Haluaisin olla tyylikäs, mutta jostain syystä olen kuitenkin homssuinen.
Kommentit (32)
Ensin pitää katsoa minkä mallinen on ja sen mukaan vaatteet. Koko täytyy olla oikea ja väri. Eli kannattaa kysyä kaupassa myyjältä jos ei oma silmä sano.
Toisille sopii hame kun taas joillekin ei. mutta se mikä on omassa vartalossa plussaa niin sitä pitää korostaa ja miinusta häivyttää.
Normaalipaino ja alipaino lisää chic-vaikutelmaa kun taas liikapaino homssuisuutta.
Yksiväriset vaatteet ovat yleensä aina tyylikkäämpiä kuin moniväriset ja/tai kirjavakuosiset. Luonnon materiaalit (villa, puuvilla, silkki) ovat tyylikkäämpiä kuin tekokuituvaatteet. Selkeälinjaiset vaatteet ovat tyylikkäämpiä kuin monimutkaiset ja erikoisesti leikatut. Esimerkki: käytä mieluummin sileää neuletta kuin lettineuletta.
Aina tyylikäs talvivaihtoehto naiselle on sileä (ohut) neule, samaa sarjaa sisätakki (villatakki vaikka ei tarvi olla villaa), hyvinistuvat housut, tyylikkäät (lue ei-halvat, selkeälinjaiset ja naiselliset) korkokengät tai -saappaat, helminauha, kengät ja laukku samaa väriä keskenään.
Yksinkertaiset, selkeälinjaiset korut ovat tyylikkäämpiä kuin krumeluuriset.
Hienostunut meikki on huolella tehty maanläheisillä väreillä niin, että näyttää, ettei meikkiä juuri olekaan.
Edellä mainitut pienet yksityiskohdat kuten huollitellut kynnet ja hoidetut kädet, hyvälaatuiset asusteet kuten huivi ja käsineet samaa väriä, samoin käsilaukku ja kengät taas keskenään, tekevät tyylin.
Tietyt väritkin ovat tyylikkäitä, toiset taas eivät. Oranssi on väreistä halvin. Joskus, mutta hyvin harvoin tyylikäs väri, samoin lila ja violetti sekä kirkkaat vaaleanpunainen, vihreä, keltainen. Turkoosi voi olla tyylikäs, samoin kuin petrooli, mutta helposti voivat mennä pieleenkin. Tumma pehmeä ruskea, beige (kunhan ei liian vaalea beige), vaaleanharmaa ja tietysti musta ovat hyviä perusvärejä, joihin voi piristysvärinä käyttää esim murrettua (viinin)punaista tai tummaa vihreää.
taitaa olla meidän mielikuva tyylikkäästä aika erilainen!
Mulla on yleensä päällä mustaa, sekä farkut että tunika
Olinko ainoa jolle tuli mieleen torilla käymiseen mieltynyt täti Moonika tästä kuvailusta?
Yksiväriset vaatteet ovat yleensä aina tyylikkäämpiä kuin moniväriset ja/tai kirjavakuosiset. Luonnon materiaalit (villa, puuvilla, silkki) ovat tyylikkäämpiä kuin tekokuituvaatteet. Selkeälinjaiset vaatteet ovat tyylikkäämpiä kuin monimutkaiset ja erikoisesti leikatut. Esimerkki: käytä mieluummin sileää neuletta kuin lettineuletta.
Aina tyylikäs talvivaihtoehto naiselle on sileä (ohut) neule, samaa sarjaa sisätakki (villatakki vaikka ei tarvi olla villaa), hyvinistuvat housut, tyylikkäät (lue ei-halvat, selkeälinjaiset ja naiselliset) korkokengät tai -saappaat, helminauha, kengät ja laukku samaa väriä keskenään.
Yksinkertaiset, selkeälinjaiset korut ovat tyylikkäämpiä kuin krumeluuriset.
Hienostunut meikki on huolella tehty maanläheisillä väreillä niin, että näyttää, ettei meikkiä juuri olekaan.
Edellä mainitut pienet yksityiskohdat kuten huollitellut kynnet ja hoidetut kädet, hyvälaatuiset asusteet kuten huivi ja käsineet samaa väriä, samoin käsilaukku ja kengät taas keskenään, tekevät tyylin.
Tietyt väritkin ovat tyylikkäitä, toiset taas eivät. Oranssi on väreistä halvin. Joskus, mutta hyvin harvoin tyylikäs väri, samoin lila ja violetti sekä kirkkaat vaaleanpunainen, vihreä, keltainen. Turkoosi voi olla tyylikäs, samoin kuin petrooli, mutta helposti voivat mennä pieleenkin. Tumma pehmeä ruskea, beige (kunhan ei liian vaalea beige), vaaleanharmaa ja tietysti musta ovat hyviä perusvärejä, joihin voi piristysvärinä käyttää esim murrettua (viinin)punaista tai tummaa vihreää.
Kiitos kaikille vinkeistä.
Mun suurin ongelma taitaa olla hiukset. Mulla on pitkät hiukset ja otsatukka. Pienten lasten äitinä en ehdi/jaksa joka aamu pestä hiuksia, joten siinä yksi tekijä. Toiseksi en osaa ostaa (tylsiä) perusvaatteita. Ihastun värikkäisiin vaatteisiin, jossa on joku juju. Sitten kun kaivan kaapista mustaa paitaa, niin eipäs löydy. En sentään shoppaa Cittarissa enkä tarjoustalossa, tyylini on jotain Esprit-Jackpot-Claire -linjaa.
miten näyttää tyylikkäältä ja nuorekkaalta yhtäaikaa?
Teoriassa mulla on aika samanlainen helminauha-twinset-mielikuva tyylikkyydestä mutta se on myös mielikuva vanhemmalle naiselle...ja nyt kolmekymppisenä tunnen oloni nuoremmaksi kun vaikka kymmenen vuotta sitten.
ei ap mutta samaa miettinyt.
niin opettele tekemään banaaninutturoita, ranskalaisia lettejä tms kivoja tapoja laittaa niitä hiuksia. Kun opettelee ja osaa, niin ei siinä kauaa mene.
Vaikka olen aina halunnut pukeutua kivasta ja lakkaillut kynsiä ja punaillut huulia, olin jollainlailla turhan kulahtaneen näköinen. Ja voin sanoa, että katukuvassa meitä mahtuu kymmeneen tusina. Vaikka yritin yhtä ja toista, nyt loppusuoralla ollessani täytyy sanoa, että paljon täytyy tehdä ja paljon muuttua, jotta homssusta tulee tyylikäs. Itse ainakin olin aina kuitenkin aika luonnontilassa ja kun halusin olla tyylikäs ja ei homssuinen, ostin vaikkapa kivan puseron. Yksi kiva pusero ei tee kuitenkaan ketään tyylikkääksi. Homssuisen ero tyylikkääseen on se, että tyylikkäällä kaikki on tiptop toisiinsa sopivaa, tilanteeseen sopivaa, kantajalleen sopivaa, ehkä jo kotoa opittu juttu. Tässä vielä mitä tein:
-kiinnitin huomiota ihmisten pukeutumiseen, mikä on sitä mikä on ei homssuista ja mikä taas tekee homssuisen vaikutelman (tässä kohtaa pääsin jo siivomanaan omaa vaatekaappiani)
-tein vaatteistani tyylikkäitä vimpanpäälle olevia asukokonaisuuksia ja siltin ne valmiiksi hengariin roikkumaan, jos jotain puuttui ostin jos oli mahdollista, jos joku asu ei ollut kokonaan tiptop, jätin pois.
-ostin kunnollisen käsilaukun ja toisen vähän suuremman, olivat vähän kalliit ei kuitenkaan mitään törkeyksiä
-kävin kampaajalla ja käyn edelleen säännölliseti, kulmat ja ripiset ja koskemtologinkäsittelyt tarpeen mukaan
-kengät aina asun ja tilanteen mukaan lankatut
on liikaa kaikkea: siis liikaa värejä, kuvioita, koruja, iso tukka jne jne. samassa paketissa. Tyylikkyyden ei tarvitse tarkoittaa helmikoruja ja twinsettiä, vaan että se pohja on pelkistetty, ja sitä piristetään sitten kullekin sopivilla tavoilla (esim. näyttävä koru, huivi, kengät, muutama yhteensopiva väriläiskä muuten hillitymmässä kokonaisuudessa ym.). Jos pitää esim. värikkäistä hameista, ei kannata käyttää niiden kanssa kaikkia muitakin sateenkaaren värejä, hörhelöitä ja kiliseviä jättikoruja koska silloin se juju (värikäs hame) hukkuu siihen kaikkeen muuhun sälään.
millä homssuisen lookin saa pois.
Sit on niitä päinvastaisia tapauksia, jotka on ain tyylikkäitä. Itellä lähipiirissä pariskunta jotka aina chic ja tyylikäs vaikka sitten erittelevät että "joo näitä farkkuja mä oon käyttänyt viimiset 5 vuotta joka päivä ja eilenki koira juoksi päälle kurasena enkä oo kuukauteen niitä pessy, takkiki on ala-asteajoilta vm-86" Miten oi miten he sen tekevät.