Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitkittynyt Synnytys----- sektio

30.12.2007 |

eli siis kerkesin ekassa synnytyksessä aueta 5cm kunnes supistukset " laantuivat" .. tästä syystä sektio...synnytys kesti 11h...

nyt mietinkin kuinkahan toisen kanssa menee, aukeisko yhtään nopeampaa? vai samaa tahtia...

Kuinka muilla käynyt tälläisessä tilanteessa?!"

rv31 :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kanssa taistelin alateitse 18,5 tuntia, jonka jälkeen synnytyksen katsottiin pysähtyneen ja lähdettiin kiireelliseen sektioon.

Vajaat 3 vuotta myöhemmin päätettiin kahden lääkärin mielipiteellä kokeilemaan toista alatiesynnytystä, joka päätyi hätäsektioon 14,5 tunnin jälkeen.

Yhtä kipeitä ja hitaita synnytyksiä olivat molemmat ikävä kyllä. Pääasia tosin on, että on kaksi tervettä lasta.

Tämän toisen sektion jälkeen minulle kerrottiin, että mahdollinen kolmas synnytys on sitten automaattisesti suunniteltu sektio. Itse olen tiedosta helpottunut, koska kaksi kivuliasta kokemusta on takana.

Aina ei tosin käy niin kuin minulla eli toivotan sinulle onnea matkaan ja ennen kaikkea, että kaikki menisi hyvin, tavalla tai toisella ; )

Vierailija
2/4 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoisen synnytys päättyi kiireelliseen sektioon, pitkittymisen takia...paikat ei vaan auennu, no kestihän sitä yritystä toista vuorokautta...

Tokan kohdalla synnytys kesti kans pari päivää, mut vauveli synty alakautta kuitenkin...lopputulos lapsen kohdalla oli sit ikävin mahdollinen...mut sillä EI ollu itse synnytyksen kanssa mitään tekemistä...

Ja nyt odotan kolmatta lasta...tällä kertaa päädytään suunniteltuun sektioon, kun yksinkertasesti noi synnytykset vaan kestää ja nyt sit minimoidaan kaikki riskit...tai yritetään ainakin...

Onhan niit ihmisii joilla eka synnytys on kestäny mut sit toinen onkin ollu tosi nopee... saa nähä ehitäänkö me sinne suunniteltuun sektioon saakka :) Mun tuurilla tää on sit syöksysynnytys...

Sippu, rv28+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka synnytys 14 tuntia- sektio (avautui 7 senttiin).

Toka synnytys supistusten alkamisesta kahden tunnin päästä 10 senttiä auki. Sitten odoteltiin vauvan laskeutumista 1,5 tuntia- ja imukupilla syntyi vauva. Koko synnytys yhteensä noin 4 tuntia.

Vierailija
4/4 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kesto 24 tuntia, jonka jälkeen kohdunsuu 5 senttiä auki ja kiireellinen sektio.

Toisessa suht säännöllisiä (pari tuntia hiipuneina) supistuksia 12 tuntia, ja kohdunsuu 2 senttiä auki, jonka jälkeen kuudessa tunnissa lapsi pihalle, eli kokonaisuudessaan 18 tuntia.

Tsemppiä tulevaan!