narsistin otteessa!!!!!!!!!!!!
Ihana mieheni jota rakastan hullun vimmalla onkin yhtäkkiä pelottava jota vihaan myös hullun vimmalla... Niin mieheni on HURMAAVA, johon sukuni on aivan lääpällään., Heidän silmissään mies on kiltti, lempeä ja täydellinen kumppani. Mieheni on saanut sukuni uskomaan että MINÄ kiukkuan ja olen hankala kumppani...
Kun meillä menee hyvin niin sitten myös menee mutta kun menee huonosti niin miehessä ei ikinä omasta mielestää ole mittään vikaa vaan minun viakseni hän kääntää kaiken. Hän lyö, tönii, potkii, sylkee, puristelee, vetää hiukaista, eilen viimeksi 7kk lapsen edessä!!!!
Kuinka lähden??? hän on uhannut että mennä saan mutta lasta en tule ikinä saamaan. Kuinka todistan mieheni luonnevian kun ei hän muiden edessä ole moisia tehnyt. Kun hän lyö niin sen verta hiljaa aina ettei jälkiä jää.. Ja halutessaan niin en hetkeäkään epäile etteikö hän osaisi puhua lasta itselleen ja kääntää minua hulluksi. Hajoan....
Kommentit (28)
Kyllä sen perustyön tekee potilas itse ja hänen lähipiirinsä, ammattilaiset lähinnä pystyy tukemaan hiukan ja näyttämään tietä.
Mutta kun tässä on kyse PERHEVÄKIVALLASTA, ihan turha jankata jostain narsismista vaikka se siellä taustalla olisikin. Psykologi hoitaa sitten analyysin tekemisen meidän puolesta.
27 vastaa. Näin varmasti on totuus, mutta koitan vain sanoa, että se asia ei kuitenkaan ole Ap:n murheena, vaan hänen tulee keskittyä itseensä ja lapseensa ja heidän tulevaisuuteensa. Kun tuntuu että täällä ei nyt kukaan käsitä että nopeimmin tässä apua tarvii Ap ja lapsi. Todellakin mieskin tarvii apua, ja toivottavasti sitä joku instanssi tarjoaa. Kriisi tämä on kaikille joita asia koskee.
En pidä siitä, että annetaan valheellista kuvaa ihmisille siitä, että ammattilaiset jotenkin tekisivät sen raaan työn, kun ihmisillä itsellän on kuitenkin avaimet omaan onneensa. Ja toisaalta koko raskas työ tehtävänään.
Mutta eihän tuo sun pointti ollut, etkä siis varsinaisesti sanonut mitään väärin mielestäni, korostin nyt vaan osaltani itse tuota ihmisten oman työn osuutta.
t. 27
En pidä siitä, että annetaan valheellista kuvaa ihmisille siitä, että ammattilaiset jotenkin tekisivät sen raaan työn, kun ihmisillä itsellän on kuitenkin avaimet omaan onneensa. Ja toisaalta koko raskas työ tehtävänään.
Mutta eihän tuo sun pointti ollut, etkä siis varsinaisesti sanonut mitään väärin mielestäni, korostin nyt vaan osaltani itse tuota ihmisten oman työn osuutta.
t. 29
teille kaikille mielipiteistä. Ne tulivat tarpeeseen. Jotenkin sitä on ihan jumissa kun tällainen tilanne kohtaa itsensä ettei oikein edes tajua miten toimia ja mistä lähteä hakemaan apua. Tuo " miehelle myös apua" -kommentti oli asiaa. Mies on toisinaan humalassa uhkaillut itsemurhalla. ap
Kannattaa selvittää, hyötyisikö miehesi pienestä määrästä masennuslääkettä(fluoksetiini/fluvoksamiini/paroksetiini/sertraliini/mirtatsapiini jne.), ne joskus poistavat masentuneen väkivaltaisuutta.
Narsismista on tullut vähän muotiasia, mutta ihan oikeasti ei sen analyysin tekeminen ole kovin helppoa. Esim. ei me voida analysoida Ap:n miestä narsistiksi vain tämän tapauksen perusteella jonka hän kertoi. Kaikkihan aina kuvittelevat olevansa oikeassa riitatilanteissa, eikä me kaikki silti olla narsisteja.
Se on kuitenkin ihan selvä asia että Ap:n mies on väkivaltainen käytökseltään, kyseessä on perheväkivalta ja se on rikos. Ja perheväkivaltatilanteesta on nyt päästävä pois ja elämä saatava raiteilleen. Ihan turha tässä nyt on lukea mitään kirjoja narsismista, niitä voi lukea sitten myöhemmin kun on siihen aikaa ja energiaa. Miehen psyykkeestä on myös huolehdittava, mutta riittää että Ap asiasta mainitsee, niin ammattilaiset sen kyllä hoitavat. Se ei ole Ap:n murhe ja tehtävä.