Miten kätilöt on suhtautuneet teidän miehiin synnytyksen aikana?
Ja olisi myös kiva tietää sairaala tai edes paikkakunta. Oon vaan kuullut aika paljon huonoja kokemuksia. Oma synnytys vielä edessä.. On se miehellekin iso juttu, joten en haluaisi, että joutuu pahoittamaan mielensä.
Kommentit (15)
Viimeinen asia, johon olisi aikaa, on hoivailla pyörtyileviä ja oksentelevia isiä.
Klö
Vierailija:
Viimeinen asia, johon olisi aikaa, on hoivailla pyörtyileviä ja oksentelevia isiä.Klö
Siinä vaiheessa, kun komensin miestä pois ettei näe alapäätä, kätilö sanoi topakasti että keskitypä sinä itseesi ja anna aikuisen ihmisen hoitaa omat asiansa :-)
Eikä ole koskaan vielä pyörtynyt ja oksentaakin harvoin.. Jotain vikaa mun miehessä..?
ap
Ja kun niitä kivoja ja hyvännäköisiäkään ei voi yrittää edes iskeä, niin näin kätilön näkökulmasta ovat lähinnä haitaksi ;)
Vierailija:
Kuinka moni isä oikeesti pyörtyy tai oksentaa? Mitä haittaa on miehestä, joka on vain tukemassa vaimoaan ilman noita pyörtyilyjä ja muita?
Mieheeni suhtauduttiin oikein hyvin. Miehestäni oli varmasti apua kätilöille, koska oli rauhallisena seuralaisenani ja tukenani. Jos jotain yllättävää olisi sattunut, niin mieheni olisi voinut kutsua kätilön puolestani huoneeseen.
Ymmärrän, että kaikista miehistä ei ole apua synnytyksessä ja en ihmettele jos kätilö joutuu joskus olemaan töykeä miestä kohtaan.
Tutustumiskäynnillä sairaalaan jäi mieleeni yksi noin 30 v nainen, jolla oli mukanaan noin 60 v tulevan lapsen isä. Jo tuolla käynnillä miehen käytös oli sopimatonta, että ihmettelen vaan että miten synnytyksessä... Mies oli ilmeisesti laittanut salarakkaansa raskaaksi ja yritti pitää salaisuutensa vääntäytymällä naisen mieliksi sairaalaan. Vaikutti narsistilta ja ehti haukkumaan monta kätilöä...
Ja tosi hyvin suhtautui koko synnytyksen ajan meihin molempiin. Välillä esim sanoi: " Nyt isä voi tulla kattoon pienokaisen tukkaa joka näkyy jo" jne. Paikkana Oulu.
etenki kuopuksen (vuosi sitten) oli tosi mukava kätilö! Meillä esikoispojan synnytyksessä oli vielä miehen lisäksi mun hyvä ystävä mukana..
Mies oli mulle loistava tuki synnytyksen ajan, ja ennen kuin päästiin ponnistusvaiheeseen, meillä on mukavaa rupattelua kolmen kesken, miehelläni, minulla ja kätilöllä (heti sen jälkeen kun epiduraali oli alkanut vaikuttaa, enkä tuntenut kipua). Menisin tuon kokemuksen jälkeen kyllä vaikka heti uudelleen synnyttämään. Sairaalana TAYS! :)
mieheltäni asiasta ja ei kuulemma muista:) Mutta mitä minä asiasta havannoin, niin hyvin suhtautuivat kätilöt mieheni läsnä oloon Helsingin Naistenklinikalla. Muutenkin henkilökunta oli oikein ystävällistä ja mukavaa.
Silti jaksoi tulla mukaan synnytykseen. Siinä synnytyksen tohinassa jaksoivat hoitaa myös miestäni ja vaihtoivat tipan jne.
Ja kun mieheni voimat alkoivat huveta, löytyi jostain mukava korkea tuolikin, jossa jaksoi loppuun asti istua ja näki kuopuksemme syntyvän :-)
synnytyksen jälkeen kärräsivät uuni tuoreet äidin ja isin osastoille :-)
Näin Jyväskylässä.
kolme lasta syntynyt siellä ja aina on mies tullut mukavasti juttuun kätilön kanssa. ovat huomioineet miestäkin ja varsinkin esikoisen synnytyksessä keksivät hänelle pientä puuhasteltavaa jotta koki olonsa tarpeelliseksi.
ja paikkana Oulu.