaan sylissäni tässä kun surffaan (mitä, onks tää muka vauvalle jotenkin tylsää vai?). Jo 2 kertaa olen tähän mennessä saanut käydä pelastamassa kun on pakittanut jonnekin sängyn alle tai muualle kiipeliin. No nyt keksi maton hapsut, ja näköjään viihtyy hetken...
Hellakeskusteluun voin todeta, että mulla on erittäin usein tapana jättää levy päälle, mutta osaa se mieskin, hän taas jättää lähes aina uunin päälle kun ottaa ruuat sieltä. Mitähän Onnista tulee, kun on näin hyvä geenit molemmin puolin ;). No, lohdutukseksi Ellulle & Nikille ja meille muillekin unohtelijoille - tänään oli Hesarissa pikku-uutinen Töölössä sattuneesta palosta (savuvahinkoja, ei pahempaa) jonka aiheuttivat kattilaan unohtuneet tutit... Jotta väsyneitä äitejä näkyy olevan muuallakin!
Senniinalle vaan tsemppiä päiväuniprojektiin, vaikka nyt tulikin vähän taukoa. Ja hyvähän se vaan on omaan sänkyyn totutella, ja just tällä lailla lempeästi kuin teetkin, että ei mitään huudattamisia ym.
Nikki taisikin olla ainut kesäheinä jolla oli ihan pelkkä imetys 6 kuukauteen! Moni muukin tosin imetti varsin lähelle sitä, onneksi olkoon vain <3! Kyllä varmaan teilläkin aika reippaassa tahdissa opitaan syömään, ainakin ennen sitä tarhaan menoa. Ja saahan sinnekin antaa omat maidot mukaan, vaikkei nyt vielä niin hirveästi kiinteitä silloin söisikään.
AJ:lle jaksuja kiukkuihin, olisko se pahoinvointi mikä pinnaa kiristää? Tosin minä muistan olleeni odotuksen alkuaikoina ihan megaväsynyt, vähän samalla lailla kuin nyt :O, sekin kyllä varmaan voi proppua kärventää.
Ja oikein hyvää alkanutta vuotta kaikille!
Meillä vuosi vaihtui rauhallisesti kotona ollessa. Raketteja ammuttiin ja tinaa valettiin. Vili ei ollu moksiskaan paukuttelusta. Nukku sikeesti ampumisen ajan.
Meille ei oikeestaan mitään uutta. Vilin silmälääkäri on 7.1 ja silloin saadaan tietää enempi onko Vilin silmissä jotain. Toivottavasti on väärä hälytys sillä terveen oloinen ja reipas poikahan tuo on. Ryömii jo aika pitkiä matkoja ja ruoka maistuu.:)
Onnittelut vielä täälläkin puolella AJ:lle. Aina kiva kuulla tuollaisia uutisia.:)
Nyt kun arki taas koittanu ja paluu normaaliin on tapahtunu(jouluhässäkän jälkeen) yritän useemmin ehtiä kirjottelemaan.
Nyt menen..
Hei, mä kyllä yritin varoitella... Nopeesti se sitten käy, eikä meille ainakaan tullut edes mustelmaa, että kevyesti se kopsahti. Mullakin oli vaavi lähes keskellä sänkyä ja kyljistä " pönkättynä" , kun osasi jo kääntyillä. Meillä vielä makoiltiin selällään - ja siitäpä sitten vaan luikerreltiin ns. taaksepäin! No, rapuhan tää ukkeli onkin. Soitin neuvolaan samantien ja kehoittivat vain tarkkailemaan yleisvointia ja pirteyttä sekä herättelemään yölläkin, jos on vaikeaa saada hereille niin sitten lääkäriin. Meillä oltiin ihan normaaleja koko päivä, joten en kyllä herätellyt sitten enää yöllä - herätään muutoinkin enemmän kuin tarpeeksi =) että ihan säikähdyksellä siitä selvittiin.
Nyt meillä mennään jo kovaa kyytiä; napa maassa käsillä pyörittäen ja välillä harjoitellaan mahannostoa lattiasta, mutta silloin on otsa tiukasti maassa, hih! Ja äipän läppäriä on tosi kiva raaputella tästä edestä - vähän niinkuin auttamassa tässä kirjoittelussa, hauska veikko meillä on!
Kamalasti huudellaan ja väännetään niin pirusti, jollei äiti päästä johonkin suuntaan - on voimia, on! No, isoveikka lupasi opettaa muutaman painiotteen jossain vaiheessa (kummalle???). Hänet kun päätin silloin jo kolmikuisena pistää vääntämään omankokoisten kanssa heti kun kelpaa tatamille, kun taisteltiin vaippoja päälle.
Mutta tässä taitaa olla jutut tälle päivälle, tuon Tassun " onnettomuuden" vuoksi lähinnä kirjoitin... illan jatkoja vaan kaikki, me lähdetään kohta kylpyyn, huomenna on neuvola!
Vauvauutiset lämmittää aina mieltä, olipa mukavaa tulla tänne ja lukea tuollaista ihanuutta. Ihan herkistelen tässä nyt kun ajattelen Alexinan ikätoveria tulevana " isosiskona" . Onnea teidän perheelle kovasti :D
Minun tytäreni myös potee jo uutta vauvakuumetta, hänellähän on viime elokuussa syntynyt poika, ihana rauhallinen vauveli ja jo reilun kaksi kiloa Alexinaa painavampi, pituudessa A on vielä voitolla.
Tassulle piti jo edellisellä kerralla sanoa, että on kadehdittavaa kuinka jaksat pitää yllä aina tätä keskustelua täällä ja kommentoida jokaiselle, olen ennenkin sitä ihaillen miettinyt kun itse olen tällainen hätähoppu, enkä jaksa/ehdi kommentoida läheskään kaikkea mitä haluaisin. Ja on aina niin lämmittävää kun joku muistaa, silläpä tahtoisin itsekkin kommentoida muillekkin enemmän.
Sitten omiin kuulumisiin, räkätauti jatkuu, oikeastaan alkoi uusi kierros heti ton mahataudin jälkeen :/ itse nyt yskin ja nenä vuotaa ja Alexina yskii myös aikalailla. Joulu meni hyvin pienimuotoisesti, mutta lämpimästi ja tein sen tyrnihyytelökakun meille. olimmekin sitten keskenämme täällä tuon sairastelun takia. Tammikuussa otamme sitten takaisin juhlinnan menetyksen, kun kahdella tytöistäni synttärit.
Uutta vuotta otamme vastaan hyvin rauhallisesti myös, herkutellen ja tinaa valaen, raketteja emme ammu,en pidä ilmakehän " vaurioittamisesta" . Raketeille pitäsi saada jotkut ostorajat kuinka paljon niitä saisi ostaa ja ampua, mur !
Tosin katselemme niitä kyllä lasten kanssa, nyt en uskalla lähteä itse illalla ulos, ettei Alexina säiky pauketta.
Mutta laitoin jo saunan lämpiämään ja taidamme painua sinne.
Otin muuten tänään vaunuista sen kopan pois, poistin sen kovikkeen ja tein kopasta lämpöpussin ja siirryimme ratasvaiheeseen...nyyh kuinka aika vierii ja vauvat kasvaa.
Lämminhenkistä ja miellyttävää vuodenvaihdetta jokaiselle kesäheinälle, palaan kirjoittelemaan vuonna 2008 :D